MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Eet op je trainingsdagen meer complexe carbs en op rustdagen meer vetten, eet dus niet elke dag hetzelfde. Verder zou ik op trainingsdagen wat meer boven onderhoud gaan zitten en op rustdagen op onderhoud of net iets erboven (kijk even of je over een week tijd een positieve kcal balans hebt). Verder maakt het volgens mij geen reet uit of je kuurt of niet.

Hi guys,

nu veel gelezen over IF en het lijkt me goed om dit een keer te proberen.
Zit nu wel met een probleem dat ik een gezin heb en pas vanaf 19.30 uur kan trainen.

Na de training (tussen 21.00 en 22.00 uur) eet ik dan nog 1 maaltijd voordat ik ga slapen. M.a.w. het lukt mij niet om 80% van de 2900 calorieen post WO te eten.

Heeft er iemand ervaring met en resultaten geboekt door 'gewoon' alle calorieen ter verdelen over de eat window van 8 uur. Dus zegmaar met 4 maaltijden van gelijke grootte?

Ja, zolang je alles binnen die 8 uur eet maakt het niet zo heel veel uit. De meerderheid van je kcal post WO eten is wel optimaal maar ik heb een tijd lang 50/50 gedaan en dat ging ook prima. (zolang je rondom (vooral na) je training maar goed eet)

Make it work for you zou ik zeggen..

scces

Hierbij even een update,voor zover je het een update kan noemen,want heb hier nog niet laten weten dat ik IF ben gaan doen.

Volg IF nu 2 weken,feeding window van 13.30u tot 21.30u,training rond 15.30u
zit gemidd tussen de 2300 en de 2700 kcals..trainingsdagen meer carbs,rust meer vetten..wissel mijn proteine en carb bronnen dagelijks af.
Heb gelukkig niet zoveel moeite met de 16 uur vasten..drink lekker veel water en losse groene thee,wat me er goed doorheen trekt.

Metingen:
1/8 op 89kg , buik omtrek 95cm , 13,5%
15/8- 86,8kg , buik omtrek 92,5cm , bf geen idee..dat wil ik pas over een week of 2 a 3 weer gaan meten.

Voorlopig iig wel resultaat..waar ik overigens al blij mee ben in 2 weken tijd,want dat geeft goeie motivatie.
Kracht is gelijk gebleven..omtrek van mn armen ook.
Dus ben benieuwd wat dit me op langere termijn brengen gaat :)

Hi guys,

nu veel gelezen over IF en het lijkt me goed om dit een keer te proberen.
Zit nu wel met een probleem dat ik een gezin heb en pas vanaf 19.30 uur kan trainen.

Na de training (tussen 21.00 en 22.00 uur) eet ik dan nog 1 maaltijd voordat ik ga slapen. M.a.w. het lukt mij niet om 80% van de 2900 calorieen post WO te eten.

Heeft er iemand ervaring met en resultaten geboekt door 'gewoon' alle calorieen ter verdelen over de eat window van 8 uur. Dus zegmaar met 4 maaltijden van gelijke grootte?

Ik heb hetzelfde, Martin mailde me dan 50% PWO te eten...

---------- Toegevoegd om 14:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:40 ----------

Hierbij even een update,voor zover je het een update kan noemen,want heb hier nog niet laten weten dat ik IF ben gaan doen.

Volg IF nu 2 weken,feeding window van 13.30u tot 21.30u,training rond 15.30u
zit gemidd tussen de 2300 en de 2700 kcals..trainingsdagen meer carbs,rust meer vetten..wissel mijn proteine en carb bronnen dagelijks af.
Heb gelukkig niet zoveel moeite met de 16 uur vasten..drink lekker veel water en losse groene thee,wat me er goed doorheen trekt.

Metingen:
1/8 op 89kg , buik omtrek 95cm , 13,5%
15/8- 86,8kg , buik omtrek 92,5cm , bf geen idee..dat wil ik pas over een week of 2 a 3 weer gaan meten.

