XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

ok iets meer dan 2 weken echt bezig nou
-1/1.5kg, oog iets scherper
2000 cal schoon eten binnen die 8 uur is nog best een opgave, zo moeilijk dat ik de tweede week maar rond de 1600 zat, dat was wel iets teveel van het goede. nu weer een paar dagen op 2500, en morgen begin ik met een nieuw trainingsschema. hou jullie wel op de hoogte van evt vorderingen/stagnatie

voedertijd;
niet trainings dagen 11;00->18;00
trainingsdagen 9;45->17;30
vaak een licht hongergevoel dat komt opzetten rond een uurtje of 23;00, beetje water drinken en om 0;00-0;30 het nest in

ok iets meer dan 2 weken echt bezig nou
-1/1.5kg, oog iets scherper
2000 cal schoon eten binnen die 8 uur is nog best een opgave, zo moeilijk dat ik de tweede week maar rond de 1600 zat, dat was wel iets teveel van het goede. nu weer een paar dagen op 2500, en morgen begin ik met een nieuw trainingsschema. hou jullie wel op de hoogte van evt vorderingen/stagnatie

voedertijd;
niet trainings dagen 11;00->18;00
trainingsdagen 9;45->17;30
vaak een licht hongergevoel dat komt opzetten rond een uurtje of 23;00, beetje water drinken en om 0;00-0;30 het nest in

Nog vorderingen? ben benieuwd..

Wat vinden jullie trouwens van een whey shake en een appel als pre-workout meal, het bevalt mij opzich prima maar is het los hiervan verstandig?

Doe KT met daarna HIIT voor extra vetverbranding.

Post workout is het dan de rest van de kcal, binnen het window. Brood met kip, havermout, tonijn salades, warme maaltijd (groenten, kip/vis/vleesch, rijst etc), kwark, noten.

Ideaal is moderate protein, moderate carbs begreep ik. Een whey shake is wel wat magertjes kwa kcals naar mijn idee, maar ik train gewoon slecht met weinig eten in mijn lijf.

Laatste kans om vragen aan Martin te stellen mensen, deze week heb ik eindelijk tijd om het "interview" te doen met hem, er is nog ruimte voor wat vragen op mijn vragenlijstje!

Nog vorderingen? ben benieuwd..

nog steeds op hetzelfde gewicht zo'n beetje, afgelopen week heel hard getraind(veel energie schijnbaar) en kracht is ook prima in orde, van spierverlies lijkt geen sprake te zijn. ben nu paar dagen bezig met wat cardio s'ochtends uit bed op de fiets, zonder eten uiteraard, kijken of dat nog iets doet voor me vetverlies
zal mijn dieet eens opschrijven hier, ik noteer er geen tijden bij maar het is allemaal binnen 7/8 uur achter elkaar
25gram whey/water shake
2 boterhammen+2 gekookte eieren
1 banaan

100gram rijstwafels
6 eieren(5 x eiwit 1 x heel)
100-200gram(ongekookt gewicht) zilvervliesrijst+200/300gram pangafilet(olijfolie gebakken)
50-100 gram wortels

70gram walnoten

300gram kip+400-500gram broccoli

niet echt veel, maar in 8 uur is het zeer veel, soms gooi ik er nog wat boterhammen met pindakaas bij. op niet trainingsdagen laat ik vaak ook nog de rijst of rijstwafels vervallen

Laatst bewerkt:
Succes met het interview, ik ben benieuwd!

Ik vast nu ook de dag na m'n training en ben tot nu toe nog steeds op gewicht gebleven. Sowieso blijf ik rond de 90 kg schommelen, terwijl broeken steeds ruimer om mijn taille gaan zitten.

Ideaal is moderate protein, moderate carbs begreep ik. Een whey shake is wel wat magertjes kwa kcals naar mijn idee, maar ik train gewoon slecht met weinig eten in mijn lijf.

Laatste kans om vragen aan Martin te stellen mensen, deze week heb ik eindelijk tijd om het "interview" te doen met hem, er is nog ruimte voor wat vragen op mijn vragenlijstje!

Vanuit welk blad/site of oogpunt interview je hem?
en ik zou wel willen weten wat voor E/K/V verhouding hij verbruikt etc

Ik weet wel wat hij van fasted workouts voor krachttraining vindt (liever niet). Maar weet iemand wat hij vindt van cardio op een lege maag? (dus voorafgaand aan het feeding window)

enig idee? of is dat evt. een vraag voor hem..

en wat vinden jullie hier zelf van?

Ik vast nu ook de dag na m'n training en ben tot nu toe nog steeds op gewicht gebleven. Sowieso blijf ik rond de 90 kg schommelen, terwijl broeken steeds ruimer om mijn taille gaan zitten.

o ja, mijn buik oogt een stuk platter sinds ik dit volg, hij valt s'ochtends bijna naar binnen :)

zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en dit hebben toegepast tijdens de ramadan??

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet wel wat hij van fasted workouts voor krachttraining vindt (liever niet). Maar weet iemand wat hij vindt van cardio op een lege maag? (dus voorafgaand aan het feeding window)

enig idee? of is dat evt. een vraag voor hem..

en wat vinden jullie hier zelf van?

Persoonlijk heb ik geen problemen met cardio op een lege maag. Het rechtstreeks aanspreken van vet als hoofdbron tijdens cardio is vooral van belang voor mensen die al redelijk laag zitten (< 10 %). Zit je veel hoger dan komt het veel minder precies wanneer je de cardio doet. Lyle McDonalds "stubborn fat protocol" adviseert dan ook dat je minimaal 2 uur na je laatste maaltijd de workout gaat doen (en liever nog helemaal "fasted").

