XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Stel dat mijn bloedsuiker hoog is (ben diabeet patiënt), mag ik dan insuline bij spuiten in de tijd dat ik vast (om bloedsuiker weer te balanceren) of breek dit op een of andere manier de vast?

Dat zou ik aan je huisarts vragen. Anders misschien eens googlen op "diabetes + Ramadan"

Dat probleem met genoeg kCals binnen krijgen als je 'bulkt' heb ik ook af en toe. Maar als ik, zoals jij nu doet, een hoop carbs voor de training eet, word ik echt loom. Ik heb dan maar gezocht naar wat meer calorie/koolhydraat-rijke voeding (vb. tortilla's).

Ik bedoel dat ik ze om 6:30 eet, terwijl ik om 19:00 train.

[Link niet meer beschikbaar]

Heeft iemand dit al gelezen? Vraag me af of het ook enige waarde heeft. Het klinkt allemaal wel erg wetenschappelijk, maar dat geldt eveneens voor LeanGains. Verwarring alom.

(Excuses als het al ergens in dit topic besproken werd, ik gebruikte de zoekfunctie en vond niets.)

Heeft iemand dit al gelezen? Vraag me af of het ook enige waarde heeft. Het klinkt allemaal wel erg wetenschappelijk, maar dat geldt eveneens voor LeanGains. Verwarring alom.

(Excuses als het al ergens in dit topic besproken werd, ik gebruikte de zoekfunctie en vond niets.)
Komt neer op geen/low carbs tot je (savonds) traint toch?

Er zijn totaal geen wetenschappelijke studies op mensen uitgeprobeerd.
Doordat IF een tijdelijke hype is probeert iedereen ervan te profiteren zover het kan en gaan dan websites publiceren.
Meer is het eigenlijk niet... beetje soort van telsell reclame

Als het werkt hoor je bij de placebo groep
als het niet werkt dan ben je erin getrapt

Doordat IF een tijdelijke hype is probeert iedereen ervan te profiteren zover het kan en gaan dan websites publiceren.

Als we u moesten geloven dan werkt er absoluut niks en is alles maar dan ook alles betreffende de sport 1 groot fabeltje.

Jij kraamt teveel "ik ben anti alles"-onzin uit.

het werkt bij iedereen als jij niet wilt fasten dan hoef je niet in deze thread te komen posten..

Heeft er iemand nog een mening over de links die ik postte? Als in zit er waarheid in wat die kerel zegt? Voor de mensen die denken "TLDNR", hij breekt LeanGains af omdat je zogezegd door 16u niks te eten wel degelijk spier zou afbreken, je moet dan maximum 12u vasten en voor je training gewoon geen carbs eten, maar wel proteïnen en vetten.

(Over zijn carb backloading heb ik nog niets gelezen, maar dat staat op het programma :))

Even vanuit evolutionair perspectief;

Als de mens serieus binnen 16 uur spiermassa zou afbreken, zouden wij dan wel bestaan? imo spierafbraak na 12 uur met een goed dieet en slow digesting protein als laatste maaltijd is bs.

edit:

Ik vind overigens wel dat hij over veel kennis beschikt en ik moet de links nog even een 2e keer doorlezen. CBL is ook erg interessant en ik ben van plan op rustdagen CBL te integreren met IF. Simpelweg carbs later in de dag eten en alleen eiwitten en vetten consumeren in de ochtend/middag.

Tnx.

Ik ga me zodadelijk ook inlezen ivm CBL, want dat lijkt me op het eerste zicht wel wat.

Hij komt idd erg overtuigend over, daarom ook mijn vraag naar jullie mening. Nu, uiteindelijk wordt het toch experimenteren. Theorie en praktijk ...

(Zit nu in mijn eerste week IF, vandaar de onzekerheid ook.)

Tnx.

Ik ga me zodadelijk ook inlezen ivm CBL, want dat lijkt me op het eerste zicht wel wat.

Hij komt idd erg overtuigend over, daarom ook mijn vraag naar jullie mening. Nu, uiteindelijk wordt het toch experimenteren. Theorie en praktijk ...

