AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

low cal cutten, recomp, bulk ?
En wat is je vet% (en wat was het) ?

Recomp.

M'n vet% hangt rond de 11% denk ik. Het was eerst echt 16%.

Momenteel eet 2800/1800 kcal. En een stuk minder koolhydraten op rust dagen, slechts 110 gram.

@ Anthem: ben je nu ook aan het cutten? Ik ben er zelf verbaasd over dat ik het nu heb, omdat ik ook weer niet zo weinig calorien eet. 1,800 is toch best redelijk.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.882
Recomp.

Momenteel eet 2800/1800 kcal. En een stuk minder koolhydraten op rust dagen, slechts 110 gram.

@ Anthem: ben je nu ook aan het cutten? Ik ben er zelf verbaasd over dat ik het nu heb, omdat ik ook weer niet zo weinig calorien eet. 1,800 is toch best redelijk.

Als je van 16% naar 11% bent gegaan ben je aan het cutten, niet aan het recompen. Dan blijft je vet% gelijk (ongeveer)

Ik heb precies het zelfde, datgene over de coïtusdrive. Het is gewoon veel minder geworden. Ook merk ik dat ik sneller geirriteerd raak.

Nog even over dat wisselen tussen 6-week-bulk en 4-week-cut. Klinkt interessant en ik zou het +10%/-20% wat ik nu doe (resp. training/rust) om kunnen zetten naar +10% voor alle dagen. Dan heb ik vast ook minder behoefte aan slecht voedsel buiten het schema. Goed idee? Ik hoef niet te recompen; vind mezelf wel droog genoeg en wil meer spiermassa, maar niet aankomen in vet. Uiteraard window van 8/16.

Als je van 16% naar 11% bent gegaan ben je aan het cutten, niet aan het recompen. Dan blijft je vet% gelijk (ongeveer)

naar mijn weten is recomp op +- het zelfde gewicht blijven, maar je spier/vet ratio verhogen.

Anyway, ga er ook eens terug aan beginnen. Sta op een 114-115kg vanwege medicatie, gisteren mee gestopt. Heb zelfs een klein buikje gekregen.

Beginnende gyno er ook van gekregen, dus zet ik er 10mg nolvadex naast.

Voor de rest wat ephedrine en nicotine via kauwgom.

Dieet zal vooral uit vis bestaan en broccoli.

Laatst bewerkt:
Recomp.

Nu niet meer, tot vorige week nog wel. Lang verhaal maar heb meerdere blessures gehad en die gaan niet weg dus ondanks dat ik nu niet zwaar train toch maar weer op/boven onderhoud gaan eten in de hoop dat m'n lichaam beter herstelt.

Maar op 1800 heb ik ook aanzienlijk minder zin in coïtus dan gewoon op onderhoud.

Wil hier vanaf maandag 8 oktober mee beginnen.

Heb de volgende e/k/v verhoudingen etc (schema per dag opgesteld, ivm school en werk. dan hoef ik niet zo veel na te denken over de verdeling).
Onderhoud is ongeveer 2850. Ik train op ma/wo/vr zoals je wss wel kunt zien. Wat vinden jullie hiervan?

Woensdag en donderdag ben ik tussen 9.30 en 14.30 niet thuis ivm school. Ik heb vrijdag en zaterdag als werkdagen meegenomen (beginnen om 18u). Mocht ik vrij zijn zal ik gewoon het schema volgens maandag (trainen) of dinsdag (rust) volgen.

25u6snq.jpg

( http://i50.tinypic.com/25u6snq.jpg )

Ben dit topic aan het doorlezen (zit op p104) en heb meerdere sites etc al doorgekeken. Heb echter nog een paar vragen:

1. Ik snap het refeed gedeelte nog niet helemaal. Ik zit nu op een vp van ongeveer 16,5% en wil cutten naar zo'n 11 a 12%, voordat ik weer met bulken begin. Moet ik dan ook nog steeds een refeed dag per week inplannen? En zo ja, hoe moet ik die dag dan invullen kwa eten?

