MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.601
Zo doe ik het. Het principe van "kwarkje voor het slapen gaan" staat haaks op de principes van IF, want bij IF ga je een periode vasten, terwijl het argument van de kwark is dat het langzame eiwitten zijn en je dus de hele nacht iets te verteren hebt.

Kwark gewoon als laatste maaltijd.. zelfs als je window om 16:00 zou eindigen.

Oke, super bedankt. Ik ga binnekort ook serieus starten. Mensen die het leuk vinden als ik een log bij ga houden?

---------- Post toegevoegd Fri 7 Sep 2012 om 15:31 ----------

Serieus starten met IF bedoel ik dan.

been there, done that. En inderdaad, een slow ((c)lean) bulk is prima te doen. Recompen is echter een ander verhaal, maar misschien heb ik daar niet genoeg geduld voor.
vond je Het wat?
is het echt slomer dan een gewoon dieet?
want je blijft dan wel lean... en als je dan normaal dieet heb en je moet weer lang gaan cutten kom je dan niet gewoon op hetzelfde hoeveelheid gains uit als dat je fasted cleanbulk doet en dan minder lang hoeft te cutten ?

• #4.604
He duh....maar ik bedoelde trainingsstijl enz...

Soms begin ik me shouder dagen dus gewoon met isolatieoefeningen, lateral raises, achterkant shouders etc...dus voor isoleren voordat ik compounds ga doen....soms doe ik dat ook bij borst.

Of supersetten, megasetten.....

Ik bedoelde of je als je IF doet ook wat dingen moet aanpassen, dus minder intensief trainen ofzo? :P

De leangains methode gaat juist uit van intensiever trainen. Vele (echt veel) minder sets en oefeningen (allen de basic compounds.. sterker nog schouders worden helemaal niet getraind zelfs), maar wel zo zwaar mogelijk (binnen de betreffende rep-range)

• #4.605
He somaar alleen basic compounds.

Ik ben juist iemand die lekker veel sets (4, soms 5) en herhalingen en oefeningen doet....
ik ga echt niet alleen maar deadlifts...pull ups, squats, bench press doen ofzo...wtf mang.

Hahah schouders niet...:eek:
Wat is de reden van minder sets en oefeningen dan......meer oefeningen of meer sets zorgt voor overtraining?

In een cut heb je maar heel erg weinig volume nodig om je spieren te behouden, maar is het vooral het behoud van intensiteit (gewicht*reps) dat zorgt voor spierbehoud.

En ik kan niet zeggen dat zijn schouders erg achterlopen...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

He somaar alleen basic compounds.

Ik ben juist iemand die lekker veel sets (4, soms 5) en herhalingen en oefeningen doet....
ik ga echt niet alleen maar deadlifts...pull ups, squats, bench press doen ofzo...wtf mang.

Hahah schouders niet...:eek:
Wat is de reden van minder sets en oefeningen dan......meer oefeningen of meer sets zorgt voor overtraining?

Wellicht vinden zijn cliënten het dan makkelijker uit te houden en aangezien niet iedereen tijd genoeg heeft is het flex dat je met slechts de basis oefeningen goede resultaten krijgt...

Maarrrrr.... Ik doe het ook niet hoor.... Doe wel de basisoefeningen maar verder ook de rest.... Gewoon 3-4 oefeningen per spiergroep...

Daarnet lekker schouders/benen gedaan :D

• #4.607
Wellicht vinden zijn cliënten het dan makkelijker uit te houden en aangezien niet iedereen tijd genoeg heeft is het flex dat je met slechts de basis oefeningen goede resultaten krijgt...

Met 3 - 5 minuten rust tussen de sets duurt zo'n minimale training nog steeds eigenlijk best wel lang. Dus voor de tijdwinst hoef je het niet te doen.

