XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Maar ik vind het vooral appart dat honger voordelige gevolgen moet hebben en zo IF ondersteunt, terwijl het (enige?) voordeel van IF juist hongervermindering zou moeten zijn.

Honger heb je altijd met een kcal tekort (daar ga ik vanuit in ieder geval) het is met IF alleen makkelijker te onderdrukken. Omdat je in een korte periode veel eet. De effecten van honger op het lichaam zoals eerder genoemd zijn er gewoon.

Hoe zit het met jullie vet inname bij de eerste maaltijd op een rustdag?
Morgen eet ik namelijk een bak met kip rijst broccoli en sperziebonen met olijfolie. Daarnaast zitten er cashew noten in en wat whiskey cocktail saus en cayenne kruiden saus (90+% onverzadigd vet)
Naast deze bak eet ik ook nog eens 2 eitjes met eigeel en een appel.
Het komt uit op zoon 1000 kcal met ekv 74/63/47. Boven de 50 gr vetten uitkomen in een maaltijd lijkt me best veel namelijk.

Hoe zit het met jullie vet inname bij de eerste maaltijd op een rustdag?
Morgen eet ik namelijk een bak met kip rijst broccoli en sperziebonen met olijfolie. Daarnaast zitten er cashew noten in en wat whiskey cocktail saus en cayenne kruiden saus (90+% onverzadigd vet)
Naast deze bak eet ik ook nog eens 2 eitjes met eigeel en een appel.
Het komt uit op zoon 1000 kcal met ekv 74/63/47. Boven de 50 gr vetten uitkomen in een maaltijd lijkt me best veel namelijk.

volgens mij maakt het niet uit wanneer je je vetten eet las ik ergens

Hoe lossen jullie het trouwens op als jullie buiten je eat-window toch 'moeten' eten, verschuiven jullie het dan voor die dag of wat kan ik daar het beste mee doen?

Bij mij kan dit namelijk voorkomen als ik een 'zaken-lunch' heb ofo.

Is het trouwens onverstandig om op echt een nuchtere maag hard te lopen? Ik lees hier en daar dingen over bcaa's maar ik heb dat (nog) niet aangeschaft.

Laatst bewerkt:
Hoe lossen jullie het trouwens op als jullie buiten je eat-window toch 'moeten' eten, verschuiven jullie het dan voor die dag of wat kan ik daar het beste mee doen?

Is het trouwens onverstandig om op echt een nuchtere maag hard te lopen? Ik lees hier en daar dingen over bcaa's maar ik heb dat (nog) niet aangeschaft.

Doordat ik minimaal 18 uur vast per dag kan ik altijd ergens 2 uur smokkelen om aan de 16 uur te komen. Aan de 14/15 uur komen is ook niet zo erg. Schuif dan gewoon je feeding window op of verleng hem. Door een buffer te hebben kan je steeds een uurtje of 2 laten schieten die je de dag erna gewoon erbij rekent.

Hardlopen op een lege maag is mogelijk, maar in mijn ogen dan het liefst op lage intensiteit.

Ik maak me totaal niet druk over dat soort dingen.
In t weekend ontbijt ik ook wel eens gezellig met mn gezin, of ga ik savonds wat langer door met een feestje of wijntje... volgende dag de draad weer oppakken

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.187

Hardlopen is sowieso niet optimaal, maar goed los daarvan eet ik niet als ik een uur of korter loop. maar als ik 2 uur of langer weg ga zorg ik wel dat ik wat gegeten heb.

leangains zei:
Remember, it's the diet that you maintain 80% of the time that will dictate how you look. Not the occasional indulgences.

Neem aan dat je niet elke dag een lunch met klanten hebt?

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.192
Oke, maar om je vet te verbranden is cardio toch wel zeker een vereiste. Hardlopen is daar van toch een goede vorm.

Cardio is niet een vereiste om vet te verbranden, maar als je toch per see wil kun je gaan hardlopen, zolang je het maar beperkt houdt (niet te lang en niet te snel)

hardlopen een lange tijd gaat spiermassa verbranden

slechte adem

Ik ben net begonnen met IF en heb echt een ongelovelijke last van een slechte adem tijdens het vasten. Ik poets al heel goed me tanden en stook m'n tanden daarna nog met een tandenstoker, maar dan heb ik nog steeds een meur lucht uit m'n mond. Weten jullie hier misschien een oplossing voor? Ik denk dat het komt doordat m'n maag leeg is en dat je dat ruikt, dus zou ik dan iets moeten veranderen in m'n voeding? in ieder geval ik vast van 20:00 tot 13:00 of 14:00 uur. Ik zal ook mijn voedingsschema bijvoegen.

Alvast bedankt! Henk

Bijlagen

Sweet.. ik wist al dat ze die docu uit gingen zenden.. mooi dat'ie nu ook beschikbaar is :) (zonder dat ik de videorecorder hoef te programmeren).

---------- Post toegevoegd Tue 7 Aug 2012 om 14:44 ----------

Yep.. alle dieren die ze op een beperkt dieet zetten blijven gezonder en worden ouder.

Raad bijvoorbeeld maar eens welke van deze 2 apen op dieet heeft gestaan en welke niet...

[Link niet meer beschikbaar]

ik heb de docu gezien, alleen wat ik niet snap is dat IF zegt dat het vasten je GH verhoogt en de docu zegt dat het je GH juist verlaagd? ze schrijven een hoog groeihormoon level ook toe aan allerlei ziektes etc. terwijl IF je groeihormoon levels hoog wil houden ivm met spierbehoudende effecten ervan. de docu gaat ook uit van een dieet in laag proteine, omdat proteine je groeihormoon zou verhogen en dat weer leidt tot allerlei ziektes etc. Het bewijst dus totaal niks dat IF(met hoog proteine) gezonder is lijkt mij?

Honger heb je altijd met een kcal tekort (daar ga ik vanuit in ieder geval) het is met IF alleen makkelijker te onderdrukken. Omdat je in een korte periode veel eet. De effecten van honger op het lichaam zoals eerder genoemd zijn er gewoon.
Vlak voor m'n maaltijden heb ik wel lichte honger (logisch, daarom ga je eten) maar dat is niks vergeleken met de honger die ik bij IF had. Als ik opsta ga ik trainen en rennen wat die honger heel goed onderdrukt, wat IF niet lukte. LBM behouden ging ook niet zo geweldig zonder ontbijt, met cardio wel.

Wat me ook opvalt:

Als ik het meeste van m'n eten op een dag in een 'window' na het trainen binnen krijg, bijvoorbeeld met uit eten gaan, dan heb ik de volgende ochtend echt heel erge honger.

Terwijl als ik gewoon eet wanneer ik honger heb en de kcals een beetje verspreid over de dag word ik zelden met honger wakker.

Het lijkt wel alsof mijn lichaam precies het tegenovergestelde reageert als waar IF van uitgaat. :o

Heb je in je laatste maaltijd iets dat langzaam opneemt?

Vandaag heb ik mij tot nu toe gehouden aan het eetschema voor een 'rustdag' , maar nu is het eigenlijk wel lekker weer om even te gaan hardlopen.
Hoe kan ik hier nu het beste rekening mee houden met m'n voeding, als ik terug ben direct aanvullen tot 'workout' schema/cal.?

Even voor de duidelijkheid, ik wil cutten met IF.

Laatst bewerkt:
Gewoon als rustdag laten tellen als je niet te lang/intensief gaat.

Terug
Naar boven