XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Ja, maar ben van plan daar ook mee te stoppen. Zie er de meerwaarde niet echt van in. Jij wel?

Aah oke, ik neem zelf wel 2 multitabs (aanbevolen dosering is 3) van Opti-Men. Daarnaast eet ik ook 1 a 2 stuks fruit met groenten.

Ik bekritiseer de meerwaarde ook beetje, maar calcium bijv. krijg ik sowieso te weinig aangezien ik geen zuivel consumeer.
Dus neem het gewoon, baat het niet schaadt het niet. Mijn urine heeft nog een normale kleur. Tijdens mijn PSMF dieet was het wel heel handig!

Had ik ook last van... Enige dat hielp was of bewegen Fasted trainen heeft voor mij nooit gewerkt.

Hierop voortbordurend: Wie van jullie doet echt aan fasted training? Ik merk dat op mijn zaterdagochtendtraining ik toch wel kracht/energie mis. De eerste setjes gaan nog maar het zakt veel sneller in.

Nu kan ik wel gaan eten voor die training maar dan verschuif ik mijn window een aantal uren. In hoeverre zou dat een negatief effect hebben? Bijvoorbeeld zes dagen van 13:00 tot 21:00, één dag van 9:00 tot 17:00. Wat weegt dan zwaarder, lekker trainen of een strak schema.

Of je doet je window die dag van 9:00-21:00.. 8 uur eet window kan best af en toe langer. (door eerder te eten heb je die dag ook "maar" een vast van 12 uur, de dag erna ineens van 20 uur)

Aah oke, ik neem zelf wel 2 multitabs (aanbevolen dosering is 3) van Opti-Men. Daarnaast eet ik ook 1 a 2 stuks fruit met groenten.

Ik bekritiseer de meerwaarde ook beetje, maar calcium bijv. krijg ik sowieso te weinig aangezien ik geen zuivel consumeer.
Dus neem het gewoon, baat het niet schaadt het niet. Mijn urine heeft nog een normale kleur. Tijdens mijn PSMF dieet was het wel heel handig!

Mijn urine is erna altijd fluo groen/geel een uurtje of twee nadat ik mijn multivit heb genomen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.785
Hierop voortbordurend: Wie van jullie doet echt aan fasted training? Ik merk dat op mijn zaterdagochtendtraining ik toch wel kracht/energie mis. De eerste setjes gaan nog maar het zakt veel sneller in.

Nu kan ik wel gaan eten voor die training maar dan verschuif ik mijn window een aantal uren. In hoeverre zou dat een negatief effect hebben? Bijvoorbeeld zes dagen van 13:00 tot 21:00, één dag van 9:00 tot 17:00. Wat weegt dan zwaarder, lekker trainen of een strak schema.

Hoe ziet je training eruit.. als je ook traint volgens het leangains schema dan lukt het misschien nog wel.

Kan ik beter multivitamine nemen als ik aan het vasten ben of bij m'n 1e maaltijd?

Waarom zou je meer energie hebben voor je avond training als je 's ochtends vroeg ontbijt ? Waarom niet gewoon iets eten voor je training ? Trainen op een lege maag is het andere uiterste, er zit een heleboel ruimte tussen lijkt me.

Waarom weet ik ook niet exact.. Maar ik heb na veel 'trial and error' gemerkt dat mijn lijf het beste klaar is voor een training als ik 's ochtends al begin met eten. Toen ik met IF pas om 12:30 begon met eten en wilde trainen tussen 16:30 en 17:00 dan was de training echt matig qua energie. Net alsof alle energie in het verwerken van het voedsel zat (veel of weinig eten maakte daarvoor weinig uit).

Zal ook wellicht met mijn kantoorwerk en de daarbij behorende lage fysieke inspanningen te maken hebben vooraf aan de training.

Op zaterdagochtenden trainen is bijvoorbeeld ook niet mijn beste tijdstip.. Ik train het lekkerst eind van de middag of begin avond op een of andere manier.

ik train fasted als ik zaterdagochtend kt doe of ga hardlopen (5-8km) op zondagochtend.
lukt prima, voelt wel iets anders, iets minder power maar prestatie lijdt er uiteindelijk niet onder.
na de training kan je waanzinnig eten haha!

en qua kou, ja ik voel dat ook meer voordat mn window start (14:00u).

@swagger: staat dat niet op het potje? of je 'em met veel water of bij vaste voeding het beste kan innemen?
en gewoon een stuk fruit/groente is altijd beter he..

• #4.789
Kan ik beter multivitamine nemen als ik aan het vasten ben of bij m'n 1e maaltijd?

Meestal staat er op de verpakking dat vitamines beter opgenomen worden als je ze bij de maaltijd in neemt. Ik zie geen voordelen om het op een lege maag in te nemen.
Is een tijdstip waarop je een (Multi)vitamine product inneemt belangrijk ?

Het beste tijdstip om een (multi)vitamine in te nemen, is tijdens een (warme) maaltijd. De vetoplosbare vitamines worden namelijk beter opgenomen in combinatie met de maaltijd, die doorgaans een hoeveelheid vet bevat. Daarnaast wordt bij vitamine C de opname uit ijzer bevorderd. Voor vitamines van het B-complex maakt het tijdstip van innemen niet uit.

Is gewoon een high intensity low volume schema.

lol, dat stuk van ****arounditis heb ik wel eens gelezen inderdaad, briljant. Mijn training kan je niet echt high intensity low volume noemen. Sets van 8 max, meestal failure in set 3 of 4 van een oefening. Zoals afgelopen zaterdag BP, inc. BP, BB shoulder press, decl. BP, inc. flies, cable flies/presses.

Ik doe momenteel (eigenlijk al maanden) Wendler boring is big. Dat is dus prima ? Ik doe al die assistance niet graag anyway dus tsja ik vind het wel fijn trainen zo. Lekker eenvoudig ook.

• #4.795
lol, dat stuk van ****arounditis heb ik wel eens gelezen inderdaad, briljant. Mijn training kan je niet echt high intensity low volume noemen. Sets van 8 max, meestal failure in set 3 of 4 van een oefening. Zoals afgelopen zaterdag BP, inc. BP, BB shoulder press, decl. BP, inc. flies, cable flies/presses.

Dat verklaart wellicht waarom je niet lekker traint op een lege maag ...

Dat verklaart wellicht waarom je niet lekker traint op een lege maag ...

Waarom dan? Gaat een 5 rep max training dan zoveel verschil maken? Of doel je op het totale volume? Ik had er namelijk al vrij snel last van, niet pas aan het eind van de training. Net alsof ik snel leeg was maar na even rust toch weer door kon.

Waarom dan? Gaat een 5 rep max training dan zoveel verschil maken? Of doel je op het totale volume? Ik had er namelijk al vrij snel last van, niet pas aan het eind van de training. Net alsof ik snel leeg was maar na even rust toch weer door kon.
Het totale volume gaat het om idd. Meer volume kost meer energie en dat red je misschien niet in fasted state.
Ik neem zelf altijd Xtend met creatine voor de training en als ik me zwakjes voel die dag begin ik tijdens mijn training al met mijn chocomel. :D

• #4.798
Het totale volume gaat het om idd. Meer volume kost meer energie en dat red je misschien niet in fasted state.
Ik neem zelf altijd Xtend met creatine voor de training en als ik me zwakjes voel die dag begin ik tijdens mijn training al met mijn chocomel. :D

dat :)

Dit is mijn vierde week, en het bevalt me zeer goed.
Heb zo goed als niet moeten wennen aan het fasten.
Voel me goed, fit en energiek. En straks na het trainen nog een flinke maaltijd met groente,kip,rijst en kwark met whey en cashewnoten als toetje.

5/3/1 + big but boring is sowieso een regelrechte afrader als je onder je onderhoud gaat eten. Ik besef me dat dit niet per se het geval hoeft te zijn met leangains, al heb ik wel het idee dat het gros minder zal gaan eten door het 8hour window.

Vind leangains overigens wel een interessant principe. Wie heeft dit meerdere maanden gedaan en wat deed het met je kracht?

Terug
Naar boven