Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Ben geen professioneel bodybuilder en heb die ambities ook niet, probeer gewoon een mooie fysiek op te bouwen. Daarnaast ben ik student, wil gewoon lol kunnen blijven trappen. Drink wel minder nu ik in de cut zit (vorig weekend zelfs geen druppel gehad, best een prestatie mij kennende).

Maar verder let ik er inderdaad wel op dat ik iets minder calorieen en koolhydraten binnenkrijg als ik weet dat ik die avond ga drinken.

Oh ik ook niet hoor en ik ben zelf ook niet heilig. ;)

Maar als je het al bij voorbaat in het schema zet geef je jezelf eigenlijk een vrijbrief voor die dag toch?

Oh ik ook niet hoor en ik ben zelf ook niet heilig. ;)

Maar als je het al bij voorbaat in het schema zet geef je jezelf eigenlijk een vrijbrief voor die dag toch?

Hoezo vrijbrief? Het eten dat je naast de alcohol naar binnen werkt, denk bij uitgaan/verjaardagen/etc aan chips, nootjes en andere vette meuk en ongezonde meuk, zorgt ervoor dat je dik wordt.
Ik weet dit echter en zorg er daardoor voor dat ik dit niet doe, en de dronken/aangeschoten ik weet dat ook.
Verder heb ik geen enkele cheatmeals, dus zie ik het probleem niet echt. Dat het misschien wat minder efficient is, nja jammer dan. Het leven moet ook leuk zijn soms :D

Dat zorgt er óók voor dat je dik wordt, maar de alcohol zelf kan dat ook al aardig. Plus de rem op de eiwitsynthese uiteraard. Maar je hoeft je niet aan mij te verantwoorden, integendeel, ik vroeg het mij alleen af. :)

Voor mijzelf zou het namelijk een vrijbrief zijn, dan betekent het elke zaterdag zuipen. Terwijl ik het anders misschien maar om de week zou doen, dat scheelt al de helft. ;)

Dat stuk ken ik inderdaad. Dat laatste punt wat betreft de junk die voor het vet zorgt is niet helemaal eerlijk, want zodra je ook maar iets van andere voedingsstoffen dan alcohol in je lichaam hebt kan dat alsnog als vet opgeslagen worden, niet alleen junk. Dus als je echt gaat drinken zou je verder praktisch niets moeten eten, ervoor en erna. Dat verklaart ook de magere alcoholisten waar hij het over heeft, die hebben vaak amper trek en eten bijna niets.

Ik train al behoorlijk lang volgens de 5/3/1 methode, de boring but big assistence gaat prima, zelfs fasted.

Ga je op uw 5-3-1 krachtset tot je niet meer kan of stop je bij de vooropgestelde reps zoals Wendler hier beschrijft? Ikzelf heb namelijk steeds de drang om rep records neer te zetten maar Jim zal dit wel met een reden schrijven I guess...

Doe je btw ook nog assistance ná je (5x10) assistance ? Of vind jij de 5x10 genoeg tijdens de cut ?

Yes, mn trainingspak maat valt t op dat ik droger word!
Go if!!

Combinatie van hoog volume naast je zware werksets met wekelijks verzwaren is niet echt een goede combo als je in een calorie deficit zit.

Plus als je het boek van Wendler hebt gelezen weet je dat hij ook af raadt, zeker met de BBB template.

---------- Post toegevoegd Wed 26 Sep 2012 om 00:28 ----------

Ik train al behoorlijk lang volgens de 5/3/1 methode, de boring but big assistence gaat prima, zelfs fasted.

Dat was de discussie niet. Fasted hoeft toch niet te betekenen dat je met een kcal tekort zit?

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.830
Combinatie van hoog volume naast je zware werksets met wekelijks verzwaren is niet echt een goede combo als je in een calorie deficit zit.

Dat van dat wekelijks verzwaren ben ik wel een beetje met je eens. Dat wil zeggen je zou wel kunnen verzwaren, maar hou rekening met het feit dat je weinig vooruitgang zult boeken.

Verder vind ik 5 relatief lichte setjes (50% van je trainingsmax toch ?) van 10 nu nog niet meteen een hoog volume, maar inderdaad, tijdens de cut ligt het accent op kracht- en vooral spierbehoud en dat volume gedeelte is gericht op spiergroei en dat gaat toch niet gebeuren in de cut, dus is het verspilde energie. (dat is ook het idee achter dat leangains RPT schema. Paar zware sets voor spierbehoud en verder herstellen van je inspanning)

Plus als je het boek van Wendler hebt gelezen weet je dat hij ook af raadt, zeker met de BBB template.

Ik zal eens op zoek gaan.

Oh ik dacht dat dat wel de discussie was.

Gonadan klaagde dat hij niet door een fasted training heen kwam en ik suggereerde dat het door het grote volume van zijn training kwam.

