- Waardering
- 1.446
- Lengte
- 1m89
De effectiviteit van cardio tijdens het cutten. Ik eet circa 1000 kcal voor de cardio op niet-trainingsdagen en daarna nog eens met zo min mogelijk koolhydraten.
Maar jij geeft net aan dat cardio niet helpt voor vetverbranding, dan kan ik dus beter gewoon nog minder gaan eten en geen cardio doen of snap ik het dan niet goed![]()
Eh ja (alhoewel, minder dan 1000 Cal eten is belachelijk, tenzij je een heel klein meisje bent.)
Het nadeel van cardio is dat het een aanslag is op je herstelvermogen, dat toch al beperkt is doordat je zo weinig eet. En de hoeveelheid vet die je verbrand tijdens cardio is sowieso zo goed als irrelevant. Dat regelt je lichaam prima uit zichzelf ook zonder cardio.
(nou moet ik toegeven dat ik wel veel cardio doe .. hardlopen met name, maar dat is gewoon omdat ik dat leuk vind (vorige week (9 dagen om precies te zijn) in totaal 116 km "hard" gelopen en 2 kilo lichter geworden ondanks ijs, bier, friet, carbs, etc ... maar wel op een lege maag. Tja ik zeg niet dat dat optimaal is
(ook nog eens geen KT gedaan ook, dus alles zo'n beetje fout gedaan volgens (D)BB regeltjes)

) verhoogt cardio honger en dus inname van voedsel, en zorgt het dat je de rest van de dag minder calorieën verbruikt (dus zeg maar dat het je metabolisme zelfs verlaagt (om mijn vorige post maar eens zelf tegen te spreken
...
...door IF is t makkelijker. Nu als me nieuwe opleiding begint om 8:45 hoef ik gwn niks te eten hehe
gwn pas rond 12:00uur beginnen. Geen gezeur meer van andere studenten (''he zit je alweer te eten?'' etc)