XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

hoe korter je eating window hoe meer vet je verbrand dus je hoeft per definitie niet om 16:00 te gaan eten<3

Hmm heb nu even een schema gemaakt voor trainingsdagen en rustdagen, wat vinden jullie ervan? window zal van 14:00 tot 22:00 zijn, kan natuurlijk iets verschillen.
Op rustdagen pak ik 2900 kcal 270 356 52 E K V
Op trainingsdagen pak in 3200 kcal 268 417 56 E K. V

Ik doe nu 3 maaltijden, 2 voor mijn training van 800 kcal en eentje na de training van 1600 kcal. Wanneer ik niet train, moet ik dan dit ook aanhouden of kan ik de kcal dan beter over de dag verdelen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
hoe korter je eating window hoe meer vet je verbrand dus je hoeft per definitie niet om 16:00 te gaan eten<3

Dat is wel erg kort door de bocht. Dan zou je best sommige dagen helemaal niet eten. Er zijn IF-varianten die zo'n opzet hebben, maar dat is niet de enige optimale manier.

Hmm heb nu even een schema gemaakt voor trainingsdagen en rustdagen, wat vinden jullie ervan? window zal van 14:00 tot 22:00 zijn, kan natuurlijk iets verschillen.
Op rustdagen pak ik 2900 kcal 270 356 52 E K V
Op trainingsdagen pak in 3200 kcal 268 417 56 E K. V

Ik doe nu 3 maaltijden, 2 voor mijn training van 800 kcal en eentje na de training van 1600 kcal. Wanneer ik niet train, moet ik dan dit ook aanhouden of kan ik de kcal dan beter over de dag verdelen?

Ik vind je vetten op rustdagen nogal laag en koolhydraten nogal hoog..
Zou dus je vetten omhoog gooien en je de rest aanvullen met koolhydraten..
Maar goed dat ligt dus aan je doel... Cutten , bulken etc
Je trainingsdagen zijn goed.

Een op rustdagen wordt aangeraden om bij je eerste maaltijd de meeste calorieën te nuttigen...
Maar het is niet erg als je het om 17:00-18:00 uur doet om samen met gezin/familie te eten etc. Je laatste iig beter niet het hoogst in cal.

Allemaal rechtstreeks van Lean gains :)

Ik train op maandag dinsdag en donderdag. Daarna heb ik enkele dagen rust. Wel op vrijdag een voetbaltraining en op zondag meestal voor de middag of i
Precies op de middag wedstrijd. Hoe moet ik dit combineren met leangains? Op vrijdag gewoon rond 2 uur 50% van me kcal en dan rond 6 uur 25 en rond 10 weer 25?
En op de zondag niks eten voor de wedstrijd ( soms om half 3 spelen) en dan na de wedstrijd 50% ( wordt dan sowieso rond 5 uur, window verleggen of niet) om 7 uur weer 25 procent en om 10 uur weer 25 procent
.
Kan het geen kwaad dat mijn trainingen zo ver uit elkaar liggen en dan ik eigenlijk 3 dagen rust heb waarvan 2 cardio zijn ?

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.546

Nee hoor, zo werkt het niet. Vetverbranding (vetverlies) is nog steeds een gevolg van de hoogte van je calorie-inname niet van de duur ervan.

• #4.548
Mensen vallen al decennia prima af zonder te vasten. (IF maakt het alleen makkelijker (en misschien ook een fractie beter, maar pas in de stage waar de meeste mensen toch nooit komen)

Jij duid op een laag bf om mee te beginnen.
Maar heb ook resultaten gezien van mensen met hoog bf.

Jij duid op een laag bf om mee te beginnen.
Maar heb ook resultaten gezien van mensen met hoog bf.

Tuurlijk... Maar de grootste plus blijft toch echt een makkelijker manier van caloriebesparing, hoog of
Laag bf maakt biet uit. Tekort is n tekort!

tijdens je fast gebruik je tog wel egt alleen je lichaamsvet als energiebron? het idee erachter was; dus ipv dat je lichaam bezig is met het verteren van maaltijden en dat te gebruiken voor energie, spreek je je lichaamsvet aan tog? anders zouden er helemaal geen voordelen aan zitten naar mijn mening, behalve dat je geen 6 maaltijden per dag en die onzin hoeft te doen (wat ik tog al niet doe) en je wat grotere maaltijden voor een cut kan eten in je window. maar ik kan dus ook gewoon;
stel ik sta om 6 uur op: eerste maaltijd 9 uur, tweede maaltijd 1 uur, 3e maaltijd 7 uur. en ik eet onder mijn onderhoud, en dezelfde resultaten kunnen boeken? dus naar de 7/8 procent bf?

nu ik met een maaltijd op train heb ik minder energie dan fasted, srs
workout leidt er ook een beetje onder

nu ik met een maaltijd op train heb ik minder energie dan fasted, srs
workout leidt er ook een beetje onder
ligt eraan hoeveel tijd er tussen je workout hebt en je ;aatste maaltijd?

voedsel wat je gegeten hebt word verteerd, en omdat dat prioriteit nr 1 is van het lichaam stuurt het daar meeste energie naar toe.
Je kent misschien het gevoel wel als je helemaal hebt volgepropt op een feest met eten.
Dan voel je ook lui en heb je geen energie meer om iets te gaan doen.
Nou diezelfde reden is waarom jij minder energie hebt tijdens je training omdat je lichaam bezig is met verteren.

probeer eens de hoeveelheid tijd ertussen te verlengen met een uur.
en eet niet al te moeilijk verteerbare producten zoals bijv zuivel

Dit heeft trouwens niks met IF te maken.
Anders zouden alle pro's bijv wel niks meer eten voor training en allemaal gaan vasten ;)

---------- Post toegevoegd Mon 3 Sep 2012 om 23:29 ----------

tijdens je fast gebruik je tog wel egt alleen je lichaamsvet als energiebron? ?
alleen als je onder onderhoud zit dan wel anders nee.
Draait allemaal om kcal belans.

Als jij bijv al je kcal nuttigt tussen 15.00 en 23.00 uur. (en je eet op of boven onderhoud)
En je vast daarna weer tot 15.00 smiddags.
Dan ben je al die tijd de kcal van de voeding aan het verbranden wat je die dag ervoor gegeten hebt.

Alleen als je minder eet dan dat je lichaam verbrand, dus onder onderhoud, dan zul je alleen de laatste uren van je fast vet verbranden.

Maar dat is met een normaal dieet van bijv 6 maaltijden ook zo.
draait allemaal om kcal belans.

in myth nr 1 word dat ook uitgelegd: http://www.leangains.com/2010/10/top-ten-fasting-myths-debunked.html

Laatst bewerkt:
Begin dag 3.

Middel omtrek 2 cm eraf(vocht neem ik aan)
Gewicht is 0.8kg naar beneden.
jep is vocht.
Is ook een nadeel van IF want het lichaam bestaat uit 65% water.
Zonder vocht functioneert het lichaam minder goed en zal ook het herstel minder zijn.
Het is dus belangrijk om veel te drinken maar zal nooit genoeg wezen omdat je harder vocht verliest dan dat jij kan innemen.
Vocht moet opgeslagen worden.

• #4.555
tijdens je fast gebruik je tog wel egt alleen je lichaamsvet als energiebron? het idee erachter was; dus ipv dat je lichaam bezig is met het verteren van maaltijden en dat te gebruiken voor energie, spreek je je lichaamsvet aan tog? anders zouden er helemaal geen voordelen aan zitten naar mijn mening, behalve dat je geen 6 maaltijden per dag en die onzin hoeft te doen (wat ik tog al niet doe) en je wat grotere maaltijden voor een cut kan eten in je window. maar ik kan dus ook gewoon;
stel ik sta om 6 uur op: eerste maaltijd 9 uur, tweede maaltijd 1 uur, 3e maaltijd 7 uur. en ik eet onder mijn onderhoud, en dezelfde resultaten kunnen boeken? dus naar de 7/8 procent bf?

Focus niet op bomen, richt je op het bos.

Wanneer je vet verbrand is irrelevant. Relevant is vet kwijt zijn aan het eind van de dag (of aan het eind van de week zelfs). Of je dat nu doet met 12 maaltijden per dag of 3, of je het doet met 24 uur vasten of 16, of je het doet met low-carb dan wel low-fat, allemaal details waar we uren over kunnen discussiëren. Tegenover iedere keuze staan voor- en nadelen. Maar uiteindelijk is het simpelweg je dagelijkse (of wekelijkse) calorie-tekort) dat tot vetverlies leidt. Tekort, KT, eiwitinname en vooral VOLHOUDEN ! Zonder IF kun je prima tot 7% komen (ik vind het persoonlijk makkelijker met IF en dat schuif ik dus onder het vakje "volhouden").

Focus niet op bomen, richt je op het bos.

Wanneer je vet verbrand is irrelevant. Relevant is vet kwijt zijn aan het eind van de dag (of aan het eind van de week zelfs). Of je dat nu doet met 12 maaltijden per dag of 3, of je het doet met 24 uur vasten of 16, of je het doet met low-carb dan wel low-fat, allemaal details waar we uren over kunnen discussiëren. Tegenover iedere keuze staan voor- en nadelen. Maar uiteindelijk is het simpelweg je dagelijkse (of wekelijkse) calorie-tekort) dat tot vetverlies leidt. Tekort, KT, eiwitinname en vooral VOLHOUDEN ! Zonder IF kun je prima tot 7% komen (ik vind het persoonlijk makkelijker met IF en dat schuif ik dus onder het vakje "volhouden").

oke bedankt voor je reactie

Yo mensen

Wat betreft de trainingsstijl....moet dat ook aangepast worden aan IF :P?

Ikzelf train graag met veel setjes, herhalingen...tot failure enzo.
Ik las ergens dat je je meer moet focussen op compounds, en minder isolatieoefeningen??

Het belangrijkste is, volgens mij, dat je sowieso de basisoefeningen doet (squat, bechpress, Deadlift etc.)

Terug
Naar boven