AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

vertel waarom, kom met feiten je snapt duidelijk niks van IF. Wanneer jij vast gaat je lichaam alleen maar vet verbranden en geen spiermassa, de reden waarom je geen spiermassa verbrand is omdat je lichaam meer groeihormoon afgeeft en die groeihormoon beschermt je spiermassa.

---------- Post toegevoegd Thu 9 Aug 2012 om 12:21 ----------

Hier zijn nog bronnen die vertellen dat er meer groeihormoon wordt afgegeven:
http://www.naturalnews.com/034704_intermittent_fasting_fitness_HGH.html
http://www.google.nl/search?q=inter...hormone&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&client=safari
Leuk dat er groeihormoon word afgegeven bij honger maar is er bewijs dat dit ook beter LBM behoud bij een kcal tekort? En kunnen daar geen uitzonderingen op zijn?

Het bevrijdende niet iedere 2 uur hoeven te eten vond ik eigenlijk voordeel nummer 2 (na dat het eten van weinig voedsel veel makkelijker te doen is als je vast)
Elke 2 uur 'moeten' eten is toch ook onzinnig.

Soms heb ik echt het idee dat iemand die niet op internet komt en niet al deze kennis heeft het waarschijnlijk beter zal doen door gewoon te eten wanneer dat nodig is en uitkomt. :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.224
Soms heb ik echt het idee dat iemand die niet op internet komt en niet al deze kennis heeft het waarschijnlijk beter zal doen door gewoon te eten wanneer dat nodig is en uitkomt. :D

Nee hoor, er is altijd wel een brede jongen in de sportschool die je "voorziet" van kennis... zoals in de cut moet je rijst eten in plaats van brood .. (huh?)

Nee hoor, er is altijd wel een brede jongen in de sportschool die je "voorziet" van kennis... zoals in de cut moet je rijst eten in plaats van brood .. (huh?)

Dat hoeft niet perse maar dan ben je wel droger:), maar alsnog iedereen is brood 's morgens gewend om het te gaan eten.

ik sta (lijk) ook waanzinnig droog na een nachtje goed zuipen..... letterlijk en figuurlijk

ik heb de docu gezien, alleen wat ik niet snap is dat IF zegt dat het vasten je GH verhoogt ...

Harry, heb je een link naar het artikel waar je deze uitspraak op baseert? Ik heb gezocht op de leangains website, maar vind het niet. Zou het graag nog eens nalezen en proberen de verschillen met de BBC documentaire eruit te halen.
Thx

vertel waarom, kom met feiten je snapt duidelijk niks van IF. Wanneer jij vast gaat je lichaam alleen maar vet verbranden en geen spiermassa, de reden waarom je geen spiermassa verbrand is omdat je lichaam meer groeihormoon afgeeft en die groeihormoon beschermt je spiermassa.

---------- Post toegevoegd Thu 9 Aug 2012 om 12:21 ----------

Hier zijn nog bronnen die vertellen dat er meer groeihormoon wordt afgegeven:
http://www.naturalnews.com/034704_intermittent_fasting_fitness_HGH.html
http://www.google.nl/search?q=inter...hormone&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&client=safari

hier zijn een aantal links ervan die toevallig hierboven geplaatst werden door stronglifter, en ik heb het ook een keer gehoord in een filmpje van die fastingtwins(misschien niet de beste bron), maar dit is tog het idee achter IF. dat je geen spier zou verliezen door de (nog) aanwezige aminozuren die in je bloed blijven en door een verhoogd level van groeihormoon. tog 2 tegenstrijdige onderzoeken en resultaten in vergelijking met de BBC docu en IF theorie.

ik sta (lijk) ook waanzinnig droog na een nachtje goed zuipen..... letterlijk en figuurlijk

Ja, vorige week zondag 2 glaasjes whiskey gedronken en de volgende morgen was ik 1kg lichter dan gewoonlijk. Niet normaal moeten zeiken 's nachts.

Heb mijn window gisteren wat verplaatst en kwam goed uit. Training duurde ook niet zolang als ik dacht. Nu alleen mijn Kcal wat omlaag, want blijf staan met gewicht.

hier zijn een aantal links ervan die toevallig hierboven geplaatst werden door stronglifter, en ik heb het ook een keer gehoord in een filmpje van die fastingtwins(misschien niet de beste bron), maar dit is tog het idee achter IF. dat je geen spier zou verliezen door de (nog) aanwezige aminozuren die in je bloed blijven en door een verhoogd level van groeihormoon. tog 2 tegenstrijdige onderzoeken en resultaten in vergelijking met de BBC docu en IF theorie.

Dan toch niet tegenstrijdig. In de BBC documentaire hebben ze het over IGF-1, in de artikels over HGH. Dit zijn niet dezelfde hormonen. Ik ga als ik tijd heb, over beiden eens lezen om te zien of ik één of andere conclusie kan trekken.

deze week weer begonnen met een nieuwe 'IF carbcycling recomp' en na 5dagen merk ik al meteen veel meer energie , 2uur minder slapen en een super motivatie
9maanden niet meer op mijn eten gelet en regelmatig alcohol, gevolg 6% erbij en bijna geen energie meer
vorig jaar in juli ook een recomp gedaan
op 3maanden toen 2,5%gezakt en 5kg zwaarder , maw 7,5kg pure spiermassa gewonnen
enige wa ik doe is de dag ervoor 30-45min mijn eetschema voor de dag erop samen stellen om te voldoen aan trainings of niet trainings macro's
op niet trainingsdagen doe ik wel min 20min cardio

Dan toch niet tegenstrijdig. In de BBC documentaire hebben ze het over IGF-1, in de artikels over HGH. Dit zijn niet dezelfde hormonen. Ik ga als ik tijd heb, over beiden eens lezen om te zien of ik één of andere conclusie kan trekken.

je hebt gelijk! ben benieuwd naar je bevindingen

gr harry

Officieel voor de 2e keer 24 uur gevast :D vanmorgen getraind. Hel gaat losbarsten :D

200 gr rijst (gekookt)
250 gr kip
100 gr kipfilet (beleg)
2 sneetjes volkoren brood
20 gr cashewnoten
150 gr broccoli
100 gr sperziebonen
25 gr pindakaas
200 gr sla
350 gr komkommer
500 gr kwark
25 gr brinta