Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Je hebt LeanGains, EatStopEat, maar je hebt ook deze gozer: http://www.youtube.com/user/lowcarbcory?feature=g-u-u

Wat hij doet zijn 36-uur fasts. Hij heeft er veel succes mee geboekt, je kan zijn transformatie video zien. Ook heeft hij 46 video's over het fasten hier: http://www.youtube.com/playlist?list=PLA2D4E8A91B027274&feature=plcp

Ik ga ook zijn manier van fasten proberen en kijken hoe het bevalt, ik heb net al zijn video's afgekeken en ik ben er zeer van overtuigd dat het werkt.

Het is ook allemaal zo logisch als je er over nadenkt, wat hij zelf ook zegt, je gaat terug naar de primitieve mens, hoe wij vroeger leefden.

Misschien ook waardevol voor jullie!

p.s. de twins (Hodge Twins) zijn door hem begonnen met IF.

Die lowcarbcory is echt niet goed in z'n hoofd :p!

Laatste tijd ook meer over gezien (Twins enz..) en gelezen en ik ga er ook mee beginnen om te proberen.
Vooral om te kijken hoe ik me ga voelen en of het iets met m'n hormoonhuishouding doet.

Niet te ingewikkeld maar gewoon m'n eten zoals nu in 6 tot 8 uur proppen en kijken wat er gaat gebeuren.

Cutten hoef ik momenteel niet echt maar als ik iets omhoog kan met m'n onderhoud en op hetzelfde vet% kan blijven dan zou dat heel mooi zijn natuurlijk. Of op hetzelfde onderhoud maar dan met all kiiinds of gains, dan is het helemaal kat in het bakkie!

Binnenkort m'n eerste bevindingen.

Ben nu sinds 2 dagen bezig met IF... 18 uur lang niet eten klonk erg lang in eerste instantie, maar is prima te doen! Ik at voorheen ook wel wat suikers, daardoor was de constante verleiding er om steeds te eten, die er nu niet meer is :)

Wel een vraag... Ik gebruik IF om te cutten (heb begrepen dat je ook kunt bulken dmv IF), maar ik wil wat vet verliezen.
Hoe zit het met supplementen gebruik tijdens het vasten? Ik drink zelf koffie (100% zwart) voor de cafeïne in de hoop om nog meer vet te verliezen. Daarnaast heb ik best wel honger als ik net op sta, en koffie stilt deze honger voor mij.

Is dit zinvol? verstandig? Of is het beter als ik dit doe tijdens de uren waarin ik eet? Of boeit het weinig? :D

Laatst bewerkt:
Ik heb het ook gedaan alleen werkt het niet goed icn met zwaar werk.
Kreeg op den duur te lage bloedsuiker waardoor ik op mijn werk ben flauw gevallen.

Eerste dag IF, window begint om 14u en heb nu echt honger :p

Gaat wel over, gewoon even een tasje thee drinken & je gedachten op iets anders zetten ;)

---------- Post toegevoegd Mon 9 Jul 2012 om 14:25 ----------

Ben nu sinds 2 dagen bezig met IF... 18 uur lang niet eten klonk erg lang in eerste instantie, maar is prima te doen! Ik at voorheen ook wel wat suikers, daardoor was de constante verleiding er om steeds te eten, die er nu niet meer is :)

Wel een vraag... Ik gebruik IF om te cutten (heb begrepen dat je ook kunt bulken dmv IF), maar ik wil wat vet verliezen.
Hoe zit het met supplementen gebruik tijdens het vasten? Ik drink zelf koffie (100% zwart) voor de cafeïne in de hoop om nog meer vet te verliezen. Daarnaast heb ik best wel honger als ik net op sta, en koffie stilt deze honger voor mij.

Is dit zinvol? verstandig? Of is het beter als ik dit doe tijdens de uren waarin ik eet? Of boeit het weinig? :D

Maakt echt niet veel uit.
Ik drink tijdens mijn fast ook wel een tas thee of koffie, zeker in de ochtend om de eerste honger wat weg te krijgen.

wat helpt bulken met IF? ???

Als ik het zo allemaal lees dan zitten er de nodige lichamelijke voordelen aan die korte vastperiodes behalve alleen het aankomen of afvallen, en behalve dat je je bulkhoeveelheden lastig weg gaat krijgen in die korte periode zou het net zo goed gunstige effecten moeten hebben in een bulk.

