Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zit nu op de rustdag op 2000 cal ong ( behoefte = 3200 ) maar er gaat ook 700 cal af ong door lege maag cardio, verhoudingen rustdag:
Eiwit 230g, carbs 73g, vet 72g
Wat moet er anders?
Mijn IF-schema
Rustdagen: 1.725,00 cal EKV: 52-10-38 (225 gr eiwit, 46 gr kh en 72 gr vet)
Training: 2.150 cal EKV: 32-59-9 (171 gr eiwit, 318 gr kh en 21 gr vet)
Gewicht lengen 1m79, 84 kg met +- 15% vet, moet nog eens meten in het weekend
3 keer per week trainen, bureauwerk. Heb activiteitsfactor 1,2 genomen want heb gemerkt dat cutter met 1,375 te traag gaat.
Wil nu nog 6 weken zwaar cutter om dan body recomp te doen.
Zitten mijn macro's zo goed denken jullie?
"It's been fun watching Martin Berkhan turn into the same type of industry twit he used to criticize. Case in point his most recent critique of breakfast for 'making you hungry' which is just cherry picked bullshit. He's so determined to make everything into a support of IF that he's just ignoring data left and right. To whit: HIGH PROTEIN breakfasts reliably blunt hunger. Of course that doesn't support IF so he can't talk about that. **** him and his mindless ****ing followers." - Lyle McDonald
Lieve mensen,
Ik begin vandaag voor het eerst IF, met als doel vetpercentage verlagen. Heb me flink ingelezen maar toch blijft mij iets onduidelijk.
Mijn onderhoud is 2500. 3-4 x per week trainen.
Trainingsdagen/rustdagen 2500/2000 zorgt voor een 1500-2000 kcal tekort aan het einde vd week. Dit komt neer op 0/-20%
Moet ik een hoger tekort creeren of andere verhoudingen aannemen, bijv +10/-30 of is het prima zo?
Bedankt!
.Ik vind het prima. Ik zit ook op trainingsdagen/cardio dagen op 2500 en op rustdagen op 2300. Alles eronder ga ik houden voor mijn laatste weekje cut fso.
BMR is al 2000 dus met activiteitsfactor van 1,2 ( = licht bureauwerk ) zit ik al aan 2400 en verbrand ik dus ook op mijn rustdagen. Ik doe echter redelijk zwaar vakantiewerk ( 8 u per dag rechtstaan en tapijten inpakken ) + ik fiets naar het werk en naar de gym en heb deze week al 2x 28km gaan rijden en 3x weest trainen. Normaal ga ik ook gaan lopen maar zit met een wonde aan mijn teen die het nu even niet toelaat.
Pas het een beetje aan naar wat je allemaal doet van inspanning. Ik vind persoonlijk de 2000 die ik hier zie voorbijkomen en de 1730 erg weinig maar dat komt misschien omdat ik buiten het trainen nog actief bezig ben.
Hangt er ook een beetje vanaf hoeveel tijd je hebt. Hoe lager je gaat hoe sneller het gaat maar ook hoe meer spiermassa je inlevert, alhoewel ik niet overtuigd ben van het laatste, zolang je trainingen op niveau blijven is er niets aan de hand.

wat is nu eigenlijk het bewezen voordeel van if tov een dieet met precies dezeflde macro's/micro's alleen dan gewoon verspreid over de dag vraag ik me af?
Nee, het draait uiteindelijk allemaal om kcal in vs. kcal uit. Ook maakt het niet uit wanneer jij je maaltijden eet. IF vind ikzelf gewoon ongelooflijk chill omdat ik overdag me niet druk hoef te maken om voeding, en 's avonds kan ik me lekker volproppen.maw er is niet echt een algemeen bewezen voordeel? ik trok het zelf namelijk echt niet om zo'n groot deel van de dag niet te eten.
Vooral gemak voor mij, gedaan met om de 2 a 3 uur te eten!
En heb zoveel jaar 6 keer per da gegeten en kwa resultaten merk ik niet echt verschil
Fasten heeft volgens mij wel een beetje effect op growth hormoon en proteïne synthesis. Maar het is inderdaad vooral gemak, vooral tijdens het cutten vind ik het ideaal