XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Denk dat ik dan maar wat korter ga vasten, net een halfuur geleden:

-whey shake 200ml melk
-1 ei
-flink wat rundergehakt, verse tomatensaus met pasta naar binnen zitten schuiven.
-paar plakken kipfilet
-driekwart pak kwark

Dat moet 'em maar worden tot morgen 13.00 uur.

ippatd.png

Ik heb dit nu op trainingsdag. Lege maag cardio moet lege maag training zijn.

Ik wil nog naar 3200 cal, rustdag is 2000 cal en behoefte is ong 3050 cal. Wat moet ik hier nog aan toevoegen?

Ziet er goed uit hoor, ik heb zelf lichte en zware trainingsdagen, dus die 3200kcal kan je doen als je bijvoorbeeld een grote training hebt, rug/benen
Kan je nog wat aardappelen ofzo erbij gooien ;)

Hoeft niet zo'n probleem te zijn als je daarna gewoon kan eten. Óf je luncht wat later dan je collega's óf je vastperiode is gewoon wat korter. Is allebei geen ramp.

Of je eet een mega maaltijd vlak voor je naar bed gaat en een mega ontbijt als je de volgende dag opstaat.

Ikzelf eet nu (tijdens mijn cut) 2 x een maaltijd van ongeveer 1000 kcal plus nog een pwo shake tussen 18:00 en 23:00. Ik denk alleen niet dat ok hier nog eens 1000 kcal bij kan proppen als ik straks weer op ga schroeven..

Dag heren (&dames),

Momenteel pas ik de leangains methode toe. Dus op trainingsdagen 20% boven onderhoud e/k/v 36%/45%/19% en op niet trainingsdagen 20% onder onderhoud 54%/5%/41%.

Hoofddoel is geleidelijk cutten met geen of nauwelijks spiermassa verlies (binnen 6 weken 2 a 3% bf verlies).

Ik zit met het volgende dilemma: wel creatine gebruiken of niet? Ik dacht zelf aan alleen op trainingsdagen maar weet niet of dat nog enigszins de moeite (verspilling) waard is?

Iemand tips voor de late trainers? Omdat ik mijn kids in bed moet leggen kan ik pas tussen 20.30 en 21.00 uur trainen, ik ben dan vaak uiterlijk om 22.00 uur thuis maar soms half 11 als mijn oudste weer eens moeilijk slapen gaat.

IF spreekt mij opzich ook wel aan, klinkt logisch om de grootste maaltijd te nemen wanneer je die ook daadwerkelijk het meest nodig hebt.

Ik vind het alleen erg lastig om te combineren met laat sporten. Doordeweeks werk ik gewone kantooruren. Ik eet normaal gesproken om 18:00u en sport vervolgens tussen 7 en 8. Nu zou ik daarna best een grote maaltijd naar binnen kunnen werken, maar om nou telkens alleen te eten is ook niet echt gezellig (vind ook mijn vriendin :-)). Gewoon maar zorgen dat mn hoofdmaaltijd vlak voor het sporten neem, na de training nog een klein beetje en daarna pas rond de lunch weer? Hoe doen jullie dat?

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.547
Dag heren (&dames),

Momenteel pas ik de leangains methode toe. Dus op trainingsdagen 20% boven onderhoud e/k/v 36%/45%/19% en op niet trainingsdagen 20% onder onderhoud 54%/5%/41%.

Hoofddoel is geleidelijk cutten met geen of nauwelijks spiermassa verlies (binnen 6 weken 2 a 3% bf verlies).

Ik zit met het volgende dilemma: wel creatine gebruiken of niet? Ik dacht zelf aan alleen op trainingsdagen maar weet niet of dat nog enigszins de moeite (verspilling) waard is?

Als je doel is zoveel mogelijk gewicht verliezen .. sure, dumpen die creatine

Als je doel er zo groot mogelijk uitzien met een zo laag mogelijk vetpercentage.. gewoon blijven gebruiken.

IF spreekt mij opzich ook wel aan, klinkt logisch om de grootste maaltijd te nemen wanneer je die ook daadwerkelijk het meest nodig hebt.

