XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Ik eet atm 2200kcal op trainingsdagen en 2000 op rustdagen
en dan 1 refeed dag per week 2700kcal

Ik ben ook aan het overwegen om IF te gaan doen en ben mij aan het inlezen hierover. Ik zie bijna overal terugkomen dat de eerste maaltijd tussen 12:00 - 14:00 genuttigd wordt.

Wat is hier de reden voor? Ik train altijd 's avonds en wil eigenlijk daarom pas later beginnen met eten met max 1 pre workout meal en de rest erna. Kan dit gewoon of moet je je houden aan een vast tijdstip wat betreft de eerste maaltijd?

dat kan gewoon
maak je er 16-24:00 van of zo...

Ik zou graag wat advies willen. Ik ben een paar maanden met IF bezig met +10/-35 en ben al veel vet kwijt (van 103 kg naar 87). Ik vraag me nu af of ik op deze manier zou moeten door cutten of al kan minderen naar een echte recomp (+10/-20). Ik ben nog niet zo droog als ik graag zou willen maar ik heb nog lang niet zoveel spiermassa als ik wil. Zoveel vet als ik had wil ik nooit meer aanzetten en zoveel ik nu heb is voor mij ongeveer de max (hier voel ik me comfortabel bij).

Dit is eind vorig jaar (ik begon in maart met IF maar in de periode sinds de foto tot het begin van IF is weinig veranderd)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Dit is vorige week
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Niemand?

Ik zou nog even doorgaan met cutten tot je op 11/12 V% zit.

Q

Ik ben nu sinds een dag of 10 ook weer serieus bezig met IF. Het gaat me goed af, alleen lig ik wel elke nacht erg te zweten. Toen ik nog geen IF deed en het eigenlijk een stuk warmer was had ik nergens last van.
Is dit normaal met IF( hoger metabolisme) of is het iets anders.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.829
Ik ben nu sinds een dag of 10 ook weer serieus bezig met IF. Het gaat me goed af, alleen lig ik wel elke nacht erg te zweten. Toen ik nog geen IF deed en het eigenlijk een stuk warmer was had ik nergens last van.
Is dit normaal met IF( hoger metabolisme) of is het iets anders.

Gokje, je eet meer voordat je gaat slapen ? (thermic effect of food...)

Hallo allen,

Ik ben van plan om met IF te beginnen. en wil dan graag de body recomposition methode gebruiken. Ik wil graag van mijn vet af, maar wel mijn massa behouden. Ik wil op trainingsdagen 3100 kcal (+10%)eten en op niet trainingsdagen 2200kcal (-20%). Op dit moment gok ik dat vet % rond 24-28% zit en ik weg 102kgs.
Onderstaande schema heb ik gemaakt adhv macro's. Echte maaltijden heb ik hier niet neergezet, dit zodat ik vrij ben in de keuze om zelf maaltijden samen te stellen, als ik de macro's maar "haal". Hebben jullie nog op of aanmerkingen?

Training day 3100kcal
................Carb....Protein....Fat
................40 %......40 %.....20 %
Meal 1)....31.........124.......14
Meal 2)....93..........93........14
Meal 3)..186..........93........41

Rest Day 2200 kcal
................Carb....Protein....Fat
................20 %......60 %.....20 %
Meal 1)...66 .......99.......29
Meal 2)...33........99.......10
Meal 3)...11.......132.......10

60% eiwitten wtf? zoveel heb je niet eens nodig al wil je carbs laag houden-.-???

Laatst bewerkt:
60% eiwitten wtf? zoveel heb je niet eens nodig al wil je carbs laag houden-.-???

Ik ben van plan carb te cyclen tijdens IF. proteine houd ik ongeveer gelijk, maar carbs pas ik aan.

40% van 3100 of 60% van 2200 is ongeveer dezeflde hoeveelheid proteine. Dit is 3gram proteine/kg gewicht.

Hoop dat dit het verklaard. Opbouwende suggesties hoor ik graag :)

Ik ben van plan carb te cyclen tijdens IF. proteine houd ik ongeveer gelijk, maar carbs pas ik aan.

40% van 3100 of 60% van 2200 is ongeveer dezeflde hoeveelheid proteine. Dit is 3gram proteine/kg gewicht.

Hoop dat dit het verklaard. Opbouwende suggesties hoor ik graag :)

wil je dood ofso?

Je vast al erg lang en dan nog weinig carbs? je gaat echt heel veel kracht verliezen dan

wil je dood ofso?

Je vast al erg lang en dan nog weinig carbs? je gaat echt heel veel kracht verliezen dan
Maakt niet zoveel uit zolang je de carbs laag houdt op rustdagen. Wel wil ik je adviseren om terug te gaan op 2,5 gr/kg eiwit (tenzij je aan de AAS zit) en carbs compenseren door vetten op rustdagen. Dus niet helemaal in procenten denken, maar een combinatie van gr/kg en procenten.

Q

Over twee dagen begin ik ook met IF, heb een paar kleine vraagjes:

- Als ik wil cutten is -10%/-30% een goede verdeling toch?

- Moet ik m'n maaltijden per se verdelen in 3x? Als het kan eet ik liever m'n grootste maaltijd post workout (dit is ook m'n eerste maaltijd, ik ga fasted trainen), maar zou ik daarna ook gewoon in principe elk uur wat kunnen eten oid, ipv 3 grote meals, zolang ik m'n cal maar binnen krijg in m'n window? Heb hier wat verschillende dingen over gelezen/gehoord, wil graag wel wat meningen horen van anderen.

- Als ik Dexaprine wil gebruiken, kan ik dit dan het beste een uur voordat m'n feeding window begint innemen, of 's ochtends vroeg gelijk al (als ik 'm bij wakker worden inneem, eet ik pas zo'n 4-5u later wat, en Dexaprine kan redelijk heftig zijn...)

Maakt niet zoveel uit zolang je de carbs laag houdt op rustdagen. Wel wil ik je adviseren om terug te gaan op 2,5 gr/kg eiwit (tenzij je aan de AAS zit) en carbs compenseren door vetten op rustdagen. Dus niet helemaal in procenten denken, maar een combinatie van gr/kg en procenten.

Q
Nice try.:rolleyes:

Weinig groenten thuis + alle supermarkten waren die dag dicht (zondag)
Ook vind ik dat groenten niet zo essentiel zijn neem ook multivitamine pillen.

Heb nog een vraag hebben jullie ook sinds jullie cutten (mss komt het ook door IF) ook last van dat jullie geen echte pump meer hebben tijdens het trainen ?

Toen ik nog op onderhoud at en erboven had ik na een aantal sets altijd een hevige pump dat ik bijna mijn eigen neus niet meer kon krabben als ik bv mijn biceps trainde of rug.. nu heb ik een kleine tot bijna geen pump meer ???

Weinig groenten thuis + alle supermarkten waren die dag dicht (zondag)
Ook vind ik dat groenten niet zo essentiel zijn neem ook multivitamine pillen.

Heb nog een vraag hebben jullie ook sinds jullie cutten (mss komt het ook door IF) ook last van dat jullie geen echte pump meer hebben tijdens het trainen ?

Toen ik nog op onderhoud at en erboven had ik na een aantal sets altijd een hevige pump dat ik bijna mijn eigen neus niet meer kon krabben als ik bv mijn biceps trainde of rug.. nu heb ik een kleine tot bijna geen pump meer ???
Omdat er minder voedingsstoffen beschikbaar zijn denk ik. (denk ik)

Terug
Naar boven