Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.801
Hmm ik wil mijn eetwindow verplaatsen naar 12.00/18.00 uur, maar ik train om 21.00 zal dat slim zijn.

Ik zou graag wat advies willen. Ik ben een paar maanden met IF bezig met +10/-35 en ben al veel vet kwijt (van 103 kg naar 87). Ik vraag me nu af of ik op deze manier zou moeten door cutten of al kan minderen naar een echte recomp (+10/-20). Ik ben nog niet zo droog als ik graag zou willen maar ik heb nog lang niet zoveel spiermassa als ik wil. Zoveel vet als ik had wil ik nooit meer aanzetten en zoveel ik nu heb is voor mij ongeveer de max (hier voel ik me comfortabel bij).

Dit is eind vorig jaar (ik begon in maart met IF maar in de periode sinds de foto tot het begin van IF is weinig veranderd)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Dit is vorige week
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ffuuu ik moet mijn kids voeren om 12.00 en kan ook niet eerder trainen dan 21.00. Nu begin ik met eten om 13.00 en stop tussen 21 en 22.00 maar ik wil dus langer vasten...

En robertk je avatar man...wtf...

Idealiter gooi je jezelf na je training helemaal vol. Ik heb dat lang niet gedaan en ben weinig opgeschoten dus da's mijn eerste prioriteit. Als je zelf om 12 uur echt moet eten is IF misschien niet geschikt voor je. Maar alleen ontbijt overslaan kan ook al veel schelen.

Wat denken jullie van mijn voeding schema?

12-1 PM or around lunch/noon: Meal one. Approximately 20-25% of daily total calorie intake.
500gr KWARK

4-5 PM: Pre-workout meal. Roughly equal to the first meal.
500gr KWARK

8-9 PM: Post-workout meal (largest meal).
150gr RIJST
150gr TONIJN
5x EIEREN
50gr CASHEW
40gr WHEY
50gr BRINTA

Ik doe nu 3 maanden IF en ben vrij tevreden van de resultaten. Niet spectaculair (ik ben een snoeper), maar wel degelijk resultaat ondanks het snoepen. 2.5% lager in bodyfat en geen gewichtsverlies, dus spieren gewonnen.
Eerst at ik 2x per dag. Om 12.30 (lunchpauze op het werk) en na het werk (niets meer na 20.30). De laatste tijd kreeg ik steeds meer last van 'een klop van de hamer' na het middageten. Vorige week had ik eens een 'eatstopeat' dag gedaan om te zien of ik dat kon volhouden, met het idee om ook 2 vastendagen in te voeren omdat ik nu toch echt wel de laatste restanten van m'n lovehandles/beerbelly kwijt wil. Mijn focus die namiddag was enorm. De dag erna weer gegeten 's middags zoals anders. Het verschil in productiviteit kon ik niet negeren. Daarom ben ik nu overgeschakeld naar 18.30-21.30 feeding window. Omdat ik nu 2 weken vrij heb en een klein blessuurtje profiteer ik ervan om even goed te dieten (geen sport, erg laag in calorieën). Zo kan ik aan de grote maaltijd wennen (die is groot, maar niet ziekmakend groot) en herstellen. Nu alleen nog BCAA's aankopen voor de fasted training. Ik moet zeggen dat voor mij (ik ben altijd een snoeper geweest) een kortere feeding window nog makkelijker is om niet te zondigen.
Als ik later wil gaan bulken, zal het wel dirty moeten op trainingsdagen.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.810
Wat denken jullie van mijn voeding schema?

12-1 PM or around lunch/noon: Meal one. Approximately 20-25% of daily total calorie intake.
500gr KWARK

4-5 PM: Pre-workout meal. Roughly equal to the first meal.
500gr KWARK

8-9 PM: Post-workout meal (largest meal).
150gr RIJST
150gr TONIJN
5x EIEREN
50gr CASHEW
40gr WHEY
50gr BRINTA

een kilo kwark .. echt, is dat het beste dat je kunt verzinnen ?
En die post workout meal lijkt ook nergens op.. dat is geen maaltijd, maar hee, als jij graag dag in dag uit kale rijst met tonijn eet.. ga je gang, het is jouw leven.

Die kwark snap ik idd ook niet

Vandaag weer voor het eerst IF toegepast, ik combineer nu IF eigenlijk met eat-stop-eat. Ik eet dus doordeweeks gewoon van 12:00 tot 20:00 en 2 dagen in de week een vast dag van 24 uur. kan dit kwaad?
Lijkt mij niet toch...