Voorlopig iig wel resultaat..waar ik overigens al blij mee ben in 2 weken tijd,want dat geeft goeie motivatie.
Kracht is gelijk gebleven..omtrek van mn armen ook.
Dus ben benieuwd wat dit me op langere termijn brengen gaat :)

Net resultaat...

lijkt me wel interessant om te proberen.
ik eet met makkelijk grote hoeveelheden in 1x en met IF hoef je minder op je eten te letten. (ivm elke 2-3uur eten)

maar als je op erg onregelmatige tijden traint, en ook vaak pas savonds dan gaat het hele idee erachter al niet op toch?
het gaat er toch om dat je alles rondom je training eet, of maakt dat niet zoveel uit?

Eet op je trainingsdagen meer complexe carbs en op rustdagen meer vetten, eet dus niet elke dag hetzelfde. Verder zou ik op trainingsdagen wat meer boven onderhoud gaan zitten en op rustdagen op onderhoud of net iets erboven (kijk even of je over een week tijd een positieve kcal balans hebt). Verder maakt het volgens mij geen reet uit of je kuurt of niet.

Allereerst thanks voor je reactie!:)Wel heb ik er enkele vragen hierover die mij niet helder zijn.
Mijn voorstel:
15:00 uur. > Breek het vasten door een kleine maaltijd van 200 kcal.
16:30/17:00 uur> PRE WO meal van 500 kcal (mager vlees + groenten + beetje rijst + 1 stuk fruit. Zoals door Martin word geadviseerd).
18:30/19:00 uur> Start training
20:15> PWO meal bestaande uit veel complexe carbs, gemiddeld pro, laag vet.
22:00> laatste maaltijd met veel en langzame eiwitten + grootste gedeelte aan kcall die ik op dag moet nuttigen uit goede vetten.
23:00 uur> Slapen.

Over Maaltijd van 20:15 uur en 22:00 uur verdeel ik 2914 kcal. Zodoende kom ik in dagtotaal op 3614 kcal (mijn onderhoud). Plan is om elke dag 3614 kcal te eten. Het is niet de bedoeling om elke dag hetzelfde te eten, variatie is imo ook belangrijk. Op trainingsdagen (3x pw) eet ik iets meer door de PRE en PWO shake die ik voor/tijdens/na de training neem, bestaande uit totaal 60 gr whey en totaal 80 gr aan snelle carbs.Deze neem ik alleen op trainingsdagen..

Jij adviseerd mij om op trainingsdagen stuk meer kcall te eten dan mijn onderhoudniveau, deze bestaande uit complexe carbs (vooral in de PWO maaltijd denk ik dan) en minder vetten (bedoel je dan specifiek in de laatste maaltijd?), en op rustdagen de kcall te minderen naar iets boven onderhoudsniveau + carbs minderen, en meer vetten in te nemen.

Met hoeveel kcallinname adviseer je mij voor een trainingsdag, en wat voor een rustdag?

Wat voor macro's zou je mij willen adviseren voor een trainingsdag en welke macro verdeling voor een rustdag?

Ik eet op dit moment 3614 kcal, waarvan 42% carbs, 36% Proteine, 22% Fat.
Op trainingsdagen (3x pw) eet ik iets meer door de PRE en PWO shake zoals in het voorstel benoemd. De reden dat ik iets meer dan mijn onderhoud eet, en niet veel meer erboven heeft te maken dat ik niet mijn vet% gelijk wil zien stijgen van 12% > terug naar de 15% die ik voor mijn kuur had. Mijn doel is dus ook om lichtjes boven onderhoud te eten omzodoende allereerst mijn massa vast te houden, evt lichtjes aan te komen in vvm. Echt bulken komt later van de winter wel:D! Eerst de principes van leangains onder de knie hebben en mij er aan wagen voordat ik bijv echt ga bulken of cutten onder het leangains principe.

Blijf je bij jouw standpunt dat ik toch nog de kcallinname moet verhogen op trainingsdagen en iets boven onderhoud moet houden op rustdagen, nu je mijn onderhoudsniveau in kcall en doelen weet? Of heb je zoiets dat mijn doel onder bodycompositie volgens het leangainsprincipe valt?

Ik ben erg benieuwd naar je reactie!
Nogmaals bedankt!

