AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Vanaf morgen richting de cleanbulk fase op IF. Paar dagen op onderhoud (2600kcal) eten. Daarna krik ik het op naar 3000. Iemand tips over de maximale vet inname op rust en trainingsdagen? Lijkt me erg belangrijk bij deze cleanbulk. Ik zat zelf te denken aan:
trainingsdag: 0.8x bodyweight (= 65 gr vet) ongeveer 30 50 20 ekv%
rustdag: 1.2x bodyweight (= 95 gr vet) ongeveer 35 35 30 ekv%

Iemand die al begonnen is aan bulken met IF? Minimal fat gain wordt echt prioriteit #1

bvd

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.262
Vanaf morgen richting de cleanbulk fase op IF. Paar dagen op onderhoud (2600kcal) eten. Daarna krik ik het op naar 3000. Iemand tips over de maximale vet inname op rust en trainingsdagen? Lijkt me erg belangrijk bij deze cleanbulk.

Hoezo ?

"clean" bulken is gewoon langzaam bulken, voorzichtig, precies met een klein Cal overschot.

Martin raadt 50g vet aan op trainingsdagen.

Start with at least 2.5 grams of protein per kg of bodyweight (more is even recommended ... ideally 3g+/kg of bodyweight). On workout days, make the rest of your calories 75/25 carbs/fat, and on non-workout days make it 50/50 carbs/fat.

Volgens het leanGains FAQ

Hoezo ?

"clean" bulken is gewoon langzaam bulken, voorzichtig, precies met een klein Cal overschot.

Klopt, ik ben ook van plan zoveel mogelijk schoon voedsel naar binnen te werken. Maakt het iets minder makkelijk om ver boven je bmr uit te komen :D

---------- Post toegevoegd Mon 13 Aug 2012 om 14:02 ----------

En dankjewel willem9 en olafvw!

Start with at least 2.5 grams of protein per kg of bodyweight (more is even recommended ... ideally 3g+/kg of bodyweight). On workout days, make the rest of your calories 75/25 carbs/fat, and on non-workout days make it 50/50 carbs/fat.

Volgens het leanGains FAQ

Dit is bullshit, zoveel eiwitten heb je niet nodig. Meeste wetenschappelijke literatuur geeft een optimale intake van 1.2 - 1.8 g/kg. Zie ook deze review, een uiteenzetting van wetenschap hieromtrent [Link niet meer beschikbaar].

Neem maar wel 2,5 gr eiwit/ kg.... Anders moet je al die kcals uit vetten of koolhydraten halen.

Iemand een tip hoe ik het beste mijn 'window' kan verschuiven ivm 3 nachtdiensten?
Gewoon de hele nacht niet eten en daarna pas beginnen als je wakker bent/na training?

Nee, misschien is IF niet jouw ding. Misschien beter normaal cutten en gewoon eten wanneer je kunt.

Ik ben al poosje bezig met IF en het gaat prima!!! en de resultaten ook:)

Eens in de zoveel tijd heb ik een keer nachtdienst en nu voor het eerst met IF, dus als iemand een tip heeft graag.

Eens in de zoveel tijd heb ik een keer nachtdienst en nu voor het eerst met IF, dus als iemand een tip heeft graag.

leangains zei:
Remember, it's the diet that you maintain 80% of the time that will dictate how you look. Not the occasional indulgences.

Probeer anders eens een langere fast, of eet gewoon 3x normaal, maakt niet bijzonder veel uit.

Gooi twee kleinere vastperiodes er in. Probeer er een te maken van 12 uur en nog een van iets langer dan dat. Je pakt dat niet de volledige effecten van IF maar als je er voor zorgt dat allebei de maaltijden 1500kcal+ zijn kan het wel te doen zijn. Je kan er ook voor kiezen een van die dagen een cheatdag houden en daarna 24 uur te vasten.

Thnx ^^ Denk dat ik langer ga vasten vandaag + morgen en dan begin als ik mn bed uitkom, uurtje of 15.00u.

hoe zit het met cardio in combinatie met IF.
Is dit aan te raden, zo ja hoeveel en wanneer?

soms, ligt er aan, maakt niet uit...

Terug
Naar boven