AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

1,5 week vakantie gehad, gewoon lekker ontbeten die periode, nu weer sinds 2 dagen terug zonder ontbijt.... geen probleem. Had verwacht weer wat honger en opstartproblemen te hebben, maar ik schakel moeiteloos weer over merk ik!

Had ik ook na een periode even terug 'normaal' te eten. Het ging zelfs beter bij mij :D.
Vandaag is het weer een 24-uur vastendag voor mij. Gisteren was mijn off-day.

Hoe valt dat mee 24 u vast?
Welke dag doe je dat?
Hoe doe je het dan kwestie Cals rest vd week?

Eigenlijk valt dat echt beter mee dan verwacht.
Heel de week ben ik strikt op mijn dieet & voeding, en cycle ik tussen carbs & kcals.
Op zware trainingsdagen eet ik ongeveer op onderhoud met hoger in carbs & protein.
Op 'middelzware' trainingsdagen eet ik op -10% à 15% ongeveer met iets minder in carbs.
Op rustdagen eet ik -20 à 25% met laag in carbs.

Eén dag in de week gun ik mijzelf een off-day. Dan houd ik me minder strikt aan mijn schema (eens op restaurant, een ijsje etc.)
Maar de dag nadien houd ik dan wel een 24-uur vastendag.

Ik neem enkel mijn supps dan (visolie, glucosamine, BCAA's) & drink water & thee.
Brotip: zorg dat je hersens zich echt op iets helemaal anders kunnen focussen dan op eten (ik ging gisteren bijvoorbeeld werken)

doen jullie aan refeed dag met if?

doen jullie aan refeed dag met if?

Refeed is niet echt nodig dacht ik, aangezien je al cycled met carbs & op trainingsdagen hoger daarin zit.
Ik bezie het eerder een dag om even te genieten, terug even de batterij opladen om daarna terug een week goed te knallen.

Beste mede IF-ers,

Ik vast nu sinds twee weken ook en heb een vraag over mijn voedingsschema.
Ik zit namelijk op 1800 cal per dag en heb een eating window van 6 uur 12:00 tot 18:00.

Als ik klaar ben met eten zit ik prop en prop vol terwijl 1800 cal volgens mij niet al te veel is ?ik vraag me dus af of dit invloed heeft op de cut of dat het niet uit maakt of je met een lege maag 1800 cal binnen hebt (simpele carbs) of met een volle maag 1800 cal (complexe carbs).

7n2w.jpg

Ik zag trouwens dat iemand ook deze excel sheet gebruikt voor zijn voedingsschema. kan hij me vertellen hoe je nieuwe producten erbij toevoegd bij het calorieën tabel ? want ik krijg steeds error melding bij de schemas als ik het wel gebruiken..

alvast bedankt djoggo

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.788
Beste mede IF-ers,

Ik zit namelijk op 1800 cal per dag en heb een eating window van 6 uur 12:00 tot 18:00.

Als ik klaar ben met eten zit ik prop en prop vol terwijl 1800 cal volgens mij niet al te veel is ?ik vraag me dus af of dit invloed heeft op de cut of dat het niet uit maakt of je met een lege maag 1800 cal binnen hebt (simpele carbs) of met een volle maag 1800 cal (complexe carbs).

Wat heb je liever 1800 Cal met honger of 1800 Cal zoals je nu doet ?

Beste mede IF-ers,

alvast bedankt djoggo
1800 Jezus wat laag, jij mag je berekeningen wel opnieuw doen.

1800 in 1 maaltijd kán behoorlijk veel zijn hoor. Met suikers en vet is het niet moeilijk om eraan te komen maar in complexe carbs en eiwitten best wel.

Ik ook...

Werkt het beste fastet trainen, ik dus altijd.

Wat heb je liever 1800 Cal met honger of 1800 Cal zoals je nu doet ?

Vol natuurlijk haha maar ik ben gewend om een btje honger of tenminste niet prop vol te zitten tijdens cutten vandaar eigenlijk die vage vraag.. helemaal met circa 1800 cal per dag wat behoorlijk weinig is.
Ik zit tussen 12 en 6 zo vol dat het net lijkt alsof ik aan het bulken ben.. na 18:00 uur zakt het wel weg maar tot een uur of 21:00 voel ik me echt prop vol

Volgens mij is mijn lichaam ook niet meer gewend om zoveel voedsel te verteren want in het begin kon ik het makkelijk innemen.

60g groente op een dag? :o

Begonnen aan m'n cut, grootste maaltijd (1400 kcal) is echt ****ing weinig. Heb eindelijk door hoeveel ik at op een dag... t*ring.

Q

Had ik ook na een periode even terug 'normaal' te eten. Het ging zelfs beter bij mij :D.
Vandaag is het weer een 24-uur vastendag voor mij. Gisteren was mijn off-day.
massivebe waarom een vastendag van 24u snap ik niet? het is toch 16u vasten en 8u eten?

ik ga ook beginnen met het if ben zelf wel een echte beginneling . kunne julie is kijken naar mijn schema. maar ik doe eigelijk geen fitness. alleen maar cardio want wil vooral afvallen aan mijn buikvet. en doe thuis veel pompen en ben ik wel wat strakker geworden aan mijn borst. maar zou graag alleen mijn buik weg willen. hebben jullie mischien nog ideetjes voor eten waar veel vet inzit ? of heb ik dat dan niet nodig zo meer kh eten op trainingsdagen en minder op rustdagen als je geen fitness doet alleen beetje thuis maar wel cardio? loop om de 2 dagen 1u en veel fietsen ook .

ben zelf 18 jaar oud en weeg 81 kg en ben 1.95. onderhoud is 2700 cal ongeveer
gaa dus op 2200 zitten

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven