XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Haha, dus IF leidt tot een losbandig leven. Ik vroeg me al af waarom het zo makkelijk ging de laatste tijd.. Rock 'n Roll :)

Zou het te maken kunnen hebben met 's avonds zuipen, 's morgens lang in bed blijven liggen?;)

Ben bij deze begonnen, gewoon uit interesse, zit nu op dag 2:D Kijken hoe lang ik dit aankan... Hoofdreden: Voelt gewoon raar jezelf vol te proppen over HEEL de dag genomen, vanuit je bureaustoel. Opgeblazen ftw! Tevens hou ik van eten NA de training...

Ben fokking gaar in mijn kop, hoort dat? (Vooral na de eerste maaltijden en bij trainen).

• Topic Starter Topic Starter
Ben fokking gaar in mijn kop, hoort dat? (Vooral na de eerste maaltijden en bij trainen).

Sommige mensen overreageren op koolhydraten (latente diabetes patienten ?) en worden enorm sloom als ze veel snelle KH binnen krijgen. Misschien dat dat effect versterkt wordt door de lage bloedsuikers door het vasten of de verhoogde insuline gevoeligheid ?

Wat heb je hoe lang gegeten voor je training ?

Even tussendoor: ben er nu sinds mei mee bezig en het kicks a lot of ass, cutten is echt goed te doen op deze manier :)

bedankt voor het maken van dit topic destijds anders was ik er nooit achter gekomen!

Sommige mensen overreageren op koolhydraten (latente diabetes patienten ?) en worden enorm sloom als ze veel snelle KH binnen krijgen. Misschien dat dat effect versterkt wordt door de lage bloedsuikers door het vasten of de verhoogde insuline gevoeligheid ?

Wat heb je hoe lang gegeten voor je training ?

:eek: Diabetes :google:

Ben half vier begonnen met 5 boterhammen, 5 eieren (1eigeel), 100gram ossenworst, kopje soep en wat tonijnsalade.

Half 7 wat rijst met eieren en vlees en een chocolade melk +whey voor de training...

Training om 8 uur...

Daarna mezelf lopen volbunkeren...

Was overigens ALLEEN gaar voor de training en tijdens... Het vasten gaat me mega goed af...

Laatst bewerkt:
:eek: Diabetes :google:

Ben half vier begonnen met 5 boterhammen, 5 eieren (1eigeel), 100gram ossenworst, kopje soep en wat tonijnsalade.

Half 7 wat rijst met eieren en vlees en een chocolade melk +whey voor de training...

Training om 8 uur...

Daarna mezelf lopen volbunkeren...

Was overigens ALLEEN gaar voor de training en tijdens... Het vasten gaat me mega goed af...

problem found ... ;)

Nee, geen idee.. misschien was het een eenmalig evenement en komt het niet terug ? Ik weet wel dat ik de eerste week problemen had met vasten (niet met de eerste maaltijden erna, maar ik eet minder en korter voor de training omdat ik met de lunch al train).

Als het aan blijft houden... wijzig iets en zie of het beter wordt. Soms ben je zomaar gewoon gaar zonder aanwijsbare reden. It happens.

Mensen, ik ben ook al een paar weken bezig met IF. Ik train en eet altijd 's avonds.
Maar nu kan ik vandaag niet trainen, dus moet ik morgenochtend trainen, omdat de gym morgen maar tot 12:00 open is.

Wat kan ik dan het beste doen?

- Feeding window verplaatsen naar 's ochtends voor 1 dag.
- Een dagje 'normaal' eten 4 a 6 keer over de hele dag.
- Op 'nuchtere' maag trainen met misschien wat para workout voeding en wachten tot 4 - 5 uur 's middags met eten.

Een keertje niet trainen doe ik liever niet aangezien ik over een week een week rust heb ingepland en morgen plus komende week resultaten heb ingepland die ik wil/moet halen.

Ook even een update van mij en een terugtrekking uit dit topic.
Het gaat met mijn cut super en sinds een week nog beter aangezien ik client geworden ben van Martin. Dat leverde me een hoop extra informatie op die ik logischerwijs niet mag delen met anderen (hij moet zijn boek immers nog uitbrengen).

Mensen die over deze aanpak twijfelen...ga ervoor het werkt geweldig!

Mijn vraag is buiten de exclusieve informatie die je als client krijgt niet te beantwoorden?

Misschien heb ik het ergens kunnen lezen dat ik gemist heb waar je me op kunt wijzen? :)

Gewoon optie 3, feeding windows steeds verplaatsen heeft geen zin...

