AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

tot nu toe bevalt het me zwaar niet, als ik niet eet heb ik honger en voel me slap en prikkelbaar, als ik wel eet ben ik moet omdat ik zoveel in me pens heb zitten dat ik een after dinner dip krijg.

helemaal k*t dus!

Ik ben nu 3 dagen bezig. Eerste dag had ik héél de tijd honger tot mijn eerste maaltijd, nadien kreeg ik precies geen hap meer binnen.
Nu heb ik het gevoel dat ik gewoon heel de dag geen honger heb, en ik krijg met moeite mijn maaltijden binnen. Terwijl ik in de gewone cut de hele dag honger had

Tussen 18:00 - 24:00 uur eet ik mijn maaltijden. Vind ik in principe wel een fijne tijd, maar ik ga om 01:30 uur slapen meestal... Alleen doe ik geen oog dicht? Kan dat hier mee te maken hebben? Misschien dat ik dan wat eerder moet beginnen met eten en eerder moet stoppen.

De twins doen alsof hun vet verlies sneller gaat dan wanneer ze vaker op een dag eten met het zelfde calorie te kort, 'The fat is melting off'.
Is dat sowieso bullshit of misschien wel mogelijk? En merken jullie dit zelf ook?
Misschien lijkt het zo door de lege maag en vochtbalans, of hebben ze iets meer (macros/kcal) veranderd dan ze gewend zijn?

Tussen 18:00 - 24:00 uur eet ik mijn maaltijden. Vind ik in principe wel een fijne tijd, maar ik ga om 01:30 uur slapen meestal... Alleen doe ik geen oog dicht? Kan dat hier mee te maken hebben? Misschien dat ik dan wat eerder moet beginnen met eten en eerder moet stoppen.
Volgens mij maakt proteine je wat alerter, verder nog supps zoals creatine? Koffie?

tot nu toe bevalt het me zwaar niet, als ik niet eet heb ik honger en voel me slap en prikkelbaar, als ik wel eet ben ik moet omdat ik zoveel in me pens heb zitten dat ik een after dinner dip krijg.

helemaal k*t dus!

Wat is de reden dat je IF bent gaan doen? Als je sowieso al moeite hebt met eten zou ik het laten, als je juist de hele dag honger hebt zoals ik, is het ideaal. Sowieso moet iedereen even wennen in het begin.

Volgens mij maakt proteine je wat alerter, verder nog supps zoals creatine? Koffie?

Koffie drink ik alleen als ik net op sta, 2 bakjes maximaal. Normaal nooit echt veel last van.

Creatine nam ik eerst altijd in de ochtend, maar omdat ik nu 's avonds eet pak ik het pas rond een uur of 10. Heeft creatine invloed hierop dan?

Daarnaast ben ik aan het cutten en is mijn e/k/v verhouding ong. 60/20/20. Ben zeker geen ecto en heb het idee dat carbs veel vet aan zet bij mij. Zit nu momenteel flink onder mijn onderhoud. Dus misschien dat de proteïne er wat mee te maken heeft.

Koffie drink ik alleen als ik net op sta, 2 bakjes maximaal. Normaal nooit echt veel last van.

Creatine nam ik eerst altijd in de ochtend, maar omdat ik nu 's avonds eet pak ik het pas rond een uur of 10. Heeft creatine invloed hierop dan?

Daarnaast ben ik aan het cutten en is mijn e/k/v verhouding ong. 60/20/20. Ben zeker geen ecto en heb het idee dat carbs veel vet aan zet bij mij. Zit nu momenteel flink onder mijn onderhoud. Dus misschien dat de proteïne er wat mee te maken heeft.
Creatine kan je wel flink wakker houden ja, heb ik ook snel last van. Het maakt niet uit wanneer je het neemt dus ik zou kijken wat er gebeurt als je het weer naar s'ochtends verplaatst.

was hem weer, me laatste hapje kwark voor de dag, morgen ga wat 's middags trainen inplaats van 's ochtends. Lijkt me niet dat ik me eetraam voor 1 dag hoef te veranderen?

Ik ben nu 3 dagen bezig. Eerste dag had ik héél de tijd honger tot mijn eerste maaltijd, nadien kreeg ik precies geen hap meer binnen.
Nu heb ik het gevoel dat ik gewoon heel de dag geen honger heb, en ik krijg met moeite mijn maaltijden binnen. Terwijl ik in de gewone cut de hele dag honger had
eerste week is echt k*t maar daarna wen je er wel aan is net als de ramadan:)

Hoort niet echt hier thuis maar doe nu 3 weken IF en zit met een vraag.

Moet ik mij zorgen maken over "overtrainen" als ik 6 van de 7 dagen 1 uur ga krachttrainen? Mijn doel is hypertrophy en ik ben redelijk ectomorph. Ik eet dus 6 dagen een 20% carolie surplus en op de rustdag 20% deficit. Naast krachttrainen beweeg ik eigenlijk nauwelijks.

Mijn routine ziet er als volgt uit:

M:borst
D:rug, biceps
W:schouders,triceps
D:benen
V:rust
Z:borst
Z:rug, biceps
M:etc...

Soms neem ik 2 dagen rust ipv 1.

Vandaar dus mijn vraag, moet ik mij al zorgen maken over overtraining omwille van mijn lichaamsbouw en trainingsintensiteit?

Ik trainde voordien al wel bijna 8 jaar met ****arounditis en zonder voedingsschema.. for what it's worth

Waarom niet 1 dag extra rust pakken? Gewoon 2 dagen sport, 1 dag rust, 2 dagen sport, 1 dag rust.

Omdat ik me dan verveel en ik graag train. Ben ook erg gemotiveerd en kan niet meer zonder haha.

Als je body type ectomorph is, dan heb je volgens mij een best langzaam herstel. Dus ik zou het niet doen.

Meer is niet altijd beter.

Redelijk zeker dat ik vooral ectomorph ben door mijn botstructuur. Ben lang/smal en heb erg dunne polsen.

Maar door de jaren heen heb ik toch al een beetje massa gekregen, dan kan je er toch beter tegen dacht ik?

Dit ben ik:
FADAg.jpg

edit: sorry voor de hijack trouwens, heeft eigenlijk niet veel met IF te maken lol, lees gewoon niets op het forum buiten deze thread - excuses

was hem weer, me laatste hapje kwark voor de dag, morgen ga wat 's middags trainen inplaats van 's ochtends. Lijkt me niet dat ik me eetraam voor 1 dag hoef te veranderen?

Same here, 3000 kcal weggewerkt. Ik heb nog steeds trek :(.
Maar ja, niemand heeft gezegd dat cutten leuk is. Gelukkig is het resultaat er wel naar :D. Thanks IF!

Redelijk zeker dat ik vooral ectomorph ben door mijn botstructuur. Ben lang/smal en heb erg dunne polsen.

Maar door de jaren heen heb ik toch al een beetje massa gekregen, dan kan je er toch beter tegen dacht ik?

Dit ben ik:

edit: sorry voor de hijack trouwens, heeft eigenlijk niet veel met IF te maken lol, lees gewoon niets op het forum buiten deze thread - excuses

Volgens mij juist andersom.

De intensiteit is een stuk groter als je langer traint i.v.m. de zwaardere gewichten. ''Overtrainen'' zal het niet zo snel worden, maar ik denk dat je er niet veel mee opschiet. Resultaten zullen misschien wel achteruit gaan omdat ze niet volledig herstelt zijn telkens.

Mooie borst trouwens.

dat feeling when eating big meal after 18hr no food

feels-good-man-goat-squint-12883904505.jpg

Terug
Naar boven