Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Heb sinds vorige week me voeding aangepast op IF. En heb het idee dat ik nog steeds geen hol afval met IF. Me kcal behoefte laten berekenen op de sportschool, in zitmode verbruik ik 2100kcal bmr. En dat x 1.375 ofzo is 2800kcal - 500kcal = 2300kcal en dan kom ik aan qua vet. Dus nog meer gekort tot 2000kcal en als ik in de spiegel kijk lijkt me inham bij me buikspieren ook langzaam minder te worden. Dus het lijkt of ik nog meer aankom qua vet.

Moet ik me kcal nog minder maken? Of kan het zijn dat IF niet werkt bij iedereen?

Mijn voeding nu:

Postwork out:

70gr whey 340kcal
6 volkoren bruin 480kcal
1 blikje tonijn 130kcal
100gr kipfilet (broodbeleg) 120kcal

6 rijstwafels
15gr pindakaas
3 gekookte eieren (zonder geel)
70gr whey
Soms nog 70gr brinta door shake
Ook soms banaan en pruimen

Dit is wat ik zo'n beetje naar binnen doe op een dag. Weet geen groente, maar dit is ook traindagen. Op niet traindagen minder eten dus geen rijstwafels....

Misschien morgen even langs sportschool en weer even wegen en kijken wat hij aangeeft. Ik blijf op de 18% vet zitten al 8 weken............ gewicht zakt soms en dan even stil en gebeurd geen hol hahajaja

Wat doe ik fout.......

Je activity factor is dus gewoon te hoog. Het is geen kwestie of IF werkt of niet. Kcal deficit = afvallen. Niet afvallen = geen kcal deficit.
Ik zeg NIET dat je minder moet gaan eten. Je moet je activity factor dus opkrikken (actiever zijn tijdens je sport of buitenom je sport)

Ik volg het als volgt:

Mijn IF 19/5 dus 19uur vasten en 5 uur eten. Soms 6 uur eten!

Ik train om 09.30uur in me vasten, neem 10gr BCAA. Dan train ik een uur, zoals ik eerst deed. 1 spiergroep per dag 5 dagen per week. Nu 3 x per week proberen met meer compound oefeningen.

Dan ga ik om 12.30uur a 13.00uur eten, werk dan die bruine broodjes naar binnen met tonijn en kip. En me whey shakie. Dan werken en een paar uurtjes erna de rest, tot 17.30uur. Daarna alleen maar water en soms suikervrije energie 1 blikje 5kcal.

En zo elke dag,

Mijn KEV is 40/40/20

En neem +- 220gr eiwit en krijg 90gr vet binnen. Dus makro is wel in orde,

Nu vanaf afgelopen maandag zo:

3 x per week trainen, op traindagen meer kcal en koolhydraten. En op rustdagen minder kcal en koolhydraten. Eiwitten blijven het beetje het zelfde rond de 220gr.

Morgen om 11uur weer wegen, dan kijken wat het nu is.

Ik kijk in de spiegel en hou fotos bij, en steeds zelfde pose. En meet me buik ook steeds over navel. Blijft op 92cm zitten over navel.

Ik zal morgen einde van me vast eens kijken naar me inham, vanwegen veel spierpijn van deathliften heb ik de afgelopen 2 dagen wat extra koolhydraten genomen.

---------- Post toegevoegd Tue 18 Sep 2012 om 22:03 ----------

Actief zijn buiten me sport lukt niet hahaha, ik ben tattoeerder en zit dus na het trainen de hele dag stil. Als ik savonds thuis kom ben ik moe, klinkt stom maar tattoeeren is wel vermoeiend namelijk. En savonds trainen is geen optie aangezien de sportschool dan helemaal vol zit. En dus geen kans is op normaal trainen.

Ik heb dus actieffactor op 1.375 gezet 1/3x per week trainen. En mijn bmr zit op 2100,

Heb gereageerd maar gooit dingen door de war lees hierboven mijn antwoord

Ik ben zelf student en mijn activity factor ligt nu veel lager dan in de zomer. In de zomer werkte ik fulltime 50 uur per week. Moest kabels repareren en het was fysiek zwaar werk. Ik zat toen in de cut fase en ik probeerde af te vallen maar ik had mijn activity factor te laag ingeschat omdat ik dus heel actief was. Veel mensen schatten die factor te hoog in.

Kijk het voor een week of 2 aan, val je niet af, stel je activity factor bij zodat je 200kcal lager komt. Meten->vergelijken->aanpassen->uitvoeren->meten

edit:
Of gooi er 1 a 2 keer in de week 15 min cardio bij na je KT

second edit:
Fasted trainen is goed, probeer inderdaad je kcals post workout te houden

Als je hoofddoel echt perse afvallen is hoef je niet perse hoog in kcal te zitten op trainingsdagen. Op onderhoud of net erboven is genoeg. Of houd het op 1 dag in de week boven onderhoud. Verder is extra kcal omdat je gedeadlift hebt niet nodig als je 4 rustdagen in de week hebt imo.
Je zegt ook nog 'soms banaan en pruimen' dat is ook alweer 200kcal, of 70gr brinta komt ook algauw aan 200kcal.
Voor de rest lijk je het prima aan te pakken, enige probleem zal dus het aantal kcal zijn. Heb zelf ook geen fysiek zwaar werk en houd een activiteitsfactor van 1,3 aan.

Ben ondertussen al weer bijna 3 weken bezig.
Middel omtrek is aanzienlijk verminderd.
Kracht en massa neemt niet af, en vandaag ook nog een vetpercentage laten meten.

Ik heb me factor ook op 1.375 gehouden. 1 tot 3 sporten.

Ik ga nu me kcal iets lager houden en kijken, gisteren 6 volkoren broodjes gegeten met tonijn en kipfilet. En 4 gekookte eieren zonder geel. 140gr whey en alleen maar water. Is laag ik kcal maar dan zie ik binnen 2 dagen wel gewichtsverlies. Als ik meer ga eten dus bv brinta erbij en een banaan loopt het wat minder. Ik heb altijd weinig gegeten.

Smorgens 4 broodjes en de reet van de dag niets tot savonds dan avondeten. En soms een beetje chips, maar wel vaak vet eten hahahaha. Dus als je nu in 1 x meer gaat eten heb je dan geen kans dat je lichaam in spaarstand staat?

Ik hou dit even aan en kijken wat er gebeurd. Een week of 2 van me leven iets minder eten ga je niet dood aan, zolang ik me eiwitten maar binnen krijg en me bcaa.

Ik ga nu me kcal iets lager houden en kijken, gisteren 6 volkoren broodjes gegeten met tonijn en kipfilet. En 4 gekookte eieren zonder geel. 140gr whey en alleen maar water. Is laag ik kcal maar dan zie ik binnen 2 dagen wel gewichtsverlies. Als ik meer ga eten dus bv brinta erbij en een banaan loopt het wat minder. Ik heb altijd weinig gegeten.

Smorgens 4 broodjes en de reet van de dag niets tot savonds dan avondeten. En soms een beetje chips, maar wel vaak vet eten hahahaha. Dus als je nu in 1 x meer gaat eten heb je dan geen kans dat je lichaam in spaarstand staat?

Ik hou dit even aan en kijken wat er gebeurd. Een week of 2 van me leven iets minder eten ga je niet dood aan, zolang ik me eiwitten maar binnen krijg en me bcaa.

Nee juist niet, als je in één keer MINDER zou gaan eten is die kans er wel.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.709

"Spaarstand" ? Bestaat niet. (althans het is niet wat jij denkt dat het is)

Oke duidelijk, las eens zoiets dacht heeyyyyy das niet goed.

Ik ga me gewoon deze 2 weken aan een bepaald schema houden van kcal en daarna zie we wel wat er gebeurd. Mocht het niet werken dan minder of meer......

Zometeen naar personal trainer op zijn weegschaal staan en kijken en over 2 weken weer..

---------- Post toegevoegd Wed 19 Sep 2012 om 10:26 ----------

Moet wel zeggen dat ik vanaf jan 2012 een crash dieet heb gedaan met 1000kcal per dag. Dat voor een paar maanden, daarna langzaam iets meer gaan eten. En ook gaan trainen, dus kan het zijn dat me lichaam daar een klap van heeft gekregen?

Dat ik het ook zo goed doe op weinig eten, voel me beter slaap beter word beter wakker als ik minder eet. Als ik meer kcal neem word ik ****ing moe wakker en ben de hele dag moe. Nu minder gegeten en werd lekker wakker en voel me ook beter...

Ik ben aan het cutten met IF. Helaas gebeurde er weinig tot niks.
Ben op aanraden weer iets gezakt in carbs (-50gr) en wat omhoog in vetten.
M'n schema ziet er momenteel als volgt uit.

90K, 1,88m, 19% bf, 3.000 onderhoud

Totaal: 2.640 > [prot: 250 / carbs: 175 / vet: 105]

Window 14:00 - 22:00

break the fast 14:00 > 1185 [prot: 111 / carbs: 50 / vet: 58]
pre-wo 18:00 > 669 [prot: 57 / carbs: 58 / vet: 23]
post-wo 21:15 > 786 [prot: 82 / carbs: 66 / vet: 24]

Ik eet clean, amper snelle suikers op 20gr dextrose na post-wo, behoorlijk wat rauwkost/groente.
Qua proteine: 70gr isolaat, de rest kwark, kip, gehakt, eieren, karnemelk, tonijn.
Qua vet: olijolie extra virgin, cocosolie, gemengde noten.
Qua carbs: zilvervliesrijst, volkoren pasta, havermout, zelden brood.

