XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

IF is gewoon een manier om je eetpatroon toe te passen, je trainingen hoef je niet perse om te gooien.

Cardio hoef je niet te doen omdat je ook gewoon dat aantal kcal uit je schema kunt schrappen.

Cardio kan inderdaad een mooie manier zijn om makkelijker het kcal tekort te creëren, maar is wat dat betreft niet verplicht. Het hangt er natuurlijk wel een beetje van af of je überhaupt nog traint, maar dat doet iedereen hier wel. Voor een kantoorpik die niet aan sport doet zal cardio toch wel verplicht zijn als hij iets wil bereiken. :D

Met IF is het imo al erg makkelijk om onder je onderhoud te gaan zitten, dus die cardio maakt het dan alleen maar een extra uitdaging voor velen.

4 weken IF gedaan, na 2 weken IF werd ik moe en geen zin meer in trainen. Kwam smorgen me bed moeilijk uit en alles liep gewoon verrot.

Nam me kcal per dag met 40/40/20 KEV en zat op 2000kcal per dag,

Nu laatste week IF echt moe pijn aan me nieren en hoofd en pijn in me keel. Vet% neemt toe en vetvrije massa neemt af. Dus me lichaam gaat helemaal naar de kloten, nu langzaam beginnen met meer eten over de gehele dag.

Bij dokter schildklier laten testen, was boven gemiddeld en ook bloed niet goed. Cortisol te laag door vasten te trainen.

Ik stop ermee en ga vanaf maandag met Tom Barten beginnen aan een voedselrijk schema, hele hormoonstelsel is naar de kloten door die IF.

Ik begin er niet meer aan, misschien is het voor mijn lichaam niet goed.

En hier dan weer een andere ervaring: Geweldig om elke dag minder vet te hebben en toch nog steeds wat sterker te worden. Het frisse gevoel van vastend trainen. Het gemak om IF vol te houden. Ik ben er zelf blij mee.

Mensen hebben nu eenmaal een verschillende aanleg. Als ik me zo zou voelen was ik er allang mee gestopt.

Ik ben eigenlijk benieuwd naar het voedingsschema van iemand die 16/8 aanhoudt (hoe zien de maaltijden eruit).

Heb wat gezocht, kwam meer uit op voorstellen (vlees,groente als 1e meal etc).

Of kan iemand hier die leangains volgt zijn meals hier posten?

Ik ben nu al een tijdje bezig met IF, gericht op cutten.
Heb niet echt een vast voedingsschema.
Eet ongeveer -30%/+10% rust/traingsdagen.
Ik tel zelf altijd op de dag zelf, Voornamelijk kwark, ei, kip, whey, kaas, pindakaas, walnoten, pinda's, rijst, pasta, aardappelen, allerlei groenten en vlees etc etc.

Ik ben eigenlijk benieuwd naar het voedingsschema van iemand die 16/8 aanhoudt (hoe zien de maaltijden eruit).

Heb wat gezocht, kwam meer uit op voorstellen (vlees,groente als 1e meal etc).

Of kan iemand hier die leangains volgt zijn meals hier posten?

Is natuurlijk persoonsgebonden wegens: doel, gewicht, lengte, vetmassa etc etc

Dit is de mijne en is voor mij ok

Rustdagen

S middags :

3 brood met kipfilet en Hüttenkäse
Tonijn met 2 ei
2 knäckebröd met pindakaas

Thuis :

Avondeten

S avonds :

Tonijn met 2 ei
Brinta met 2 x whey shakes

Kcal 2170
Vet 70
Eiwit 228
carbs 157

Trainingsdagen:

S middags :

3 brood met kipfilet en Hüttenkäse.
1 ei
2 knäckebröd met kipfilet
1 whey shake

Voor trainen:

2 brood met tonijn omelet

Direct na trainen:

3 proteïne brownies
Eetlepel honing
Avondeten
Brinta/massp met banaan

2800 kcal
59 vet
228 eiwit
318 carbs

4 weken IF gedaan, na 2 weken IF werd ik moe en geen zin meer in trainen. Kwam smorgen me bed moeilijk uit en alles liep gewoon verrot.