2 dagen in de week vasten is wel veel vind ik. Ik heb het een tijdje 1 dag per week gedaan maar dan wel op een dag dat ik 2 dagen niet had getraind. Anders vond ik 't zonde van m'n groei.
Verder natuurlijk wel zorgen dat je dan over de gehele week genomen wel gemiddeld per dag een minimale hoeveelheid kcal binnenkrijgt, dus niet al 500 onder behoefte gaan zitten met de reguliere dagen en dan ook nog eens vasten.

een kilo kwark .. echt, is dat het beste dat je kunt verzinnen ?
En die post workout meal lijkt ook nergens op.. dat is geen maaltijd, maar hee, als jij graag dag in dag uit kale rijst met tonijn eet.. ga je gang, het is jouw leven.
Ipv kwark beter kipfilet? en die tonijn wissel ik af met andere soorten vis. Wat zou jij doen dan?

Vandaag weer voor het eerst IF toegepast, ik combineer nu IF eigenlijk met eat-stop-eat. Ik eet dus doordeweeks gewoon van 12:00 tot 20:00 en 2 dagen in de week een vast dag van 24 uur. kan dit kwaad?
Lijkt mij niet toch...
Wel even rekening houden met refeeds. Ik doe hetzelfde, maar ik eet op onderhoud op mijn trainingsdagen (dat zijn er zes) en de overige twee eet ik niet. Kortom, IF-methode op onderhoud plus twee dagen niet eten. Anders honger je jezelf echt uit.

Q

Wel even rekening houden met refeeds. Ik doe hetzelfde, maar ik eet op onderhoud op mijn trainingsdagen (dat zijn er zes) en de overige twee eet ik niet. Kortom, IF-methode op onderhoud plus twee dagen niet eten. Anders honger je jezelf echt uit.

Q
Ja dat was ook mijn plan, Wat ik persoonlijk zo fijn vind aan 24 uur vasten (het zit misschien tussen m'n oren) Maar ik heb soms echt het gevoel dat m'n lichaam dan op een soort van reserve's draait, wat ik persoonlijk een heerlijk gevoel vind.

Kilo kwark is lekker man, beetje diepvries fruit erdoor en of whey.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Hallo allen,

Ik ben van plan om met IF te beginnen. en wil dan graag de body recomposition methode gebruiken. Ik wil graag van mijn vet af, maar wel mijn massa behouden. Ik wil op trainingsdagen 3100 kcal (+10%)eten en op niet trainingsdagen 2200kcal (-20%). Op dit moment gok ik dat vet % rond 24-28% zit en ik weg 102kgs.
Onderstaande schema heb ik gemaakt adhv macro's. Echte maaltijden heb ik hier niet neergezet, dit zodat ik vrij ben in de keuze om zelf maaltijden samen te stellen, als ik de macro's maar "haal". Hebben jullie nog op of aanmerkingen?

Training day 3100kcal
................Carb....Protein....Fat
................40 %......40 %.....20 %
Meal 1)....31.........124.......14
Meal 2)....93..........93........14
Meal 3)..186..........93........41

Rest Day 2200 kcal
................20 %......60 %.....20 %
Meal 1)...66 .......99.......29
Meal 2)...33........99.......10
Meal 3)...11.......132.......10

Hallo allen,

Ik ben van plan om met IF te beginnen. en wil dan graag de body recomposition methode gebruiken. Ik wil graag van mijn vet af, maar wel mijn massa behouden. Ik wil op trainingsdagen 3100 kcal (+10%)eten en op niet trainingsdagen 2200kcal (-20%). Op dit moment gok ik dat vet % rond 24-28% zit en ik weg 102kgs.
Onderstaande schema heb ik gemaakt adhv macro's. Echte maaltijden heb ik hier niet neergezet, dit zodat ik vrij ben in de keuze om zelf maaltijden samen te stellen, als ik de macro's maar "haal". Hebben jullie nog op of aanmerkingen?

Training day 3100kcal
................40 %......40 %.....20 %
Meal 1)....31.........124.......14
Meal 2)....93..........93........14
Meal 3)..186..........93........41

Rest Day 2400 kcal
................20 %......60 %.....20 %
Meal 1)...66 .......99.......29
Meal 2)...33........99.......10
Meal 3)...11.......132.......10
Succes ermee!

Ik vind persoonlijk dat je toch teveel eet op trainingsdagen, maar dat is mijn mening.

Terug
Naar boven