XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Hebben jullie ook weleens een dag waarop je heel vroeg moet trainen, en dus al om 8.00 begint met het nemen van kwark en whey? Terwijl je normaal gesproken pas om 13:00 begint? Dit is nu nog één dag in de week, maar hoe zou ik het beter kunnen oplossen?

Ik train vaak om 9 uur en eet pas om 12 uur.

Je lichaam gaat echt geen spieren 'verbranden' in die paar uurtjes.

Lees eens het boek eat stop eat en dan kan je er meer over lezen.

Op leangains raden ze aan om dan 10 gram bcaa's voor en na de training te nemen maar daar zie ik niet echt het nut van in.

In de bulk heb ik daar energie voor, in een low-carb cut van 1800kcal niet:P

Hoezo dat dan niet, heb je maar 6 % vet ofzo?
Het is toch juist de bedoeling dat je vet gebruikt als brandstof.
Veel water drinken en even een cafeine pilletje helpt wel.

En mijn eigen ervaring is dat ik in fasted veel meer energie heb als dat ik net een dikke maaltijd achter me kiezen heb.

Mmm, ik ga het gewoon eens uitproberen, maar zie mezelf niet heavy squatten zonder siroop in mijn fles en op zijn minst BCAA's voor en na het trainen..

Probeer het eens zonder die pillen ed.

Gewoon water drinken en wel eerst even 5-10 mins opwarmen op de hometrainer, dit zorgt ervoor dat je 'systeempjes' gaan werken en dat je dus meer energie hebt.

Dat boek eat stop eat kan je zo ergens van internet afhalen en dit geeft wel veel info over hoe je lichaam reageerd in fasted state.

Train momenteel op woensdag en donderdag rond een uur of 16:30 en op zondag in fasted state rond een uur of 11:00.

Lunch 12:00 is meestal iets van 1000 kcal. en avondeten 1500. Prima vol te houden. Totaal geen last van hongergevoel. Als ik de "conventionele" cut methode volg, dan verga ik altijd van de honger.
Komt zeer waarschijnlijk omdat je je stofwisseling omlaag haalt. Iets waar je tijdens een cut juist niet naar op zoek bent. Dan ben je lekker catabool bezig.

Laatst bewerkt:
Waarom haal je je stofwisseling omlaag dan?

Dit is nog nooit bewezen.

Dat geeft dit voorbeeld toch al aan. Als je vaker eet dan werkt je stofwisseling sneller vandaar het honger gevoel. Als je lichaam een hele tijd niks krijgt heeft het niks te verbranden en gaat het zich daarop instellen, een hoge stofwisseling zou dan niet fijn zijn.

Als je dit soort zaken al in twijfel gaat trekken dan wens ik je verder veel succes met je cut.

Dat is niet waar. Als je minder eet gaat je stofwisseling wat minder snel werken. Het effect van de kleinere hoeveelheid eten is echter groter. 3 Grote maaltijden is (ook i.c.m. IF) prima mogelijk, maar je moet de porties wel op kunnen krijgen.

Misschien moet je ook eens kijken op leangains.com en je verder inlezen over voeding.

De standaard methode is misschien leuk en werkt ook wel als je een goede discipline hebt maar met IF is het veel makkelijker en ook bewezen dat het werkt.

Verklaar dan eens waarom je met dezelfde hoeveelheid voedsel verdeeld over meerdere maaltijden meer honger hebt?
En als je na jaren sporten nog steeds de makkelijkste weg kiest dan heb je er weinig van begrepen, niks is makkelijk in deze sport.

Laatst bewerkt:
Ach ja waarom moeilijk doen als t makkelijk kan.

Ik ben niet meer de hele dag aan het plannen wanneer ik wat moet eten.
Ik eet gewoon me calorien per dag en me vet % gaat naar beneden.

Laatst bewerkt:
Ja, en in de bulk groeit je VVM. Zeker als je ook twee weken diep cut, en twee weken bulkt.

• Topic Starter Topic Starter
Dat geeft dit voorbeeld toch al aan. Als je vaker eet dan werkt je stofwisseling sneller vandaar het honger gevoel.

Nee.

Als je dit soort zaken al in twijfel gaat trekken dan wens ik je verder veel succes met je cut.

hehehe.. als je dan toch "waarheden" vertelt... kun je ze dan svp onderbouwen ?

---------- Toegevoegd om 10:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:30 ----------

Ok dus dat verklaart het honger gevoel. Thnx weer wat geleerd.
Lees nu pas dat het onderzoek maar 2 weken heeft plaatsgevonden. Geniaal onderzoek, cutten in 2 weken. :roflol:

Ik ram er toch al snel 2+ kilo van af in 2 weken tijd...

Meten jullie ook heel goed jullie vetpercentages tijdens de cut om er zeker van te zijn dat je niet teveel VVM verliest?

nee. Ik zie het wel aan mijn prestaties in de gym

(als ik naar de WC ga verlies ik al VVM tenslotte, dus wat ben je eigenlijk aan het meten ? darminhoud, vocht, glycogeen, ... allemaal VVM maar nog steeds geen sprake van spierverlies))

Precies, in de cut zie ik mijn prestaties in de gym ook als graadmeter voor spierverlies. En ik gebruik elke dag creatine monohydraat, en dit kan voordelig zijn in de cut.

Jullie zijn gek man.(geen diss)
Als je wakker wordt heb je toch trek???
Jullie eten pas om 12uur?
Ken geen 1 BB die zo eet.
Alleen maar omdat het makkelijk is?

Terug
Naar boven