Nu laatste week IF echt moe pijn aan me nieren en hoofd en pijn in me keel. Vet% neemt toe en vetvrije massa neemt af. Dus me lichaam gaat helemaal naar de kloten, nu langzaam beginnen met meer eten over de gehele dag.

Bij dokter schildklier laten testen, was boven gemiddeld en ook bloed niet goed. Cortisol te laag door vasten te trainen.

Ik stop ermee en ga vanaf maandag met Tom Barten beginnen aan een voedselrijk schema, hele hormoonstelsel is naar de kloten door die IF.

Als ik me zo had gevoeld was ik er ook gelijk mee gekapt. Wel raar omdat je juist ook goede resultaten bij diabetes (type II) patienten ziet icm met IF.
Hoe zag je voedingsschema eruit?

Zelf twijfel ik nog weleens of IF wel zo handig is in de bulk, al zegt Martin Berkhan dat hij zelfs in de bulk zijn clienten niet ver boven de 3000kcals laat eten.

Ik ben zelf nu met de BBB challenge van Wendlers 5/3/1 bezig, betekend dat mijn lijf in 3 maanden tijd flink op zijn kloten gaat krijgen en dat ik moet zorgen dat ik meer dan genoeg eet, wat soms weleens lastig is in die 8u.

Grappig hoe je IF de schuld geeft van al je klachten.

Grappig hoe je IF de schuld geeft van al je klachten.

Ik geloof best dat niet ieder lichaam er tegen kan. Aan de andere kant, je krijgt wel in de korte tijd dat je mag eten je voldoende kcal en voedingsstoffen binnen als je het goed doet.

Lijkt mij wel weinig die 2000kcal, met die stats. Daar zit ik niet eens ver vanaf.

Ik geloof best dat niet ieder lichaam er tegen kan. Aan de andere kant, je krijgt wel in de korte tijd dat je mag eten je voldoende kcal en voedingsstoffen binnen als je het goed doet.

Ik denk eerder verkeerde uitvoering van IF:

-Verkeerde eiwitten-carbs-fats verhouding

-Tdee verkeerd uitgerekend

-Foute voedingswaarden

Bijv. Al 40 40 20?
2000:100=20 x 20 = 400 kcal: 9 (vet) = erglaag

Was dit alleen Trainingsdagen of gebruikte hij het constant etc etc..

Dat soort dingen dus
Daar lag het eerder aan denk ik zo

Laatst bewerkt:
Sorry, maar als je door je eet style last van je schildklier krijgt, is er wel wat meer mis hoor.

Wie zegt dat het door zijn eetstyle komt? Er zijn zat mensen die prima op IF gaan.
Er zijn ook miljoenen mensen die hun ontbijt overslaan en niet trainen en op hun voeding letten.

Nou dat suggereert hij zelf. ;)

Goed bezig!

Mijn schema zag er als volgt uit:

08.30 uur 10gr BCAA
09.30 uur trainen
11.00 uur klaar met trainen en BCAA
13.00 uur eten 1100kcal (kip - 70gr whey eiwit - eieren - tonijn - wrapp - water -sinasappelsap)
15.30 uur rijstwafels 7 stuks (pindakaas kipfilet boter)
16.00 uur 70gr whey eiwit
17.30 uur 90gr brinta met water met klein beetje whey voor smaak

Supps:
B&F bodybuildingpack vitamine
BCAA poeder en tabs
Whey eiwit van B&F
Creatine van B&F

Ik kwam als een malle aan met 2300kcal dus gekort naar 2000kcal en dan ging ik lekker iets minder dan een kg per week. Trainde elke dag een uur elke spiergroep 1 x per week.

Bij mij begon het pas na 2 a 2,5 week, moe geen kracht meer om te trainen. Maar ik ben al vanaf 6 jan 2012 bezig met dieet. Dus misschien is mijn lichaam wel helemaal op nu, en deed het IF bij mij de stekker eruit trekken met lichaamelijk werk enz....

Terug
Naar boven