AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Om eerlijk te zijn vind ik al die "ik doe het al een week en ik zie duidelijk verschil dus het werkt" meldingen een nogal hoog BRO gehalte hebben. Fijn dat het je bevalt hoor, maar stel de definitieve conclusies nog even uit. (niet dat ik er aan twijfel dat het werkt hoor)

---------- Post toegevoegd Mon 10 Sep 2012 om 09:29 ----------

Ik doe ook maar een 200-220 gram of zo, maar goed ik moet toegeven dat spiermassa momenteel niet mijn prioriteit heeft. Gewicht is even belangrijker (ivm hardloopwedstrijdje) en krachtsverlies moet beperkt worden (14 singles deadlift (OK, rack lift) met 2xbw bevalt me wel, alhoewel die fail op de 15e me wel tegen staat, maar dat was denk ik vooral mentaal, 5 kilo minder ging wel nog UP voor 6 singles)

Oh wacht, ik zit nu op 80 kilo... dus dan is 200 ineens 2.5*BW geworden :) Never mind....
Ik heb dat hele protein verhaal eens aan Martin zelf gevraagd toen hij me begeleidde en zijn antwoord was dat 150gr eiwit per dag ook prima te doen zou zijn voor spierbehoud bij naturels, alleen in een cut heeft hoog eiwit dus hele andere voordelen zoals trage afbraak, minder vet opslag, etc.

Hoe doen jullie dat met omega's trouwens? Martin raad 2gr per dag aan. Nemen jullie dit in 1x of over de dag genomen. Zelfde vraag voor calcium sub inname... :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.642
Ik heb dat hele protein verhaal eens aan Martin zelf gevraagd toen hij me begeleidde en zijn antwoord was dat 150gr eiwit per dag ook prima te doen zou zijn voor spierbehoud bij naturels, alleen in een cut heeft hoog eiwit dus hele andere voordelen zoals trage afbraak, minder vet opslag, etc.

Hoe doen jullie dat met omega's trouwens? Martin raad 2gr per dag aan. Nemen jullie dit in 1x of over de dag genomen. Zelfde vraag voor calcium sub inname... :)

Ik eet veel zuivel en 2 keer in de week vis en dagelijks olijfolie ... omega-supplementering doe ik niet aan.

Ik maak me wat druk over de reinheid van die capsules. Heb gelezen dat alleen de visolie met co-extractie het zuiverst is (en duurder).

Klopt het trouwens dat Martin zelf weinig vet eet? Ik kan niet erg veel over voeding vinden op zijn site, en van die cheesecake topics wordt ik ook niet echt veel wijzer :D

Ik eet veel zuivel en 2 keer in de week vis en dagelijks olijfolie ... omega-supplementering doe ik niet aan.

Terwijl juist die omega supplementering een mooi effect kan hebben. Ik ben juist ook minder zuivel gaan eten (met name geen melk meer drinken, wel post workout chocomel). Melk maakt me echt bloated man. Nu net een week gestopt en ben gelijk een hoop vocht kwijt. Kwark zit ik nog wel aan 1 a 2 bakjes per dag. Dus zal zoals Martin aan raadt gewoon 500mg per dag nemen (is een combo tab met 250mg magnesium).

---------- Post toegevoegd Mon 10 Sep 2012 om 12:18 ----------

Ik maak me wat druk over de reinheid van die capsules. Heb gelezen dat alleen de visolie met co-extractie het zuiverst is (en duurder).

Klopt het trouwens dat Martin zelf weinig vet eet? Ik kan niet erg veel over voeding vinden op zijn site, en van die cheesecake topics wordt ik ook niet echt veel wijzer :D

Eet veel mager vlees idd en eet heel vaak hetzelfde voedsel, vandaar de subs misschien. Legt hij zelf ook uit in zijn post: http://www.leangains.com/2010/01/supplements-you-might-actually-find_09.html

Ik eet in ieder geval te weinig vis om goed in de vetten te zitten, ik heb de Ultra Omega-3 softgels van Now (raadt hij ook aan).

Dacht toch 50 gram vet op trainingsdagen.

Op rustdagen weet ik niet.

Dan hanteer ik 1 gram vet per kg lbm

Ikzelf ook bijna dagelijks vis. Dagelijks olijfolie en noten.

Voor de rest geen omega supplementen

Dacht toch 50 gram vet op trainingsdagen.

Op rustdagen weet ik niet.

Dan hanteer ik 1 gram vet per kg lbm

Ikzelf ook bijna dagelijks vis. Dagelijks olijfolie en noten.

Voor de rest geen omega supplementen

Op rustdagen moeten de vetten toch hoger?

Ik haal m'n vetten alleen uit, (ongezouten) cashewnoten en pindakaas. Soms 20+ kaas. Doe ik dat wel goed?

Kan op rustdagen zeker hoger maar je moet ook zien dat je dan niet teveel cals in totaal binnen hebt

• #4.648
Terwijl juist die omega supplementering een mooi effect kan hebben.

Hoe groot zou dat effect zijn denk je ?

Ik ben juist ook minder zuivel gaan eten (met name geen melk meer drinken, wel post workout chocomel). Melk maakt me echt bloated man. Nu net een week gestopt en ben gelijk een hoop vocht kwijt. Kwark zit ik nog wel aan 1 a 2 bakjes per dag. Dus zal zoals Martin aan raadt gewoon 500mg per dag nemen (is een combo tab met 250mg magnesium).

dehydratatie is geen optie ;)

Leuk voor een keertje tijdelijk, maar niet constant.

dehydratatie is geen optie ;)

Leuk voor een keertje tijdelijk, maar niet constant.

als je geen zuivel meer drinkt wil dat niet zeggen dat je jezelf uitdroogt lijkt me?
Zelf haal ik veel eiwitten uit zuivel en denk dat het lastig wordt als ik melk zou moeten schrappen :(

• #4.651
Ik doe niet aan dehydratie, maar ik was echt een vochtballon, there's a difference. ;)

Om eerlijk te zijn heb ik daar geel last van geloof ik zelfs niet met een kilo zuivel per dag (maar wie weet hoe ripped ik zou zijn zonder ....;))

Beetje aan het experimenteren met vasten, en heb gemerkt dat als ik over de 24 uur ga, mijn trek naar voedsel in ene verdwijnt. ook ben ik dan heel snel verzadigd.

You got yourself an eating disorder :D

150g eiwit / dag, fok.... Ik zit gemakkelijk aan 300g eiwit uit vlees/vis/kip per dag :( 1st world problems.

ik ben er nu een kleine 2 weken mee bezig. 16 uur fasting 8 uur eten. Het is te vroeg om te zeggen en 2 weken is niks maar lijkt toch echt dat ik droger ben.

Zal in de eerste week vooral vocht zijn.

Vandaag weer begonnen, toch even weer wennen en zien aan mijn calorieën te komen. Dus weer tellen. Zit ook al best snel vol.

Hey ik heb even een vraag. Ik volg het principe van 2 pre-workout meals, 1 post-workout meal. Op trainingsdagen zou ik een 3300kcal moeten binnenbuffelen. Op de website van leangains lees ik dat de post-workout meal de belangrijkste is en dat hij aanraadt 60% van je dagelijkse kcal in die maaltijd te stoppen. Nu, dat zou dan een maaltijd van bijna 2000kcal zijn. Maaltijden van 1000-1300kcal heb ik wel ervaring mee. Dit lukt wel. Maar 2000kcal is toch wel ff schrikken. Hoe lossen jullie dit op? Wat voor een maaltijd, want voor 2000kcal redelijke cleane kcal weg te eten moet je wel een hele hoeveelheid wegeten. Of zou ik toch iets meer kcal eten de eerste 2 maaltijden om zo die laatste maaltijd toch iets menselijker te maken?

• #4.660
Hey ik heb even een vraag. Ik volg het principe van 2 pre-workout meals, 1 post-workout meal. Op trainingsdagen zou ik een 3300kcal moeten binnenbuffelen. Op de website van leangains lees ik dat de post-workout meal de belangrijkste is en dat hij aanraadt 60% van je dagelijkse kcal in die maaltijd te stoppen. Nu, dat zou dan een maaltijd van bijna 2000kcal zijn. Maaltijden van 1000-1300kcal heb ik wel ervaring mee. Dit lukt wel. Maar 2000kcal is toch wel ff schrikken. Hoe lossen jullie dit op? Wat voor een maaltijd, want voor 2000kcal redelijke cleane kcal weg te eten moet je wel een hele hoeveelheid wegeten. Of zou ik toch iets meer kcal eten de eerste 2 maaltijden om zo die laatste maaltijd toch iets menselijker te maken?

Neem 2 post-workout maaltijden ?

Terug
Naar boven