MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Is het een must om 20% boven onderhoud op trainingsdagen te eten en 20% onder op rust dagen?

Als ik gewoon alle dagen vrijwel het zelfde eet kan toch ook geen kwaad?
ik dacht net hetzelfde.

Is het aan te raden om in de cut elke dag 20% onder onderhoud te zitten?
Of is beter om op trainingsdagen op onderhoud te zitten?

Ffff zeg heb wel moeite om op trainingsdagen 3250kcal binnen te krijgen onderhoud is 2707.
Hoe doen jullie dat?

Hmm @ persian, hoe zijn je gains? Naturel dan wel te verstaan, ik heb echt het idee dat ik teveel binnen krijg.

Heb zelf de grootse moeite om op trainingsdagen boven mijn onderhoud te zitten als ik wil cutten. Iemand al goed droog geworden op het forum, met 20% boven onderhoud op trainingsdagen?

Hmm @ persian, hoe zijn je gains? Naturel dan wel te verstaan, ik heb echt het idee dat ik teveel binnen krijg.
ben al 2 dagen bezig en 3kg kwijtgeraakt (waarschijnlijk vocht)
zo ziet mijn schema eruit:

Trainingsdagen
14u30: 500ml halfvolle melk
100gr havermout
56gr whey

16u: 155gr tonijn(eigen nat)
150gr zilvervliesrijst
1 appel

10gr bcaa voor training
19u30: training
10gr bcaa na training

22u30: 200 gr zilvervliesrijst
400gr kipfilet
500gr magere kwark
10ml olijfolie
1 appel
TOTAAL: 3044kcal/275ew/377kh/52vet

Niet-trainingsdagen

14u30: 100gr zilvervliesrijst
300gr kipfilet
35gr pinda's
250gr magere kwark

18u: 60gr zilvervliesrijst
155gr tonijn(eigen nat)
30gr pinda's
10ml olijolie
200gr spinazie/uien/paprika

22u: 250gr magre kwark
300gr kipfilet
10ml olijfolie
TOTAAL: 2315kcal/246ew/163kh/75vet

op trainingsdagen eet ik gewoon mijn onderhoud en rustdagen 20% onder.

Okay dan, ik heb me ingelezen via dit topic en leangains.com en de andere aangeraden websites.

Situatie/status

Ik zit nu in een cutfase en lijk op een plateau te komen. Dit leid ik af uit het feit dat ik de laatste 4 weken voor m'n laatste meting slechts 0,7% gedaald ben terwijl ik echt strikt het dieet gevolgd heb. Veel minder daling dan tijdens de vorige meetmomenten. Dit allemaal op de 'traditionele' manier van cutten.

Mijn doel is nog steeds vet verbranden.

Daarnaast zijn de andere voordelen van deze manier van eten ook aantrekkelijk.

Vragen

- Heb ik eerst een recomp nodig? Zo nee, is dan de verhouding 0% / -25% een goede start?

- Dien ik een nieuw onderhoud te berekenen aangezien ik in totaal +/-9K kwijt ben? Of hou ik m'n oude bmr etc. aan tot ik met LG vastloop?

- Hoe ga ik om met cardio? Ik doe nu 2x per week hiit. Doorgaan, opvoeren, stoppen?

- Stel: ik pas enkele weken LG toe, dan 12d vakantie, en dan weer door. **** ik daar m'n verbranding niet mee op.

- Stel: mijn window start om 13u, en mn fasted training is klaar om 11:00 (weekend). Ga ik dan het beste om 11:00 eten? Tot 19:00? Of de vaste 13:00 - 21:30 aanhouden?

Ik las ook in dit topic: "Zolang je VP boven de 15% zit geen refeeds. Na 6-8 weken cutten wel minimaal 2 weken op onderhoud om je hormoonbalans en je daaraan gerelateerde metabolisme te laten herstellen."
Dit vond ik op geen enkele website terug, kan iemand dit bevestigen of liever nog voorzien van een bron?

