AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Hey mensen,

Ik heb een vraag: straks moet ik weer hele dagen werken van 9 tot 5 en kan ik vaak pas om 1800 eten. Nu eet ik nog elke dag van 1500 tot en met 2300u. Maar straks kan ik dus niet om 1500 eten wegens werk. En ik moet ook verplicht 3x in de week mee eten op mijn werk. Hoe moet ik dit straks allemaal doen? Want het probleem is dat ik alleen middelen eet wat ik alleen thuis kan doen, omdat je het moet opwarmen enzo...Dilemma!!

Ik moet zeggen dat ik nu al veel trek heb in die periode dat ik vast. Kom ook vaak tegen dat als ik sta, ik dan even duizelig wordt en het wordt dan heel even rood voor mijn ogen. Ik eet 2800kcal per dag..

Laatst bewerkt:
Verschuif je eet window gewoon. Begin eerder, eindig eerder. Zolang het window zelfde blijft qua tijd is er niks aan de hand.

Dat zou impliceren dat ik dan om 6u alles naar binnen moet werken, alleen dan vraag ik me af hoe ik dat doe op dagen waarop ik naar school ga.

Mag je één maaltijd nuttigen op 1 dag? Of moet je verschillende maaltijden nemen in die 8u?

Ok vanmorgen zat er een leuke verrassing in mijn mailbox. Martin heeft tijd gehad om mijn vragen te beantwoorden. Er zit leuke bruikbare info tussen en een hoop wat we al wisten. Wel kan ik zeggen dat hij weer verder gevorderd is met zijn boek en dat hij zelf al een datum in gedachte heeft (die hij niet wil delen omdat hij zeker wil zijn dat hij de datum haalt).

Als het artikel af is zal ik de link naar mijn blog plaatsen...

• Topic Starter Topic Starter
Dat zou impliceren dat ik dan om 6u alles naar binnen moet werken, alleen dan vraag ik me af hoe ik dat doe op dagen waarop ik naar school ga.

Mag je één maaltijd nuttigen op 1 dag? Of moet je verschillende maaltijden nemen in die 8u?

ik zou het verspreiden.

Oke. Ik eet nu in de ochtend een bord brinta, havermout en fruit. Dan over de dag neem ik in verschillende porties 80 gr. gezouten cashewnoten. En in de avond eet ik de rest om aan mijn 2800kcal te komen. Het jammerre dat het net LIJKT alsof ik in de ochtend dikker ben geworden. Mijn huid wordt steeds kneedbaarder, maar toch. Ik voel me in de ochtend toch veel dikker. In mijn gezicht en buik. En mijn buik voelt ook koud aan. Daarom vraag ik me eigenlijk af of het wel goed en gezond is om in de avond te eten. Voor de duidelijkheid: Ik val heel langzaam maar zeker wel AF:)

Oke. Ik eet nu in de ochtend een bord brinta, havermout en fruit. Dan over de dag neem ik in verschillende porties 80 gr. gezouten cashewnoten. En in de avond eet ik de rest om aan mijn 2800kcal te komen. Het jammerre dat het net LIJKT alsof ik in de ochtend dikker ben geworden. Mijn huid wordt steeds kneedbaarder, maar toch. Ik voel me in de ochtend toch veel dikker. In mijn gezicht en buik. En mijn buik voelt ook koud aan. Daarom vraag ik me eigenlijk af of het wel goed en gezond is om in de avond te eten. Voor de duidelijkheid: Ik val heel langzaam maar zeker wel AF:)

Ochtend en avond ... hoezo noem je dat intermittent fasting ? Hoeveel tijd zit er tussen je laatste en je eerste maaltijd ?

9u. Het is ook geen IF, maar eerder een variant daarvan. Weet zo de naam niet. Overdag kan ik gewoonweg niet eten. Daarom moet ik in de avond veel eten en in de ochtend weinig en de rest van de dag ook weinig. Alleen sinds ik ´s avonds eet heb ik last van dunne poep, winderigheid, word met een vieze smaak in me mond wakker, maar daarin tegen ben ik wel enorm energiek in de ochtend. Dat dan weer wel!

F*ck man, ik heb tegenwoordig een enorme honger 's morgens! Wordt er gewoon misselijk van. Heb er eigenlijk nooit eerder last van gehad en heb nagenoeg geen wijzigingen gemaakt in wat ik eet. Oh, behalve dat ik chocomel ben gaan drinken:D

Iemand enig idee??

F*ck man, ik heb tegenwoordig een enorme honger 's morgens! Wordt er gewoon misselijk van. Heb er eigenlijk nooit eerder last van gehad en heb nagenoeg geen wijzigingen gemaakt in wat ik eet. Oh, behalve dat ik chocomel ben gaan drinken:D

Iemand enig idee??

Je lichaam verlangt naar een bulk!;)

Maar serieus.. Heb je de chocomel als extra toegevoegd? Ik krijg namelijk meer honger naarmate ik meer eet. Bovendien zitten in chocomel natuurlijk snelle suikers, waardoor je ook snel weer een hongergevoel krijgt.

Iemand enig idee??

Hoe later op de avond ik eet, hoe meer ik honger heb 'sochtends. Strange, maar tja...scheelt als je je laatste maaltijd "al" om 20:00 neemt.

Maar serieus.. Heb je de chocomel als extra toegevoegd? Ik krijg namelijk meer honger naarmate ik meer eet. Bovendien zitten in chocomel natuurlijk snelle suikers, waardoor je ook snel weer een hongergevoel krijgt.

Na alle reacties van de chocomel-fans heb ik besloten om het ook eens te proberen. Maar neem slechts 1/2 glazen hoor, en daarnaast yoghurt/muesli en kip/mie/groente.

