de Tank
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 18
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 78kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
I’d like to point out that Uncoupling Protein 3 is significantly elevated 15 hours into a fast, upregulating fat burning potential [1]. Also fatty acid oxidation is up over 50% at the 24 hour mark of a fast [2]. So a person is at least increasing fat burning potential and possibly burning 50% more fat.
My other concern is that individuals view fasting as something only for short term weight loss (Master Cleanse for instance) or exclusively religious. It’s spoken of as if it’s unhealthy and fat isn’t lost. If what I referenced above doesn’t make one at least reconsider their position, there have been every other day fasting studies performed on non-obese individuals who lost fat consistently and without struggle while also increasing biomarkers of longevity [3]. I note the longevity component because fasting has been associated with increased lifespan and health. In fact it’s the component that got left out of the fuss about the Mediterranean Diet: the individuals studied on the Island of Crete (the people the diet is based on) fast much of the year [4]. It’s certainly not hurting their health if their longevity is any indicator [5].
Here’s my point: fasting metabolically prepares your body by increasing all of the hormones necessary to increase fat burning. Added to that, it creates a large energy deficit, so your body has no choice but to start burning fat for energy.
Fasting might not be for you, or for many people. However short term fasting (16 to 24 hours) is an option for people with the right temperament. I am concerned with people talking down on fasting when the scientific (and anecdotal) evidence suggest that it’s a viable option.
eigenlijk zou ik IF wel eens willen uitproberen maar vraag me af of bf% wel daalt, wat zijn je ondervondingen wazzup?
op 8 uur tijd boven onderhoud etenBij mij wel.
En ik kan er ook op bulken als ik dat wil (kwestie van meer eten in die 8 uur tijd).
daar krijg je toch buikpijn vanop 8 uur tijd boven onderhoud etendaar krijg je toch buikpijn van

Zijn er mensen die ook bulken volgens de IF methode?
Voor mij werkt dit prima![]()
Ik overweeg dit wel eens te proberen, aangezien ik nog geen enkele cut-methode heb kunnen volhouden.
Had juist nog een vraagje voor de mensen die veel weten over deze methode.
Hoeveel kcal moet je onder je onderhoud eten om te cutten?
En is kwark dan overbodig? aangezien die eiwitten traag worden opgenomen?
Hoeveel onder onderhoud moet je zelf weten. Als je lager gaat heb je meer kans op verlies van VVM... Ik zou me er zelf niet zo druk om maken, zolang je maar voldoende eiwitten eet, zwaar traint en refeeds houdt.
Kwark is een perfecte laatste maaltijd, goedkoop en veel eiwitten. Ik zou in de laatste maaltijd bij voorkeur veel eiwitten stoppen, je moet het toch even zonder stellen.
Het probleem waar ik al tegen aanloop sinds ik met Intermittent Fasting ben begonnen:
Ik stink vaker en sneller uit mijn mond als ik in die 16 uren niks eet. Ook tijdens het bulken heb ik er last van, dus het is geen keto-adem.
Heeft iemand enig idee hoe ik hiermee moet omgaan, zonder dat ik middeltjes moet gebruiken waar zoetstof in zit verwerkt?
Net 1 week gecut met intermittent fasting, voelt super. Zelfs tijdens 8 uur werken (in de vast, niet zeer intensief) lijkt het alsof ik meer energie heb en mentaal scherper sta. Honger staat niet meer in mijn vocabulaire.
Mijn feedingwindow is afhankelijk van of ik moet werken of niet, normaal van 15-23 of 17-24.
Om de cut wat te versnellen ga ik 's morgens in de vast wat lopen als cardio. Nu merk ik wel dat ik telkens halverwege leeg ben (vreemd dat ik dit niet heb met werken?). Mag ik een cafeïne pil en groene thee extract nemen vóór de cardio of breekt dit de vast?
Ik heb geen idee van hoeveel calorieën je maximaal mag nemen om in de vast te blijven. Ik heb ook geen idee van het aantal calorieën in die pillen, zal amper iets zijn veronderstel ik maar better safe than sorry.
Alvast bedankt.
In caffeinepillen zitten geen calorieen. Tijdens het vasten mag je zelfs wat melk in de koffie doen, maar de grens ligt geloof ik ergens bij 40 kcal. 10g BCAA voor het trainen (40 kcal) doorbreekt het vasten ook niet.
Bedoel je met lopen trouwens wandelen op hardlopen? Wandelen of fietsen tijdens het vasten lijkt me prima, hardlopen wel erg intensief. Dan zou ik zeker aanraden om wat BCAA's van tevoren te nemen.