Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

ik heb de docu gezien, alleen wat ik niet snap is dat IF zegt dat het vasten je GH verhoogt en de docu zegt dat het je GH juist verlaagd? ze schrijven een hoog groeihormoon level ook toe aan allerlei ziektes etc. terwijl IF je groeihormoon levels hoog wil houden ivm met spierbehoudende effecten ervan. de docu gaat ook uit van een dieet in laag proteine, omdat proteine je groeihormoon zou verhogen en dat weer leidt tot allerlei ziektes etc. Het bewijst dus totaal niks dat IF(met hoog proteine) gezonder is lijkt mij?

niemand???...

Vlak voor m'n maaltijden heb ik wel lichte honger (logisch, daarom ga je eten) maar dat is niks vergeleken met de honger die ik bij IF had. Als ik opsta ga ik trainen en rennen wat die honger heel goed onderdrukt, wat IF niet lukte. LBM behouden ging ook niet zo geweldig zonder ontbijt, met cardio wel.

Wat me ook opvalt:

Als ik het meeste van m'n eten op een dag in een 'window' na het trainen binnen krijg, bijvoorbeeld met uit eten gaan, dan heb ik de volgende ochtend echt heel erge honger.

Terwijl als ik gewoon eet wanneer ik honger heb en de kcals een beetje verspreid over de dag word ik zelden met honger wakker.

Het lijkt wel alsof mijn lichaam precies het tegenovergestelde reageert als waar IF van uitgaat. :o

Zowel Brad Pilon als Martin Berkhan zeggen dat niet iedereen goed reageert op vasten. Ik denk dat je moet aanvaarden dat jij zo iemand bent, en dat het voor anderen wel werkt.

Vraagje

Ben nu een tijdje bezig met IF maar loop nu tegen het volgende aan en weet niet hoe ik dat het beste kan gaan doen.

Mijn window is van 12.00u a 13.00uur tot 20 a 21.00uur. Ik train dus voor 12.00 uur de laatste tijd en begin daarna met de maaltijden. De grootste na de training.

Nu heb ik morgen introductie nieuw schema en een zware benen training om 19.00uur in de avond. Hoe kan ik dat nu het beste gaan aanpakken met mijn eten?? Ik ga er nl vanuit dat ik wel later dan 21.00uur in huis ben.

Thnx alvast!!

Vraagje

Ben nu een tijdje bezig met IF maar loop nu tegen het volgende aan en weet niet hoe ik dat het beste kan gaan doen.

Mijn window is van 12.00u a 13.00uur tot 20 a 21.00uur. Ik train dus voor 12.00 uur de laatste tijd en begin daarna met de maaltijden. De grootste na de training.

Nu heb ik morgen introductie nieuw schema en een zware benen training om 19.00uur in de avond. Hoe kan ik dat nu het beste gaan aanpakken met mijn eten?? Ik ga er nl vanuit dat ik wel later dan 21.00uur in huis ben.

Thnx alvast!!

Is het eenmalig, die tijdswijziging? Dan zou ik je window eenmalig verschuiven. Anders je window helemaal verschuiven zodat je ook na de training nog wat kan eten.

Het is 1 malig

Ik denk dat ik gewoon mijn window maar blijf volgen en goed voor de training eet of is dat geen optie? Ik kan hem wel verschuiven maar moet ik misschien om 22.00uur nog gaan eten.

Gewoon window verlengen. Verschuiven is nergens voor nodig. Dan eet je maar een keer 10 uur op een dag. Ga je niet ineens dood van hoor ;)

haha ik weet dat ik er niet dood van ga:p Maar zit in een lekker ritme en was benieuwd hoe anderen zoiets zouden oplossen. Ben nog maar een beginnertje he;)

ben tot de conclusie gekomen dat het enige zinnige uit leansgains/IF het IFYM principe is en dat je grootste maaltijd preworkout moet zijn, het vasten lijkt me ii verwaarloosbare toegevoegde waarde te hebben.

ben tot de conclusie gekomen dat het enige zinnige uit leansgains/IF het IFYM principe is en dat je grootste maaltijd preworkout moet zijn, het vasten lijkt me ii verwaarloosbare toegevoegde waarde te hebben.

