Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

minder of zelfs geen KH heeft dat wel eens tot gevolg ja. Neem je wel KH's voor je training of train je fasted ?

---------- Post toegevoegd Tue 17 Jul 2012 om 08:11 ----------

Het is niet zozeer het volpompen met bloed, maar met name de occlusie die er plaats vind zodat al dat bloed er niet uit kan komen. Door de druk van de opgezwollen spieren op de bloedvaten kan het bloed er nog wel in (slagader), maar veel moeilijker meer uit (aders)... gevolg... pomp.

Ik train fasted. Fast van 18:00 tot 12:00 en train meestal rond 10:00. Wat ik eigenaardig vind is dat ik geen honger heb in de ochtend en na mijn training lijkt net alsof ik teveel heb gegeten de laatste tijd..

Moet ik misschien volkoren rijst, aardappelen en volkoren pasta uit mijn maaltijden halen? (ik moet zeggen dat ik ook fftjes nu nog een beetje ziek ben geweest verkouden. kan komen dati k daardoor weinig trek had)

Ik ben nu sinds een dag of 10 ook weer serieus bezig met IF. Het gaat me goed af, alleen lig ik wel elke nacht erg te zweten. Toen ik nog geen IF deed en het eigenlijk een stuk warmer was had ik nergens last van.
Is dit normaal met IF( hoger metabolisme) of is het iets anders.

Ik heb het al een tijdje gedurende mijn hele eet window, zit hier nu met alle ramen open, mijn vriendin heeft het koud en ik zit te gloeien...

De afgelopen ochtenden zijn zwaar, ik begin met werken om 07.00 uur en [IMDB][/IMDB]eet pas om 13.00 nu. Doe nu 4 weken if, krijg ineens flinke honger in de ochtend en af en toe hoofdpijntjes. Drink voldoende water en ben aan het clean bulken.

Laatst bewerkt:
Koffie is je vriend! Of anders n stacker achtig product om je honger te onderdrukken...

Wel raar dat je al 4 wk bezig bent... Werkte je daarvoor niet/anders/later??

En anders ff doorbijten, gaat wel weer over. Ik vind het altijd wel fijn, het idee dat t lekker "trekt", alsof er wat verbrand wordt:D

Koffie is je vriend! Of anders n stacker achtig product om je honger te onderdrukken...

Wel raar dat je al 4 wk bezig bent... Werkte je daarvoor niet/anders/later??

En anders ff doorbijten, gaat wel weer over. Ik vind het altijd wel fijn, het idee dat t lekker "trekt", alsof er wat verbrand wordt:D

Net vakantie gehad vandaar, koffie drink ik al een bak of 2/3. Misschien ook wel door de korte nachten met de kinderen. Ik slaap van 23.00 tot 06.00 en kan geen dutje doen overdag.
Ik merk wel dat ik strakker wordt rond mijn buik en dat mijn gewicht gelijk blijft zo rond de 88kg nu. Dus het werkt wel, ben ook geen quitter of janker maar het gaat niet gemakkelijk that's for shure.

Aanrader: split ijsje voor op trainingsdagen. Slechts 70 kcal en 1.5 gr vet

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

raket ijsje

kost geen drol

40 cal. / 10 gr carbs

Kan ook ja.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Ik ben nu sinds een dag of 10 ook weer serieus bezig met IF. Het gaat me goed af, alleen lig ik wel elke nacht erg te zweten. Toen ik nog geen IF deed en het eigenlijk een stuk warmer was had ik nergens last van.
Is dit normaal met IF( hoger metabolisme) of is het iets anders.

Heeft puur te maken met grotere maaltijd(en) voor het slapen gaan. Probeer maar eens een week een andere verdeling van je maaltijden en je zult zien dat het al een pak anders is. Had een tijd terug net hetzelfde en heb toen ook mijn voeding aangpast zodat ik niet 2u voor het slapen nog +2000 kCals moest binnen spelen. Het moet ook nog een beetje aangenaam blijven.

Weekje bezig ongeveer en gaat goed.

Paar dingen die me opvallen:
Ben niet bezig met cutten maar ben het aan het onderhouden zo voor de zomer. Zit dus op en boven onderhoud maar m'n middel is weldegelijk smaller en ik sta droger/hou minder vocht vast nu met IF.
Heb echt minder klachten met m'n spijsvertering deze week en dat bevalt me erg goed! Neem aan dat dat ook de reden is dat ik ogenschijnlijk droger sta.
Met het herstel maakt het vooralsnog geen verschil, dat gaat in ieder geval goed.
En of ik ben gek of m'n spieren staan zelfs continu iets voller, zou ook verklaren hoe ik er iets minder vochtig bij loop maar net zo zwaar blijf. ???

Dat kan ik dan ook weer alleen verklaren door betere vertering, opname van stoffen en misschien iets met insuline. (randje CFRDiabetes laatste 20 jaar.) Allemaal erg interessant voor mij en komende tijd het een en ander te onderzoeken dus.

kan je best vastendag houden als je een dag echt vettig hebt gegeten? want ik heb toch zeker een dag nodig in de week dat ik niet mag zine naar de calorieen dat ik echt nood heb aan wat vettigs ? maar wat doe je dan om dat te compenseren ?

De afgelopen ochtenden zijn zwaar, ik begin met werken om 07.00 uur en eet pas om 13.00 nu. Doe nu 4 weken if, krijg ineens flinke honger in de ochtend en af en toe hoofdpijntjes. Drink voldoende water en ben aan het clean bulken.
Komt wel goed het is ff wennen eerste paar weken is het k*t maar de resultaten gaan het je belonen;)

---------- Post toegevoegd Wed 18 Jul 2012 om 14:45 ----------

Voordelen van IF:

Reduced blood glucose and insulin levels (markers of improved health)
Increased fatty acid oxidation
Maintenance of lean mass (muscle)
Reduced inflammation
Reduced oxidative damage
Increased cellular stress resistance (esp of heart and brain)
Decreased risks associated with degenerative diseases of aging (cancers, heart diseases, diabetes, Alzheimers)

Laatst bewerkt:
Ik heb nu ook maar casseine eiwit besteld wellicht stilt dat beter/langer de honger , dan een kwark/banaan/melk/whey shake met twee eieren om 21.00 uur.

Oh maar mijn middels wordt zeker slanker dat zie ik wel. Zoals ik al zij gewicht blijf nagenoeg hetzelfde.

Ik heb nu ook maar casseine eiwit besteld wellicht stilt dat beter/langer de honger , dan een kwark/banaan/melk/whey shake met twee eieren om 21.00 uur.

Oh maar mijn middels wordt zeker slanker dat zie ik wel. Zoals ik al zij gewicht blijf nagenoeg hetzelfde.
Hoeveel kwark neem je? Een bak van 500 gram vult m'n pens wel :D.

Q

Terug
Naar boven