Wel grappig dat veel van zijn cliënten zeggen dat ze veel sterker zijn geworden terwijl ze toch zijn afgevallen... lijkt me dat spierverlies wel minimaal zal zijn :)

Met een vetpercentage zoals Martin heeft ziet alles er al meteen beter uit :D

Met 3 - 5 minuten rust tussen de sets duurt zo'n minimale training nog steeds eigenlijk best wel lang. Dus voor de tijdwinst hoef je het niet te doen.

Fakkkk dan zijn de mensen in de sportschool vast blij als je zolang een de gewichten bezet houdt.
:eek:

Nou, ik vast van 22-15 uur en train gewoon zwaar.... Ga ook met kracht vooruit en zie verschil.
En ben pas 2 weken bezig.

Ik kan dat niet, zo lang rusten tussen sets en maar een paar oefeningen.... Dan voelt een training niet als een training

Ik eet btw op rustdagen ca 10-20% procent onder onderhoud en op trainingsdagen op onderhoud..

Tot nu tevree :)

Ben benieuwd naar jullie mening over het verhaal "inname VOOR de training vs. inname NA de training" gelet op de tijd die je spijsvertering nodig heeft om de macro's in je bloed te krijgen...

Goodmorning!

Ben vandaag (gisteren) ook eindelijk begonnen met IF :D Heb er echt zin in!
Vandaag lekker laat wakker geworden, omdat ik toch niet hoef te eten. En heb nu echt nog geen zin in eten ofzo. Net een liter water op.

Maar ik heb wel meteen weer een vraag:

Hoe zit het met m'n omega-3 pillen? Omdat daar toch aardig wat kcal in zitten?
Ik denk dat ik ze gewoon in m'n eet window moet nemen? En dan maar wat dichter op elkaar?

Gisteren 21:30 m'n kwark op en mag vandaag dus weer om 13:30 eten.

Hoe zit het met zwarte koffie, wanneer is het de beste tijd om dat te nemen?

Ook op rustdagen doe ik rustig cardio (50%) een uurtje, wanneer is het dan de beste tijd om koffie te consumeren?

Hoe zit het met zwarte koffie, wanneer is het de beste tijd om dat te nemen?

Ook op rustdagen doe ik rustig cardio (50%) een uurtje, wanneer is het dan de beste tijd om koffie te consumeren?

Zwarte koffie bevat geen calorieën.

laatste tijd heb ik wel vaak buikkramp tijdens het vasten..

Ohja en nog een andere vreemde side effect.. ik eet dus zon 2200 kcal binnen 4 a 5 uur (dat is mijn window) en dit klinkt misschien onsmakelijk, maar ik heb amper ontlasting? en dat nu al een week lang. terwijl toen ik heel de dag door aan het eten was ik soms wel 2 tot 3 keer per dag naar het toilet moest. en nu 1 keer in de 2 dagen en dan ligt er amper iets... wtf?

Ohja en nog een andere vreemde side effect.. ik eet dus zon 2200 kcal binnen 4 a 5 uur (dat is mijn window) en dit klinkt misschien onsmakelijk, maar ik heb amper ontlasting? en dat nu al een week lang. terwijl toen ik heel de dag door aan het eten was ik soms wel 2 tot 3 keer per dag naar het toilet moest. en nu 1 keer in de 2 dagen en dan ligt er amper iets... wtf?

Eet je hetzelfde? Krijg je genoeg vezels binnen..

Ik ga nog gemiddeld 1x per dag,

neem s een dagje wat meer kcal binnen om je lichaam een opkikker te geven. Wellicht dat het helpt

Gooi wat meer groentes in je schema, vooral wanneer je je fast breekt.

Laatst bewerkt:
Ik wil even zeggen dat ik echt blij ben dat ik begonnen ben! Keek net in de spiegel, en gewoon heerlijk om jezelf te zien zonder die opgeblaze bulkbuik. Ook zo lekker om niet constant met eten bezig te zijn.

Ik mag over een kwartier eten en heb hier nog echt geen behoefte aan ofzo. Kan nog makkelijk een paar uur doorgaan. Maar ik ga wel eten zo hoor, wil het niet te gek maken. 16/8 vind ik prima.

Topper dit!

Terug
Naar boven