XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Ik sla morgen ook een dag over te eten, ben benieuwd hoe dat weer eens voelt.

Ga in ieder geval geen boodschappen doen :roflol: als ik dat doe met honger of eten in gedachten dan haal ik altijd de gekste dingen

Binnenkort weer naar school, dat betekend niet meer begin van de middag trainen waardoor ik o.a niet meer kan vasten op de tijd die ik nu doe.

Ik vast nu van 9 u savonds tot 3 uur smiddags (rond half 1 smiddags training)

Als ik naar school moet train ik dus om 5 uur smiddags, 6 uur gelijk eten en dan etende tot 11 uur, dan wil ik vasten tot weer 6 uur volgende dag
Dit betekend dus 19 uur vast en 5 uur eten

Ik heb er zelf totaal geen moeite mee, maar is it wel gezond in zo een lange periode?
Zo niet, andere suggesties iemand?

Zo nu bijna 5 weken op vakantie en hanteer nog steeds het IF systeem alleen zonder KT en calorie tellen. Ik ben misschien 0.5kg aangekomen maar ik eet ook als een varken en vooral dichte kcal( ijs, taart, vette vlees, chips,noten ) Elke avond en natuurlijk heel veel drank. Wel wat massa verloren maar ja wat wil je 5 weken geen metaal aangeraakt.
Al met al als ik dit allemaal at en niet de IF methode gebruikte dan was ik zeker 5kg aangekomen in plaats van 0.5k. Maandag zijn we weer in NL en dan beginnen we weer heb er zin in :D

Binnenkort weer naar school, dat betekend niet meer begin van de middag trainen waardoor ik o.a niet meer kan vasten op de tijd die ik nu doe.

Ik vast nu van 9 u savonds tot 3 uur smiddags (rond half 1 smiddags training)

Als ik naar school moet train ik dus om 5 uur smiddags, 6 uur gelijk eten en dan etende tot 11 uur, dan wil ik vasten tot weer 6 uur volgende dag
Dit betekend dus 19 uur vast en 5 uur eten

Ik heb er zelf totaal geen moeite mee, maar is it wel gezond in zo een lange periode?
Zo niet, andere suggesties iemand?

Naar school en trainen op lege maag is zwaar. Je vastperiode is teveel geconcentreerd op het deel na je slaap. Probeer altijd een balans te houden tussen je vastperiode voor en na je slaap. 6-7 uur niet eten na opstaan lijkt me wel de max. Als je om 11 uur je feeding window afsluit ga je ook praktisch met een volle maag naar bed.

Als ik jou was zou ik op schooldagen 1 pwo meal erin gooien van 25%kcal, met hetzelfde feedingwindow. In het weekend kan je er dan voor kiezen zaterdag/zondag fasted te trainen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.250
Naar school en trainen op lege maag is zwaar. Je vastperiode is teveel geconcentreerd op het deel na je slaap. Probeer altijd een balans te houden tussen je vastperiode voor en na je slaap. 6-7 uur niet eten na opstaan lijkt me wel de max. Als je om 11 uur je feeding window afsluit ga je ook praktisch met een volle maag naar bed.

Als ik jou was zou ik op schooldagen 1 pwo meal erin gooien van 25%kcal, met hetzelfde feedingwindow. In het weekend kan je er dan voor kiezen zaterdag/zondag fasted te trainen.

Vind dat best meevallen. Ik vast van 22:00 tot 18:00 zonder al te veel problemen.

Inderdaad, geen boodschappen halen als je honger hebt. Zo moet je ook geen boodschappen doen als je een kater hebt :)

recht op mn doel af en alle andere verleidingen weerstaan.

Mijn window is ook korter dan ik dacht. Van 12 tot 18uur en dan alles gehad wat ik nodig ben. Het gaat al vooruit. In tijden niet zo'n gewicht gehad, nu 58,5kg. Klein randje te gaan. Heb nu ook carb cycling erbij gevoegd sinds gisteren. ook beetje daar mee experimenteren.

Vind dat best meevallen. Ik vast van 22:00 tot 18:00 zonder al te veel problemen.

Netjes hoor :D mijn feeding window is ook niet groter dan 4 uur. Ik vind het alleen wat relaxender als je ongeveer evenveel uren voor als na je slaap hebt.

Ik zou wel kortere window kunnen hebben maar niet te laat op de dag beginnen. Denk dan van 14 à 15u tot 18à 19u vol te houden is.

voel je je dan niet heel slap of moe als je bijv. pas om 18u eet?

Netjes hoor :D mijn feeding window is ook niet groter dan 4 uur. Ik vind het alleen wat relaxender als je ongeveer evenveel uren voor als na je slaap hebt.

Ja dat zou ik ook wel willen, maar ik heb een kantoorbaan dus het komt me beter uit om wat later te beginnen.
Het nadeel is wel dat ik soms lig te broeien in bed met een volle buik.

Ja dat zou ik ook wel willen, maar ik heb een kantoorbaan dus het komt me beter uit om wat later te beginnen.
Het nadeel is wel dat ik soms lig te broeien in bed met een volle buik.

Dat heb ik dus liever niet, niet omdat het niet lekker is maar omdat je insuline levels dan nog aardig hoog zijn. Je lichaam kan maar in beperkte mate HGH afgeven als er nog zoveel insuline in je bloed zit. Normaal gesproken heb ik nieteens een feeding window van 4 uur. Vandaag om 4 uur begonnen met eten en om half 6 gooi ik me kwark erin en dan zit het er weer op voor vandaag.

Zorgt er voor dat me insuline spiegel al redelijk gedaald is, vanavond rond 11 uur. Dan ga ik pitten.

Moet je op trainingsdagen perse op onderhoud eten of mag je ook op pakweg 200 kcal deficit zitten?
Vetpercentage is 16% atm, moet ik dan 1 keer in de 2 weken een refeed doen?

ik zit overigens op rustdagen op een 500 kcal deficit

Ik zou boven de 15 procent geen refeeds doen.
Onder de 15, 1 keer per week. In de veronderstelling dat je op trainingsdagen ook onder onderhoud zit
Op trainingsdagen moet je niet per se op onderhoud eten

No prob

Hangt ook van je rustdagen af. Ik deed dan low cal en no carb aangezien ik heel kh gevoelig ben.

Gewoon beetje experimenteren. Hangt ook ervanaf hoe zwaar je trainingen zijn etc

Terug
Naar boven