RobbertK
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 148
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
doelde meer op de metabolic benefits ervan, http://www.leangains.com/2009/12/pre-workout-protein-boosts-metabolism.html
gaan deze verloren door die 11 gram carbs denken jullie?
Dit zijn waarschijnlijk carbs in vorm van simpele suikers? Ik gebruik soms NR1 voor mijn training, daar zitten ook snelle suikers in. Ongeveer 15 gr carbs en dat breekt mijn vast gegarandeerd. Noxipro daarintegen bevat maar 1 gr.
Zo zwart/wit is het ook weer niet. Martin geeft letterlijk aan dat het geen aan-/uitknop is. Een ramp zal het niet zijn, maar probeer het wel te minimaliseren.
Volgens mij staat deze kwestie trouwens letterlijk in zijn FAQ.
Het hele idee achter het vasten is dat je je insuline niet laat pieken, en daardoor andere hormonen de kans geeft om hun werk te doen.
Bovendien heeft hij het in die link alleen over de voordelen van bcaa/eiwit zonder carbs ipv met carbs.

Over BCAA's gesproken. Ik had ze laatst dus besteld bij B&F. Gewoon het huismerk volgens mij. En op de verpakking staat dat derze 500mg zijn. Dit zou moeten betekenen dat ik er voor de training 20 moet slikken. Ik vond dit al nergens op slaan, dus slik er nu 10 voor de training. (wat ik al extreem veel vind) Zijn er BCAA's met grotere hoeveelheid per pil?
Tnx
Dat is jou redenering. Maar Mark zweert bij 10gram.
For the sake of convenience, I recommend getting BCAA in the form of powder and not tabs. Simply mix 30 g of BCAA powder in a shake and drink one third of it every other hour starting 5-15 minutes pre-workout. Tabs are cheaper, but much more of a hassle (you're going to have to pop a lot of tabs
Over BCAA's gesproken. Ik had ze laatst dus besteld bij B&F. Gewoon het huismerk volgens mij. En op de verpakking staat dat derze 500mg zijn. Dit zou moeten betekenen dat ik er voor de training 20 moet slikken. Ik vond dit al nergens op slaan, dus slik er nu 10 voor de training. (wat ik al extreem veel vind) Zijn er BCAA's met grotere hoeveelheid per pil?
Tnx
gay.Het hele idee achter het vasten is dat je je insuline niet laat pieken, en daardoor andere hormonen de kans geeft om hun werk te doen.
Bovendien heeft hij het in die link alleen over de voordelen van bcaa/eiwit zonder carbs ipv met carbs.
Why does pre-workout protein boost metabolic rate when carbs doesn't?
The higher REE observed in the protein-supplemented experiment can be explained by increased muscle protein synthesis, which is a metabolically costly process. Older studies show that consuming pre-workout protein increase protein synthesis far more effectively than pre-workout carbs. This effect is due to shuttling amino acids to the working muscles, which in turn may increases protein synthesis for up to 48 hours. It goes without saying that if no dietary amino acids are present at this time, the effect would be blunted, which is what occurs if one would work out completely fasted or with carbs only.
The researchers put forth another hypothesis for the increased REE seen in the protein supplemented group. Pre-workout protein blunts cortisol throughout the day, which is another effect not seen fasted or with carbs only. In this context, lower cortisol could boost metabolic activity of muscle protein synthesis by allowing it to go on unscathed (cortisol increase protein breakdown and decrease synthesis).
In short, you have everything to gain by ingesting protein shortly prior to your "fasted" training session. The argument that pre-workout protein would interfere with fat burning can be laid to rest once and for all. Pre-workout protein will not only lead to better muscle and strength gains, but also help with fat loss due to it's effects on metabolic rate.
Tnx
Scivation Xtend amino's in poedervorm. in 14g (2 scoops) zit 10g bcaa's. Goed spul.
Heerlijk... heb nu green apple... watermeloen was ook goed, lemon lime, allemaal top!!