Ik vind het alleen erg lastig om te combineren met laat sporten. Doordeweeks werk ik gewone kantooruren. Ik eet normaal gesproken om 18:00u en sport vervolgens tussen 7 en 8. Nu zou ik daarna best een grote maaltijd naar binnen kunnen werken, maar om nou telkens alleen te eten is ook niet echt gezellig (vind ook mijn vriendin :-)). Gewoon maar zorgen dat mn hoofdmaaltijd vlak voor het sporten neem, na de training nog een klein beetje en daarna pas rond de lunch weer? Hoe doen jullie dat?

Een grote maaltijd voor het sporten is sowieso niet fijn. ( En ook niet volgend LG. )
Maar misschien is het gewoon niet zo geschikt voor jouw levensstijl?
Don't get me wrong, maar je móet geen IF doen ofzo. Als het echt allemaal zo lastig wordt kun je beter gewoon een andere manier proberen.

Als je doel is zoveel mogelijk gewicht verliezen .. sure, dumpen die creatine

Als je doel er zo groot mogelijk uitzien met een zo laag mogelijk vetpercentage.. gewoon blijven gebruiken.

Mijn doel is inderdaad om er "groot" uit te blijven zien met een zo laag mogelijk vetpercentage. Of ik 80 of 120kg weeg kan me niet zoveel schelen zolang het lichaam er maar goed uitziet.

Thanks voor het antwoord!

Creatine gedurende een cut is weggegooid geld, je lichaam heeft te weiniy glycoceen om het naar je spieren te transporteren.

• #3.552
Creatine gedurende een cut is weggegooid geld, je lichaam heeft te weiniy glycoceen om het naar je spieren te transporteren.

Sorry, maar dat slaat echt helemaal nergens op.

Zelfs op een low-carb cut kun je het gebruiken (dan slik je het alleen op carb dagen desnoods)

Klopt het dat het belangrijk is om yohimbine met een fast te combineren omdat het niet (of zelfs averechts) werkt tijdens een insuline piek?

Iemand tips voor de late trainers? Omdat ik mijn kids in bed moet leggen kan ik pas tussen 20.30 en 21.00 uur trainen, ik ben dan vaak uiterlijk om 22.00 uur thuis maar soms half 11 als mijn oudste weer eens moeilijk slapen gaat.

Ik had precies hetzelfde als jij en at van 15u-23u

Hoezo te weinig glycogeen? Op een trainingsdag consumeer ik 350-400 gram carbs.

Haha mede door dat filmpje begon ik te twijfelen. Daarom stelde ik de vraag hier. Maar de twins staan natuurlijk wel bekend om hun bro-science..

---------- Post toegevoegd Wed 4 Jul 2012 om 16:13 ----------

Sorry, maar dat slaat echt helemaal nergens op.

Zelfs op een low-carb cut kun je het gebruiken (dan slik je het alleen op carb dagen desnoods)

Ja precies daar dacht/denk ik dus ook aan. Alleen op trainingsdagen innemen. Zou het dan handig zijn om een dubbele dosis te nemen op een trainingsdag, dus 10gram in plaats van 5gram?

• #3.556
Ja precies daar dacht/denk ik dus ook aan. Alleen op trainingsdagen innemen. Zou het dan handig zijn om een dubbele dosis te nemen op een trainingsdag, dus 10gram in plaats van 5gram?

Als je eenmaal vol geladen bent is 2 a 3 gram per dag wel voldoende, dus zelfs 5 gram op trainingsdagen alleen is voldoende. Wil je wel 10 gram nemen dan raad ik wel aan om het te verdelen over 2 (of liefst nog meer) maaltijden.

Maar zelfs zonder carbs wordt het merendeel vast wel opgenomen.

---------- Post toegevoegd Wed 4 Jul 2012 om 16:27 ----------

Een grote maaltijd voor het sporten is sowieso niet fijn. ( En ook niet volgend LG. )
Maar misschien is het gewoon niet zo geschikt voor jouw levensstijl?
Don't get me wrong, maar je móet geen IF doen ofzo. Als het echt allemaal zo lastig wordt kun je beter gewoon een andere manier proberen.

+1

Als je iets kunt leren van IF is dat je de makkelijkste manier moet vinden die voor jouw lekker werkt. De details doen veel minder ter zake dan je denkt.

Ik ga morgen beginnen met 'IF':
Trainingsdagen
14u30: 500ml halfvolle melk
100gr havermout
56gr whey

16u: 155gr tonijn(eigen nat)
150gr zilvervliesrijst
1 appel

10gr bcaa voor training
19u30: training
10gr bcaa na training

22u30: 200 gr zilvervliesrijst