XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Dat van die trainingsdagen en rustdagen verschil hé..

Ik heb ook dagen dat ik alleen maar cardio op lege maag (amino's) doe, moet ik dan nogsteeds als een rustdag eten?

En op een dag dat ik werk ( 8 uur lang redelijk zwaar werk ) Ook als een rustdag? Dus echt alleen de krachttrainingsdagen als traindagen doen?

Verwar leverglycogeen niet met spierglycogeen... twee heel verschillende zaken.

Ik kan trouwens prima leverglycogeen aanvullen en toch vet verliezen in dezelfde dag .. no probem at all.

Ik verwar leverglycogeen niet met spierglycogeen. Spierglycogeen kan je ook niet zomaar verbranden met een calorietekort. Daar zijn krachttrainingen (high rep), speciale depletie trainingen, endurance trainingen etc voor nodig.

Ik heb nooit gezegd dat je niet glycogeen kan aanvullen en vet kan verbranden op dezelfde dag. Dat proces tegelijk realiseren kan alleen met dieetopzetten zoals UD 2.0 of een aantal dagen low carb en dan een refeed.

Het feit blijft dat als je vaker refeeds doet je lever en spierglycogeen niet zo erg gedeplete zijn en je met een groot calorietekort dus onnodig lichaamsvet zal aanzetten. Je lichaam zal dan voornamelijk bezig zijn met het verwerken van de koolhydraten en de vetten die je erbij eet worden dan opgeslagen als lichaamsvet.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.465
Ik verwar leverglycogeen niet met spierglycogeen. Spierglycogeen kan je ook niet zomaar verbranden met een calorietekort. Daar zijn krachttrainingen (high rep), speciale depletie trainingen, endurance trainingen etc voor nodig.

correct.

Ik heb nooit gezegd dat je niet glycogeen kan aanvullen en vet kan verbranden op dezelfde dag. Dat proces tegelijk realiseren kan alleen met dieetopzetten zoals UD 2.0 of een aantal dagen low carb en dan een refeed.

Als je bedoelt spierglycogeen aanvullen EN vet verbranden ... correct (uitgezonderd een hele korte periode na een training waarin koolhydraten worden opgeslagen als glycogeen EN er tegelijkertijd vet wordt verbrand.

Het feit blijft dat als je vaker refeeds doet je lever en spierglycogeen niet zo erg gedeplete zijn en je met een groot calorietekort dus onnodig lichaamsvet zal aanzetten. Je lichaam zal dan voornamelijk bezig zijn met het verwerken van de koolhydraten en de vetten die je erbij eet worden dan opgeslagen als lichaamsvet.

Je moet dan ook geen 3 UD2.0 achtige refeeds doen na 1 dagje wat minder gegeten te hebben... Maar als je de calorie- en koolhydraat-inname in de juiste verhouding hebt tot het calorieverbruik en tekort op de overige dagen (in wezen doe je dat ook met UD2.0) gaat het helemaal goed komen. Het woord refeed is dan in wezen ook niet helemaal correct in de leangains-setting.

---------- Post toegevoegd Wed 27 Jun 2012 om 08:09 ----------

Dat van die trainingsdagen en rustdagen verschil hé..

Ik heb ook dagen dat ik alleen maar cardio op lege maag (amino's) doe, moet ik dan nogsteeds als een rustdag eten?

En op een dag dat ik werk ( 8 uur lang redelijk zwaar werk ) Ook als een rustdag? Dus echt alleen de krachttrainingsdagen als traindagen doen?

Ja. Met dien verstande dat een zware werkdag een hoger calorie-verbruik heeft dus je mag je -20% best ten opzichte van dat hoger verbruik afmeten... of je beschouwt je harde werken als een soort van betaalde cardio sessie :)

Beste leden, ik ga vanaf vaandag een intermittent fasting schema volgen. Heb er heel wat informatie over gelezen en heb de volgende schema aangepast.