Zoals vele ook ervaren hebben, heb je met IF meer energie omdat je niet telkens je maaltijden aan het verwerken bent, maar allemaal in één keer. Het schijnt ook nog eens gezonder te zijn.

Daarnaast zijn de tijden waarin je eet aantrekkelijk zodat je niet op school of op werk je maaltijden naar binnen moet werken. Heb zelf geen enkel problemen met flinke maaltijden naar binnen schuiven in een paar uur tijd. Slow metabolism ftw :D

Bulken met IF is voornamelijk handig voor mensen die snel te vet worden in een bulk omdat ze (logisch) te veel eten. Met IF is dat allemaal wat beter te overzien. Verder uiteraard het gemak.

De hersenspinsels komen op gang, heb even jullie mening nodig over het volgende idee:

- op trainingsdagen op onderhoud eten volgens IF-methode en cardio erbij;
- twee keer in de week 24h fasten volgens ESE-methode;
- overige dagen op onderhoud eten volgens IF-methode.

Even gerekend (mijn onderhoud is 2600), vier dagen in de week trainen en 500 kcal verminderen met cardio is 2500 tekort, twee dagen niet eten is 5200 tekort, samen 7700 kcal in de week. Beetje radicaal, isitnot?

Meningen?

Q

Oké, net mijn eerste training gehad met IF. Ik had voor mijn trainen >90gram koolhydraten op. Van mijn leven nog nooit zo laag in koolhydraten gezeten voor een training.

Ik fietse naar de gym (15-20min) en ik voelde me al wat slapper dan normaal, ik begon mijn training met deadlift. Opwarmen en 3 setjes met medium gewicht 8 herhalingen. Ik merkte al dat ik een pak minder energie had als normaal. Hierna kwam de DB row en ik merkte dat mijn energie echt hard bergafwaards ging. Ik begon zelf licht te draaien en kreeg druk ik mijn hoofd (zoals in de bergen of als je onder water bent). Hierna nog een oefening en toen pull ups. Ik kreeg met moeite wat reps eruit en ben na 2 sets gestopt omdat ik schrik had dat ik ging flauwvallen. Naar de kleedkamer gegaan, direct alle kleren uit, gaan zitten en mijn whey shake opgedronken. Na enkele minuten ging ik douchen en in de douche stond ik helemaal te trillen. Het enigste waar ik aan kon denken was: 'hoe geraak ik in godsnaam nog met de fiets thuis'. Mijn kleren aangedaan en naar de winkel vertrokken (ik moest nog wat eten kopen. Ik wou eerst cola of druivensuiker oid kopen, maar na enkele minuten rondstappen in de koeling ging het ineens een pak beter, ik kreeg terug wat energie.

Ik ga nu mijn pwo meal eten, maar was het normaal wat ik net heb meegemaakt? Gaat mijn lichaam hieraan wennen of blijft dit zo?

edit: owja, ik had ook een epic pomp. En had geen pwo genomen.

Ik voelde ook dat ik minder energie had, maar het was niet veel minder, maar volgens mij moet je idd gewoon eerst wennen.
En ja pomp is normaal als je een halve dag niks gegeten hebt en opeens gaat trainen en daarna koolhydraten etc eet

Bulken met IF is voornamelijk handig voor mensen die snel te vet worden in een bulk omdat ze (logisch) te veel eten. Met IF is dat allemaal wat beter te overzien. Verder uiteraard het gemak.
Onzin. Boven onderhoud eten waarover je 12u neemt of het in 8u doet, vet aanzetten gebeurd met allebei. Men moet IF eens minder als de bijbel gaan zien, 't word hier gezien als magisch protocol.. jezus..

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.695
Onzin. Boven onderhoud eten waarover je 12u neemt of het in 8u doet, vet aanzetten gebeurd met allebei. Men moet IF eens minder als de bijbel gaan zien, 't word hier gezien als magisch protocol.. jezus..

met bulken is het misschien dom, maar met cutten lijkt het me toch wel te werken?

Joh, dat bedoel ik ook helemaal niet pikkebaas. Het is makkelijker overeten in bijvoorbeeld 14 uur dan in 8 uur. Dat je puur door te fasten zogenaamd minder vet zou gainen is bullshit, dat snap ik ook nog wel. Dat if zit je trouwens wel dwars he?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Vandaag weer begonnen met IF sinds een lange tijd. kijken wat het oplevert. Vorige resultaten waren goed.

Is brood als koolhydraatbrond en mayonaise als vetbron toegelaten? Of is dat een no-go?

Terug
Naar boven