XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Neem 2 post-workout maaltijden ?

Dan ga je er vanuit dat ik nog veel tijd heb na mijn training. Helaas zal ik maar trainen rond 18.30u. Training gedaan rond 19.45u. Dus nog 3 kwartier de tijd om te eten.

Feedwindow is zo gezet omdat dit het meest praktische is. Binnen enkele weken zal ik namelijk tussen 12-13u een middagpauze krijgen. Om 17u einde werkdag. Tussen 13 en 17u geen noemenswaardige pauzes.
Het idee is dus om een maaltijd te nemen tussen 12-13u. Een maaltijd tussen 17-17.30u (terwijl ik naar huis rijd). En dan dus nog een pwo maaltijd.

Hoeveel uur om te eten heb je nog na je training, je hoeft natuurlijk niet alles in 1 x te eten...
Martin schrijft ook dat hij 50-60% NA je training aanraadt, maar hij zegt niet in één keer na je training... Wellicht kan je daar nog 2 porties van maken..

1 direct na trainen en 1 een uurtje later? (je hoeft niet maar 3x te eten, je kan 1-1000 x eten, als je je voeding maar binnenkrijgt en in jouw geval dan 50-60% na trainen)

Ikzelf heb ook 2 pre workout meals en 1 post. De post meal bevat 1300 kcal en dat is al proppen, maar ik ben na trainen nog maar ca 1 a 1,5 wakker en dan ga ik me nest in.

Als ik 9 uur thuis ben eet ik sowieso me avond maaltijd, dat is ca 700-800 kcal en gooi ik er nog een (nagerecht) banaan, whey, honing, andere crap etc etc tot ik aan me onderhoud zit...

Dan waggel ik proppievol me nest in haha...

Wellicht kan je ook je avondeten eten en aanvullen met andere voeding totdat je je macro's hebt bereikt.

Ikzelf ben lang bezig geweest om mijn voedingsschema te maken en om te schuiven totdat ik ook aan de 50-60% kwam post workout

Succes

---------- Post toegevoegd Wed 12 Sep 2012 om 10:10 ----------

Lees net je 2e post..
Of je verzet je window naar 17 uur tot bedtime...

Ikzelf heb mijn window van 15:00-22:00

Heb je helemaal geen mogelijkheid om bijv. 3 brood met beleg tijdens je werk te nuttigen (buiten de pauzes)

Lees net je 2e post..
Of je verzet je window naar 17 uur tot bedtime...

Ikzelf heb mijn window van 15:00-22:00

Heb je helemaal geen mogelijkheid om bijv. 3 brood met beleg tijdens je werk te nuttigen (buiten de pauzes)

Daar heb ik ook al aan gedacht. En om eerlijk te zijn weet ik nog niet zo goed hoe het allemaal in zijn werk zal gaan. Volgende maand zal ik meer weten. Maar het leek me zowizo erg ****ed up om te moeten toekijken om 12-13 uur hoe anderen aan het eten zijn terwijl ik daar met mijn flesje water zou zitten. Bovendien is het tussen 12-13u de ideale gelegenheid om goed te eten. Op niet trainingsdagen zou dit de grootste maaltijd moeten zijn en dat is dan weer perfect. Het énige knelpunt is voorlopig nog die grote pwo maaltijd op trainingsdagen.

Bedankt voor het meedenken. Het is ook fijn om lezen dat ook jij moet proppen om het binnen te krijgen. :)

Of je maakt je eetwindindow op trainingsdagen wat langer!

Zou ik kunnen doen. Dat maakt de fasting periode wel iets korter maar dit zal dan slechts 3 dagen per week zijn. En dan slechts alleen tijdens werkdagen, want als ik in het weekend train zou ik vroeger kunnen trainen en dus meer tijd hebben om te eten post workout.

Ik ben nu met week 4 bezig van IF, ik leef op een kcal tekort van 500. En train op lege maag, mijn window is 19/5 en ik begin met eten om 12.30uur en klaar om 17.30uur. Maar ik zie totaal geen verschil na 4 weken, buikomvang het zelfde vet% met 1.5% toegenomen afgelopen 2 weken.

