Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Ik werk ook van 8/5-6. Open me feeding window om 12:30 met ongeveer dezelfde macro's.
6-7 hour feeding window tot ongeveer 7 uur half 8. Dan weer vasten tot de volgende dag 12:30. In de ochtend is het best zwaar maar met caffeine caps is het wel te doen.

Laatst bewerkt:
Ben nu ongeveer een weekje IF aan het doen. Nog geen eetschema, puur alleen de tijden aanhouden.

Ik vast tussen 22:00 - 14:00.

Nu heb ik met bloed, zweet en tranen een schema gemaakt. Ik snap enigszins wel waarom mensen diëtisten betalen hiervoor want ik vind het persoonlijk maar een pokken karwij om te doen.

Ik zou het erg waarderen als jullie er even snel naar kijken en zeggen wat jullie er van vinden.

Lengte (cm) 182
Gewicht (kg) 81
Leeftijd (jaren) 22

Onderhoud (kcal) 2857
Aanbevolen gr eiwit 240 (BW*3gr)

Aantal kcal op rustdag 2285,6
Aantal kcal op trainingsdag 2857

Kh/vet
Verdeling rust 25% 75%
Verdeling training 75% 25%

Overzicht
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Groenten heb ik nog niet geteld, dacht ergens gelezen te hebben dat je die niet hoeft te tellen, ben van plan voornamelijk brocoli als groente te eten.

Schema
Als er producten in staan die per stuk geteld worden dan telt 100=1. Dus 100 ei = 1 ei.

Black box = targets, daarbuiten wat dit schema inhoud.
Target is bijvoorbeeld 240gr eiwit, maar ik behaal 249.

Thanks!

volgens mij zit je "te hoog" in je eiwitten, ik ben iig uit gegaan van LBM en niet van BW. Maar ik kan er naast zitten laaste tijd ben ik ook uren bezig geweest met lezen en voedingsschema's maken.....

ja je eet 2000kcal maar je doet niks, dan is het logisch dat je niks afvalt

Wie zegt dat ik niks afval? Met 'nog geen cm's kwijt' bedoelde ik dat ik nog geen spierverlies had, want KeKNoRRiS had het over massaverlies (wat ik interpreteer als spierverlies). Ben 1.5 kg kwijt, dat is hoofzakelijk vocht en vet denk ik, met love handles zijn minder en m'n armen tonen meer ader. Ik heb op 3 weken maar een paar dagen 2000 kCal gegeten. De rest (ver) eronder, het varieert.

Doe nu IF voor 2maanden. Zat vast op 10% bf, viel moeilijk af op het einde. Dacht geef dit een kans en ben zeer blij dit te hebben gedaan. Zit nu op 7/8% bf en heb totaal geen moeite om dit vast te houden. IF voor het leven

Hoeveel kcal gaan jullie onder jullie onderhoudsniveau op een rustdag waarin je geen ruk uitvoert (zon,tuin,liggen en slapen)? :D Vervolgvraag: Hoe groot zijn de ekv veranderingen bij jullie tussen twee hele verschillende rustdagen? (rustdag slapen/rustdag 10 uur werken)

Mijn ekv verhoudingen lopen soms wel uit van 45/10/45 tot 40/35/25.
Ik heb die carbs echt nodig op mijn rustdag waarin ik 10 uur werk want anders ben ik niet vooruit te branden. :)

(BMR 2680 bij activ factor 1.45 -> rustdag 10 uur werk) -> kcal inname van die dag 2200
(BMR 2220 bij activ factor 1.2 - > rustdag geen ruk doen) - > kcal inname van die dag 1840

Hoeveel kcal gaan jullie onder jullie onderhoudsniveau op een rustdag waarin je geen ruk uitvoert (zon,tuin,liggen en slapen)? :D Vervolgvraag: Hoe groot zijn de ekv veranderingen bij jullie tussen twee hele verschillende rustdagen? (rustdag slapen/rustdag 10 uur werken)

Ik heb die carbs echt nodig op mijn rustdag waarin ik 10 uur werk want anders ben ik niet vooruit te branden. :)

(BMR 2680 bij activ factor 1.45 -> rustdag 10 uur werk) -> kcal inname van die dag 2200
(BMR 2220 bij activ factor 1.2 - > rustdag geen ruk doen) - > kcal inname van die dag 1840

Op zulke dagen kun je haast niet onder onderhoud omdat je anders niet aan je eiwitten komt. Ik ga dan meestal wel even wat doen (burpees ofzo) om toch nog -400 te halen.

Op een normale rustdag (werkdag) met een onderhoud van 2600 eet ik ongeveer 2100 kcals weg.

met 1840 calorieen niet aan je eiwitten komen?

ik weet niet hoor maar 200g eiwitten is meer dan genoeg en dat is maar 800kcal

Precies. Vandaar ook mijn vraag. Op zoon dag eet ik vooral op gevoel.

van mij: onderhoud = ca 3000
Trainingsdag ca 3400 cals 270 eiwit, 400+ carbs, 65 vet
Rustdag ca 2700 cal 270 eiwit, 200 carbs, 100 vet

Alles bij benadering hoor. Verhoudingen boeien me voor de rest niet zo veel eigenlijk. Maar wat n luxe heb ik toch he, met zo n calorie inname :D

Je eet trouwens constant dik onder onderhoud?!

van mij: onderhoud = ca 3000
Trainingsdag ca 3400 cals 270 eiwit, 400+ carbs, 65 vet
Rustdag ca 2700 cal 270 eiwit, 200 carbs, 100 vet

Alles bij benadering hoor. Verhoudingen boeien me voor de rest niet zo veel eigenlijk. Maar wat n luxe heb ik toch he, met zo n calorie inname :D

Je eet trouwens constant dik onder onderhoud?!

Yeah ik ben te weinig gaan eten en dit resulteerde in binges waarin ik all out ging:D heb mijn schemas nu bijgesteld tot respectievelijk 2500 en 2100 kcal. training en rustdagen. (0% en -20%, steady weight loss)

Ben nu zojuist begonnen met het bill star programma dus over 3 weken kom aan bij mijn PR's die ik op dit moment heb. Die 3 weken cut ik nog door en daarna ga ik 500kcal boven mijn bmr zitten en wat nieuwe pr's zetten.

Nog een vraag
Voor een gewicht van ongeveer 75-80 kilo; hoeveel gr carbs is op een rustdag echt de minimale hoeveelheid? en hoeveel gr vet het maximum op een traindag?

"it's completely safe, I don't feel bad at all."

idd, is een r*tard.

Lol, als je niet weet dan kun je ook beter niet praten.

Heb nu mijn 7de of 8ste 36 uur fast erop zitten en ben een heel stuk leaner.:D

Ik ga gewoon lekker, nergens maar dan ook nergens last van. Voel me ook ****ing fit.;)

Lol, als je niet weet dan kun je ook beter niet praten.

Heb nu mijn 7de of 8ste 36 uur fast erop zitten en ben een heel stuk leaner.:D

Ik ga gewoon lekker, nergens maar dan ook nergens last van. Voel me ook ****ing fit.;)

Ik denk dat Calyptus probeert te zeggen dat je niet kunt beweren dat het veilig is puur op basis van het feit dat je jezelf er goed bij voelt.

Ik denk dat Calyptus probeert te zeggen dat je niet kunt beweren dat het veilig is puur op basis van het feit dat je jezelf er goed bij voelt.

Juist, en langetermijns-effecten van IF zijn nog niet aangetoond. Dat maakt het best tricky dat iedereen, including myself, er zo volop instort.

Mij lijkt een 36uur fast niet echt gezond voor je lichaam, je hebt bepaalde voedingsstoffen nodig. Kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat iemand zich er echt goed bij zou voelen.

Ieder gewoon zijn ding laten doen :D ik kan wel begrijpen dat zoon fast van 36 uur wel lekker detoxend is. Ik heb al na 24 uur dat ik een gereinigd mens ben van alle carbs van me cheatday :D

Tuurlijk moet ieder zijn ding doen, dat is prima. Maar ik vraag me af of het wel gezond is zolang zonder je voedingsstoffen te moeten doen. Je kan toch ook ook lowcarb dag inlassen?

Ik durf dit niet te stellen als een feit:
Binnen 48 uur verbrand je lichaam geen spiermassa.

Als je voordat je die 36 hour fast begint enorm goed eet lijkt het me sterk dat je in de 36 uur daarop zal over schakelen naar vvm. Daarnaast zou je kunnen stellen dat het ongezond is voor je organen maar ik denk dat dat wel meevalt. Het menselijk lichaam is tot zoveel in staat.

Na die 36 uur zou ik overigens wel minstens je BMR behoefte eten die dag zodat je je glycogeen voorraden goed kan aanvullen.

Pff ik zou dat niet kunnen. Vind 16uur genoeg.

Ik zit momenteel op 20/4. Bevalt prima. Maar nogmaals iemand?

Voor een gewicht van ongeveer 75-80 kilo; hoeveel gr carbs is op een rustdag echt de minimale hoeveelheid? en hoeveel gr vet het maximum op een traindag?

Ik heb nu e k v
Rust: 200 100 90 2150 kcal
Training: 200 300 50 2450 kcal

Terug
Naar boven