XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.601
Haha mede door dat filmpje begon ik te twijfelen. Daarom stelde ik de vraag hier. Maar de twins staan natuurlijk wel bekend om hun bro-science..

(heb het filmpje net gezien) .... Je lichaam neemt allerlei voedingsstoffen prima op uit je voeding op een low carb dieet.. alleen creatine niet ... really ? Dat klinkt toch helemaal niet logisch... Zo stom is je lichaam echt niet.

Mijn cut zit er nu op, straks ga ik op vakantie. Mijn eerste serieuze poging om af te vallen ( in jarenlang trainen, hehe ).
Ik ben 5kg kwijtgeraakt ( wat mn doel was ) 7cm van mn buik af. Denk rond de 13% ofzo? Misschien niet bijzonder voor het einde van een cut maar ik was ook iemand die zichzelf maar wijsmaakte dat hij op 15% stond maar intussen eerder 18-20% had. Imo is 20% ook niet zoveel als hier op het forum vaak gedacht wordt. Er zijn er genoeg mensen die dan nog aders op hun onderarmen hebben bijvoorbeeld.
Massa en daardoor kracht ben ik ook wel wat verloren, maar dit zal voornamelijk komen door de wekelijkse fasted ball-to-the-wall kettlebell training, wat toch wel wat te veel van het goede bleek achteraf. In ieder geval heb ik weer een heleboel geleerd over dit gebied qua dieet en training en de volgende keer zal het ongetwijfeld weer wat beter gaan.

Na de zomer - als ik terugkom van Lowlands - ga ik weer bulken. Hiervoor ga ik geen IF meer gebruiken. In tegenstelling tot veel mensen in dit topic kan ik wel goed smorgens eten, en ik heb nog steeds bijna iedere morgen honger na 2 maanden 16 uur per dag vasten.
Wel ga ik waarschijnlijk wat dingen uitproberen qua recomp om mijn BF niet te hoog op laten lopen. Het is toch motiverender als je BF een beetje onder controle blijft en je binnen een redelijke periode er gewoon aesthetic bij kunt staan, al ben ik wel iemand die redelijk gemakkelijk vet aan zet. Plan is nu om er straks 5 kg aan te bulken, hierna weer 5kg eraf cutten en weer opnieuw. Op die manier cut ik dus steeds iets dieper en eindig mn bulk steeds iets droger. Dat is het idee tenminste, we zullen zien.

• #3.603
Plan is nu om er straks 5 kg aan te bulken, hierna weer 5kg eraf cutten en weer opnieuw. Op die manier cut ik dus steeds iets dieper en eindig mn bulk steeds iets droger. Dat is het idee tenminste, we zullen zien.

Het voordeel van die methode is dat je kleren ook blijven passen :)

(en inderdaad, mensen zijn vaak vetter dan ze denken)

In wat voor tijdbestek wil je die 5 kilo aankomen dan? Als je er niet te veel vet bij aan wilt zetten moet je voor 5 kilo(zeker als je al een tijdje traint) toch wel een jaar uittrekken.

In wat voor tijdbestek wil je die 5 kilo aankomen dan? Als je er niet te veel vet bij aan wilt zetten moet je voor 5 kilo(zeker als je al een tijdje traint) toch wel een jaar uittrekken.

Weet ik niet, denk een half jaar ofzo? Ik heb al een jaar geen benen meer getraint ivm een blessure dus ik denk dat ik hier sowieso al 2-3kg op gain in een paar maanden tijd.

Ok boys, ik heb besloten om mee te doen aan IF. Eerst was ik wat sceptisch, maar heb er ondertussen al veel goede verhalen van gehoord. En aangezien ik nu tijdens de vakantie niet uit mijn bed geraak voor 10-11u lijkt me dit perfect.

Waar kan ik me goed inlezen? leangains.com

• #3.607
Ok boys, ik heb besloten om mee te doen aan IF. Eerst was ik wat sceptisch, maar heb er ondertussen al veel goede verhalen van gehoord. En aangezien ik nu tijdens de vakantie niet uit mijn bed geraak voor 10-11u lijkt me dit perfect.

Waar kan ik me goed inlezen? leangains.com

Ehm... zie start-post ?

ik ben al 2 dagen bezig me IF en ik ben al 3kg kwijtgeraakt???

lijkt me een goede methode in de cut

ik ben al 2 dagen bezig me IF en ik ben al 3kg kwijtgeraakt???
Even inlezen op Leangains. Over het algemeen veel vocht. Hou het even in de gaten, als je na de eerste week alsnog heel snel gewicht verliest (wat niet gebeurt met een goed voedingsschema) ga je ook achteruit in vetvrije massa.

Q

Het is wel lastig te combineren met uitgaan zeg

Als ik wiet gebruik krijg ik een vreet kick en bij alcohol, drink ik alcohol en krijg ik ook een vreetkick.

Als ik wiet gebruik krijg ik een vreet kick en bij alcohol, drink ik alcohol en krijg ik ook een vreetkick.

Tsja dat heb je ook als je 'gewoon' cut. Dan moet je niet gaan cutten..

En mocht je echt persé iets willen eten, doe dat dan gewoon als het in je macro's past. Dan is die ene dag per week geen echte IF, maar dat maakt niet zoveel uit.

• #3.617

lastig te combineren dus met wiet en alcohol .. tja.... Alleen gebruiken in je eet-window dus :) (eventueel je eet-window verlengen en wat calorieen "sparen").

Yep, dit houd ik gewoon voor 1x of 2x in de week.:)

Is het een must om 20% boven onderhoud op trainingsdagen te eten en 20% onder op rust dagen?

Als ik gewoon alle dagen vrijwel het zelfde eet kan toch ook geen kwaad?

Terug
Naar boven