XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.521
De effectiviteit van cardio tijdens het cutten. Ik eet circa 1000 kcal voor de cardio op niet-trainingsdagen en daarna nog eens met zo min mogelijk koolhydraten.
Maar jij geeft net aan dat cardio niet helpt voor vetverbranding, dan kan ik dus beter gewoon nog minder gaan eten en geen cardio doen of snap ik het dan niet goed ???

Eh ja (alhoewel, minder dan 1000 Cal eten is belachelijk, tenzij je een heel klein meisje bent.)

Het nadeel van cardio is dat het een aanslag is op je herstelvermogen, dat toch al beperkt is doordat je zo weinig eet. En de hoeveelheid vet die je verbrand tijdens cardio is sowieso zo goed als irrelevant. Dat regelt je lichaam prima uit zichzelf ook zonder cardio.

(nou moet ik toegeven dat ik wel veel cardio doe .. hardlopen met name, maar dat is gewoon omdat ik dat leuk vind (vorige week (9 dagen om precies te zijn) in totaal 116 km "hard" gelopen en 2 kilo lichter geworden ondanks ijs, bier, friet, carbs, etc ... maar wel op een lege maag. Tja ik zeg niet dat dat optimaal is :) (ook nog eens geen KT gedaan ook, dus alles zo'n beetje fout gedaan volgens (D)BB regeltjes)

Eh ja (alhoewel, minder dan 1000 Cal eten is belachelijk, tenzij je een heel klein meisje bent.)

Het nadeel van cardio is dat het een aanslag is op je herstelvermogen, dat toch al beperkt is doordat je zo weinig eet. En de hoeveelheid vet die je verbrand tijdens cardio is sowieso zo goed als irrelevant. Dat regelt je lichaam prima uit zichzelf ook zonder cardio.

(nou moet ik toegeven dat ik wel veel cardio doe .. hardlopen met name, maar dat is gewoon omdat ik dat leuk vind (vorige week (9 dagen om precies te zijn) in totaal 116 km "hard" gelopen en 2 kilo lichter geworden ondanks ijs, bier, friet, carbs, etc ... maar wel op een lege maag. Tja ik zeg niet dat dat optimaal is :) (ook nog eens geen KT gedaan ook, dus alles zo'n beetje fout gedaan volgens (D)BB regeltjes)

Maar waarom zou je dan uberhaubt cardio willen doen...dat was er toch voor om lager in BF te komen of is puur om het verschil van kcal te creeren? Dan kan je toch beter gewoon minder eten?
Die 1000 is te weinig, dat snap ik, maar ik at er eerst circa 1000. Ook voor KT en doe daarna dus cardio of KT en vervolgens een grotere post workout maaltijd. Met weinig koolhydraten. Ik heb het idee dat ik veel fout doe... Tenminste, wel de juiste dingen maar niet in de goede volgorde/verhouding ofzo.

Cardio in de cut is puur om meer te kunnen eten en nog steeds af te vallen. Als je het niet doet voor je conditie dan kan je net zo goed minder eten als je dat volhoudt.
Oja en burn the fat, feed the muscle is echt een k*tboek imo.

Ik ben nog steeds van mening dat je met cardio beter vet verbrandt dan door minder te eten, zodat je in het eerste geval (met meer eten) beter spierherstel hebt. Mij is het de afgelopen cut heel goed bevallen om elke training af te sluiten met 30 minuten cardio, en eens per week hard te lopen.

Verhoogt cardio nou wel of niet je metabolisme in rust?

Gewoon geen cardio doen zoals Martin het voorschijft!

---------- Post toegevoegd Wed 29 Aug 2012 om 22:33 ----------

Ben nu btw met dag 3 van IF bezig en heb al die dagen al koppijn gehad. Meer mensen die daar last van hebben gehad?

Drink je wel genoeg? Dat was bij mij de reden in elk geval.

Sommigen beweren van wel... Afterburn effect.

Dag 1.
Vandaag eerste 16uur niet gegeten sinds gister avond middernacht.
Honger valt mee, maar wel blij dat ik nu ga eten!