[Link niet meer beschikbaar]
http://www.dailymail.co.uk/health/a...als-day-cut-cholesterol-help-lose-weight.html

Eat NINE meals a day to cut your cholesterol (and help you lose weight)

Eat three square meals a day — that’s what your mother taught you and the experts have largely agreed.

In the past there’s been some talk about eating ‘little and often’ to keep blood sugar and energy levels steady, but for most people that seemed a little faddy.

But research is emerging to suggest eating little and often is healthier for us, and that we should be having as many as nine meals every day.

This may help lower blood pressure and cholesterol, and even encourage weight loss.

‘Splitting food intake so we eat many times a day will have metabolic benefits over and above the same food consumed in a small number of meals,’ says Dr Susan Jebb, head of the Medical Research Council’s Human Nutrition Research Unit.

In one of the latest studies, scientists from Imperial College, London, compared the diets of more than 2,000 people from the UK, Japan, China and the U.S.

While they all had the same calorie intake and food, half the participants ate fewer than six times a day, while the remainder ate more than six times.

....

Gonadan klaagde dat hij niet door een fasted training heen kwam en ik suggereerde dat het door het grote volume van zijn training kwam.

Klopt ja, dat was een discussie die wij hadden. Maar volgens mij liep er een parallelle discussie en zijn die nu verstrengeld geraakt. Bij mij lijkt het meer te komen omdat ik onvoldoende rust neem.

@Mister10: Wat wil je zeggen met deze post? Of is het gewoon om te lachen? :D

Klopt ja, dat was een discussie die wij hadden. Maar volgens mij liep er een parallelle discussie en zijn die nu verstrengeld geraakt. Bij mij lijkt het meer te komen omdat ik onvoldoende rust neem.

@Mister10: Wat wil je zeggen met deze post? Of is het gewoon om te lachen? :D

Over het algemeen is mister10 opzoek naar erkenning, voor zijn true eternal all time natural bodybuilding journey.

Ik meende dat ik laatst een artikel was tegengekomen over cardio icm met IF, en dat dit niet nodig of zelfs niet gewenst zou zijn (dacht ik te hebben gelezen). Iemand een linkje toevallig? Kan m niet meer terugvinden.

Ik cut nu aan de hand van een 4-day split met cardio erachteraan waarbij ik 400kcal per keer verbrand.

Zou ik IF gaan volgen, dan zou ik dus een 3-day split gaan doen, zonder cardio?

IF is gewoon een manier om je eetpatroon toe te passen, je trainingen hoef je niet perse om te gooien.

Cardio hoef je niet te doen omdat je ook gewoon dat aantal kcal uit je schema kunt schrappen.

But research is emerging to suggest eating little and often is healthier for us, and that we should be having as many as nine meals every day.

Je moet ook kijken hoe praktisch een opzet is voor het gros van de mensen. Ik weet niet wat voor dag besteding jij hebt, buiten je bodybuilding activiteiten.
9x eten is voor mij onhandig en komt slecht uit, grote kans dat ik de opzet niet dagelijks kan gaan hanteren.

Plus het gevaar van 9 kleine maaltijden is dat je snel zal over-eten, niet echt praktisch in een cut. Denk dat een van de grote voordelen van LeanGains is dat je minder tijd hebt om te veel kcal binnen te krijgen. Kan natuurlijk ook in je nadeel zijn als je wilt bulken.

die site neem ik persoonlijk niet egt serieus. heb ooit een keer gelezen dat een ui je test verhoogd en nog meer van die bullshit onderzoeken.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.840
die site neem ik persoonlijk niet egt serieus. heb ooit een keer gelezen dat een ui je test verhoogd en nog meer van die bullshit onderzoeken.

De onderzoeken zijn serieus, maar je moet natuurlijk altijd heel voorzichtig zijn bij het extrapoleren van onderzoeksresultaten naar kilo's op de weegschaal... daar zit een heeeeeeeel groot gat tussen gevuld met fantasie en wishful thinking (iets waar de meeste mensen geen gebrek aan hebben).

---------- Post toegevoegd Thu 27 Sep 2012 om 07:26 ----------

Je moet ook kijken hoe praktisch een opzet is voor het gros van de mensen. Ik weet niet wat voor dag besteding jij hebt, buiten je bodybuilding activiteiten.
9x eten is voor mij onhandig en komt slecht uit, grote kans dat ik de opzet niet dagelijks kan gaan hanteren.

Plus het gevaar van 9 kleine maaltijden is dat je snel zal over-eten, niet echt praktisch in een cut. Denk dat een van de grote voordelen van LeanGains is dat je minder tijd hebt om te veel kcal binnen te krijgen. Kan natuurlijk ook in je nadeel zijn als je wilt bulken.

IF is een manier om gedurende 16 uur van de dag weinig te eten :) (en in de cut overeet je inderdaad sowieso niet... tenzij je het fout doet)

Terug
Naar boven