Of je slaat 1 dag het vasten over... big deal.

Ik ben persoonlijk niet zo voor trainen op een nuchtere maag omdat KT nogal catabool is ... wees er in ieder geval op voorbereid dat de training wel eens minder lang zou kunnen duren, want vastend zwaar trainen zuigt. (zeker als je al depleted bent)

OF

Sla een training over... 2 keer in de week een korte full body training is voldoende voor het benodigde spierbehoud. Op de andere dagen kun je ook wel iets met gewichten doen, maar zie dat dan als cardio, bodyweight circuits, interval, of depletion workouts. Die kunnen best op een lege maag zonder para voeding (been there, done that)

---------- Toegevoegd om 12:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:23 ----------

Ook even een update van mij en een terugtrekking uit dit topic.
Het gaat met mijn cut super en sinds een week nog beter aangezien ik client geworden ben van Martin. Dat leverde me een hoop extra informatie op die ik logischerwijs niet mag delen met anderen (hij moet zijn boek immers nog uitbrengen).

Mensen die over deze aanpak twijfelen...ga ervoor het werkt geweldig!

Gaat hij nog een eigen boek uitbrengen, of blijft het bij het samenwerkingsproject (Lyle, Blade en Martin dacht ik (en misschien Alan ?))

Ik ben overigens niet aan het cutten ofzo he, doe geen cardio, depletions etc. zit alweer op 15-16% bf xD
Ben nu puur bezig met progressie in kracht en massa. Volgende week heb ik een deload geplanned staan.

Moet zeggen dat ik ineens aardig vooruit ga sinds dat ik IF icm PoF training doe.

Op niet trainingsdagen eet ik 3500kcal ~E30/K30/V40 en op trainingsdagen 3900kcal ~E30/K50/V20.
Hierbij kan ik nog steeds bijna elke training wat gewicht erbij gooien of een rep meer doen, terwijl mn lichaamsgewicht hetzelfde blijft of hooguit 0,25 kilo per week omhoog gaat.

Wat ik iig gedaan heb die dag is 's ochtends een ontbijt a 650kcal (daar zit de 30gr isolaat die ik voor de training in neem bij opgeteld) en na de training een whey+dextrose shake, that's it.
Daarna heb ik gewoon mn standaard feeding window aangehouden, alleen wel even het aantal kcal verrekend met het ontbijt.

Gewoon optie 3, feeding windows steeds verplaatsen heeft geen zin...

ik volg nu enkele maanden deze manier van eten..en het bevalt me uitermate goed..minder stress om telkens te eten..minder mee nemen naar mn werk(shake beker met whey :D )
het cutten bracht me goede resultaten,maar was wat laks afentoe,waardoor ik niet alles eruit heb gehaald..maar goed,ben er nu mee aan het bulken (soort van)..cutten komt later weer.

NU wil ik wel ff een vraag stellen naar je opmerking niet je feeding window te verplaatsen :
ik werk onregelmatig,vroeg,laat en nacht
met vroege en nacht diensten ligt mijn window van 12/13:30 uur tot 20/21:30 uur..mn training rond 15 uu..maar als ik de dag na een vroege dienst een late dienst heb,train ik om 10 uur smorgens..dus verplaats ik mijn window naar 8 uur tot 16 uur. Als dit zo voor komt,zorg ik ook dat ik de dag ervoor niet tot 21:30 uur eet,maar stop ik wat uur eerder met eten,zodat ik nog een beetje op de 14uur vasten uitkom.
Is dit geen goede aanpak?..als ik jouw opmerking in acht neem?

zo nee,heb je tips?

Het lijkt mij als het regelmatig voorkomt dat je late dienst hebt na nacht/vroege dienst, dat als je feeding window maar 4 a 5 uur scheelt en als je hier en daar een beetje rekt en inkort, je gewoon zo door moet gaan zoals je nu bezig bent.

Dus deze manier van cutten zou meer effect hebben dan de standaard manier?
Vraag me af wat er gebeurd als je stopt met cutten ivm IF en daarna op de ouderwetse manier gaat bulken.

Dus deze manier van cutten zou meer effect hebben dan de standaard manier?
Vraag me af wat er gebeurd als je stopt met cutten ivm IF en daarna op de ouderwetse manier gaat bulken.

Wat denk je dat het verschil zou kunnen zijn ?
(ik zou niet weten wat)

Kan iemand me uitleggen waarom het in dit geval niet slecht is om het ontbijt over te slaan en dus pas rond 12/1 uur eet? :)

Beter komt zn boek snel uit.

Terug
Naar boven