11:00:
Een dexaprine pil met water (of kan ik dit beter een half uur voor me maaltijd van 1 uur slikken? Dexaprine is tenslotte heavy shit)

13:00:
25% van me dagelijks caloriebehoefte

16:00:
25% van me dagelijks caloriebehoefte

19:00:
Trainen (KT)
20 min cardio

21:00:
Grote maaltijd, 50% van me dagelijks caloriebehoefte

Wat ik me afvraag is, is dit wel de juiste wijze. Ik heb gelezen dat je je grootste maaltijd NA je training moet eten, plus dat je je maaltijd beter een paar uur voor je training moet eten. Op trainingsdagen ga ik uiteraard meer koolhydraten eten dan rustdagen.

Oh en, is 't beter met dexaprine te vasten als je meer vet wilt verliezen? Heb laatst 60 tablets besteld.

Thanks in return!

Gents,

Ik doe al een jaar IF, afwisselend Bulk / Cut. Met de Bulk kom ik gemiddeld 1KG per maand aan.. erg clean en met cutten verlies ik ong. 0.5 tot 1 KG.. merk wel dat ik steeds lager in mij vet kom te zitten... (laatst gemeten met huidcaliper op 7,3%) maar die sixpack komt er nog niet zo lekker uit.. alleen als ik schuin sta of de huid op mijn buik wat strak trek komen ze er wel uit... moet ik nog lager in vet gaan?? denk dat ik gewoon k*tgenen heb voor mijn buik of wat??

• #3.468
Gents,

Ik doe al een jaar IF, afwisselend Bulk / Cut. Met de Bulk kom ik gemiddeld 1KG per maand aan.. erg clean en met cutten verlies ik ong. 0.5 tot 1 KG.. merk wel dat ik steeds lager in mij vet kom te zitten... (laatst gemeten met huidcaliper op 7,3%) maar die sixpack komt er nog niet zo lekker uit.. alleen als ik schuin sta of de huid op mijn buik wat strak trek komen ze er wel uit... moet ik nog lager in vet gaan?? denk dat ik gewoon k*tgenen heb voor mijn buik of wat??

Geen sixpack maar wel 7.3% .. dat kan niet.

Geen sixpack maar wel 7.3% .. dat kan niet.

Hmm, weet ik nog net zo niet. Vriend van mij die ook traint (dezelfde gym als ik) staat ook op een 8% ofzo en ik moet toegeven dat je mijn abs beter kan zien. Zeker qua vormen, hij heeft eerder gewoon een platte buik.

Ik heb een bolle buik en sta op 10% maar je ziet de buikspieren nog maar net zitten, zou het bij jou geen vocht zijn?

Gents,

1) Geen 7.3%
2) Genetisch

Je moet dan ook geen 3 UD2.0 achtige refeeds doen na 1 dagje wat minder gegeten te hebben... Maar als je de calorie- en koolhydraat-inname in de juiste verhouding hebt tot het calorieverbruik en tekort op de overige dagen (in wezen doe je dat ook met UD2.0) gaat het helemaal goed komen. Het woord refeed is dan in wezen ook niet helemaal correct in de leangains-setting.

Zoiets extreem sowieso niet. Klopt, zoals ik al in mijn andere post zei moet je zelf experimenteren om achter de juiste verhoudingen te komen om vetgains te limiteren/vermijden.

Met een EOD refeed opzet waarbij het calorietekort marginaal is en je overschot groot is wordt dat alleen erg lastig i.v.m. wat ik in mijn vorige posts al vermeld had.

Het woord refeed heeft inderdaad wel meerdere definities gekregen. Bij leangains wordt gewoon een carb-up bedoeld. Oorspronkelijk zijn refeeds voor patiënten met ondervoeding.

• #3.473
Zoiets extreem sowieso niet. Klopt, zoals ik al in mijn andere post zei moet je zelf experimenteren om achter de juiste verhoudingen te komen om vetgains te limiteren/vermijden.

