AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Je lichaam is ofwel 'fasted' ofwel 'feeded'.

Haalt het energie/voeding uit 100kcal? Ja, dus je komt uit je fasted state.

Zo zwart/wit is het ook weer niet. Martin geeft letterlijk aan dat het geen aan-/uitknop is. Een ramp zal het niet zijn, maar probeer het wel te minimaliseren.

Volgens mij staat deze kwestie trouwens letterlijk in zijn FAQ.

Dit zijn waarschijnlijk carbs in vorm van simpele suikers? Ik gebruik soms NR1 voor mijn training, daar zitten ook snelle suikers in. Ongeveer 15 gr carbs en dat breekt mijn vast gegarandeerd. Noxipro daarintegen bevat maar 1 gr.

is maltodextrine, dus ja.. maar er zit ook weer 17 gr aan eiwit in.
ik ga het gewoon een aantal weken proberen en mocht ik nadelen gaan ondervinden, dan stop ik er weer mee :)

tnx voor de reacties!

Zo zwart/wit is het ook weer niet. Martin geeft letterlijk aan dat het geen aan-/uitknop is. Een ramp zal het niet zijn, maar probeer het wel te minimaliseren.

Volgens mij staat deze kwestie trouwens letterlijk in zijn FAQ.

Het hele idee achter het vasten is dat je je insuline niet laat pieken, en daardoor andere hormonen de kans geeft om hun werk te doen.
Bovendien heeft hij het in die link alleen over de voordelen van bcaa/eiwit zonder carbs ipv met carbs.

Why does pre-workout protein boost metabolic rate when carbs doesn't?

The higher REE observed in the protein-supplemented experiment can be explained by increased muscle protein synthesis, which is a metabolically costly process. Older studies show that consuming pre-workout protein increase protein synthesis far more effectively than pre-workout carbs. This effect is due to shuttling amino acids to the working muscles, which in turn may increases protein synthesis for up to 48 hours. It goes without saying that if no dietary amino acids are present at this time, the effect would be blunted, which is what occurs if one would work out completely fasted or with carbs only.

The researchers put forth another hypothesis for the increased REE seen in the protein supplemented group. Pre-workout protein blunts cortisol throughout the day, which is another effect not seen fasted or with carbs only. In this context, lower cortisol could boost metabolic activity of muscle protein synthesis by allowing it to go on unscathed (cortisol increase protein breakdown and decrease synthesis).

In short, you have everything to gain by ingesting protein shortly prior to your "fasted" training session. The argument that pre-workout protein would interfere with fat burning can be laid to rest once and for all. Pre-workout protein will not only lead to better muscle and strength gains, but also help with fat loss due to it's effects on metabolic rate.

Het hele idee achter het vasten is dat je je insuline niet laat pieken, en daardoor andere hormonen de kans geeft om hun werk te doen.
Bovendien heeft hij het in die link alleen over de voordelen van bcaa/eiwit zonder carbs ipv met carbs.

Precies, van een paar kcal zal je insuline echt niet ineens door het dak gaan. Vandaar ook dat het geen aan- of uitknop is. Wel heeft het altijd invloed op de insuline dus moet je het proberen zoveel mogelijk te beperken, je wilt immers vasten.

Do BCAAs have Any Calories? Won't taking them break my fast?

As BCAAs are amino acids that make up protein, they definitely have caloric weight. Fasting is not an on/off switch - ingesting 10 calories won't suddenly turn fasting "off." Taking 10 grams of BCAA is ok.

Dus ja, het is vast minder goed dan zonder carbs, maar je gaat er ook niet dood aan. ;)

Over BCAA's gesproken. Ik had ze laatst dus besteld bij B&F. Gewoon het huismerk volgens mij. En op de verpakking staat dat derze 500mg zijn. Dit zou moeten betekenen dat ik er voor de training 20 moet slikken. Ik vond dit al nergens op slaan, dus slik er nu 10 voor de training. (wat ik al extreem veel vind) Zijn er BCAA's met grotere hoeveelheid per pil?

Tnx

BCAA neem ik altijd, tegen spierafbraak en voor spierherstel.

---------- Post toegevoegd Fri 14 Sep 2012 om 10:38 ----------

Over BCAA's gesproken. Ik had ze laatst dus besteld bij B&F. Gewoon het huismerk volgens mij. En op de verpakking staat dat derze 500mg zijn. Dit zou moeten betekenen dat ik er voor de training 20 moet slikken. Ik vond dit al nergens op slaan, dus slik er nu 10 voor de training. (wat ik al extreem veel vind) Zijn er BCAA's met grotere hoeveelheid per pil?