Postworkout bedoel je neem ik aan. Ik vast alleen tijdens cut, nu tijdens de bulk eet ik gewoon de maaltijden wanneer ik wil, maar vrij grote maaltijden dat levert meer gemak en vrije tijd op. Enige wat ik voordelig vind is je verbeterde insulinegevoeligheid en caloriepartitionering, maar in hoeverre is dat meetbaar en zal dat bijdragen?

Zowel Brad Pilon als Martin Berkhan zeggen dat niet iedereen goed reageert op vasten. Ik denk dat je moet aanvaarden dat jij zo iemand bent, en dat het voor anderen wel werkt.
Dat weet ik, en andersom geld dat ook, maar ik ben vooral nog geïnteresseerd in wat dat verschil kan verklaren.

Ik kom tot ongeveer dezelfde conclusie. Deze documentaire draait ook echt om vasten met calorierestrictie en laat sport buiten de intro volledig buiten beschouwing. Mij lijkt het wel dat vasten ongeacht je proteïne inname je bloedsuiker verlaagt, dus IF heeft wel degelijk goede effecten.

Laatst bewerkt:
Ik kom tot ongeveer dezelfde conclusie. Deze documentaire draait ook echt om vasten met calorierestrictie en laat sport buiten de intro volledig buiten beschouwing. Mij lijkt het wel dat vasten ongeacht je proteïne inname je bloedsuiker verlaagt, dus IF heeft wel degelijk goede effecten.

het heeft inderdaad wel een aantal goede effecten, maar ik vind me bloedsuiker en vetverlies minder belangrijk als een vergrote kans op hart en vaatziekten en kanker door een verhoogd groeihormoon level. het vasten word in deze docu ook alleen maar gebruikt om GH levels omlaag te krijgen en bij IF om ze te laten stijgen. misschien dat er mensen zijn die dit kunnen verklaren en uit willen/kunnen leggen?

ik heb de docu gezien, alleen wat ik niet snap is dat IF zegt dat het vasten je GH verhoogt en de docu zegt dat het je GH juist verlaagd? ze schrijven een hoog groeihormoon level ook toe aan allerlei ziektes etc. terwijl IF je groeihormoon levels hoog wil houden ivm met spierbehoudende effecten ervan. de docu gaat ook uit van een dieet in laag proteine, omdat proteine je groeihormoon zou verhogen en dat weer leidt tot allerlei ziektes etc. Het bewijst dus totaal niks dat IF(met hoog proteine) gezonder is lijkt mij?

1) Niet druk maken om GH, in het grote plaatje maakt dat geen fl**ker uit.
2) Gezonder? Daar zou ik IF niet voor doen. Gemakkelijker, ja.

En hoe ben je tot deze conclusie gekomen (serieuze vraag)?

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.218

Maakt het echt veel uit of je heel veel ineens eet of gewoon wat eet en later nog een keer ?

Het bevrijdende niet iedere 2 uur hoeven te eten vond ik eigenlijk voordeel nummer 2 (na dat het eten van weinig voedsel veel makkelijker te doen is als je vast)

vertel waarom, kom met feiten je snapt duidelijk niks van IF. Wanneer jij vast gaat je lichaam alleen maar vet verbranden en geen spiermassa, de reden waarom je geen spiermassa verbrand is omdat je lichaam meer groeihormoon afgeeft en die groeihormoon beschermt je spiermassa.

---------- Post toegevoegd Thu 9 Aug 2012 om 12:21 ----------

Hier zijn nog bronnen die vertellen dat er meer groeihormoon wordt afgegeven:
http://www.naturalnews.com/034704_intermittent_fasting_fitness_HGH.html
http://www.google.nl/search?q=inter...hormone&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&client=safari

vertel waarom, kom met feiten je snapt duidelijk niks van IF. Wanneer jij vast gaat je lichaam alleen maar vet verbranden en geen spiermassa, de reden waarom je geen spiermassa verbrand is omdat je lichaam meer groeihormoon afgeeft en die groeihormoon beschermt je spiermassa.

---------- Post toegevoegd Thu 9 Aug 2012 om 12:21 ----------

Hier zijn nog bronnen die vertellen dat er meer groeihormoon wordt afgegeven:
http://www.naturalnews.com/034704_intermittent_fasting_fitness_HGH.html
http://www.google.nl/search?q=inter...hormone&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&client=safari

Als je in calorieoverschot zit kom je aan, met of zonder IF.

Terug
Naar boven