Willem85
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 18
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 85kg
- Vetpercentage
- 14%
Lol, wou het simpel houden voor mensen die te lui zijn om te lezen en alles vragen.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mijn onderhoudsniveau is 2900, ik wil een cleanbulk gaan doen.. Zou dit kunnen: trainingsdagen 3200 kcal (+10%) en op rustdagen 2900 dus gewoon normaal. Slim idee of juist niet? En moet ik op dagen van cardio ook die +10% pakken?
Kan wel rekenen, maar moet ik op cardio dagen ook boven mijn onderhoud gaan zitten als ik rustig aan wil beginnen met bulken?Kun je zelf niet rekenen of zo ? Zolang je wekelijkse totaal maar (een beetje) boven je wekelijkse onderhoudstotaal komt.
Kan wel rekenen, maar moet ik op cardio dagen ook boven mijn onderhoud gaan zitten als ik rustig aan wil beginnen met bulken?
Zolang je wekelijkse totaal maar (een beetje) boven je wekelijkse onderhoudstotaal komt.
Even ter controle of ik het goed doe/begrijp,
Vanmiddag heb ik circa 1000 kcal gegeten, vanavond heb ik cardio gedaan van circa 25 minuten. Kan ik nu weer het aantal kcal aanvullen tot aan onderhoud en die 1000 van vanmiddag meerekenen?
Even ter controle of ik het goed doe/begrijp,
Vanmiddag heb ik circa 1000 kcal gegeten, vanavond heb ik cardio gedaan van circa 25 minuten. Kan ik nu weer het aantal kcal aanvullen tot aan onderhoud en die 1000 van vanmiddag meerekenen?
Ik had vroeger altijd koppijn als ik niets at tussen de middag.
Misschien je window langzaam in 1a2 weken inkorten van 12-14 naar 8 uur oid?
---------- Post toegevoegd Wed 29 Aug 2012 om 22:42 ----------
Als je die cardio ( met als doel kcal/vet verbranden ) er nu weer bijeet had je net zo goed niets kunnen doen en gewoon minder eten. Of is je doel op onderhoud eten en je tekort veroorzaken met cardio? ( zoals burn the fat feed.... )
Ik had vroeger altijd koppijn als ik niets at tussen de middag.
Misschien je window langzaam in 1a2 weken inkorten van 12-14 naar 8 uur oid?
---------- Post toegevoegd Wed 29 Aug 2012 om 22:42 ----------
Als je die cardio ( met als doel kcal/vet verbranden ) er nu weer bijeet had je net zo goed niets kunnen doen en gewoon minder eten. Of is je doel op onderhoud eten en je tekort veroorzaken met cardio? ( zoals burn the fat feed.... )
Is volgens mij niet waar.
Door cardio is de vetverbranding beter dan als je geen zou doen met dien verstande dat cal in = cal uit.
Martin raadt volgens mij ook niet aan om geen cardio doen. Hij zegt enkel geen intensieve cardio te doen. Wat ik deed was lange wandelingen en fietsen op lage hartslag (vb 130)
Jawel, maar dat soort "cardio" in een (clean) bulk is niet echt nodig (IMO). Dat wat conditie handig is begrijp ik, maar van intensieve krachttraining krijg ik ook best een stevige conditie.

Correct
Maar wat jij qoute is volgens mij weer een reactie op mijn vraag over cardio tijdens het cutten en het aanvullen van kcal tot onderhoud.
Tijdens cutten kan cardio gebruikt worden voor het genereren van een groter cal-tekort, niet voor het verbranden van vet. Dus niet je cardio compenseren met meer voedsel (IMO).

Dan snap ik er bij deze officieel helemaal niks meer van![]()