Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

In de winter eet ik standaard 350-400gr zilvervliesrijst (ongekookt gewicht) naast m'n standaard avondmaaltijd :')

Daarna lijk ik ook hoogzwanger maar goed.

400g rijst :roflol: Ik mag er niet aan denken.

Ik wil gaan cutten op IF.
Is het nu verstandiger om het LG principe te volgen of kan ik gewoon elke 500kcal onder mijn behoefte eten in 6~ uur tijd.

Is het nu verstandiger om het LG principe te volgen of kan ik gewoon elke 500kcal onder mijn behoefte eten in 6~ uur tijd.

Ik zou voor LG gaan... Het is dat ik nog probeer te bulken, maar voor een cut ben ik zeker benieuwd naar LG :)

Ik zou voor LG gaan... Het is dat ik nog probeer te bulken, maar voor een cut ben ik zeker benieuwd naar LG :)

Ik zou LG verkiezen i.v.m. beter herstel en calorie partitionering door mini-refeeds op trainingsdagen (en groter tekort op rustdagen).

Ik zou ook voor LG gaan, je kan wel elke dag 1800kcals gaan eten maar dat komt je workouts en herstel niet ten goede, heb ik zelf gemerkt.

Het probleem is dat mijn onderhoud rond de 3400 zit.

Als je 's avonds traint kan je niet op nuchtere maag trainen want je hebt daarna geen 8 uur tijd voor een window (tenzij je om 4 uur naar bed gaat). 8/16 uur eten/vasten bevalt mij erg goed en je kunt behoorlijk diep gaan op rustdagen. Ik start mijn window 4 uur voor m'n training (12 uur eten, 4 uur trainen, 8 à 9 uur laatste maaltijd) en ik eet 25% van m'n calorieën voor de training, 75% erna.

Gister om 9 uur voor het eerst sinds 25 uur pas gegeten, en die middag ook nog flink intensief hardgelopen... Ik denk dat ik mij nog nooit zo energiek en goed heb gevoeld! Vandaag ook pas om 4 uur voor het eerst gegeten, een paar uur ervoor heb ik mijn rugtraining gedaan zonder pre-workout (paar weken ertussenuit) en ik moet zeggen dat ik even sterk, zoniet sterker, was dan wanneer ik 2/3 uur van tevoren goed had gegeten en een half uur voor het trainen Noxipro nam! Ik was ontzettend sceptisch wat vasten betreft, ik dacht dat mijn maag zich kapot zou scheuren en ik iedereen het eten van het bord zou kijken, maar niets is minder waar... Ik heb mij zelden zo goed gevoeld, heel bijzonder!

Gister om 9 uur voor het eerst sinds 25 uur pas gegeten, en die middag ook nog flink intensief hardgelopen... Ik denk dat ik mij nog nooit zo energiek en goed heb gevoeld! Vandaag ook pas om 4 uur voor het eerst gegeten, een paar uur ervoor heb ik mijn rugtraining gedaan zonder pre-workout (paar weken ertussenuit) en ik moet zeggen dat ik even sterk, zoniet sterker, was dan wanneer ik 2/3 uur van tevoren goed had gegeten en een half uur voor het trainen Noxipro nam! Ik was ontzettend sceptisch wat vasten betreft, ik dacht dat mijn maag zich kapot zou scheuren en ik iedereen het eten van het bord zou kijken, maar niets is minder waar... Ik heb mij zelden zo goed gevoeld, heel bijzonder!

Cut of Bulk?

Dat is ook telkens mijn ervaring. Ik merk nu juist een groot verschil als mijn eerste maaltijd (2-3 uur voor training) meer dan 500 kcal is of zo. Liever nuchter.

Terug
Naar boven