Laatst bewerkt:
Allereerst thanks voor je reactie!:)Wel heb ik er enkele vragen hierover die mij niet helder zijn.
Mijn voorstel:
15:00 uur. > Breek het vasten door een kleine maaltijd van 200 kcal.
16:30/17:00 uur> PRE WO meal van 500 kcal (mager vlees + groenten + beetje rijst + 1 stuk fruit. Zoals door Martin word geadviseerd).
18:30/19:00 uur> Start training
20:15> PWO meal bestaande uit veel complexe carbs, gemiddeld pro, laag vet.
22:00> laatste maaltijd met veel en langzame eiwitten + grootste gedeelte aan kcall die ik op dag moet nuttigen uit goede vetten.
23:00 uur> Slapen.

Over Maaltijd van 20:15 uur en 22:00 uur verdeel ik 2914 kcal. Zodoende kom ik in dagtotaal op 3614 kcal (iets boven mijn onderhoud). Plan is om elke dag 3614 kcal te eten. Het is niet de bedoeling om elke dag hetzelfde te eten, variatie is imo ook belangrijk. Op trainingsdagen (3x pw) eet ik iets meer door de PRE en PWO shake die ik voor/tijdens/na de training neem, bestaande uit totaal 60 gr whey en totaal 80 gr aan snelle carbs.Deze neem ik alleen op trainingsdagen..

Jij adviseerd mij om op trainingsdagen stuk meer kcall te eten dan mijn onderhoudniveau, deze bestaande uit complexe carbs (vooral in de PWO maaltijd denk ik dan) en minder vetten (bedoel je dan specifiek in de laatste maaltijd?), en op rustdagen de kcall te minderen naar iets boven onderhoudsniveau + carbs minderen, en meer vetten in te nemen.

Met hoeveel kcallinname adviseer je mij voor een trainingsdag, en wat voor een rustdag?

Wat voor macro's zou je mij willen adviseren voor een trainingsdag en welke macro verdeling voor een rustdag?

Mijn onderhoud ligt namelijk op 3519 kcall. Ik eet op dit moment 3614 kcal, waarvan 42% carbs, 36% Proteine, 22% Fat.
Op trainingsdagen (3x pw) eet ik iets meer door de PRE en PWO shake zoals in het voorstel benoemd. De reden dat ik iets meer dan mijn onderhoud eet, en niet veel meer erboven heeft te maken dat ik niet mijn vet% gelijk wil zien stijgen van 12% > terug naar de 15% die ik voor mijn kuur had. Mijn doel is dus ook om lichtjes boven onderhoud te eten omzodoende allereerst mijn massa vast te houden, evt lichtjes aan te komen in vvm. Echt bulken komt later van de winter wel:D! Eerst de principes van leangains onder de knie hebben en mij er aan wagen voordat ik bijv echt ga bulken of cutten onder het leangains principe.

Blijf je bij jouw standpunt dat ik toch nog de kcallinname moet verhogen op trainingsdagen en iets boven onderhoud moet houden op rustdagen, nu je mijn onderhoudsniveau in kcall en doelen weet? Of heb je zoiets dat mijn doel onder bodycompositie volgens het leangainsprincipe valt?

Ik ben erg benieuwd naar je reactie!
Nogmaals bedankt!

Mijn god wat een verhaal en dan ook nog een pm eroverheen. Doe er niet te moeilijk over gast. Trainingsdagen wat meer eten, rustdagen wat minder. Meet elke week en kijk wat er gebeurd, afhankelijk van je resultaat bijstellen (kcal gat tussen trainings en rustdagen groter of kleiner maken, groter als je vet aanzet als het goed is). Jij als kuurder zou toch al beter moeten weten hoe je lichaam ergens op reageert aangezien tijdens een kuur alles sneller gaat en dus ook bepaalde zaken veel duidelijker worden...

Mijn god wat een verhaal en dan ook nog een pm eroverheen. Doe er niet te moeilijk over gast. Trainingsdagen wat meer eten, rustdagen wat minder. Meet elke week en kijk wat er gebeurd, afhankelijk van je resultaat bijstellen (kcal gat tussen trainings en rustdagen groter of kleiner maken, groter als je vet aanzet als het goed is). Jij als kuurder zou toch al beter moeten weten hoe je lichaam ergens op reageert aangezien tijdens een kuur alles sneller gaat en dus ook bepaalde zaken veel duidelijker worden...

