MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Hoelaat ga je naar bed en hoelaat sta je op?

Ik sta op om 07:30 en ga naar bed om 00:00 ongeveer.

Kan je misschien een window van 4 tot 12 aanmeten?

Zat ik aan te denken omdat ik van 09:00 tot 14:00 werk en van 16:00 tot 22:00 en dan train.

IF methode 2 pre workout meals
16/17:00 en 20/21:00 u.

Hoeveel % kcal moet je dan van te voren.

Na je training proberen nog 50% van je daily kcal te knallen?

50% is rond de 1500/1600 kcal, shitload voor zoon korte tijd.

Hierboven.

Om heel eerlijk te zijn is 1400/1500 kcal echt niet zoveel hoor.. 6 boterhammen 500 ml melk 3-4 eitjes en een blikje tonijn en je bent er al bijna.

Twee pre workout meals van beide grofweg 25%? Wat ik heb gemerkt met IF is dat je met een ruige opzet moet beginnen. Na een paar dagen tweak je vanzelf al het een en ander omdat het een je bevalt en het ander niet!

---------- Post toegevoegd Wed 22 Aug 2012 om 17:35 ----------

kwark 482 500 g 240 45 17 1
ei 226 4 stuk 328 28 0 24
brood 121 200 g 512 14 90 7
melk 539 500 ml 240 18 25 8
tonijn nat 856 130 g 147 35 0 1

1467 139 132 41

Zekers met zoon maaltijd dat je tot 4 uur smiddags kan overleven :D

Laatst bewerkt:
16:00 maaltijd 1, - 20:00 maaltijd 2, - 22:00 training, - 23:00 a 23:30 maaltijd 3.

Misschien hier en daar nog kleine snacks.

Probeer ook gewoon de helft van je macro's binnen te krijgen na je training. je hebt gewoon voedingstoffen nodig na je training. Dus je total protein intake/2. zelfde voor carbs en fats. Hoeveel kcal eet je pd? en je ekv?

Trainingsdagen rond de 3000,3200. 55eiwit, 23vet, 22kh

55% eiwitten srs? waarom zoveel?

Kerel, post zelf eerst eens bewijs waarom veel eten in korte tijd slecht voor je zou zijn.

De volgorde die jij hanteert is
1. Niet onderbouwde claim
2. Verwachten dat men jouw claim onderuithaalt met bewijs

zowel 1 als 2 moeten onderbouwd zijn. Dus ben benieuwd naar je bewijzen.

(ps. zeg niet dat je ongelijk hebt, maar geef dan aub bewijs).

Dit is toch algemeen bekend, nooit opgelet bij biologie op school?
ik zou zeggen, google er eens naar, als het nou een moeilijk onvindbaar onderwerp was dan zou ik direct de link plaatsen, maar dit is zo bekend dat je zelf ook kan zoeken.

Edit: eerste google hit: [Link niet meer beschikbaar]
speciaal voor de huillertjes

Wat is jullie tegen bewijs? (en nu niet huilen omdat het zogenaamd een bron van niks is)

Dit is toch algemeen bekend, nooit opgelet bij biologie op school?
ik zou zeggen, google er eens naar, als het nou een moeilijk onvindbaar onderwerp was dan zou ik direct de link plaatsen, maar dit is zo bekend dat je zelf ook kan zoeken.

Edit: eerste google hit: [Link niet meer beschikbaar]
speciaal voor de huillertjes

Wat is jullie tegen bewijs? (en nu niet huilen omdat het zogenaamd een bron van niks is)

Ik had het er niet over te ''veel'' eten, ik bedoelde in een grote hoeveelheid, zoals in een keer 2500 kcal, ervoor en daarna heb ik ook geen honger meer en eet ik ook niks meer, totdat ik weer mijn vast mag breken de volgende dag. Dat ''artikel'' gaat erover dat je te VEEL eet, maar ik eet naar mijn dagelijkse behoefte van calorieën.

Klopt, het is een bron van niks :D
Ik denk dat 2500 kcal eten in 1-2 uur misschien nadelen zou kunnen hebben. 3-4 uur is er al niks meer aan de hand lijkt me.

Hardcorebuilder vanaf nu negeer ik je posts, en ik adviseer iedereen het zelfde te doen.

