XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Ja maar het blijft gaan om calorie deflict..

Dus dit is gelijk Bijvoorbeeld:

Iemand met onderhoudt van 2500 kcal eet 2000 kcal p dag en valt af

Of blijft 2500 kcal eten en verbrand 500 met cardio...

End of the day geef je je lichaam maar 2000 kcal om te over te houden voor onderhoud.....

Natuurlijk kan je ook minder kcal eten EN cardio doen maar Martin van Lean gains :) raadt dat niet aan wegens kans op oververmoeiheid/over training, spierverlies.... En het is niet leuk :P

End of the day geef je je lichaam maar 2000 kcal om te over te houden voor onderhoud.....

Natuurlijk kan je ook minder kcal eten EN cardio doen maar Martin van Lean gains :) raadt dat niet aan wegens kans op oververmoeiheid/over training, spierverlies.... En het is niet leuk :P

heb je toch goed geluisterd, 2 weken geleden zat je nog op crashdieet

heb je toch goed geluisterd, 2 weken geleden zat je nog op crashdieet

Hahaha neeheeeeee..... Dat crash diet is alweer 2-3 maanden voorbij hoor....

Maar heb wel je adviezen opgevolgd en zoveel gelezen en geleerd, maar dat ik er bijna mijn werk van kan maken haha

Hoe denken jullie over suiker vrij kauwgom? er zit per stuk 2,5 kcal in. maar ik kauw makkelijk een pakje per dag weg. dat is dus zon 30 kcal verspreid over de dag. erg?

Misschien een domme vraag, of een vraag die in de voorgaande 229(!) pagina's al is gesteld:
Hoe zit het met drinken tijdens de periode van vasten?
Koffie, thee, limonade en melk bijvoorbeeld?
Kan ik 's ochtends nog wel gewoon koffie en water drinken? Koffie zwart uiteraard. En is 't toegestaan om nadat ik naar mn werk ben gefietst (15K) een shake ofzo weg te werken? Want dan heb ik meestal wel brute honger. Of moet je dan ook een wachttijd in acht nemen ivm die Cortisol piek waar ik in dat stuk over las?

Abo.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.567
Misschien een domme vraag, of een vraag die in de voorgaande 229(!) pagina's al is gesteld:
Kan ik 's ochtends nog wel gewoon koffie en water drinken? Koffie zwart uiteraard

geen probleem

. En is 't toegestaan om nadat ik naar mn werk ben gefietst (15K) een shake ofzo weg te werken? Want dan heb ik meestal wel brute honger. Of moet je dan ook een wachttijd in acht nemen ivm die Cortisol piek waar ik in dat stuk over las?

vasten is vasten. Brute honger na 15 km fietsen... sissy, suck it up.

Citaat:
Origineel gepost door RockMMA
Kan ik 's ochtends nog wel gewoon koffie en water drinken? Koffie zwart uiteraard
geen probleem

Citaat:
. En is 't toegestaan om nadat ik naar mn werk ben gefietst (15K) een shake ofzo weg te werken? Want dan heb ik meestal wel brute honger. Of moet je dan ook een wachttijd in acht nemen ivm die Cortisol piek waar ik in dat stuk over las?
vasten is vasten. Brute honger na 15 km fietsen... sissy, suck it up.

Hallo, ik rol m'n nest uit. drink een half litertje water, neem een bak koffie en een cafeinepil en dan spring ik op m'n halve gare opoe fiets om mezelf 40 minuten het apen-lazarus te fietsen. Eenmaal op m'n werk heb ik het hartstikke druk met rond rennen om de baas te ontlopen en zodat t lijkt alsof ik verschrikkelijk hard werk :P
Maar goed, ik suck 't wel op dan.

16:00 zou dan m'n eerste eet moment worden. 18:00 weer op de fiets terug naar huis en dan??
weer wachten tot die geile cortisol piek is afgebouwd of gewoon stouwen als ik thuis kom? :D

daar gaat het niet om. Het gaat erom of dit ervoor zorgt dat je uit de fasted state raakt. anders ben je in principe voor niks aan het vasten.

ja dat is heel wat anders, ik zou me er niet druk om maken zolang je niet gaan overdrijven (een pack oid) Ik kauwde ook wel wat kauwgom tijdens het vasten, resultaten waren er wel.

Zwarte koffie en water is natuurlijk wat anders dan limonade en melk hé.

Overtraining door een beetje cardiotraining (ok, en minder kcal, maar toch)? En inderdaad, cardiotraining op een apparaat waarbij je niet vooruit komt vind ik inderdaad ook maar niks..

Nou ik ben er ook maar eens aan begonnen. Qua levensstijl past dit veel beter dan de bekende "eet zes keer per dag een beetje". Heb het window van 13:00 tot uiterlijk 21:00 gezet, tot nu is het aardig vol te houden (dag 4).

Ik sta nu op 101@1,85, hopelijk krijg ik hiermee m'n buikje weg zonder dat het al teveel massa kost. Doe het vooralsnog wel zonder supps dus moet mij het schompes eten aan kip en kwark. :D

De macro's heb ik uit die calculator gehaald en probeer ik zoveel mogelijk te benaderen, ik ben benieuwd wat het effect over een paar weken gezien is.

vasten en bulken kan ook goed toch, lijkt mij?

Ja hoor.. excellent voorbeeld van vet verbranden (tijdens je vast) en toch vet bijkomen (vanwege je bulk)

I *suspect* that you can gain mass doing 16/8 as long as you're in a calorie surplus. If you've read Martin's site, you'll know that he suggests 16/8 is excellent for slow gains. I can't confirm, however as I've never tried it for muscle gain. - john m berardi -

Je zou dus voor proefkonijn kunnen spelen en je zou dan heel langzaam spiermassa kunnen aanzetten vergeleken met een normaal dieet.

I *suspect* that you can gain mass doing 16/8 as long as you're in a calorie surplus. If you've read Martin's site, you'll know that he suggests 16/8 is excellent for slow gains. I can't confirm, however as I've never tried it for muscle gain. - john m berardi -

Je zou dus voor proefkonijn kunnen spelen en je zou dan heel langzaam spiermassa kunnen aanzetten vergeleken met een normaal dieet.

grrr IF is gewoon easy voor me omdat ik dan sochtends niet hoef te eten en niet zo snel te laat kom op school dus :D

maar i guess dat ik gewoon op normale tijden weer ga eten dan

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.580

been there, done that. En inderdaad, een slow ((c)lean) bulk is prima te doen. Recompen is echter een ander verhaal, maar misschien heb ik daar niet genoeg geduld voor.

Terug
Naar boven