XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Is IF/leangains eigenlijk te doen als je (kantoor)werk doet van 08:00 tot 18:00 --> trainen rond 20/21u ?

De theorie klinkt opzich wel goed en die kerel van leangains heeft er erg goede progressie mee geboekt, maar voor Jan Modaal lijkt het minder praktisch (behalve als je werkloos bent etc).

In feite is het toch dit, als ik het goed begrijp;

16u vasten, 8u eten
je macro's halen
in fasted staat trainen (wat mij verre van ideaal lijkt)
grootste maaltijd direct na de training

Raster trainen hoeft niet, zolang je maar 50/60% na t trainen eet.

Hodgetwins adviseren om eating window zo kort mogelijk te houden voor vet verlies, wat is jullie opinie hierover?

Hodgetwins adviseren om eating window zo kort mogelijk te houden voor vet verlies, wat is jullie opinie hierover?

16/8 is prima. Bij dezelfde kcals innname zal een langere fast niet beter zijn. Misschien dat stubborn vet nog wat beter weg gaat bij 24u fasts, maar dan moet je toch echt wel sub 10% staan.

Wat zijn jullie ervaringen over het volgende:
Ik train beter fasted dan met 1 kleine maaltijd ervoor (vb 500 cal) dan voel ik mij echt niks waard

Ik vind weiniger maaltijden ook prettiger. Zowel op rust als trainingsdagen zit ik op 2 stuks

Wat zijn jullie ervaringen over het volgende:
Ik train beter fasted dan met 1 kleine maaltijd ervoor (vb 500 cal) dan voel ik mij echt niks waard

Ik vind weiniger maaltijden ook prettiger. Zowel op rust als trainingsdagen zit ik op 2 stuks

Tijdens bulk, wel gewoon eiwitten voor je training nemen.

De stand, na 20 dagen na de start van IF (Intermittent Fasting)

Buikomtrek: Zelfde gebleven
Nekomtrek: Zelfde gebleven
Gewicht: 0.2 kg toegenomen

Wat moet/kan ik hier nu uit afleiden....?

[p.s. wil IF gebruiken om buikvet kwijt te raken]

hieruit kan je afleiden dat je teveel eet.

dit.

en 20 dagen is echt niets.

En ik dacht juist dat ik te weinig at...oke bedankt!
Dat 20 dagen niets is, dat snap ik, maar daarom wil ik graag wel in het begin weten of ik het wel of niet goed doe.

Misschien moet ik op rustdagen minder gaan eten dan.

En ik dacht juist dat ik te weinig at...oke bedankt!
Dat 20 dagen niets is, dat snap ik, maar daarom wil ik graag wel in het begin weten of ik het wel of niet goed doe.

Misschien moet ik op rustdagen minder gaan eten dan.

Probeer eens 300kcal minder te eten per dag. En dan snijden uit carbs.

Banaan en kiwi weglaten en inplaats daarvan multivitamine pil.

Welke (specifieke) multivitamine pil moet ik nemen?
Maar het is toch belangrijk om twee stuks fruit in je schema op te nemen...? Daarom eet ik elke dag 1 banaan en 1 kiwi...

Welke (specifieke) multivitamine pil moet ik nemen?
Maar het is toch belangrijk om twee stuks fruit in je schema op te nemen...? Daarom eet ik elke dag 1 banaan en 1 kiwi...

Iedere dag fruit eten is nergens voor nodig. Vroeger in de winter deden ze dat ook niet. Ik eet max 2 fruitstukken per week

Terug
Naar boven