Met een EOD refeed opzet waarbij het calorietekort marginaal is en je overschot groot is wordt dat alleen erg lastig i.v.m. wat ik in mijn vorige posts al vermeld had.

Het woord refeed heeft inderdaad wel meerdere definities gekregen. Bij leangains wordt gewoon een carb-up bedoeld. Oorspronkelijk zijn refeeds voor patiënten met ondervoeding.

Ik denk dat carb-up zelfs overdreven is na 1 dagje wat minder carbs... (en nog geen training ook) .. een high-carb dagje dan maar ? Alhoewel post-workout-carb-feast vind ik ook wel wat hebben :)

"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."....

Wazzup, kan jij je schema eens posten? Dan weet ik ongeveer waar ik me aan moet houden.

Of iemand anders met een goed schema? Nee ik gebruik niet dat schema.

Zit nu:

Rustdag:
Cal 1730
Eiwit 230
carbs 68
vet 58

Traindag:
Cal: 2950
Eiwit: 280g
Carbs: 280g
vet: 44g

Behoefte: 3200 cal ong

Ik doe alleen ook nog 's ochtends cardio, moet ik dan meer gaan eten op die rustdag? Ik verbrand ongeveer 700 cal op lege maag, wel 15g amino's. Volgens mij zit ik anders echt te laag op een rustdag. Ik wil wel graag de cardio erin houden.

Zo ja, wat?

Laatst bewerkt:
  • #3.476
Hmm oke, kan je antwoord geven op mn andere vragen aub svp ;d

Zit nu:

Rustdag:
Cal 1730
Eiwit 230
carbs 68
vet 58

Traindag:

Ik doe alleen ook nog 's ochtends cardio, moet ik dan meer gaan eten op die rustdag? Ik verbrand ongeveer 700 cal op lege maag, wel 15g amino's. Volgens mij zit ik anders echt te laag op een rustdag. Ik wil wel graag de cardio erin houden.

Zo ja, wat?
Trainingsdag -10%, dat zit goed. Je rustdag zou ik veel hoger doen. Ik heb nu -30% op rustdagen en -10% op trainingsdagen, maar ik heb 20% VP. Als ik jou was (gezien je VP), zou ik dan op rustdagen -20% gaan, dus 2560 kCal. Daar tel je de cardio bij op, dus op onderhoud eten op rustdagen. Als je op je trainingsdagen ook nog eens cardio doet, daar ook 700 kCal bijtellen.

Q

Zit nu:

Rustdag:
Cal 1730
Eiwit 230
carbs 68
vet 58

Traindag:

Zo ja, wat?

Ik zou de vetten op rustdagen zeker verhogen tot 1 Gr. Per lbm.

Eiwitinname op trainingsdagen zou ik verlagen tov een verhoging van de kh. Ifv je resultaten en je doel.

Ik Doe wel gen cardio.
Denk dat je op rustdagen wel te weinig eet als je de cardio in erbij telt. Ik zit ook ongeveer op 1800 cal rustdag zonder cardio. Zou toch nooit te ver onder je bmr gaan op rustdagen. Als je dan 1800-700 doet = 1100 cal. Is veel te laag vind ik.

Ben geen expert, maar dat is mijn mening

Wazzup, kan jij je schema eens posten? Dan weet ik ongeveer waar ik me aan moet houden.

Of iemand anders met een goed schema? Nee ik gebruik niet dat schema.

Of 'ie goed is is natuurlijk subjectief, maar ik ga er goed bij: weinig krachtverlies en een kilo gewichtsverlies per week (100 kg op 13 maart, 87,7 kg vanmorgen). Ik eet op m'n rustdagen wel heel weinig en vraag me af of ik dat niet wat moet boosten. Maar ik denk dat m'n avondmaaltijd ook wel een tikje onderschat is.

Bijlagen

Terug
Naar boven