MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Maakt ook niet uit, voor de wetenschappelijke backing zijn er genoeg dingen op internet te vinden. Ik kijk het meer als vermaak en hun ervaring te zien, ze hebben soms nog wel wat handige tips. ;)

Inderdaad

---------- Post toegevoegd Fri 24 Aug 2012 om 17:27 ----------

Mannen, ik heb een vraagje.
Ik ga vanavond waarschijnlijk uit gaan.
Men eetwindow loopt van 14uur tot 22uur.
Nu ben ik wel van plan om na tien uur nog wat te drinken.Nu ook niet overdreven ofzo.
Waarschijnlijk 3-4 whiskycola.
Iemand hiermee ervaring? Ik veronderstel dat het niet alles gaat verpesten als het bij deze ene keer blijft? In hoeverre mate moet ik hiermee rekening houden? En zijn hier ergens bronnen over.

Hoe doen jullie het trouwens als jullie uitgaan? Niets van alcohol?
Karma voor de hulp uiteraard!

Antwoorden zoals drink geen alcohol had ik zelf ook wel kunnen bedenken dus laat die maar achterwege ;)

Volgende dag misschien langer vasten om het goed te maken doen sommige. En veel water drinken erna om negatieve effecten wat te verminderen.

Nu ben ik wel van plan om na tien uur nog wat te drinken.Nu ook niet overdreven ofzo.
Iemand hiermee ervaring? Ik veronderstel dat het niet alles gaat verpesten als het bij deze ene keer blijft? In hoeverre mate moet ik hiermee rekening houden? En zijn hier ergens bronnen over.

Antwoorden zoals drink geen alcohol had ik zelf ook wel kunnen bedenken dus laat die maar achterwege ;)
Zorgen dat je je eiwitten binnenkrijgt, en je kh en zeker vet-inname van die dag beperken.

Ik heb wekelijks elke vrijdag 10 flesjes pils ingepland en dat gaat prima. Dit gaat uiteraard wel ten koste van mijn kh's die ik dan mooi had kunnen gebruiken om te refeeden maar het moet wel leuk blijven :)

Dat is een oplossing, je kan ook je eating window dan uitstellen dat je toch maar een 8 uur eatwindow hebt bijvoorbeeld.

Ik drink gewoon wat, en pak de draad weer op... t is een lange termijn sport hoor. Soms even de teugels en de feedingwindow laten vieren. Ontspan, geniet, en pak de draad weer op!

Nee ik bedoelde dat ik je aanraad om dit te doen i.p.v. wat je nu doet.
Dit ->
"Je eerste maaltijd is best een grootte maaltijd, in termen van macronutrients..., je kan beter die groente tussendoor doen. "

---------- Post toegevoegd Fri 24 Aug 2012 om 17:13 ----------

Ze delen gewoon hun ervaring over IF, dat is wel nuttig, brosience heeft er niet veel mee te maken.
tis gewoon grappig, door hun heb ik ook mijn PHD in Brosience gehaald, I am certified.

Die salade is ook niet het enige dat ik eet ;) Het was meer dat ik dat gebruik als filler om het honger gevoel weg te houden.

(op rustdagen eet ik er vaak nog 2-3 eieren + vleeswaren bij, trainingsdagen 100g havermout met 40g caseine in water of melk, koken tot een soort pap)

---------- Post toegevoegd Fri 24 Aug 2012 om 19:42 ----------

Als ik weet dat ik een avondje ga doorzakken begin ik die dag vaak een uurtje of 2 later met eten. Die dag is mijn eet window dan wel iets van 12-14 uur. Volgende dag begin ik gewoon weer op mijn normale tijd (tussen 12.30 en 13.00).

Kan prima af en toe. Je moet je dieet niet je sociale leven teveel laten beheersen.

Is het een idee om een krachtdoel te stellen zoals +10kg op squat bench dead en dan te veel eten tot je dat haalt, en dan weer cutten terwijl je die nieuwe kracht behoud?

Da's misschien ook wel een optie. Zou je dan ook op rustdagen flink eten, of toch nog proberen een verschil te behouden?
Ik denk dat ik voorlopig een recomp met +10/-20 ga proberen. Ik wil proberen m'n gewicht onder 85 kg te houden maar er hoeft niet echt meer iets af. Als ik mezelf echt goed droog vind, door de recomp, kan ik misschien wat traditioneler bulken (bv +30/-10).

