MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Ik doe het nu een week (om te bulken), kan nog niets zeggen over mijn gewicht. Maar begin mij steeds beter te voelen op een nuchtere maag. Gisteren een eerste vasted trainint gedaan, kon gewoon 90x8 banken en zelfs eens 100x6 (eindelijk eens een spotter). Had verwacht dat ik woozy zou worden maar de hele training ging super, misschien wel beter als ooit..? Jammer dat het qua tydstip zo onhafbdig is anders zou ik het vaker doen. En geen whey oid genomen van te voren enkel bcaa's.

Ik heb vandaag een volledige vasten dag. Gelezen in het PDF-bestand van Berardi, zien hoe me dit bevalt.

Ik vind het wel lastig, zit aan mijn zoontje van 2 te verkondigen dat hij zijn boterhammetjes moet opeten en ik zit zelf niets te eten. Valt hem nu nog niet op, maar over een tijdje gaat hij daarover zeker vragen stellen. Ik wil ook dat mijn vriendin het later gaat proberen (als onze jongste (nu 10 weken) van de borstvoeding af is). Ze heeft nog weleens last van duizeligheid in de ochtend en moet daardoor ontbijten. Ik vermoed dat dit komt door het oude eetpatroon en wil proberen of if daarbij kan helpen. Als het haar bevalt wil ik er een lifestyle switch van maken, nu met bulken is het lastig om alle calorieën binnen te krijgen maar dat is dus makkelijker als je op onderhoud of wil cutten.

Maar dat kan alleen als het haar ook bevalt, veel kinderen slaan toch het ontbijt over en doen het al een beetje. Als mijn zoontje ouder is en hij beslist zelf dat hij niet meer wil ontbijten (eindbasisschool/middelbare school?) dan kijken we wel of het voor hem ook iets is. Mocht het tegen die tijd niet allemaal ontkracht zijn, want dat kan ook nog best aangezien we allemaal 'wisten' dat 6 kleine maaltijden HET was.

Wat kan je nog als vetbron gebruiken buiten pindakaas en zalm?
(ik bak in olijfolie)

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.647
Ik vind het wel lastig, zit aan mijn zoontje van 2 te verkondigen dat hij zijn boterhammetjes moet opeten en ik zit zelf niets te eten. Valt hem nu nog niet op, maar over een tijdje gaat hij daarover zeker vragen stellen. Ik wil ook dat mijn vriendin het later gaat proberen (als onze jongste (nu 10 weken) van de borstvoeding af is). Ze heeft nog weleens last van duizeligheid in de ochtend en moet daardoor ontbijten. Ik vermoed dat dit komt door het oude eetpatroon en wil proberen of if daarbij kan helpen. Als het haar bevalt wil ik er een lifestyle switch van maken, nu met bulken is het lastig om alle calorieën binnen te krijgen maar dat is dus makkelijker als je op onderhoud of wil cutten.

Maar dat kan alleen als het haar ook bevalt, veel kinderen slaan toch het ontbijt over en doen het al een beetje. Als mijn zoontje ouder is en hij beslist zelf dat hij niet meer wil ontbijten (eindbasisschool/middelbare school?) dan kijken we wel of het voor hem ook iets is. Mocht het tegen die tijd niet allemaal ontkracht zijn, want dat kan ook nog best aangezien we allemaal 'wisten' dat 6 kleine maaltijden HET was.

Ik heb wel eens gehoord (BBC TV programma horizon) dat kinderen die niet ontbeten slechtere resultaten behaalden op school. Nu betekent correlatie nog geen causaliteit maar ik zou toch voorzichtig zijn. Experimenteren met jezelf is prima, maar met je kinderen ...

Waarom ook niet een beetje kh voor training?

Omdat je dan wel je fast onderbreekt, en je hebt alleen eiwitten nodig op spier te onderhouden en te voeden tijdens je training. Door dit dieet schijn je beter glycogeen op te slaan in je spieren, en stabielere insuline peil te behouden. Waardoor de kh in de ochtend me daar naast ook geen goede rede lijken om me "fast" te onderbreken.