Ik train om 09.30 tm 11.00uur, neem 1uur voor me trainen 10mg BCAA en creatine.

Ik krijg het volgende binnen:

2300kcal
200gr eiwitten
161gr koolhydraten
60gr vet

Ik train 5 x per week en eet dus ook het zelfde 5x per week. Ik break me fast mrt 1000kcal en daarna nog 2 kleine maaltijdjes van 1300kcal.

Ik maak niet het zelfde mee als iedereen laat zien op internet enz.

Mijn trainschema:

Gewoon lekker keihard trainen

Ma borst + beetje triceps
Di rug + beetje biceps
Woe benen + buik
Do schouders
Vrij armen + buik
Za rust
Zo rust

Nou zag ik wel dat er mensen zijn die speciaal compound training doen bij IF. Maar daar heb ik totaal geen ervaring mee.

Weet iemand wat het probleem kan zijn? Ben al vanaf 6 jan bezig met afvallen en vanaf mei met speciaal voeding wn serieus trainen. En word soms depresief omdat ik geen vooruitgang zie..... cardio genoeg gedaan vroeger maar totaal geen zin meer in nu,

Help me

Laatst bewerkt:
Je had ook op mijn site gereageerd denk ik? Daar reageerde ik ook al: Probeer eens te wisselen met je carbs/cal inname, je eet nu iedere dag het zelfde (en blijkbaar te veel)

Wellicht ook n dagje minder trainen? Nadruk leggen op zware basis oefeningen is altijd goed. Je traint nog niet zo lang toch? Probeer anders eens een tijdje upper/lower split, bijv. Lyle McDonald bulking routine (google) is een prima upper/lower split.

Heb idd op jou site gelezen en geregeerd, goeie site!!

Ik zat te denken aan een compound training ma woe vrij en dan idd op de rustdagen minder cabs te eten. Alleen weet ik nog niet zo goed wat een goeie compound training is. Heb wel wat screenshots gemaakt van een paar goeie waar veel mensen goed op reageerde. En die wou ik vanaf aankomende maandag gaan doen, en er was er nog 1 die ma di do en vrij was die leek me ook wel wat.

Ik weet dat lain gains ook een speciaal progamma heeft maar kan die nergens vinden helaas. Volgens mij deathlift squat dips bench press militairy press enz enz.

Maar ben bang dat ik weer iets verkeerd doe namelijk,

En met high carbs bedoel je toch op traindagen en low op je vrij / rust dagen????

Als je al zolang bezig bent en geen verschil ziet dan vraag ik me wel eens af waarom doe ik het eigenlijk....

Is die lyle mc donalds geschikt om te cutten / vetverlies? Dan moet ik me er even in verdiepen aankomende dagen en maandag beginnen. En denk maar weer beetje cardio erbij doen, waar ik geen zin in heb en ook het idee niet van snap als ik al laag in me kcal zit en toch aankom in vet terwijl me gewicht wel langzaam zakt

Is die lyle mc donalds geschikt om te cutten / vetverlies? Dan moet ik me er even in verdiepen aankomende dagen en maandag beginnen. En denk maar weer beetje cardio erbij doen, waar ik geen zin in heb en ook het idee niet van snap als ik al laag in me kcal zit en toch aankom in vet terwijl me gewicht wel langzaam zakt

Ik geloof niet in cutting/bulk schema's... Zwaar trainen, basis(compound) oefeningen (squat, deadlift, drukken, roeien etc) en voldoende herstel. En daar is Lyle prima geschikt voor!
Vetverbranden doe je met voeding imo.
Als je minder gaat trainen, heb je dus meer 'lage' dagen en dus een groter cal.tekort door je voeding. Ik zou de cardio dan nog even achterwege laten, gezien je afkeer er tegen. Moet ook zonder kunnen.

Ik ben nu met week 4 bezig van IF, ik leef op een kcal tekort van 500. En train op lege maag, mijn window is 19/5 en ik begin met eten om 12.30uur en klaar om 17.30uur. Maar ik zie totaal geen verschil na 4 weken, buikomvang het zelfde vet% met 1.5% toegenomen afgelopen 2 weken.

