Cobblepot
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 69
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 15%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoeft niet zo'n probleem te zijn als je daarna gewoon kan eten. Óf je luncht wat later dan je collega's óf je vastperiode is gewoon wat korter. Is allebei geen ramp.
Iemand tips voor de late trainers? Omdat ik mijn kids in bed moet leggen kan ik pas tussen 20.30 en 21.00 uur trainen, ik ben dan vaak uiterlijk om 22.00 uur thuis maar soms half 11 als mijn oudste weer eens moeilijk slapen gaat.
Dag heren (&dames),
Momenteel pas ik de leangains methode toe. Dus op trainingsdagen 20% boven onderhoud e/k/v 36%/45%/19% en op niet trainingsdagen 20% onder onderhoud 54%/5%/41%.
Hoofddoel is geleidelijk cutten met geen of nauwelijks spiermassa verlies (binnen 6 weken 2 a 3% bf verlies).
Ik zit met het volgende dilemma: wel creatine gebruiken of niet? Ik dacht zelf aan alleen op trainingsdagen maar weet niet of dat nog enigszins de moeite (verspilling) waard is?
IF spreekt mij opzich ook wel aan, klinkt logisch om de grootste maaltijd te nemen wanneer je die ook daadwerkelijk het meest nodig hebt.
Ik vind het alleen erg lastig om te combineren met laat sporten. Doordeweeks werk ik gewone kantooruren. Ik eet normaal gesproken om 18:00u en sport vervolgens tussen 7 en 8. Nu zou ik daarna best een grote maaltijd naar binnen kunnen werken, maar om nou telkens alleen te eten is ook niet echt gezellig (vind ook mijn vriendin :-)). Gewoon maar zorgen dat mn hoofdmaaltijd vlak voor het sporten neem, na de training nog een klein beetje en daarna pas rond de lunch weer? Hoe doen jullie dat?
Als je doel is zoveel mogelijk gewicht verliezen .. sure, dumpen die creatine
Als je doel er zo groot mogelijk uitzien met een zo laag mogelijk vetpercentage.. gewoon blijven gebruiken.
Creatine gedurende een cut is weggegooid geld, je lichaam heeft te weiniy glycoceen om het naar je spieren te transporteren.
Iemand tips voor de late trainers? Omdat ik mijn kids in bed moet leggen kan ik pas tussen 20.30 en 21.00 uur trainen, ik ben dan vaak uiterlijk om 22.00 uur thuis maar soms half 11 als mijn oudste weer eens moeilijk slapen gaat.
Hoezo te weinig glycogeen? Op een trainingsdag consumeer ik 350-400 gram carbs.Creatine gedurende een cut is weggegooid geld, je lichaam heeft te weiniy glycoceen om het naar je spieren te transporteren.
Sorry, maar dat slaat echt helemaal nergens op.
Zelfs op een low-carb cut kun je het gebruiken (dan slik je het alleen op carb dagen desnoods)
Ja precies daar dacht/denk ik dus ook aan. Alleen op trainingsdagen innemen. Zou het dan handig zijn om een dubbele dosis te nemen op een trainingsdag, dus 10gram in plaats van 5gram?
Een grote maaltijd voor het sporten is sowieso niet fijn. ( En ook niet volgend LG. )
Maar misschien is het gewoon niet zo geschikt voor jouw levensstijl?
Don't get me wrong, maar je móet geen IF doen ofzo. Als het echt allemaal zo lastig wordt kun je beter gewoon een andere manier proberen.