:rolleyes::cool:, sorry for asking!
Je hebt Martin toch gesproken. Aangezien zijn boek nog niet uit is, en jij wel contact met hem gehad hebt, dacht ik dat je wellicht concreet van hem informatie hebt gehad van bijv zoveel kcall tijdens een trainingsdag en zoveel bij een rustdag + wellicht concrete informatie rondom de macro/KEV waardes (en de verschillen hierin op trainings en rustdagen).
Waarom zelf het wiel opnieuw moeten uitvinden, als iemand wellicht al goede richtlijnen heeft > daar is een forum toch voor?! Ik vind het daarom eigenlijk al onder de gordel om mijn reden om 1 a 2x in het jaar te kuren te gebruiken dat ik dan alles maar moet weten. ;)
Ja ik weet wel wat en ik ben inderdaad gewend om zaken bij te stellen als ik iets aan mijn lichaam merk, maar qua laingains weet ik onvoldoende qua specifieke richtlijnen. Wat ook meespeelt is dat ik net uit een kuur kom en deze gains niet zomaar wil verknallen door maar wat aan te k*tten met een nieuw principe waar ik te weinig specifieke informatie over heb! Dat is ook de reden waarom ik een uitgebreide post heb gemaakt met informatie over mij en waar ik nu sta, die samenhangen met mijn vragen. Voor de een doe ik moeilijk, voor de ander ben ik precies.
Nogmaals > sorry for asking and never mind! Ik zoek het zelf wel uit.

:rolleyes::cool:, sorry for asking!
Je hebt Martin toch gesproken. Aangezien zijn boek nog niet uit is, en jij wel contact met hem gehad hebt, dacht ik dat je wellicht concreet van hem informatie hebt gehad van bijv zoveel kcall tijdens een trainingsdag en zoveel bij een rustdag + wellicht concrete informatie rondom de macro/KEV waardes (en de verschillen hierin op trainings en rustdagen).
Waarom zelf het wiel opnieuw moeten uitvinden, als iemand wellicht al goede richtlijnen heeft > daar is een forum toch voor?! Ik vind het daarom eigenlijk al onder de gordel om mijn reden om 1 a 2x in het jaar te kuren te gebruiken dat ik dan alles maar moet weten. ;)
Ja ik weet wel wat en ik ben inderdaad gewend om zaken bij te stellen als ik iets aan mijn lichaam merk, maar qua laingains weet ik onvoldoende qua specifieke richtlijnen. Wat ook meespeelt is dat ik net uit een kuur kom en deze gains niet zomaar wil verknallen door maar wat aan te k*tten met een nieuw principe waar ik te weinig specifieke informatie over heb! Dat is ook de reden waarom ik een uitgebreide post heb gemaakt met informatie over mij en waar ik nu sta, die samenhangen met mijn vragen. Voor de een doe ik moeilijk, voor de ander ben ik precies.
Nogmaals > sorry for asking and never mind! Ik zoek het zelf wel uit.

Er valt niks uit te zoeken. Wat Martin met clienten doet is maatwerk. Daarom is mijn meest duidelijke antwoord...ook dat wat Martin je zou vertellen...meer kcals en carbs op trainingsdagen en minder kcals en meer vetten op je rustdagen. En kijk dan wat er met je gebeurt. Ben je bang voor massa verlies dan zorg je dat je op rustdagen niet TE laag gaat in je kcals en hoog in je eiwitten. Het enige dat je vooruitgang dan kan verkloten is je training.