Hoe later op de avond ik eet, hoe meer ik honger heb 'sochtends. Strange, maar tja...scheelt als je je laatste maaltijd "al" om 20:00 neemt.

Mijn laatste maaltijd zit rond 21.00-22.00 uur, maar dat is altijd zo geweest.

Ja maar dat is na een relatief korte periode... niet na 10 uur waarvan 8 uur slaap, dan zijn je bloedsuikers al lang weer genormaliseerd.

Maniac, probeer je laatste maaltijd uit veel trage eiwitten te laten bestaan, twee bakken kwark of zo of genoeg vlees met alleen wat vezelrijke groente. Dit zorgt voor een langer verzadigd gevoel. Ook water drinken en energiedrankjes helpen bij mij goed.

Ik heb op mijn blog het eerste korte artikel over wat intermittent fasting inhoud online gezet. Het is eigenlijk een vertaling van sure fire fatloss en advantages for the weightlifter van leangains.com. Doel was dan ook een beknopte beschrijving te geven en mensen dan door te verwijzen naar de bron voor meer info (wat ik met veel artikelen doe, behalve als alle info van mij zelf komt natuurlijk ;) ).
Link naar mijn blog in mijn sig...

En het interview/Q&A staat ook op de site! Martin zal hiernaar linken vanaf zijn eigen blog, dus het zal misschien wat zweten worden voor mijn webserver. :D

Maniac, probeer je laatste maaltijd uit veel trage eiwitten te laten bestaan, twee bakken kwark of zo of genoeg vlees met alleen wat vezelrijke groente. Dit zorgt voor een langer verzadigd gevoel. Ook water drinken en energiedrankjes helpen bij mij goed.

Ik heb op mijn blog het eerste korte artikel over wat intermittent fasting inhoud online gezet. Het is eigenlijk een vertaling van sure fire fatloss en advantages for the weightlifter van leangains.com. Doel was dan ook een beknopte beschrijving te geven en mensen dan door te verwijzen naar de bron voor meer info (wat ik met veel artikelen doe, behalve als alle info van mij zelf komt natuurlijk ;) ).
Link naar mijn blog in mijn sig...

En het interview/Q&A staat ook op de site! Martin zal hiernaar linken vanaf zijn eigen blog, dus het zal misschien wat zweten worden voor mijn webserver. :D

:thumbs::thumbs:Goed bezig! Thanks voor de info!

Geinspireerd door dit topic + leangains site van Martin + de ervaringen van anderen op dit dieet ; ben ik bijna met 1 been over de drempel heen om de vertrouwde "enige" regels qua dieet los te laten. Met vertrouwde "enige" juiste regel bedoel ik: over 6 maaltijden in kleine portie's gespreid over een dag. :o Hopelijk dat deze post en met name de reactie's van jullie daarop mij helemaal over de drempel heen kunnen helpen. ;)

Er zijn vele naturals die met goede resultaten deze dieetwijze toepassen.Ik ben echter wel sinds een tijdje geen naturel meer en zal hier voorlopig niet mee stoppen. Ieder zijn ding wat mij betreft!Op het moment ben ik nu zelf 2 weken uit mijn laatste kuur.
De post van Dareal gaf aan dat hij in combo met een kuur goede ervaringen had met deze dieetwijze. Glad 2 read that :D! Zijn er ook nog andere mensen die deze ervaring ook hebben?? Puur voor de weet zodat ik hiervan kan inschatten of deze dieetmanier geschikt is als ik mijn volgende kuur ga doen.

Ookal ben ik pas uit mijn kuur (2 weken geleden sinds vandaag), zit ik er aan te denken om vanaf volgende week te starten met leangains principe. Voor de duidelijkheid zonder gelijktijdig te kuren (de komende 3 maanden in ieder geval niet:)). Mede omdat ik net uit een kuur kom zou het stom zijn om nu in te zetten op cutten, dus ik houd de dagkcal op onderhoud. Ik heb dus een opzetje gemaakt rondom leangains en alle info die ik gelezen heb. Kunnen jullie even mee kijken of ik niets vergeten heb ?

Vasten van 16 uur en 8 uur eetwindow.

Martin adviseerd zijn clienten en neemt zelf vaak 3 maaltijden in deze acht uur. De eerste maaltijd van de 3, is ereen die het vasten doorbreekt en tevens PRE wo is. Hij adviseerd daarom dan ook om binnen 3 uur na deze maaltijd gegeten te hebben, je workout te doen. Dan vervolgens 80% van je totale kcalinname PWO te nemen in 2 maaltijden (de directe maaltijd na de training als grootste in kcal).

Ik wil mijn eating window instellen op: 15:00 uur t/m 23:00 uur, aangezien ik in dit topic bij iemand anders die dezelfde tijd traint dit tijdraam ook heb gelezen. .

IK heb dus het volgende idee:

15:00 uur. > Breek het vasten door een kleine maaltijd.
16:30/17:00 uur> PRE WO meal van 500 kcal (mager vlees + groenten + beetje rijst + 1 stuk fruit).

18:30/19:00 uur> Start training

20:15> PWO meal bestaande uit veel complexe carbs, gemiddeld pro, laag vet.
22:00> laatste maaltijd met veel en langzame eiwitten + goede vetten.
23:00 uur> Slapen.

Op trainingsdagen neem ik rondom de training nog suikers en whey in. Deze tel ik niet mee in kcall. Tot zover mijn opzet qua leangains.

Any feedback over mijn plan van aanpak??

Sorry voor de lange post. Gotta get it off my chest!:D

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven