Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Heb eens ergens gelezen dat veel anti-oxidanten die in fruit en groenten zitten door andere voedingsmiddelen worden geremd in hun werking. Bij intermittent fasting heb je de mogelijkheid om fruit te eten bij een volledig lege maag, ik kan me voorstellen dat deze stoffen dan veel beter worden opgenomen. Dit is natuurlijk wel geen echt vasten, maar toch.

Het lijkt me ook aannemelijk dat de paleolithische mens ook geen puur intermittent fasting patroon had. Denk dat ze eerder tijdens de jacht zo hier en daar wat random fruit en nootje aten wat ze tegenkwamen en dan 's avonds voor het slapen de bulkcalorieën in de vorm van de jachtopbrengst.

Het lijkt me ook aannemelijk dat de paleolithische mens ook geen puur intermittent fasting patroon had. Denk dat ze eerder tijdens de jacht zo hier en daar wat random fruit en nootje aten wat ze tegenkwamen en dan 's avonds voor het slapen de bulkcalorieën in de vorm van de jachtopbrengst.

Nee joh, de mannen waren alleen maar aan het jagen. Geen tijd voor nootjes of fruit. :D

• Topic Starter Topic Starter

Kijk maar hoe aboriginals eten. (kijk dan ook even hoe aboriginals eruit zien)

aboriginals_1906.jpg

PS: diep diep diep trieste foto overigens

Oh, dus dat is het geheim om af te vallen.

Laatst bewerkt:
Bump...

Zijn hier nog mensen mee bezig, ik weet dat er eentje client was geworden van Martin...
Of als er andere mensen zijn die dit volgen vertel eens hoe het gaat...

Yes, nog steeds mee bezig. Gaat lekker, probeer het grootste deel van m'n kcals post workout te krijgen maar dat is nog wel eens lastig (zit meestal op 40% pre-wo). Anyway, prettig om vol te houden, makkelijker om laag in kcal te zitten zonder gek te worden van honger of andere vervelende side-effects van cutten. Kracht gaat niet achteruit tot nu toe, op sommige punten juist vooruit, en vet% blijft dalen.

op www.leangains.com staan nog wat nieuwe testimonials..

Yes, nog steeds mee bezig. Gaat lekker, probeer het grootste deel van m'n kcals post workout te krijgen maar dat is nog wel eens lastig (zit meestal op 40% pre-wo). Anyway, prettig om vol te houden, makkelijker om laag in kcal te zitten zonder gek te worden van honger of andere vervelende side-effects van cutten. Kracht gaat niet achteruit tot nu toe, op sommige punten juist vooruit, en vet% blijft dalen.

op www.leangains.com staan nog wat nieuwe testimonials..

Yup ik had ze gezien en volgens mij is die Jaap die ene gozer van hier die vertelde dat hij een client van Martin was.
Ik had het al eens een tijdje zelf geprobeerd en het was inderdaad makkelijke vol te houden zonder continue honger te hebben, ik ga hier denk ik ook weer ff een maand mee experimenteren.

Hoe ziet jou totaal plaatje eruit op workout dagen niet workout dagen? (kcal E K V)

Hoe ziet jou totaal plaatje eruit op workout dagen niet workout dagen? (kcal E K V)

Zit gemiddeld op 40/40/20 zowel op trainings als niet trainings dagen. Eigenlijk eet ik elke dag ongeveer hetzelfde, rond de 2000 kcal. Ik doe 4x per week KT en 2x cardio dus ben sowieso meestal 6 dagen bezig..

Ik ben begonnen sinds 3 dagen met intermittent fasting, en het gaat tot nu toe goed, behalve dat ik na de eerste maaltijd in slaap val. Ik heb mijn window van 8 uur ingesteld van 14:00 tot 22:00

Morgen zal mijn eerste trainingsdag zijn met IF, en dan is mijn window van 10:00-18:00, en ik hoop dat ik niet weer zo moe ben na de 1e maaltijd, want ik train van 11 tot 14.