Hij beweert dat t te veel eten slecht is voor je, slecht voor je darmen etc. En komt dan met een flut artikel over de negatieve kant van ziektes als bouilimia en zo... kansloos.
Leuk stoken en trollen in de populairste topicforum.... leuke hobby. Jammer dat je niks goeds bijdraagt.

Succes met trollen verder, ik ga alleen nog in op serieuze posters!

hij zegt best een van deze supplementen te nemen wat denken jullie ? http://www.bodybuilding.com/store/ast/multi-pro.html?CJAID=10409943&CJPID=3776926

http://www.bodybuilding.com/store/asc/sea.html?CJAID=10409943&CJPID=3776926

http://www.bodybuilding.com/store/now/gcm.html?CJAID=10409943&CJPID=3776926
eerst schrijft hij je traint voor dat je begint te eten en je neemt alleen 10g bcaa's. en dan schrijft hij 2 maaltijden voor het trainen en 1 grote maaltijd naa het trainen ?

en wat eten jullie zoal tijdens jullie rustdagen en trainingsdagen want ben zelf echt maart een leek . en kan je dit ook doen als je vetpercentage van 17% hebt ?

best ook op trainingsdagen 10% onder behoefte en rustdagen 20% onder behoefte ? om te cutten ?

en als je nu toch is een dag hebt dat je veel teveel eet bedoel dan eigelijl junkdag wat doe je danbest dag erna vasten 24uur ?

:) :)

Yo guys, help me out. Ik doe al een tijd IF (vanaf 11 maart j.l.) en ben van 100 kg naar 84,5 kg gegaan (taille van 95-100 cm naar 81 cm).
De laatste drie weken ben ik op vakantie geweest en ik ben sterker terug gekomen dan ik weg ging (niet veel maar wel merkbaar). Dit is voor het eerst en voor mij een indicatie dat ik te diep ging.
Ik heb mijn onderhoud geschat op 2800 kcal (86 kg, activiteitsfactor 1,375) en eet daarom op trainingsdagen (3x/week) 3000 kcal (EKV 34:48:19) en op rustdagen 1500 kcal (EKV 46:27:27) (zie bijlage voor de details). De laatste dagen voordat ik weg ging begon er zich stagnatie te vertonen van mijn gewicht en het lijkt erop dat ook nu m'n gewicht niet verder omlaag gaat. Maar ik betwijfel of ik nog dieper moet cutten, want ik begon de negatieve effecten te merken. De vraag is dus wat ik zou moeten doen om nog iets af te vallen. Volgens mij zit ik nog niet op 10% en is een recomp (+10/-20) nog niet aan de orde, maar de cut zoals ik deed (+10/-35) lijkt een beetje negatief.
Ik doe 3x/week krachttraining van ongeveer een uur, telkens afgesloten met een half uur fietsen. Tevens loop ik eens per week 4 km hard, waarmee ik zo'n 400 kcal schijn te verbranden.

Hier een voor/na-vergelijking van de huidige toestand (foto gemaakt op vakantie, waar de lichtomstandigheden vrij goed waren).
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Oh mijn window is trouwens van 12:00 tot 22:00, ik train van half 5 tot 6 en eet om 12 uur 500 kcal en vlak voor de training twee eiwitten (wat misschien wat weinig is?).

Bijlagen

Je onderhoud is 2800 en dan ga je 15000 kcal per week eten? Da's gemiddeld nog geen 2150 per dag, lijkt mij ook erg laag.

... De laatste dagen voordat ik weg ging begon er zich stagnatie te vertonen van mijn gewicht en het lijkt erop dat ook nu m'n gewicht niet verder omlaag gaat.
...
De vraag is dus wat ik zou moeten doen om nog iets af te vallen.

Minder eten/meer verbruiken?

Berekenen is leuk maar als je niet afvalt dan klopt je berekening dus niet.

4km rennen verbrand bijvoorbeeld waarschijnlijk geen 400kcal, zeker niet als de snelheid/intensiteit nou eenmaal gewend is, ik denk dan eerder richting de 300. Naar mate je afvalt en conditie verbeterd verbruikt je lichaam ook gewoon minder energie, en met een kcal tekort zet het ook van alles op een lager tandje dus zo blijf je bezig met bijstellen.