Tnx

Twee voor, twee na training.

Dat is jou redenering. Maar Mark zweert bij 10gram.

Tnx

10 pillen slikken "extreem"... :gay: gay.

Neem dan gewoon Amino 6600 van Fitness Authority of 1g tabletten, of beter nog: poeder.

Why does pre-workout protein boost metabolic rate when carbs doesn't?

The higher REE observed in the protein-supplemented experiment can be explained by increased muscle protein synthesis, which is a metabolically costly process. Older studies show that consuming pre-workout protein increase protein synthesis far more effectively than pre-workout carbs. This effect is due to shuttling amino acids to the working muscles, which in turn may increases protein synthesis for up to 48 hours. It goes without saying that if no dietary amino acids are present at this time, the effect would be blunted, which is what occurs if one would work out completely fasted or with carbs only.

The researchers put forth another hypothesis for the increased REE seen in the protein supplemented group. Pre-workout protein blunts cortisol throughout the day, which is another effect not seen fasted or with carbs only. In this context, lower cortisol could boost metabolic activity of muscle protein synthesis by allowing it to go on unscathed (cortisol increase protein breakdown and decrease synthesis).

In short, you have everything to gain by ingesting protein shortly prior to your "fasted" training session. The argument that pre-workout protein would interfere with fat burning can be laid to rest once and for all. Pre-workout protein will not only lead to better muscle and strength gains, but also help with fat loss due to it's effects on metabolic rate.

hier doelde ik inderdaad op, maar daarintegen zitten in die preworkout ook weer een hele berg aan middelen die de vetverbranding stimuleren, dus of dat op kan wegen tegen die 11 gram carbs? ik ga het gewoon proberen, op mijn vetpercentage nu zie ik de kleinste veranderingen qua dieet terug op me lichaam dus zal het snel genoeg weten

Wanneer nemen jullie supplementen zoals multivit en glucosamine, begin en eind van de dag of begin en eind van je feeding window? (Ik eet tussen 18:00 en 23:00)

Tnx

Scivation Xtend amino's in poedervorm. in 14g (2 scoops) zit 10g bcaa's. Goed spul.

Heb sinds vorige week me voeding aangepast op IF. En heb het idee dat ik nog steeds geen hol afval met IF. Me kcal behoefte laten berekenen op de sportschool, in zitmode verbruik ik 2100kcal bmr. En dat x 1.375 ofzo is 2800kcal - 500kcal = 2300kcal en dan kom ik aan qua vet. Dus nog meer gekort tot 2000kcal en als ik in de spiegel kijk lijkt me inham bij me buikspieren ook langzaam minder te worden. Dus het lijkt of ik nog meer aankom qua vet.

Moet ik me kcal nog minder maken? Of kan het zijn dat IF niet werkt bij iedereen?

Mijn voeding nu:

Postwork out:

70gr whey 340kcal
6 volkoren bruin 480kcal
1 blikje tonijn 130kcal
100gr kipfilet (broodbeleg) 120kcal

6 rijstwafels
15gr pindakaas
3 gekookte eieren (zonder geel)
70gr whey
Soms nog 70gr brinta door shake
Ook soms banaan en pruimen

Dit is wat ik zo'n beetje naar binnen doe op een dag. Weet geen groente, maar dit is ook traindagen. Op niet traindagen minder eten dus geen rijstwafels....

Misschien morgen even langs sportschool en weer even wegen en kijken wat hij aangeeft. Ik blijf op de 18% vet zitten al 8 weken............ gewicht zakt soms en dan even stil en gebeurd geen hol hahajaja

Wat doe ik fout.......

Hoe check je je vet percentage?
Heb je ook bij taille met een meetlint opgemeten?
Train je goed?
Hoeveel train je?
Hoelang vast je/wat is je eating window ?
Hoeveel gr eiwit per kg neem je, en vetten? En koolhydraten?
Etc. Etc. allemaal handig om te weten.

Ik zou beginnen met op alle dagen groente en fruit eten.. Zonder de goede micro nutrienten gaat is je lichaam niet blij en zal je minder snel progressie boeken. (naast dat het gewoon ongezond is..)

Verder zou ik zeker niet lager gaan zitten in kcal. probeer anders eens 2500 op trainingsdagen en 1800-2000 op rustdagen.

Inham bij je buikspieren ligt vooral aan het moment van kijken. Als je net 200 gram aan carbs naar binnen hebt lopen raggen + rest, waardoor je vocht vast houdt en je darmen prop vol zitten ga je natuurlijk minder inham zien. Kijk je tegen het einde van je vast, dan kun je er ineens een stuk strakker uit zien.

Terug
Naar boven