Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

5/3/1 + big but boring is sowieso een regelrechte afrader als je onder je onderhoud gaat eten. Ik besef me dat dit niet per se het geval hoeft te zijn met leangains, al heb ik wel het idee dat het gros minder zal gaan eten door het 8hour window.

Vind leangains overigens wel een interessant principe. Wie heeft dit meerdere maanden gedaan en wat deed het met je kracht?

Doe het al meer als n jaar, weliswaar als onderhoud/recomp ( in januari eens een echte cut er mee doen) mijn kracht neemt langzaam toe, is zeker niet minder hoor, no worries

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.802
5/3/1 + big but boring is sowieso een regelrechte afrader als je onder je onderhoud gaat eten.

Waarom ?

Ik besef me dat dit niet per se het geval hoeft te zijn met leangains, al heb ik wel het idee dat het gros minder zal gaan eten door het 8hour window.

Vind leangains overigens wel een interessant principe. Wie heeft dit meerdere maanden gedaan en wat deed het met je kracht?

leangains IF of de workouts ?

Ik ben niet veel in kracht achteruit gegaan (op sommige punten zelfs sterker geworden) terwijl ik toch 10 kilo lichter ben dan in Mei. Alleen deadlifts worden wat zwaarder geloof ik maar dat kan ook komen doordat ik mijn riem niet meer zo strak kan krijgen. Afgelopen zondag een handdoek ertussen gedaan en toen ging het een fractie beter (totdat het toch in mijn onderrug schoot dan :( ). Overigens voornamelijk een soort van 5/3/1 gedaan. Dus 1 echte kracht set met wat geneuzel erachter aan. Die leangain-workouts doe ik nog maar 2 weken, dus daar valt nog niets over te zeggen.

Het totale volume gaat het om idd. Meer volume kost meer energie en dat red je misschien niet in fasted state.
Ik neem zelf altijd Xtend met creatine voor de training en als ik me zwakjes voel die dag begin ik tijdens mijn training al met mijn chocomel. :D

Alleen had ik niet het gevoel dat het totale volume een probleem was. Dan zou ik verwachten dat ik aan het einde van de training problemen kreeg. Maar ik had juist het gevoel dat ik elke oefening opnieuw na de tweede set op raakte, bij de volgende oefening ging het dan weer even goed tot ik daar ook op raakte. Maargoed, ik kan volgende keer wel eens proberen écht zwaar te gaan en te kijken hoe dat uitpakt.

• #4.804
Alleen had ik niet het gevoel dat het totale volume een probleem was. Dan zou ik verwachten dat ik aan het einde van de training problemen kreeg. Maar ik had juist het gevoel dat ik elke oefening opnieuw na de tweede set op raakte, bij de volgende oefening ging het dan weer even goed tot ik daar ook op raakte. Maargoed, ik kan volgende keer wel eens proberen écht zwaar te gaan en te kijken hoe dat uitpakt.

Te weinig rust tussen de sets dan ? Martin schrijft 3-5 minuten voor tussen sets.

Te weinig rust tussen de sets dan ? Martin schrijft 3-5 minuten voor tussen sets.

Drie tot vijf minuten? Dat is wel lang inderdaad, ik doe de oefeningen met een maat om en om. Dus dat zal neerkomen op één à twee minuten rust? Staat dat ook in dat stuk over ****arounditis? Want vijf minuten rust nemen klinkt voor mij juist als ****arounditis. ;)

• #4.806
Drie tot vijf minuten? Dat is wel lang inderdaad, ik doe de oefeningen met een maat om en om. Dus dat zal neerkomen op één à twee minuten rust? Staat dat ook in dat stuk over ****arounditis? Want vijf minuten rust nemen klinkt voor mij juist als ****arounditis. ;)

Zo voelt het ook aan (IMO)

Als je doel hypertrophy is mag je je best laten haasten, maar kracht(toename) laat zich niet haasten.
5 minuten is dan niks abnormaals imo.

Boys vraagje: ik heb 2 pre workout meals. En Post workout eet ik 2 dingen ,( behalve me protein Brownie die ik echt direct na mijn training nuttig) ik ben 21:00 uur thuis van trainen en heb dan nog 1 tot 1,5 uur om te eten

-1 bord avondeten (rijst/pasta met kip/of vis)
-1 bord brinta gemaakt met mass perfection en een banaan erdoorheen

Tot nu at ik eerst me avondeten en 45 min. Later pas de brinta (anders te vol bleeggghh)

Het past allemaal in me macro's en zo kom ik aan me 50- 60% van me kcal Post workout...

Is het beter om eerst de brinta met banaan te eten? En 45 min later de rijst?

Wat wordt sneller opgenomen door je spieren net na trainen? Of maakt t totaal geen fuk uit

Maakt niet zoveel uit, dat is ook het idee van IF.
Je eet in je window. Gaat er niet om hoelang/hoelaat maar hoeveel kcal.
En zolang je je 50/60% na je training hebt.
Wel raad ik persoonlijk aan wat snelle eiwitten na de training in je eerste maaltijd.

Ik ben dit nu een beetje aan het doornemen, aangezien ik ook in de cut ziet, en het ziet er allemaal interessant uit.

Ben al een beetje aan het puzzelen met mijn voedingsschema. Ik heb gelezen dat op trainingsdagen je moet proberen om zon 70-80% van je kcal na de training te eten? Klopt dat? En op rust dagen maakt het verder niet uit?

Nu moet ik het wel goed plannen aangezien mijn k*tsportschool tussen 13u en 15u dicht is (contract al opgezegd, maar kan pas vanaf feb2013 nieuwe sportschool kiezen). Verder ben ik doordeweeks druk met studeren, moet ik twee dagen per week naar school, en moet ik op vrijdag en zaterdag vanaf 18.00 vaak werken (tot 01.00). Is het volgende dan een acceptabel schema?

ma (trainen): 13u-21u
di (trainen): 13u-21u
wo (rustdag, 9.30-14.30 school): 13u-21u
do (trainen, 9.30-14.30 school): 13-21u
vr (trainen, meestal om 18.00 werken): 10/11u-17/18u
za (rustdag, meestal om 18.00 werken): normaal eten, ook ivm eventueel uitgaan.
zo (rustdag): 13u-21u

Of is het niet strikt noodzakelijk om elke dag te vasten?

Hoop dat iemand zo vriendelijk is antwoord hierop te geven.

Af en toe een dagje niet vasten zal geen probleem zijn, behalve als je sowieso al moeite hebt om je vast te voltooien. Ik zou het 1 of 2 weken aankijken en als je de dag erna alleen maar aan eten kan denken zou ik ermee stoppen.

• #4.817
Af en toe een dagje niet vasten zal geen probleem zijn, behalve als je sowieso al moeite hebt om je vast te voltooien. Ik zou het 1 of 2 weken aankijken en als je de dag erna alleen maar aan eten kan denken zou ik ermee stoppen.

+1

Ik ontbijt ook wel eens als het zo uit komt. Kwestie van flexibel blijven. Je kunt niet iedere dag hardcore zijn :)

Ik heb alleen wel mijn vraagtekens bij het feit dat je standaard al rekening houdt met een dag uitgaan. Misschien moet je dan toch wat op de carbs letten? Of het uitgaan sowieso meer als uitzondering zien?

Ben geen professioneel bodybuilder en heb die ambities ook niet, probeer gewoon een mooie fysiek op te bouwen. Daarnaast ben ik student, wil gewoon lol kunnen blijven trappen. Drink wel minder nu ik in de cut zit (vorig weekend zelfs geen druppel gehad, best een prestatie mij kennende).

Maar verder let ik er inderdaad wel op dat ik iets minder calorieen en koolhydraten binnenkrijg als ik weet dat ik die avond ga drinken.

Ey wazzup

Topic al gezien over katabole werking van eiwitpuls dieet?
Wat is jou gedacht hierover?

Terug
Naar boven