XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

hij zegt best een van deze supplementen te nemen wat denken jullie ? http://www.bodybuilding.com/store/ast/multi-pro.html?CJAID=10409943&CJPID=3776926

http://www.bodybuilding.com/store/asc/sea.html?CJAID=10409943&CJPID=3776926

http://www.bodybuilding.com/store/now/gcm.html?CJAID=10409943&CJPID=3776926
eerst schrijft hij je traint voor dat je begint te eten en je neemt alleen 10g bcaa's. en dan schrijft hij 2 maaltijden voor het trainen en 1 grote maaltijd naa het trainen ?

en wat eten jullie zoal tijdens jullie rustdagen en trainingsdagen want ben zelf echt maart een leek . en kan je dit ook doen als je vetpercentage van 17% hebt ?

best ook op trainingsdagen 10% onder behoefte en rustdagen 20% onder behoefte ? om te cutten ?

en als je nu toch is een dag hebt dat je veel teveel eet bedoel dan eigelijl junkdag wat doe je danbest dag erna vasten 24uur ?

:) :)

kan iemand op mijn vragen antwoorden ? :)

Yo guys, help me out. Ik doe al een tijd IF (vanaf 11 maart j.l.) en ben van 100 kg naar 84,5 kg gegaan (taille van 95-100 cm naar 81 cm).
De laatste drie weken ben ik op vakantie geweest en ik ben sterker terug gekomen dan ik weg ging (niet veel maar wel merkbaar). Dit is voor het eerst en voor mij een indicatie dat ik te diep ging.
Ik heb mijn onderhoud geschat op 2800 kcal (86 kg, activiteitsfactor 1,375) en eet daarom op trainingsdagen (3x/week) 3000 kcal (EKV 34:48:19) en op rustdagen 1500 kcal (EKV 46:27:27) (zie bijlage voor de details). De laatste dagen voordat ik weg ging begon er zich stagnatie te vertonen van mijn gewicht en het lijkt erop dat ook nu m'n gewicht niet verder omlaag gaat. Maar ik betwijfel of ik nog dieper moet cutten, want ik begon de negatieve effecten te merken. De vraag is dus wat ik zou moeten doen om nog iets af te vallen. Volgens mij zit ik nog niet op 10% en is een recomp (+10/-20) nog niet aan de orde, maar de cut zoals ik deed (+10/-35) lijkt een beetje negatief.
Ik doe 3x/week krachttraining van ongeveer een uur, telkens afgesloten met een half uur fietsen. Tevens loop ik eens per week 4 km hard, waarmee ik zo'n 400 kcal schijn te verbranden.

Hier een voor/na-vergelijking van de huidige toestand (foto gemaakt op vakantie, waar de lichtomstandigheden vrij goed waren).
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Oh mijn window is trouwens van 12:00 tot 22:00, ik train van half 5 tot 6 en eet om 12 uur 500 kcal en vlak voor de training twee eiwitten (wat misschien wat weinig is?).

Waarom eet je tot 22:00? Probeer dat zoveel mogelijk in te korten.
Hoeveel carbs krijg je binnen? Als dit redelijk weinig is, ga dan eens over naar high carb en low fat en kijk een weekje of 2 wat dat voor effect heeft.

kan iemand op mijn vragen antwoorden ? :)

Zal ff google translate er op loslaten... welke taal schrijf jij:rolleyes:

---------- Post toegevoegd Thu 23 Aug 2012 om 13:03 ----------

Het is of fasted trainen en bcaa nemen, of als je later op de dag neemt wel wat eten, en post workout je grootste maaltijd.
Rustdagen is over het algemeen minder carbs en wat meer vetten voor een totaal aantal cals wat in ieder geval lager is dan op trainingsdagen.

Na een junkdag kun je 24 uur vasten, maar ik pak zelf gewoon de draad weer op. Dat is maar net wat je wil denk ik.

Zal ff google translate er op loslaten... welke taal schrijf jij:rolleyes:

---------- Post toegevoegd Thu 23 Aug 2012 om 13:03 ----------

Het is of fasted trainen en bcaa nemen, of als je later op de dag neemt wel wat eten, en post workout je grootste maaltijd.
Rustdagen is over het algemeen minder carbs en wat meer vetten voor een totaal aantal cals wat in ieder geval lager is dan op trainingsdagen.

Na een junkdag kun je 24 uur vasten, maar ik pak zelf gewoon de draad weer op. Dat is maar net wat je wil denk ik.

mijn onderhoud is 2600cal.
ik gaa -30rust/-10training volgen.

rustdagen: 1863cals
eiwit: 197g
carbs: 83.3g
vet:70.2g

trainingsdagen: 2350cals
eiwit: 246g
carbs: 270g
vet: 21g

maar wat kan ik als vet gebruiken als ik geen noten lust olijfolie,vis,kaas,olijven ? vooral veel olijfolie en wat eigeel mischien ?
mijn schema voor training is inorde. maar krijg voedingsschema voor rustdag niet klaar omdat ik maar weinig carbs kan gebruiken. en lust al geen noten. kunnen jullie wat helpen ? :)

Laatst bewerkt:
mijn onderhoud is 2600cal.
ik gaa -30rust/-10training volgen.

rustdagen: 1863cals
eiwit: 197g
carbs: 83.3g
vet:70.2g

trainingsdagen: 2350cals
eiwit: 246g
carbs: 270g
vet: 21g

maar wat kan ik als vet gebruiken als ik geen noten lust olijfolie,vis,kaas,olijven ? vooral veel olijfolie en wat eigeel mischien ?

Waarom zo laag in carbs op rustdagen? De dag voor de training moet je je lichaam juist voeden met carbs om de volgende dag te presteren en je lichaam al te voorzien van genoeg voedingstoffen.

En dan 246g eiwitten? Dat is echt niet nodig, 200 max, maar dat is nog zelfs teveel.

Vetten halen uit pindakaas,vis,olijfolie en eigeel.

Je onderhoud is 2800 en dan ga je 15000 kcal per week eten? Da's gemiddeld nog geen 2150 per dag, lijkt mij ook erg laag.

Wat ik dus al zeg: hiermee ben ik goed afgevallen maar ik heb het idee dat ik aan het stagneren ben.

Minder eten/meer verbruiken?

Berekenen is leuk maar als je niet afvalt dan klopt je berekening dus niet.

4km rennen verbrand bijvoorbeeld waarschijnlijk geen 400kcal, zeker niet als de snelheid/intensiteit nou eenmaal gewend is, ik denk dan eerder richting de 300. Naar mate je afvalt en conditie verbeterd verbruikt je lichaam ook gewoon minder energie, en met een kcal tekort zet het ook van alles op een lager tandje dus zo blijf je bezig met bijstellen.

Maar een paar dagen zegt nog niks toch, kan ook water weight zijn dat fluctueerd met hormoonniveau's enzo.

Ik vind het trouwens opvallend dat je na zoveel kg verlies niet echt in vet% resultaat behaald, dat had ik ook met IF.

Welke negatieve effecten zijn dat?

Uiteraard geldt kcal in/kcal uit nog steeds, maar ik ben soms een beetje duizelig, ben kracht verloren (niet fenomenaal maar zeker merkbaar) en ook wat sneller moe. Daarom twijfel ik of ik nog dieper moet gaan.
Ik heb zeker wel een lager vet%, dat zie ik aan de definitie. Ik ben al een stuk droger dan de meeste mensen in de sportschool.

Ik zie twee opties:
- activiteitsfactor verlagen en alle cardio eruit. Minder eten.
- wél gaan recompen, je ziet er al goed uit.

Geduld hebben ook.

Misschien ben ik inderdaad al toe aan een recomp. Proberen lichaamsgewicht gelijk te houden en sterker te worden. Het lijkt me fijn om weer aan krachtprogressie te kunnen gaan en er hoeft van mij niet superveel vet meer af. Ik ben alleen bang dat ik geen krachtprogressie ga maken als ik niet zwaarder wordt (i.e. meer eten dan onderhoud). Het vet% dat ik nu heb ligt iets onder wat ik maximaal wil hebben dus ik zou nog niet willen beginnen aan een conventionele bulk.

Waarom eet je tot 22:00? Probeer dat zoveel mogelijk in te korten.
Hoeveel carbs krijg je binnen? Als dit redelijk weinig is, ga dan eens over naar high carb en low fat en kijk een weekje of 2 wat dat voor effect heeft.