Ik train om 09.30 tm 11.00uur, neem 1uur voor me trainen 10mg BCAA en creatine.

Ik krijg het volgende binnen:

2300kcal
200gr eiwitten
161gr koolhydraten
60gr vet

Ik train 5 x per week en eet dus ook het zelfde 5x per week. Ik break me fast mrt 1000kcal en daarna nog 2 kleine maaltijdjes van 1300kcal.

Ik maak niet het zelfde mee als iedereen laat zien op internet enz.

Mijn trainschema:

Gewoon lekker keihard trainen

Ma borst + beetje triceps
Di rug + beetje biceps
Woe benen + buik
Do schouders
Vrij armen + buik
Za rust
Zo rust

Nou zag ik wel dat er mensen zijn die speciaal compound training doen bij IF. Maar daar heb ik totaal geen ervaring mee.

Weet iemand wat het probleem kan zijn? Ben al vanaf 6 jan bezig met afvallen en vanaf mei met speciaal voeding wn serieus trainen. En word soms depresief omdat ik geen vooruitgang zie..... cardio genoeg gedaan vroeger maar totaal geen zin meer in nu,

Help me

-Minder trainingsdagen doen 3 is zat,
-vooral basisoefeningen (zoals je zelf al zei, deadlifts, squats etc)
-Trainingsdagen op of net onderhoud en rust dagen - 20% (onder onderhoud)
Voldoende rust, dus ook slaap!

Oke mannen ga ik vanaf maandag beginnen met me nieuwe trainschema, eens checken wat dat doet. Hopelijk iets meer dan nu want het schiet niet op, na bijna 4 weken geen vooruitgang.

Thanks voor jullie hulp

Niet lullig bedoeld, maar je zegt zelf dat je bijna depressief word ervan dat je geen vooruitgang ziet ondanks clean eten en regelmatig trainen.

Als je dan echt zo graag die progressie wilt maken, wat weerhoud je er dan van om na de KT niet even 15-20 minuutjes wat HIIT cardio te doen man? Of pak een dagje extra 'rust' (geen KT) en ga dan eens een uurtje wat fietsen/rennen/whatever jij chill vind.

To achieve what others wont, you gotta do what others dont. ;)

Nou ik deed dit elke dag, en toen begon ik te meuren naar amoniak. En dat heb ik nu eindelijk weg, en voel me ook beter zonder cardio. Benen hebben meer energie en ben de rest van de dag niet kapot. Deed 20 HIIT interval en elke dag werd het zweten en amoiak meer en meer. En aangezien je ook kan afvallen zonder cardio wil ik dat graag zo doen, dus ga vanaf maandag compound training doen. Met meer rustdagen zoals Broodjekip zei, en dan iets lager in Kcal zitten.

Als je bang bent voor spierafbraak kan je altijd wat bcaa voor de cardio nemen, tenminste neem aan dat je daarom die ammoniakgeur weg wilt, omdat het daarmee in verband word gebracht

Alles al geprobeerd, ga vanaf maandag nieuwe schema doen. Dan misschien op de vrije dagen beetje cardio doen, dan 3x per week compound en 2 x cardio. Maar ik wil gewoon het juiste schema hebben incl voeding dat ik langzaam vet verlies. En gewoon rustig zo door kan gaan. Andere hebben binnen 4 weken toch wel een goede vooruitgang.

Maar misschien moet ik ook gewoon anders trainen, en mijn 2300 @ 2400 kcal minderen.

breekt een preworkout supp van 111kcal en 11 gr koolhydraten mijn fast? neem normaal alleen BCAA's en train fasted, daarna begint mijn 8 uur window, maar heb in het verleden erg lekker op preworkouts getrained

gr

breekt een preworkout supp van 111kcal en 11 gr koolhydraten mijn fast? neem normaal alleen BCAA's en train fasted, daarna begint mijn 8 uur window, maar heb in het verleden erg lekker op preworkouts getrained

gr

Dat denk ik wel
Of dat iets uitmaakt? Zolang je je aan je window houdt niet en anders compenseer je dat met de dag ervoor of erna

Terug
Naar boven