Hoe zou het kunnen dat ik zo moe ben? Ik eet wel een grote maaltijd als de 1e maaltijd omdat ik zo een honger heb tijdens het vasten (ik neem aan dat dat hongergevoel later wel weg zal trekken als ik meer gewend ben)

zit mss wel wat in ..

Dit lijkt mij ook ideaal om af en toe voor 1 dagje te gebruiken als je bijv even niet over goede voeding beschikt als je bijv na een avondje stappen ergens blijft tukken en pas in de middag weer thuis bent. Is het dan goed om dit gewoon voor 1 dag te doen en de dag daarop weer gewoon normale eetschema te hanteren of werkt dat niet?

Voor ik ga stappen, heb ik altijd wel een flinke hoeveelheid eiwitten in mn laatste maaltijd (80 tot 100gr ofzo?). Dan komt het wel neer op 16 uur vasten :D (afgezien van de kcals van alcohol duh)

Dus @Dannyman: Ik zou niet weten waarom niet, het principe is immers je eiwitten gewoon lekker te uppen in je laatste maaltijd voor een periode zonder maaltijd. We doen allemaal eigenlijk ook al niet anders met een bak kwark voor het slapen gaan. Alleen is het dan iets langer dan 8 uur, dus heb je dan ook meer eiwit nodig in je maaltijd.

Laatst bewerkt:
Dit lijkt mij ook ideaal om af en toe voor 1 dagje te gebruiken als je bijv even niet over goede voeding beschikt als je bijv na een avondje stappen ergens blijft tukken en pas in de middag weer thuis bent. Is het dan goed om dit gewoon voor 1 dag te doen en de dag daarop weer gewoon normale eetschema te hanteren of werkt dat niet?
is nogal lastig ivm honger. zelf raadt hij aan het niet te doen iig, maar een vast schema aan te houden.

ben er zelf nu mee gestopt, vooral omdat ik enorm veel moet eten vind ik het lekkerder om te kiezen voor een aanpak met 2 maaltijden, ontbijt & avondeten.

is nogal lastig ivm honger. zelf raadt hij aan het niet te doen iig, maar een vast schema aan te houden.

ben er zelf nu mee gestopt, vooral omdat ik enorm veel moet eten vind ik het lekkerder om te kiezen voor een aanpak met 2 maaltijden, ontbijt & avondeten.

Hij bedoelt toch dat het lastig is ivm honger als je dag 1 ontbijt en dag 2 "IFt" en dus niet ontbijt? Als je aan het stappen bent geweest, lig je gewoon nog in je nest te rotten als het tijd is om te ontbijten :D

Maar je bent ermee gestopt omdat je veel moet eten? Je hebt nu 2 maaltijden per dag. Dat klinkt niet alsof je ermee gestopt bent, want in 2 maaltijden moet je behoorlijk veel eten per maaltijd om aan je kcals te komen. Of heb ik je post verkeerd begrepen?

Weet niet wat Riggard's beweegredenen zijn, maar dit lijkt sprekend op de aanpak die ik destijds had: 2 maaltijden per dag die plm. 12 uur uit elkaar liggen, nl. 10 uur am/pm.
Tegenwoordig overdag een vastenperiode van 8 uur tussen 10am en 6pm (soms 8pm) op rustdagen. Doodeenvoudig om vol te houden, zelfs die 2 maaltijden waren nog relatief eenvoudig te doen, zij het saai.

Ontbijt overslaan geeft te veel stress-respons .. honger is geen punt, vasten voor 1 dag of langer is ook doodeenvoudig, de stress ofwel de opgebouwde 'je ergeren aan alles en iedereen' niet.

Ik heb ook wel een goed idee voor het vasten.

Ik eet 's avonds voor mijn slaap mijn laatste maaltijd, en dan eet ik 8 uur lang niks voordat ik weer een maaltijd eet 's ochtends. Oh wacht...

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb ook wel een goed idee voor het vasten.

Ik eet 's avonds voor mijn slaap mijn laatste maaltijd, en dan eet ik 8 uur lang niks voordat ik weer een maaltijd eet 's ochtends. Oh wacht...

Zo simpel is het in feite ... :)

Ik eet niks meer na mijn toetje en ik eet mijn ontbijt wat later.

Terug
Naar boven