Sorry klopt niet, het is tot 20:00. Carbs is 350 gram op trainingsdagen en 100 gram op rustdagen.

Waarom zo laag in carbs op rustdagen? De dag voor de training moet je je lichaam juist voeden met carbs om de volgende dag te presteren en je lichaam al te voorzien van genoeg voedingstoffen.

En dan 246g eiwitten? Dat is echt niet nodig, 200 max, maar dat is nog zelfs teveel.

Vetten halen uit pindakaas,vis,olijfolie en eigeel.

heb mijn eiwti op trainingsdagen ook verschoven naar 197g en vet 20g en carbs 321g.
maar ja op rustdagen moet je toch laag gaan in carbs en hoog in vet dacht ik ?
en pindakaas en noten lust ik niet

hoe bedoel je want nu snap ik het niet ?
wat moet ik dan wel als verhoudingen nemen wil wel cutten niet bulken . :)

Met IF kan je je carbs hoog houden voor veel energie te hebben voor trainingen. Je hoeft niet low carb tegaan met IF...
Zou voor 200 carbs gaan.

Met IF kan je je carbs hoog houden voor veel energie te hebben voor trainingen. Je hoeft niet low carb tegaan met IF...
Zou voor 200 carbs gaan.
ja maar bedoel op rustdagen he ? op mijn trainingsdagen liggend e carbs al op 321g. en vet laag. dus moet ik dan niet op rustdagen carbs laag en vet hoog dan ?

Het lijkt me fijn om weer aan krachtprogressie te kunnen gaan en er hoeft van mij niet superveel vet meer af. Ik ben alleen bang dat ik geen krachtprogressie ga maken als ik niet zwaarder wordt (i.e. meer eten dan onderhoud). Het vet% dat ik nu heb ligt iets onder wat ik maximaal wil hebben dus ik zou nog niet willen beginnen aan een conventionele bulk.

Is het een idee om een krachtdoel te stellen zoals +10kg op squat bench dead en dan te veel eten tot je dat haalt, en dan weer cutten terwijl je die nieuwe kracht behoud?

Is het een idee om een krachtdoel te stellen zoals +10kg op squat bench dead en dan te veel eten tot je dat haalt, en dan weer cutten terwijl je die nieuwe kracht behoud?

Die nieuwe kracht behouden terwijl je cut? Mission Impossible? Food = Mass = Strength

Laatst bewerkt:
Wil je zeggen dat je permanent al je kracht verliest zodra je een dag wat minder eet?

Nee, maar als je bijvoorbeeld je doel haalt van +10kg bij squat bijvoorbeeld, en dan terug cut, na 2 weken kan je niet meer dezelfde 1RM doen of aantal reps met hetzelfde gewicht.

Nee, maar als je bijvoorbeeld je doel haalt van +10kg bij squat bijvoorbeeld, en dan terug cut, na 2 weken kan je niet meer dezelfde 1RM doen of aantal reps met hetzelfde gewicht.
Dat kan gebeuren ja, maar het kan ook gebeuren dat je zelfs nog wat vooruitgang maakt tijdens een cut.

Bam weer 1 kilo eraf. WTF gebeurd er? ik vreet gewoon 2000 kcal maar ik vast 21 tot 22 uur. VVM is nog steeds hetzelfde :D

me so happy!

BTW: Ik heb totaal geen honger aanvallen meer door de dag heen. En ik draai nog steeds goed mee op het werk no probs.

Bam weer 1 kilo eraf. WTF gebeurd er? ik vreet gewoon 2000 kcal maar ik vast 21 tot 22 uur. VVM is nog steeds hetzelfde :D

me so happy!

BTW: Ik heb totaal geen honger aanvallen meer door de dag heen. En ik draai nog steeds goed mee op het werk no probs.

Ja je geraakt er gewend aan.
Je weet dat je niet mag eten en dan doe je dat gewoon niet, zo simpel is het. Maar bij een normaal dieet, mag je gewoon eten wanneer je wilt, en daar ligt meestal het probleem bij hongerlijden en dan zondigen.

Hier moet je gewoon 1x even doorbijten en niet 8x per dag tegen jezelf zeggen van 'nee dit mag ik niet eten', zoals bij een normale cut.

me so happy!

ik heb er in 9 dagen iets meer dan 5kg vanaf,

vocht denk ik

Terug
Naar boven