Maar een paar dagen zegt nog niks toch, kan ook water weight zijn dat fluctueerd met hormoonniveau's enzo.

Ik vind het trouwens opvallend dat je na zoveel kg verlies niet echt in vet% resultaat behaald, dat had ik ook met IF.

Maar ik betwijfel of ik nog dieper moet cutten, want ik begon de negatieve effecten te merken.
Welke negatieve effecten zijn dat?

Oh mijn window is trouwens van 12:00 tot 22:00

Ik vind je window veels te lang. Als je je window niet kan vervroegen moet je maar later beginnen met eten. 16:00 - 22:00. Hoe korter je window hoe langer je fast. Hoe meer tijd je je lichaam geeft om vet te verbranden (of je lichaam dat dan doet is een ander verhaal, maar je window is gewoon te lang imo)

Train je soms fasted? Misschien moet je dat dan eens overwegen, in het weekend oid. Ga in ieder geval niet minder eten

Wat een onzin dat zijn window 'veels te lang' is.
Metalman ik zou gewoon ff op onderhoud gaan. 6 maanden alleen maar afvallen houdt een keer op.
Over 2-3 weken zou je gewoon weer opnieuw je dingen kunnen berekenen en verder gaan met cutten, je weet nu hoe het werkt.

Ik heb mijn onderhoud geschat op 2800 kcal (86 kg, activiteitsfactor 1,375) en eet daarom op trainingsdagen (3x/week) 3000 kcal (EKV 34:48:19) en op rustdagen 1500 kcal (EKV 46:27:27) (zie bijlage voor de details). De laatste dagen voordat ik weg ging begon er zich stagnatie te vertonen van mijn gewicht en het lijkt erop dat ook nu m'n gewicht niet verder omlaag gaat. Maar ik betwijfel of ik nog dieper moet cutten, want ik begon de negatieve effecten te merken. De vraag is dus wat ik zou moeten doen om nog iets af te vallen. Volgens mij zit ik nog niet op 10% en is een recomp (+10/-20) nog niet aan de orde, maar de cut zoals ik deed (+10/-35) lijkt een beetje negatief.

Ik zie twee opties:
- activiteitsfactor verlagen en alle cardio eruit. Minder eten.
- wél gaan recompen, je ziet er al goed uit.

Geduld hebben ook.

Sinds kort heb ik mijn window aangepast naar 21uur vasten 3 uur eten. en daarbij 2 x in de week 24 uur vasten. en godsamme wat werkt dat goed! binnen 2 weken 2% vet gedaald :D
het is wel iets wat ik geen maanden volhoud. dus ik moet het er snel doorheen knallen en daarna mijn window weer gaan aanpassen naar 16/8.

but so far so good :)

Wat een onzin dat zijn window 'veels te lang' is.
Metalman ik zou gewoon ff op onderhoud gaan. 6 maanden alleen maar afvallen houdt een keer op.
Over 2-3 weken zou je gewoon weer opnieuw je dingen kunnen berekenen en verder gaan met cutten, je weet nu hoe het werkt.

Volgens de IF methode is zijn window wel degelijk te lang. De gebruikelijke IF methode is 16/8, niet 14/10. Ik denk zeker dat het t proberen waard is. Door je window korter te maken zal je fast dus langer zijn en dat is over het algemeen de tijd waarin je het meeste vet verbrand. Maar hey, je kan ook een tijdje op onderhoud gaan eten. Doe wat goed aanvoelt. Je hebt veel resultaat geboekt :D

---------- Post toegevoegd Thu 23 Aug 2012 om 11:00 ----------

Sinds kort heb ik mijn window aangepast naar 21uur vasten 3 uur eten. en daarbij 2 x in de week 24 uur vasten. en godsamme wat werkt dat goed! binnen 2 weken 2% vet gedaald :D
het is wel iets wat ik geen maanden volhoud. dus ik moet het er snel doorheen knallen en daarna mijn window weer gaan aanpassen naar 16/8.

but so far so good :)

In de cut beviel het me ook altijd zeer goed om 2000 kcal in 2-3 uur naar binnen te werken :D

Terug
Naar boven