XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

laatste tijd heb ik wel vaak buikkramp tijdens het vasten..

Ohja en nog een andere vreemde side effect.. ik eet dus zon 2200 kcal binnen 4 a 5 uur (dat is mijn window) en dit klinkt misschien onsmakelijk, maar ik heb amper ontlasting? en dat nu al een week lang. terwijl toen ik heel de dag door aan het eten was ik soms wel 2 tot 3 keer per dag naar het toilet moest. en nu 1 keer in de 2 dagen en dan ligt er amper iets... wtf?

Had ik ook. Stopte pas toen ik weer 12 uur per dag ging eten. Aan groenten of vetten heeft het zeker niet gelegen. Ben nog steeds niet achter de oorzaak.

Er hoeft toch ook niet altijd een aanwijsbare oorzaak voor te zijn? Niet iedereen is even geschikt voor IF. Een vriend van me moet het liefst elke drie à vier uur eten anders krijgt hij serieus last van zijn maag. Zo voelt mijn vriendin zich erg slap als ze lang niet eet. Sommigen moeten er gewoon aan wennen, maar het is niet voor iedereen weggelegd. Daarom zijn er natuurlijk ook zoveel verschillende eetpatronen bedacht. ;)

Zo week 1 is inmiddels voorbij.

Conclusie daarvan is dat ik qua kracht helemaal niks inlever!!
Gewicht is tot nu toe 2.4kg af gegaan.
Train 4 keer in de week, deze week toevallig 5.
Buik omtrek is met maar liefst 7cm afgenomen, veel vocht dus vast gehouden met mn voorafgaande bulk.

Buik omtrek is met maar liefst 7cm afgenomen, veel vocht dus vast gehouden met mn voorafgaande bulk.
Jij was dan toch wel een enorm opgeblazen balon met water, ofwa..? :eek:
Verwacht deze resultaten niet in de volgende weken. :D

Jij was dan toch wel een enorm opgeblazen balon met water, ofwa..? :eek:
Verwacht deze resultaten niet in de volgende weken. :D

Ja ook echt, moest flinke kcal binnenkrijgen voor bulk. Veel kh. ook en ik hou daar veel vocht van vast.. Ik moet wel zeggen dat ik nu heel clean eet. Mn top gewicht was 123kg.

Juist ja, want dat zijn wel veel kilo's en cm's in één week man.
Wel motiverend iig. ;)

Ja ook echt, moest flinke kcal binnenkrijgen voor bulk. Veel kh. ook en ik hou daar veel vocht van vast.. Ik moet wel zeggen dat ik nu heel clean eet. Mn top gewicht was 123kg.

Houd je wel bijv volle schouderkoppen en armen of is dat nu ook niet meer opgeblazen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.629
Fakkkk dan zijn de mensen in de sportschool vast blij als je zolang een de gewichten bezet houdt.
:eek:

Ze kunnen makkelijk tussendoor hun setjes doen... Het is niet MIJN apparatuur... Ik help ze zelf met laden en lossen.

Nou, ik vast van 22-15 uur en train gewoon zwaar.... Ga ook met kracht vooruit en zie verschil.
En ben pas 2 weken bezig.

Twee weken is niets...

Ik kan dat niet, zo lang rusten tussen sets en maar een paar oefeningen.... Dan voelt een training niet als een training

Ik heb er ook erg moeite mee, maar ik wil het gewoon een poosje proberen.

---------- Post toegevoegd Sun 9 Sep 2012 om 09:01 ----------

1 week is niks. ALLES werkt een paar weken.. het wordt pas interessant als je het 12+ weken doet en geen kracht verliest als je ruim onder de 10% komt.

Bro, calm down..

Ja man haha, ik ga waarschijnlijk ook IF proberen tot aan.de.9-10%, verder hoeft van mij niet eens en mogelijk dus.van meer mensen

Ok, mijn bulk is mooi geweest mijn pens wordt te dik voor mijn gevoel met mijn 92 kilo wordt het nu tijd om weer af te vallen. Ik wil hier niet al te lang overdoen, laten we zeggen een maand of drie? Om van 15/17% naar 10% te gaan.

Volgens het leangains principe zou ik het volgende moeten doen:

Op KT dagen onderhoud (zwaarste maal na de KT).
Op non KT dagen 20% eronder (zwaarste maal als eerst) en 2gram eiwit per kg lichaamsgewicht.
KT focussen op de heavy compounds met lage reps 4 a 5.
**** cardio.

Klopt dat een beetje?

Ok, mijn bulk is mooi geweest mijn pens wordt te dik voor mijn gevoel met mijn 92 kilo wordt het nu tijd om weer af te vallen. Ik wil hier niet al te lang overdoen, laten we zeggen een maand of drie? Om van 15/17% naar 10% te gaan.

Volgens het leangains principe zou ik het volgende moeten doen:

Op KT dagen onderhoud (zwaarste maal na de KT).
Op non KT dagen 20% eronder (zwaarste maal als eerst) en 2gram eiwit per kg lichaamsgewicht.
KT focussen op de heavy compounds met lage reps 4 a 5.
**** cardio.

Klopt dat een beetje?

Yup

Zou btw rond ca 3 gr eiwit p kilo doen

Pff zoveel 270 gram!...heb al moeite met 200 waar ik nu op zit dagelijks. Waarom raad je zoveel aan?

dat doen hun volgens mij op de site, zoveel mogelijk eiwitten voor spierbehoud tijdens het cutten, dat en eiwitten worden makkelijker en beter als energie gebruikt en niet zo makkelijk opgeslagen als vet bla bla bla...

What Should I be Eating?

High protein intake. The minimum is at least 2.5 grams of protein per kg of total bodyweight, and 3g+/kg of bodyweight is encouraged. On workout days, consume moderate/high carbs (in the post workout window) and low fat. On non-workout days, lower carbs higher fats.

Why so much Protein?

It keeps you full (satiated). And it has a high thermal effect (to get into it, the Atwater-formula from the 19th century states that 1g protein = 4 kcal energy. Factoring in TEF, it can be argued that the net effect of each gram of protein is really 3-3.2 kcal/gram).

moeilijk?

maak een lekkere tonijn omelet, of een protein brownie ;)

het is ff uitdokteren maar het is te doen man

Ik begin dinsdag weer met if. Weer vakantie kg's eraf cutten.
Beste methode voor mij:)

Ok, daar heb ik overheen gelezen op zijn site. Bedankt.

• #4.638

Om eerlijk te zijn vind ik al die "ik doe het al een week en ik zie duidelijk verschil dus het werkt" meldingen een nogal hoog BRO gehalte hebben. Fijn dat het je bevalt hoor, maar stel de definitieve conclusies nog even uit. (niet dat ik er aan twijfel dat het werkt hoor)

---------- Post toegevoegd Mon 10 Sep 2012 om 09:29 ----------

Ok, daar heb ik overheen gelezen op zijn site. Bedankt.

Ik doe ook maar een 200-220 gram of zo, maar goed ik moet toegeven dat spiermassa momenteel niet mijn prioriteit heeft. Gewicht is even belangrijker (ivm hardloopwedstrijdje) en krachtsverlies moet beperkt worden (14 singles deadlift (OK, rack lift) met 2xbw bevalt me wel, alhoewel die fail op de 15e me wel tegen staat, maar dat was denk ik vooral mentaal, 5 kilo minder ging wel nog UP voor 6 singles)

Oh wacht, ik zit nu op 80 kilo... dus dan is 200 ineens 2.5*BW geworden :) Never mind....

Laatst bewerkt:
Om eerlijk te zijn vind ik al die "ik doe het al een week en ik zie duidelijk verschil dus het werkt" meldingen een nogal hoog BRO gehalte hebben. Fijn dat het je bevalt hoor, maar stel de definitieve conclusies nog even uit. (niet dat ik er aan twijfel dat het werkt hoor)

Dat is ook waarom ik dan denk, 'waarom zie ik na een week nog niks', maar een duidelijk verschil duurt dus weken? Waarschijnlijk behalve wanneer je 15-20+ in vetpercentage zit..

• #4.640
Dat is ook waarom ik dan denk, 'waarom zie ik na een week nog niks', maar een duidelijk verschil duurt dus weken? Waarschijnlijk behalve wanneer je 15-20+ in vetpercentage zit..

Zien in de spiegel of zien op de weegschaal zijn 2 verschillende dingen. Ik zie zelden iets in de spiegel, tenzij ik het vergelijk met een maand terug ofzo maar dan eigenlijk alleen via foto's (of ik moet iets dramatisch hebben gedaan qua hydratatie/glycogeen... 100+ km hardlopen in een week tijd dat zie ik zelfs in de spiegel)

Terug
Naar boven