Window

8,5 uur = 13:00 - 21:30

Opzet eetmomenten
13:00 = 500 cal
15:00 = 500 cal
17:00 = 500 cal
18:30 = 500 cal

20:15 trainen

21:30 = 1000 cal / met relatief veel carbs

Trainingsdag
- prot 2,5 - 3,0 per/k bw = 225 / 270 gr
- carb 75% van overige cal.'s / hoog en liefst na de training
- vet 25% van overige cal.'s / laag

Rustdag
- prot 2,5 - 3,0 per/k bw = 225 / 270 gr
- carb 50% van overige cal.'s
- vet 50% van overige cal.'s

Groet,
010

De meest toegepaste vorm is : laat op de middag eten dus vanaf 5 uur t/m 10-11 uur en dan vasten tot de volgende namiddag.

Die vorm bevalt me allerminst en gezien het onderzoek bij moslims die de Ramadan volgen, waar ze 2x per dag eten = voor zonsopgang en na zonsondergang ook onnodig. Vandaar mijn variant : ontbijt in de ochtend (plm 40% van de kcals) en dan 1 uur voor het slapen gaan opnieuw. Dit dan alleen op rustdagen. Reden heb ik al aangegeven: lichaamstemperatuur zakt te veel bij overslaan van het ontbijt. Blijkt ook wel uit bloedonderzoek.. mijn T3 is van nature erg laag.

Er zijn grofweg evenveel mensen, die dit dagelijks doen, ongeacht of het een trainingsdag is of niet en anderen die dit alleen op rustdagen doen.
hier zeg je van 5u savonds tot 10/11u savonds eten en dan tot de volgende namiddag niet meer maar beetje verder zeg je ontbijt kan je onbijt niet overslaan ???

Ik ben nu bijna één week bezig met IF maar vind de voeding persoonlijk het lastigst. Ik eet 3 maaltijden met een onderhoud van +- 3000Kcal.

Op trainingsdagen eet ik 2500Kcal en op rustdagen 2200Kcal. Nu vind ik het erg lastig om aan die Kcals te komen.

Zo ziet mijn schema eruit:

Trainingsdag:

Maaltijd 1:
- 2x een portie brinta

Maaltijd 2:
- 200gr. kipfilet
- 200gr. biefstuk
----------------> of 400gr. van 1
- 250gr. aardappelen
- wat groenten

Maaltijd 3:
- Vaak wat noten en wat kleins

Ik cut btw.

Dan is de rustdag ongeveer hetzelfde alleen dan bij maaltijd 1 40% van de dagelijkse behoefte in plaats van 20%.

Wat mijn probleem nu is, is dat ik niet aan genoeg Kcals kom in gevarieerd voedsel en als ik wat anders eet dat ik dan teveel eiwitten eet en zodoende ergens nog 400Kcals mis.

Wat ik dus nog meer lastig vind is de product keuze. Daarnaast wil ik minder afhankelijk zijn van noten vanwege de omega 6, ik heb gewoon schoon goed voedsel nodig.

Heeft iemand misschien wat tips voor mij?

Laatst bewerkt:
Zalm? Vette vis? Olijfolie?

Gebruiken jullie IF alleen voor het cutten? Of werkt dit ook prima tijdens het bulken?

nog even voor de duidelijkheid, trainen op een nuchtere maag en je 8 uur eten direct na het trainen toch?

Whey breekt de fast, maar volgens Martin maakt het niet zoveel uit. Kan prima,

Q

Ja heb hem gelezen, heb allemaal maar grootste moeite met dit concept haha, maar ga toch van start. Even kleine check en hoor graag feedback,

ik vast tussen 8 uur 's avonds en 12 uur 's middags,

10 uur: 40gr whey

10:30/11:45 training

12:00: vreten tot 20:00

Opbouw wel in orde lijkt me toch?

Waarom ook niet een beetje kh voor training?

Terug
Naar boven