Ik zie nog tamelijk vaak vragen over alcohol en refeeds enzo. Zelf drink ik geen alcohol maar ik had gisteren een BBQ. Ik heb de rest van de dag heel weinig gegeten (alleen een salade met vis) en tijdens de BBQ geen saus, matig brood, veel salade en veel vlees (ook vet vlees). Voor mij is het moeilijk om me op zo'n moment in te houden maar het is gelukt. Daardoor is m'n gewicht vanmorgen weer iets afgenomen, terwijl ik wel van de avond heb genoten. Dat laatste is natuurlijk het belangrijkst.

Zuipen ? BBQ ? Gewoon los gaan en dag erna weer fris beginnen. Wat ik eens deed was, als'k een uur te laat ofzo at, at ik de dag erna ook een uurtje later maar stopte op zelfde tijdstip.

Btw @ groente tip: thanks, goed idee!

kreeg zonet een mailtje van me trainingspartner die op vakantie is en heeft ook IF toegepast omdat het gemakkelijker zou zijn.
Hij doet een 16 uur vasten en 8 uur refeed en hij verteld me dat hij tijdens het vasten absoluut geen honger gevoel heeft, maar als hij aan zijn refeed begint (wat uit 1200 kcal bestaat heb ik begrepen) dan heeft hij een uur na de maaltijd wel een enorme honger.

Nu vroeg ik me af, is dat bij jullie ook zo?
Dus totaal geen honger gevoel tijdens het vasten maar wel ontzettende honger na een uur eten.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.450
kreeg zonet een mailtje van me trainingspartner die op vakantie is en heeft ook IF toegepast omdat het gemakkelijker zou zijn.
Hij doet een 16 uur vasten en 8 uur refeed en hij verteld me dat hij tijdens het vasten absoluut geen honger gevoel heeft, maar als hij aan zijn refeed begint (wat uit 1200 kcal bestaat heb ik begrepen) dan heeft hij een uur na de maaltijd wel een enorme honger.

Dus totaal geen honger gevoel tijdens het vasten maar wel ontzettende honger na een uur eten.

Nope.

Ik heb net ook een week niet ontbeten tijdens mijn vakantie. Maar toen ik met de lunch eindelijk ging eten had ik daarna moeite om later op de middag weer iets naar binnen te krijgen. Gewoon geen trek. (en dat ondanks 1.5 uur hardlopen 's ochtends)

Misschien dat het iets met 1200 Cal in een maaltijd te maken heeft ?

Niet echt lol, ik heb moeite om alles binnen te krijgen in 8 uur

Ik ben me gaan realiseren dat honger hebben meer een mentale kwestie is.

Zelfs als ik net 3000 kcal in 4 uurtjes heb weggeschept dan heb ik nog zin om te eten :cool:, maar honger kun je dat natuurlijk niet noemen. Anderzijds kan ik ook zo een etmaal vasten zonder erge honger, zolang in maar afleiding heb.

NtS7Z.jpg

Krijg vaak pas honger als ik begin met eten, dus herken het wel idd.

Rekenen jullie trouwens de koolhydraten van groentes mee in je macros?

groentes zoals,broccoli, champignons, komkommer, paprika, sla, tomaten, prei, ui, wortels. Zijn groentes die ik vaak gebruik :D

Op rustdagen zit ik op 58% protein , 21% kh en vet.
Trainingsdagen 40% protein, 32% kh. en 28% vet.

Good or bad?

groentes zoals,broccoli, champignons, komkommer, paprika, sla, tomaten, prei, ui, wortels. Zijn groentes die ik vaak gebruik :D

Vroeger deed ik dat niet.
Nu wel.

Maar ik kijk nu ook minder naar verhoudingingen.ik zorg dat ik men eiwitten en vet van de dag naar binnen heb en vul de koolhydraten aan totdat ik al men kcal binnen heb.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.459

Alles tel mee, maar als je het een paar keer hebt berekend weet je het voortaan wel. In theorie komt het heel precies, helaas is de praktijk minder precies.. je neemt een keer extra de trap, moet een stukje om-fietsen.. en zo ineens heb je meer of minder Calorieën verbruikt dan al je groente....

Shit ain't that serious. Daarom moet je ook met een licht tekort beginnen en kijken hoe dat af gaat, dat je niet te snel of te traag gewicht verliest.

---------- Post toegevoegd Sun 26 Aug 2012 om 19:04 ----------

Oftewel een coach inhuren als je competitief wilt gaan.

Terug
Naar boven