XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Protein gewoon op 2.5x BW zetten. Hoog genoeg.
Rustdagen kan je kiezen tussen 50/50 split van je overige kcal met carbs en fats. Je kan ook kiezen voor 25/75. Dat is low carb high fat. Ligt er maar aan waar je zelf het beste op reageert.

Trainingsdagen is 75/25. Low fat dus.
-20 / -10 is goed. Maar pak dan wel eens in de 10-14 dagen een refeed waarbij je +20 boven je onderhoud zit. Het liefst op een trainingsdag.

Protein gewoon op 2.5x BW zetten. Hoog genoeg.
Rustdagen kan je kiezen tussen 50/50 split van je overige kcal met carbs en fats. Je kan ook kiezen voor 25/75. Dat is low carb high fat. Ligt er maar aan waar je zelf het beste op reageert.

Trainingsdagen is 75/25. Low fat dus.
-20 / -10 is goed. Maar pak dan wel eens in de 10-14 dagen een refeed waarbij je +20 boven je onderhoud zit. Het liefst op een trainingsdag.

Je bedoeld vast 1.5kg/lb. LBM proteïne?

Ik ben wel een beetje bang omdat ik niet om de zoveel tijd eiwitten neem dat mijn spieren zullen minderen...

Je bedoeld vast 1.5kg/lb. LBM proteïne?

Ik ben wel een beetje bang omdat ik niet om de zoveel tijd eiwitten neem dat mijn spieren zullen minderen...

Daar hoef je niet bang voor te zijn.
Intermittent Fasting is gebaseerd op 3 tot 4 keer per dag flink eten (in 8 uur al je voedingsstoffen binnenkrijgen).
De mensen die dat volgen behouden hun spiermassa tijdens een cut en groeien tijdens een bulk...

Intermittent Fasting is gebaseerd op 3 tot 4 keer per dag flink eten (in 8 uur al je voedingsstoffen binnenkrijgen).
De mensen die dat volgen behouden hun spiermassa tijdens een cut en groeien tijdens een bulk...

Ook als je niet traint?

naja ik wil er eerder 2 a 3 maaltijden van maken, maar ik heb erg veel moeite om me macros te beheren. Training dagen is 240gr ei, 325gr kh en 50gr vet.
Rustdagen 240gr ei, 90gr kh en 120gr vet.

Het is moeilijk om je eten door op aan te passen... Ook heb ik moeite om op de genoemde eiwitten te komen.

Hoe kan ik beginnen met IF, hoe weet ik wat mij macros zijn etc.

Dit werd net in een ander IF thread gepost:).
Maar zelfs wiki legt de essentie ervan uit.
Gewoon een periode wel of niet eten,voor de rest maak je toch gewoon een voedschema zoals ge altijd.

Ik vind de site van Martin zelf een beetje onduidelijk ook, daarom heb ik verder gekeken naar meer uitleg.
Ik kon dus nergens wat op zijn site vinden over de percentages op/onder onderhoud bijvoorbeeld.

http://examine.com/leangains-faq/

Deze legt het simpel uit.

Dit werd net in een ander IF thread gepost:).
Maar zelfs wiki legt de essentie ervan uit.
Gewoon een periode wel of niet eten,voor de rest maak je toch gewoon een voedschema zoals ge altijd.

Dat voedingsschemaer op aan passen vind ik anders niet zo makelijk... Op de dagen dat ik carbs mag eten moet ik erg letten op vetten en op mijn rustdagen weinig carbs en veel vetten, ugh..

Mag je bij je eerste maaltijd (grootste) ook gebruik maken van whey, want dat crancked wel ff de eiwitten omhoog..

Laatst bewerkt:
Voor je IF macro's kun je hier kijken:
http://www.1percentedge.com/ifcalc/

"Ook als je niet traint?"
Nee, ook dan hoef je niet bang te zijn voor spierverlies of wat dan ook.
Zo lang je zorgt dat je na je training nog voldoende voedingssstoffen binnenkrijgt.

Dat probleem met genoeg kCals binnen krijgen als je 'bulkt' heb ik ook af en toe. Maar als ik, zoals jij nu doet, een hoop carbs voor de training eet, word ik echt loom. Ik heb dan maar gezocht naar wat meer calorie/koolhydraat-rijke voeding (vb. tortilla's).

Neenee ik eet ze dan in de ochtend om 6:30, terwijl ik pas om 8 uur train

Stel dat mijn bloedsuiker hoog is (ben diabeet patiënt), mag ik dan insuline bij spuiten in de tijd dat ik vast (om bloedsuiker weer te balanceren) of breek dit op een of andere manier de vast?

Je raakt het scherpe gevoel kwijt, meer loom ben je dan.

Helaas beantwoord dat artikel mijn vraag niet :(, maar wel bedankt in ieder geval. Iemand anders? Ik weet het zelf namelijk niet en google levert geen resultaat.

Logisch denkend zounik zeggen, ja dit doobreekt je vasten, maar lijkt me dat je weinig keus hebt

Ga nu ook beginnen met if
Is het erg dat je zowel op rust EN optrainingsdagen onder onderhoud doet? (cut dus).

Op rustdagen zit ik op 1814kcal (+/- 470 onderonderhoud)
Op trainingsdagen 2100 (196 onder onderhoud)

Volgens die berekening site zou ik hiermee 300gram afvallen in een week.

Trouwens heeft niemand hier geen last van slechte adem door zo lang niet te eten?? En wat doe je eraan?

Laatst bewerkt:
Dat voedingsschemaer op aan passen vind ik anders niet zo makelijk... Op de dagen dat ik carbs mag eten moet ik erg letten op vetten en op mijn rustdagen weinig carbs en veel vetten, ugh..

Mag je bij je eerste maaltijd (grootste) ook gebruik maken van whey, want dat crancked wel ff de eiwitten omhoog..

Toch poepsimpel.
Je schrijft het toch op hoop ik?Wat je moet eten bedoel ik.
Trainingsdag is gewoon een extra of grotere meal vr mij.

Toch poepsimpel.
Je schrijft het toch op hoop ik?Wat je moet eten bedoel ik.
Trainingsdag is gewoon een extra of grotere meal vr mij.

Je bedoeld de nutrients van de voeding dat ik eet, ja dat schrijf ik op. En groter wil ik de maaltijd niet noemen op trainingsdagen, alleen koolhydraat rijker. Ik vind het anders niet zo ''poepsimpel''.

Zeg dat dan ook niet.

Terug
Naar boven