Op trainingsdagen eet ik bovenstaande, op rustdagen 2.500 cal. (wat minder carbs).
En dan de carbs zoveel mogelijk tijdens breaking the fast.
Ook als ik fasted in de ochtend train gelijk na de training zoveel mogelijk van de carbs.

Wat doe ik fout? Eet ik te weinig op trainingsdagen?
Ben niet in 1x met -400/500 cal. gezakt.

Please help! Thanks! :)

Laatst bewerkt:
Same problem here lol,

Ik kom net bij de sportschool vandaan even op speciale weegschaal gestaan. En yeeessss in 1 week toch bijna 600gr vet weg. Dus gaat de goeie kant op nu, dus gewoon minder eten en dan kom ik er wel. Ga nu 2 weken me lage schema aanhouden en na 2 weken pas weer wegen. Op elke ochtend na thuis,

Bij mij werkt dus low kcal het beste, misschien toch echt minder actieffactor nemen. Dus op de 1500kcal tot 1700kcal zitten.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.713
[/COLOR]Moet wel zeggen dat ik vanaf jan 2012 een crash dieet heb gedaan met 1000kcal per dag. Dat voor een paar maanden, daarna langzaam iets meer gaan eten. En ook gaan trainen, dus kan het zijn dat me lichaam daar een klap van heeft gekregen?

Handig als je dat soort details weg laat .. ja, daar heeft je lichaam op gereageerd.

Sowieso het eerste wat je doet als je cut en helemaal niets merkt qua BF, kracht, VVM, BW of whatever is kcal schrappen. Hoe moeilijk is het? Mensen beginnen meteen met windows verkorten, % aanpassen, anders trainen enz. Maar vreten wel gewoon lekker hetzelfde aantal kcal weg.

Zoveel vragen met betrekking tot deze problemen hebben allemaal hetzelfde antwoord. Mensen beginnen meteen met windows verkorten, % aanpassen, anders trainen enz.

Same problem here lol,

Ik kom net bij de sportschool vandaan even op speciale weegschaal gestaan. En yeeessss in 1 week toch bijna 600gr vet weg. Dus gaat de goeie kant op nu, dus gewoon minder eten en dan kom ik er wel. Ga nu 2 weken me lage schema aanhouden en na 2 weken pas weer wegen. Op elke ochtend na thuis,

Bij mij werkt dus low kcal het beste, misschien toch echt minder actieffactor nemen. Dus op de 1500kcal tot 1700kcal zitten.

Veels te laag
Minstens je BMR eten: 2050 kcal voor jou

http://www.1percentedge.com/ifcalc/

Sowieso het eerste wat je doet als je cut en helemaal niets merkt qua BF, kracht, VVM, BW of whatever is kcal schrappen. Hoe moeilijk is het? Mensen beginnen meteen met windows verkorten, % aanpassen, anders trainen enz. Maar vreten wel gewoon lekker hetzelfde aantal kcal weg.

Zoveel vragen met betrekking tot deze problemen hebben allemaal hetzelfde antwoord. Mensen beginnen meteen met windows verkorten, % aanpassen, anders trainen enz.

Ik geef de info om een beeld te schetsen en te checken of ik daar geen (basis)fouten inzitten.
En stel die vraag omdat er ook gezegd wordt dat je met IF cut tijdens trainingsdagen beter op onderhoud kan eten.
Lukraak zakken snappen ik wel maar is misschien wat te simpel?

En als je leest zie je dat ik al minstens in 2 stappen ben gezakt.

Ik geef de info om een beeld te schetsen en te checken of ik daar geen (basis)fouten inzitten.
En stel die vraag omdat er ook gezegd wordt dat je met IF cut tijdens trainingsdagen beter op onderhoud kan eten.
Lukraak zakken snappen ik wel maar is misschien wat te simpel?

En als je leest zie je dat ik al minstens in 2 stappen ben gezakt.

Nee.

Spot on!!!!

Ok people, heb net even pm heen en weer gehad met RobbertK.
Heel simpel gezegd leek me meer dan (stapsgewijs) 500 onder onderhoud 'uit de klauwen lopen'.
Dat is doorgaans de ondergrens die men koppelt aan cutten.
En dacht ik dat er dan wellicht een andere oorzaak van het stagneren zou moeten zijn.
Thanks, ik ga verder zakken en mn eiwit hoog houden.

Terug
Naar boven