Je noemt het trouwens onder de gordel dat ik je kuurverleden erbij haal. Ik bedoel daarmee te zeggen dat als alles in een stroomversnelling gaat (tijdens een kuur) je veel beter kunt merken of dat wat je doet ook daadwerkelijk effect heeft. Ik heb totaal geen moeite met kuurders hoor. Dus niet gelijk zo opstandig en doe gewoon wat ik je net gezegd heb! ;)

Er valt niks uit te zoeken. Wat Martin met clienten doet is maatwerk. Daarom is mijn meest duidelijke antwoord...ook dat wat Martin je zou vertellen...meer kcals en carbs op trainingsdagen en minder kcals en meer vetten op je rustdagen. En kijk dan wat er met je gebeurt. Ben je bang voor massa verlies dan zorg je dat je op rustdagen niet TE laag gaat in je kcals en hoog in je eiwitten. Het enige dat je vooruitgang dan kan verkloten is je training.

Je noemt het trouwens onder de gordel dat ik je kuurverleden erbij haal. Ik bedoel daarmee te zeggen dat als alles in een stroomversnelling gaat (tijdens een kuur) je veel beter kunt merken of dat wat je doet ook daadwerkelijk effect heeft. Ik heb totaal geen moeite met kuurders hoor. Dus niet gelijk zo opstandig en doe gewoon wat ik je net gezegd heb! ;)

**** it, jij hebt eigenlijk gelijk ook:D! Tis inderdaad maatwerk wat Martin doet en ik doe er te moeilijk over. Mijn probleem is gewoon dat ik alles tip top op orde wil hebben qua voeding/training waardoor ik hierin doorschiet en ik vergeet dat ik het gewoon moet proberen en finetunen tijdens het proces. Bedankt voor je reactie, ik neem je tips mee. Qua kurenopmerking, laat maar zitten; we hebben elkaar verkeerd begrepen aangezien ik dacht dat het een diss was. No problem. Zijn we weer vriendjes?:D:p

Ik ga vanavond of morgenavond eens wat lekkere en leuke maaltijden van paar 1000 kcal in elkaar flatsen.
Anyways, thanks!

Laatst bewerkt:
Intermittend fisting?

Kan er niets aan doen, iedere keer als ik die titel langs zie komen is dit wat ik lees. Soort van sick mind syndrome ;)

• Topic Starter Topic Starter
En mijn interview staat nu ook op leangains.com! :)

hmm..vandaag meet-dag..en mn metingen waren precies hetzelfde als vorige week..
ene kant vond ik dat jammer,want kreeg het idee dat ik nix opgeschoten was..
maar toen bedacht ik me,dat ik ook niet achteruit ben gegaan..dus toch wel positief :)

vol goeie moed op naar de volgende meting..voel me er in ieder geval al veel lekkerder onder :)

hmm..vandaag meet-dag..en mn metingen waren precies hetzelfde als vorige week..
ene kant vond ik dat jammer,want kreeg het idee dat ik nix opgeschoten was..
maar toen bedacht ik me,dat ik ook niet achteruit ben gegaan..dus toch wel positief :)

vol goeie moed op naar de volgende meting..voel me er in ieder geval al veel lekkerder onder :)

Lees op leangains het stukje over fake weight plateaus (http://leangains.blogspot.com/2009/07/questions-answers.html onderaan) en op bodyrecomp the swoosh effect (http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/of-whooshes-and-squishy-fat.html).

thnx..heb even gelezen (vluchtig,zit op mijn werk)..en zoiets had ik ook wel in gedachten..dat ik misschien niet in gewicht gedaald zou zijn,of ik cm's..maar dat ik wel wat verbrand had kunnen hebben,dat de samenstelling van het gewicht misschien wel anders zou kunnen zijn..dus ik heb er wel vrede mee..ben lekker op weg,en blijf ook gewoon zo doorgaan :)

• Topic Starter Topic Starter
ok, als dit geen IF-aanbeveling meer is dan weet ik het niet meer:

Japanese researchers studied 3,000 people and said that teens who skip breakfast lose their virginity earlier than those who start their days off with some food, Agence France-Presse reported Friday.

Specifically, researchers found that people in their early teens who regularly skipped breakfast lost their virginity at an average age of 17.5 years old, versus an average age of 19 for breakfast eaters.

The study, funded by Japan's health ministry, looked for ways to curb unwanted pregnancies. Researchers concluded that a stable home life — one that encourages breakfast eating — discourages early coïtus.
http://www.foxnews.com/story/0,2933,473072,00.html

Terug
Naar boven