XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Ik heb het idee dat ik het IFF nog niet zo goed begrijp.
Kan iemand mij zijn of haar schema neerplanten? Ik heb het hier al meerdere keren in dit topic gevraagt en dacht het te weten maar het helpt niet bij mij .

Dinsdag avond vanaf 22:00 tot Woensdag middag 14.00 eet ik niks.
Na 14.00 neem ik een warme maaltijd ( Tagitialle met spinazie )
Avond eten is wat de pot schaft (aardappels groente en Kipfilet)
om 20.00 eet ik dan een 4 gebakken eieren met roerbak groenten erdoor heen.

Flame mij niet helemaal rot, ik kom hier voor antwoorden te krijgen en advies.

Kan iemand mij zijn of haar schema neerplanten? Ik heb het hier al meerdere keren in dit topic gevraagt en dacht het te weten maar het helpt niet bij mij .

www.leangains.com

http://examine.com/leangains-faq/

Eet gewoon wat je altijd eet, prop het in 8 uur, en ga van daar uit tweaken. Low(er) carb rustdagen, grootste maal post workout etc etc

Ik heb een eating window van 17:00 tot 21:00 a 22:00 uur. Is het erg dat ik dan 2600 kilocalorieën in me maag prop? Kan dit erge gevolgen hebben voor je lichaam? Tis vaak zo dat ik wanneer ik mijn tweede maaltijd neem vaak nog vol zit van de eerste.

Dude, ik prop er soms 2500 in 2 uur in. Geen probleem :D
Nee het heeft geen gevolgen

Heb jij dan niet dat je buik helemaal uitzet haha? Ik ben dan echt propvol, lopen voelt moeilijk aan, dat kan toch niet goed zijn voor je lichaam?

Ik heb een eating window van 17:00 tot 21:00 a 22:00 uur. Is het erg dat ik dan 2600 kilocalorieën in me maag prop? Kan dit erge gevolgen hebben voor je lichaam? Tis vaak zo dat ik wanneer ik mijn tweede maaltijd neem vaak nog vol zit van de eerste.

zeker kan het nadelige gevolgen hebben.
Wat ik altijd adviseer is dat je altijd eerst moet verdiepen voordat je zulke extreme dingen aangaat.
Maar goed het is jou lichaam en jou leven zeg ik maar altijd.

Teveel eten in korte tijdsbestek is slecht bijvoorbeeld slecht voor de darmen.

is ook 1 van de hoofdreden waardoor darmproblemen zijn ontstaan in de westerse wereld.
Ons lichaam kan binnen een bepaald tijdsbestek namelijk maar een beperkte hoeveelheid voedsel verteren. Darmproblemen beginnen daarom ook vaak bij de ophoping van voeding en afvalstoffen die daarbij horen
Eet vooral niet te veel in korte tijd als je last hebt van prikkelbare darmsyndroom(PDS)

Tuurlijk wel. Maar dat is zodra ik opsta alweer weg.

Ja sowiezo, zou niet best zijn als het bleef. Maar toch maak ik me zorgen dat zoveel in zo'n korte tijd niet goed kan zijn voor je, maar ik kan het ook niet aanpassen want dat is de enige eating window die ik kan aanhouden...

Heb je hem ook weer.... (hardcorebuilder)
Zeg nou s een keer iets zinnigs of ga lekker buiten spelen!
dat IF bashen zonder ook maar enige wetenschappelijke onderbouwing (in tegenstelling tot IF zelf) is zielig!

---------- Post toegevoegd Wed 22 Aug 2012 om 16:24 ----------

Ja sowiezo, zou niet best zijn als het bleef. Maar toch maak ik me zorgen dat zoveel in zo'n korte tijd niet goed kan zijn voor je, maar ik kan het ook niet aanpassen want dat is de enige eating window die ik kan aanhouden...

Als je er geen goed gevoel bij hebt... Niet doen! IF is EEN manier, niet de enige....

dat IF bashen zonder ook maar enige wetenschappelijke onderbouwing (in tegenstelling tot IF zelf) is zielig!

---------- Post toegevoegd Wed 22 Aug 2012 om 16:24 ----------

Als je er geen goed gevoel bij hebt... Niet doen! IF is EEN manier, niet de enige....

Bij mij toch wel de enige op dit moment, ik kan mijn eating window niet veranderen zonder dat ik op een lege maag train en dat wil ik blijven doen (cutting atm). EN IF wil ik blijven doen, vind het heerlijk zo! Geen kleine ontbijt, lunch, diner en tussendoortjes meer! Gewoon 2 GROTE maaltijden, waar ik ook echt genoeg aan heb.

zucht.. diep triest ben jij, meteen in de aanval maar zonder enig tegenbewijs waarom ik dan wel niet gelijk zou hebben.
Ik vraag me af wat er nu in je hoofd afspeelt, voel je nu heel wat ofzo?

---------- Post toegevoegd Wed 22 Aug 2012 om 16:37 ----------

Bij mij toch wel de enige op dit moment, ik kan mijn eating window niet veranderen zonder dat ik op een lege maag train en dat wil ik blijven doen (cutting atm). EN IF wil ik blijven doen, vind het heerlijk zo! Geen kleine ontbijt, lunch, diner en tussendoortjes meer! Gewoon 2 GROTE maaltijden, waar ik ook echt genoeg aan heb.
Voor lichtere mensen die weinig kcal nodig hebben is het ook een stuk gemakkelijker en minder draagzaam voor het lichaam.

bijv een kerel van 90kg die bijv hele dag zwaar arbeid verricht heeft natuurlijk aan 2 borden niet genoeg, die moet meer eten in korte tijd (als hij IF zou volgen) Wat meer druk geeft op het lichaam om allemaal in korte tijd te verwerken.

Daarnaast wat "broodjekip" zegt is niet helemaal waar.
Een goed gevoel over iets hebben wil niet zeggen dat het ook meteen een goede reactie geeft in het lichaam.
BIJVOORBEELD: Prikkelbare darm syndroom krijg je niet opeens de volgende morgen omdat je de dag ervoor je helemaal vol gepropt hebt.
Ziektes ontwikkelen zich langzaam gespreid over maanden en dan als je er wat van voelt/merkt moet je maar hopen dat je niet te laat bent.

Laatst bewerkt:
Ik zit er kneiterhard over na te denken om IF te gaan doen.
Ben benieuwd wat de ervaren IF mensen hiervan denken:

Eating Window van 10:00 tot 18:00

Probleem is dat ik train om 22:00 tot 23:00 of 23:30 dit door werktijden.

Belangrijk is om het meeste na je training te eten dus dan zit je daar al niet goed.. lastig

Precies, thats the **** up. Om nog om 12 uur snachts t meeste te eten van mijn total kcal behoefte..

Hoelaat ga je naar bed en hoelaat sta je op?
Kan je misschien een window van 4 tot 12 aanmeten?

IF methode 2 pre workout meals
16/17:00 en 20/21:00 u. Na je training proberen nog 50% van je daily kcal te knallen?

zucht.. diep triest ben jij, meteen in de aanval maar zonder enig tegenbewijs waarom ik dan wel niet gelijk zou hebben.

Kerel, post zelf eerst eens bewijs waarom veel eten in korte tijd slecht voor je zou zijn.

De volgorde die jij hanteert is
1. Niet onderbouwde claim
2. Verwachten dat men jouw claim onderuithaalt met bewijs

zowel 1 als 2 moeten onderbouwd zijn. Dus ben benieuwd naar je bewijzen.

(ps. zeg niet dat je ongelijk hebt, maar geef dan aub bewijs).

Terug
Naar boven