Ik ben nog steeds van mening dat je met cardio beter vet verbrandt dan door minder te eten, zodat je in het eerste geval (met meer eten) beter spierherstel hebt. Mij is het de afgelopen cut heel goed bevallen om elke training af te sluiten met 30 minuten cardio, en eens per week hard te lopen.

Is toch niet het geval.

neen.

• #4.531

Je metabolisme is niets anders dan de hoeveelheid calorieën die je lichaam verbruikt.. dus "in a way" .. ja, cardio verhoogt je metabolisme, maar enkel met die hoeveelheid calorieën die je door je cardio verbrand (inclusief afterburn voor wat dat waard is).

Lage glycogeenniveaus (doordat je ze opgemaakt hebt met langdurige cardio of lange speciefieke KT-sessies) en targeted interval training in combinatie met cardio (Lyle McDonalds stubborn fat protocol) doet wel iets, maar het is allemaal marginaal en wordt pas interessant als je sub-10 zit, daarboven is het sowieso te irrelevant om je druk over te maken. En IF-volgers laten keer op keer zien dat het zonder ook prima gaat.

---------- Post toegevoegd Thu 30 Aug 2012 om 17:28 ----------

Sterker nog, bij normale mensen (dus niet (D)BB'ers ;)) verhoogt cardio honger en dus inname van voedsel, en zorgt het dat je de rest van de dag minder calorieën verbruikt (dus zeg maar dat het je metabolisme zelfs verlaagt (om mijn vorige post maar eens zelf tegen te spreken ;)) Als je je als (D)BB'er aan een heel strikt schema houdt dan komt het wel goed, maar je vader en je moeder hebben geen BB-mentaliteit, vandaar dat cardio voor hen nog minder goed werkt en is "burn the fat" voor de meeste mensen niet een haalbare strategie.

Laatst bewerkt:
Dat wil ik ook wel eens weten want eet altijd een paar kauwgommen in mijn fast window

• #4.533
Martin schrijft dat 10 kCal je fast niet verbreekt, dus suikervrije kauwgom kan volgens mij geen kwaad (volgens hem en anderen hier trouwens ook niet).

* No calories are to be ingested during the fasted phase, though coffee, calorie free sweeteners, diet soda and sugar free gum are ok (even though they might contain trace amount of calories). A tiny splash of milk in your coffee won’t affect anything either (½-1 teaspoon of milk per cup at the most - use sparingly and sensibly if you drink a lot of coffee). Neither will sugar free gum in moderation (~20 g)

straight from Martin mr.LeanGains.com

http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html

Eey papi, Wel 10gr bcaa's genomen?

Verre van ideaal om pas 4-5 uur na je training te eten. Zeker in de bulk.

Zijn er nog meer mensen die vroeg in de ochtend trainen op lege maag? (07:00 ofzo)

feeding window = 12:00-20:00

1e trainingsdag van IF en het ging eigenlijk wel lekker...mijn doel is om gewoon te bulken, maar dus clean-bulk.

Heb geen zin in dat stomme 6-7maaltijden gedoe..dat proppen steeds terwijl ik geneens honger heb:grumble:...door IF is t makkelijker. Nu als me nieuwe opleiding begint om 8:45 hoef ik gwn niks te eten hehe:cool: gwn pas rond 12:00uur beginnen. Geen gezeur meer van andere studenten (''he zit je alweer te eten?'' etc)

Ik doe het.

Eet pas rond 16:00 en doe niet mee aan bcaa's vr en na training. Kan denk ik geen kwaad als je dat echt wilt maar lijkt me totaal geen noodzaak.
Ik leef nog.Ben nog steeds geen spieren kwijt.

En cardio dat je honger aanzwengelt? ALS dat al zo is,simpele oplossing,kieper 500ml water in je maag en dat is weer even goed.
Weer honger in een paar uur? Lather,rinse,repeat.

Begin dag 3.

Middel omtrek 2 cm eraf(vocht neem ik aan)
Gewicht is 0.8kg naar beneden.

Terug
Naar boven