Omdat je dan wel je fast onderbreekt, en je hebt alleen eiwitten nodig op spier te onderhouden en te voeden tijdens je training. Door dit dieet schijn je beter glycogeen op te slaan in je spieren, en stabielere insuline peil te behouden. Waardoor de kh in de ochtend me daar naast ook geen goede rede lijken om me "fast" te onderbreken.

Die shake ervoor is imo ook niet nodig.

Die shake ervoor is imo ook niet nodig.

Lees net op leangains.com dan 10g bcaa toch wel handig is om spierafbraak tegen te gaan?

Fasted training

Training is initiated on an empty stomach and after ingestion of 10 g BCAA or similar amino acid mixture. This "pre-workout" meal is not counted towards the feeding phase. Technically, training is not completely fasted - that would be detrimental. The pre-workout protein intake, with its stimulatory effect on protein synthesis and metabolism, is a crucial compromise to optimize results. The 8-hour feeding phase starts with the post-workout meal.

---------- Post toegevoegd Sun 8 Jul 2012 om 15:04 ----------

Laatst bewerkt:
Ik heb wel eens gehoord (BBC TV programma horizon) dat kinderen die niet ontbeten slechtere resultaten behaalden op school. Nu betekent correlatie nog geen causaliteit maar ik zou toch voorzichtig zijn. Experimenteren met jezelf is prima, maar met je kinderen ...

Precies, dat zeg ik ook. Ze moeten ontbijten, totdat ze op een leeftijd komen waar ze zelf kunnen kiezen. Maar volgens mij zijn er enorm veel kinderen die niet ontbijten en weinig vet hebben...maar goed. Het is de bedoeling dat ijn kids erbuiten blijven dat is buiten kijf.

Precies, dat zeg ik ook. Ze moeten ontbijten, totdat ze op een leeftijd komen waar ze zelf kunnen kiezen. Maar volgens mij zijn er enorm veel kinderen die niet ontbijten en weinig vet hebben...maar goed. Het is de bedoeling dat ijn kids erbuiten blijven dat is buiten kijf.

lijkt mij dat er juist meer en meer kids zijn met overgewicht

In dat geval streng op dieet..

Ja tuurlijk zijn er ook meer kinderen met overgewicht, maar er lopen ook veel ecto's tussen. Ik weet nog mijn broertje (was ook een ectootje) ontbeet nooit, goeide zijn brood weg op school maar at twee borden avondeten en chips in de avond. Doet ie nu niet meer, maar als je ziet wat ie at in zijn window is het maar apart dat ie zo dun bleef.

Beste mensen, nogmaals enkele vragen, thanks alvast

-----------------------------------

Ik zit nu in een cutfase en lijk op een plateau te komen. Dit leid ik af uit het feit dat ik de laatste 4 weken voor m'n laatste meting slechts 0,7% gedaald ben terwijl ik echt strikt het dieet gevolgd heb. Veel minder daling dan tijdens de vorige meetmomenten. Dit allemaal op de 'traditionele' manier van cutten.

Mijn doel is nog steeds vet verbranden.

Daarnaast zijn de andere voordelen van deze manier van eten ook aantrekkelijk.

Vragen

- Heb ik eerst een recomp nodig? Zo nee, is dan de verhouding 0% / -25% een goede start?

- Dien ik een nieuw onderhoud te berekenen aangezien ik in totaal +/-9K kwijt ben? Of hou ik m'n oude bmr etc. aan tot ik met LG vastloop?

- Hoe ga ik om met cardio? Ik doe nu 2x per week hiit. Doorgaan, opvoeren, stoppen?

- Stel: ik pas enkele weken LG toe, dan 12d vakantie, en dan weer door. **** ik daar m'n verbranding niet mee op.

- Stel: mijn window start om 13u, en mn fasted training is klaar om 11:00 (weekend). Ga ik dan het beste om 11:00 eten? Tot 19:00? Of de vaste 13:00 - 21:30 aanhouden?

Ik las ook in dit topic: "Zolang je VP boven de 15% zit geen refeeds. Na 6-8 weken cutten wel minimaal 2 weken op onderhoud om je hormoonbalans en je daaraan gerelateerde metabolisme te laten herstellen."
Dit vond ik op geen enkele website terug, kan iemand dit bevestigen of liever nog voorzien van een bron?

Ik wil morgen starten, please check & react! Thanks alvast !!

Terug
Naar boven