---------- Toegevoegd om 12:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:14 ----------

zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en dit hebben toegepast tijdens de ramadan??

Ramadan IS intermittent fasting ! Als jij traint tijdens je eet-fase van de ramadan zie ik geen probleem. Eigenlijk is het enige verschil dat je 's nachts eet in plaats van overdag (niet meer dan verschuiving, maar het principe blijft in wezen hetzelfde) en dat er overdag niet gedronken mag worden..

Een gedeelte van het onderzoek naar intermittent fasting is zelfs gebaseerd op de ramadan.

ik zat erover na te denken om voor het eten nog te trainen, dit zal zeker vermoeiend zijn. maar om na het eten te trainen zal niet lukken. voordat je gegeten hebt en het gezakt is het al half 12.

ik wil in deze maand cutten. ik d8 eraan om een alleen de grote spiergroepen te pakken en vooral basisoefeningen te doen. dus dat word dan optrekken, bankdrukken, deadlift en squat. en dan eindigen met 30 min cardio.... en dit 3/4 keer te doen.

hebben hier mensen andere ideen over of kan ik dit op een manier verbteren

Persoonlijk heb ik geen problemen met cardio op een lege maag. Het rechtstreeks aanspreken van vet als hoofdbron tijdens cardio is vooral van belang voor mensen die al redelijk laag zitten (< 10 %). Zit je veel hoger dan komt het veel minder precies wanneer je de cardio doet. Lyle McDonalds "stubborn fat protocol" adviseert dan ook dat je minimaal 2 uur na je laatste maaltijd de workout gaat doen (en liever nog helemaal "fasted").

Hm ok, ik doe nu 1 of 2 keer in de week cardio op een lege maag (echt fasted). Tot nu toe stort ik hierbij niet in elkaar! De rest van m'n trainingen en cardio zijn niet fasted. I think I'll just give it a try :)

(iets met trial and error toch? ;) )

Hm ok, ik doe nu 1 of 2 keer in de week cardio op een lege maag (echt fasted). Tot nu toe stort ik hierbij niet in elkaar! De rest van m'n trainingen en cardio zijn niet fasted. I think I'll just give it a try :)

(iets met trial and error toch? ;) )

Ik heb wel eens KT gedaan zonder iets te eten, maar dan moet je niet te lang willen trainen. high rep depletie gaat wel (dat zuigt sowieso, maar anders doe je het ook niet goed), maar bij serieuze KT was ik leeg na een minuut of 30.

Ik heb wel eens KT gedaan zonder iets te eten, maar dan moet je niet te lang willen trainen. high rep depletie gaat wel (dat zuigt sowieso, maar anders doe je het ook niet goed), maar bij serieuze KT was ik leeg na een minuut of 30.

Nee ik bedoel niet dat ik KT op lege maag ga doen, maar cardio (zoals ik al doe 2x per week), dat blijf ik dus doen.

KT heb ik ook wel eens fasted geprobeerd, niet echt een succes. Misschien zit het ook tussen je oren (veel mensen vinden het heerlijk) maar ik voelde me waardeloos, vooral aan het einde van de training :o

Een lichte meal blijft voor mij het beste tot nu toe..

Anyway, IF rocks, blij dat ik dit ooit ontdekt heb :rocker2:

Mijn forum word ook gefilterd, maar vervang in het adres van mijn forum "forum" door "www" en je bent op mijn blog. ;)

Vragen voor het "interview" zijn gemaild, Martin heeft teruggestuurd dat hij ze zo snel mogelijk zal beantwoorden.
Heb hem gevraagd wat hij de laatste 6mnd heeft uitgespookt (komt zijn boek er eindelijk aan dat soort shit), hoofdpijn tijdens de fast, richtlijnen bulk, richtlijnen recomp...en nog wat geloof ik. :o

Zojuist het topic helemaal doorgelezen en het heeft me overtuigd om ook eens te proberen voor minimaal 2 maanden. Ik wil het doen met een window van 15:00 tot 23:00 met daarin 4 maaltijden. Mijn training kan ik niet eerder doen dan 19:00. Dus ik zal 50% van mijn voeding na het trainen tot me nemen.

Nu zit ik alleen met de vraag:
Hoe zit het als je bijvoorbeeld cardio doet om 08:00 in fasted state op zo'n +-130 hartslagen per minuut? Is dit niet dodelijk voor de massa omdat je je uitgeputte glycogeen depots niet aanvult? Er zit namelijk nog zo'n 6 uur tussen voordat ik mijn eerste maaltijd zou nemen.

Doel: Cutten....

Zojuist het topic helemaal doorgelezen en het heeft me overtuigd om ook eens te proberen voor minimaal 2 maanden. Ik wil het doen met een window van 15:00 tot 23:00 met daarin 4 maaltijden. Mijn training kan ik niet eerder doen dan 19:00. Dus ik zal 50% van mijn voeding na het trainen tot me nemen.

Nu zit ik alleen met de vraag:
Hoe zit het als je bijvoorbeeld cardio doet om 08:00 in fasted state op zo'n +-130 hartslagen per minuut? Is dit niet dodelijk voor de massa omdat je je uitgeputte glycogeen depots niet aanvult? Er zit namelijk nog zo'n 6 uur tussen voordat ik mijn eerste maaltijd zou nemen.

Doel: Cutten....

Glycogeen uitgeput... je hebt het over leverglycogeen mag ik hopen ? Met 130 bpm gebruik je geen spierglycogeen (verwaarloosbaar) en loop/fiets je voornamelijk op vet.

En nee, regelmatig krachttraining en voldoende eiwit inname over de rest van de dag is voldoende bescherming tegen spierverlies.

Terug
Naar boven