(Zit nu in mijn eerste week IF, vandaar de onzekerheid ook.)

lijkt me gewoon een combi van het ''keto dieet'' met carbs na de training voor een refeed. maar alsof die 4 uur verschil tussen CBL en IF egt je hele lichaam aan gaat ''vreten'' lijkt me BS! of je nou 12 uur of 16 uur vast. en mocht je tog zo bang zijn voor spierverlies, neem je tog BCAA's bij het opstaan tot aan het einde van je fast. ik zelf ben er niet zo bang voor en ervaar het ook niet

Laatst bewerkt:
lijkt me gewoon een combi van het ''paleo dieet'' met carbs na de training voor een refeed. maar alsof die 4 uur verschil tussen CBL en IF egt je hele lichaam aan gaat ''vreten'' lijkt me BS! of je nou 12 uur of 16 uur vast. en mocht je tog zo bang zijn voor spierverlies, neem je tog BCAA's bij het opstaan tot aan het einde van je fast. ik zelf ben er niet zo bang voor en ervaar het ook niet

Ben het volledig met je eens :D Het idee van je carbs uitstellen tot de avond is wel heel interessant. Morgen heb ik een rustdag en begin ik pas rond 5 uur met carbs eten (feeding window van 12 tot 7, IF-bulk). Tot die tijd eet ik wat eieren met olijfolie en oude kaas. Vanaf 5 tot 7 ongeveer 200 gr carbs schuiven :D

Ben het volledig met je eens :D Het idee van je carbs uitstellen tot de avond is wel heel interessant. Morgen heb ik een rustdag en begin ik pas rond 5 uur met carbs eten (feeding window van 12 tot 7, IF-bulk). Tot die tijd eet ik wat eieren met olijfolie en oude kaas. Vanaf 5 tot 7 ongeveer 200 gr carbs schuiven :D

ja maar dat is wat IF ook al aanprijst tog? laatste maaltijd high protein met high fiber/carbs zodat het allemaal langzaam verteerd en de amino's langer in je bloedbaan zitten?

maar waarom op rustdagen niet volledig keto? koolhydraten voor en na je training snap ik. maar op een rustdag pas in de avond koolhydraten gaan eten en overdag keto, dat vat ik niet helemaal en zie de voordelen er niet van

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/carb-backloading-315854/

Stap 7 Minder koolhydraten op rustdagen.
1 maaltijd met een matige tot redelijke hoeveelheid koolhydraten in de avond. De rest van de dag eiwitjes en vetten.

http://www.reactivetrainingsystems.com/articles/nutrition/10480-the-biorhythm-diet

By ingesting high-carb meals in the evening, you get a bump in the natural leptin signal (occurring 3-6hrs after going to sleep), essentially increasing fat burning through the night and the rest of the following day.

Save up carbs for the last meal(s) of the day. Some will find it uncomfortable to eat a lot of food just before going to bed, so eat the biggest meal some 2-3hrs pre-bedtime with an optional protein snack with 10-30g of carbs just before hitting the sack if you’re in a bulking phase.

Op rustdagen eet ik ook gewoon carbs.

Heeft er iemand nog een mening over de links die ik postte? Als in zit er waarheid in wat die kerel zegt? Voor de mensen die denken "TLDNR", hij breekt LeanGains af omdat je zogezegd door 16u niks te eten wel degelijk spier zou afbreken, je moet dan maximum 12u vasten en voor je training gewoon geen carbs eten, maar wel proteïnen en vetten.

(Over zijn carb backloading heb ik nog niets gelezen, maar dat staat op het programma :))
Mijn ervaring is gelijk aan de zijne en ik denk dat z'n redenaties tegen fasten wel kloppen. Carb backloading klinkt beter, maar ik denk dat al die hormonale oorzaken die je van je gewenste doelen houden niet met wat meal- of macro timing zijn te overkomen.

Try it, als je de voor- of nadelen merkt weet je genoeg?

Ik las ergens anders dat spierafbraak pas na 48u fasten in ging.
Sowieso als je high in protein blijft op rust en trainingsdagen, valt dat toch zeker wel mee

Hoeveel vocht verliezen jullie normaliter in het begin?

Ik nu 5kg in 1 week ???

Terug
Naar boven