AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Ik ga van +10/-35% naar +10/-20 omdat ik ongeveer het gewicht heb dat ik wil (85 kg) en graag weer eens wat krachtprogressie wil zien. Doel is om m'n gewicht onder controle te houden en niet zwaarder dan 85 kg te worden terwijl ik wel sterker wordt.
Iemand nog op- of aanmerkingen op het schema? (zie bijlage)

Bijlagen

+10/-20 komt toch gemiddeld alsnog uit op een tekort?

+10/-20 komt toch gemiddeld alsnog uit op een tekort?

Als ik 3x per week train wordt het een tekort 250 kcal gemiddeld per dag. Als ik 4x per week train wordt het een tekort van 50 kcal.
Ik kan het nog niet voorspellen maar ik denk dat 3x vaker voor gaat komen dan 4x. Maar mijn zevende dag (bijna altijd zaterdag en da's vaak de vierde training) hou ik als cheatdag. Ik heb besloten om minder extreem te cheaten maar deze dag kan goed op 3000 kcal uitkomen. If so, dan heb ik sowieso een wekelijks tekort van 50 kcal en dat lijkt me ideaal.

Natuurlijk is het even aanvoelen want m'n +10/-35 was vaak nog wat scherper.

Vandaag dag 1 van IF, valt reuze mer eigenlijk, had mezelf hongeriger verwacht,
Mag over 3 uurtjes alweer eten :eek:

Maar even een vraagje..
Heb zo 16%-17% bodyfat en wil wel naar de 10-12% maar zo min mogelijk spier verliezen..

Heb nu op rustdagen -20% van me tdee en op trainingsdagen +10% is dit een goede ratio ? Of zal ik op trainingsdagen gewoon op onderhoud gaan?

Train 3x p week
Alvast bedankt

Vandaag dag 1 van IF, valt reuze mer eigenlijk, had mezelf hongeriger verwacht,
Mag over 3 uurtjes alweer eten :eek:

Maar even een vraagje..
Heb zo 16%-17% bodyfat en wil wel naar de 10-12% maar zo min mogelijk spier verliezen..

Heb nu op rustdagen -20% van me tdee en op trainingsdagen +10% is dit een goede ratio ? Of zal ik op trainingsdagen gewoon op onderhoud gaan?

Train 3x p week
Alvast bedankt

Met jouw BF zou ik inderdaad op trainingsdagen op onderhoud gaan ziiten, of 50-100 kCals erboven. Op rustdagen zou ik ook een groter tekort opzetten ( -35 ofzo).

:O serieus??
Hmm moet toch maar eens professioneel mijn bodyfat laten meten denk ik, voel me gelijk weer dik :P
Volgens mij meet ik verkeerd :S

Maarja wat moet, dat moet.... back to the drawing board
Thank you

Ik heb een vraaje onmtrent IF.
Ik wil namelijk gaan bulken met IF..
2 uur eerste maaltijd 25%
5 uur tweede maaltijd 25%
half 10 post workout maaltijd 50%

Ik ga nog naar school en vindt het lastig om maaltijden klaar te maken, daarom vind ik leangains heel erg aantrekkelijk.
ik heb twee dagen in de week dat ik savonds van 5-8 moet werken dan zal ik ook na het werken trainen.
Mijn schema ziet er alsvolgt uit; Maandag trainings, Dinsdag cardio, woensdag training, donderdag cardio, vrijdag training. Zaterdag off, Zondag voetbal.
10%
Moet ik op de dagen dat ik cardio ook mijn onderhoud hoog houden of zijn dit de dagen dat ik -10% moet gaan zitten?

Laatst bewerkt:
is het erg als ik bij opstaan wat BCAA powder neem, neutraal zonder smaakstoffen? breekt dit mijn fast?

BCAA mag genomen / moet genomen worden.
Dit breekt de fast niet als ik het goed gelezen heb op LG

Ik neem zelf geen BCAA's niet echt nodig denk ik en ik train ook fasted

Hallo, dit zou mijn IF schema worden.
Heeft iemand toevallig feedback?
BMR is 1980 Kcal
Onderhoudsniveau 2900 Kcal
+10% is dus 3200 Kcal per dag.

Bijlagen

Klinkt interessant , ik weet bijna niets over IF maar van wat ik hoor zou het ideaal moeten zijn voor wat ik nu wil. (droger worden zonder al te veel spierverlies) Denk dat ik 16-8 ga proberen , even een noob vraag; het is dus een kwestie van 0kcal binnen te krijgen in die 16uur dus ook geen melk?

0 = 0

Je kan cola light of andere lightfrisdranken proberen voor een beetje smaak tijdens de fast, anders thee of water met citroen ofzo, maar het beste is eigenlijk gewoon water..

Terug
Naar boven