2. Kunnen zoetjes in thee of koffie kwaad? Ik neem aan van niet, aangezien er 0,0004 kcal in een zoetje zit ofzo, maar ik dacht ik vraag het eten.

3. Mijn window is van 13u-21u. Soms moet ik op vrijdag en/of zaterdag echter al om 18u beginnen met werken, waardoor mijn window veel korter is. Kan ik als ik om 18u moet beginnen, de dag erna bv om 11u al starten met eten? Dan zou ik dus gewoon ontbijten. Vraag is dus eigenlijk; is het niet ontbijten een belangrijke factor? Of gaat het puur om de duur van het vasten steeds? Want tussen 18u en 11u zitten dus 17u.

Hopelijk wil een van jullie hier, al dan niet gedeeltelijk, op reageren! :)

punt 2:

1 zoetje kan in mijn ogen geen kwaad, als je daarmee dat zwarte bakkie pleur naar binnen kan werken in de ochtend doe het gerust ;p

punt 3:
De duur van het vasten is belangrijker dan de hele ontbijt kwestie. Ikzelf heb nu een window van 11 tot 7 en ik sta rond 7/8 uur op. Over het algemeen vind ik het relaxt als ik ongeveer 4 uur voor mijn slaap vast en 4 uur nadat ik wakker word.

Het is overigens niet erg als je window op sommige dagen wat korter is, zeker in de cut. Je kan er zelf voor kiezen om dan 16 uur te vasten en dus eerder te beginnen met eten of je kiest er voor om door te vasten tot 1 uur. Personal preference.

Toevoeging:
Mijn vader is nu ongeveer 3 weken bezig met IF met een window van 11 tot 6. Simpelweg zijn ontbijt 3 uur opgeschoven en alleen een kop koffie na het avondeten. Inmiddels oogt hij nog wat slanker in de spiegel (50j,1.75m, 71kg). Mijn moeder die me voor gek verklaarde dat ik deed aan vasten heeft inmiddels haar eerste IF dag erop zitten :D

Laatst bewerkt:
Leuk dat je ouders ook meedoen, die van mij verklaren me nog steeds voor gek na bijna een half jaar

Ik werd ook voor gek uitgemaakt thuis. Maar lekker boeien.

Kracht neemt niet af bij mij, eerder juist toe.
Wel merk ik dat wanneer ik fastend train (vrijdag/zaterdag) dat ik eerder verzuur dan normaal. Maar dat neem ik voor lief, gewoon kwestie van meer door de verzuring heen leren trainen.

Al mijn trainingen zijn na 16 tot 20 uur vasten, af en toe een minuutje extra rust nodig maar verder geen problemen mee. Daar raak je simpelweg aan gewend, je lichaam leert efficienter met energie om te gaan tijdens je trainingen. Dat is natuurlijk geen voordeel bij je 1 rep max, maar het nadeel is miniem

Al mijn trainingen zijn na 16 tot 20 uur vasten, af en toe een minuutje extra rust nodig maar verder geen problemen mee. Daar raak je simpelweg aan gewend, je lichaam leert efficienter met energie om te gaan tijdens je trainingen. Dat is natuurlijk geen voordeel bij je 1 rep max, maar het nadeel is miniem

Vind het veel relaxter dan eten voor me training!

Hoe strict zijn jullie met kcal verdeling (off-dagen / trainingsdagen) en verhouding ew/kh/vet ?

Nou ik mag weer hoor...mijn dagelijks kwartiertje is van 09.00 verplaatst naar nu ongeveer. Wel jammer als ik allemaal uitrekenen wat voor tyd mij dit thuis kost ipv op mijn werk (waar ik doorbetaald krijg) tot aan mijn pensioen. Schijten in de baas zijn tijd zit er voor mij niet meer in door if.

Nou ik mag weer hoor...mijn dagelijks kwartiertje is van 09.00 verplaatst naar nu ongeveer. Wel jammer als ik allemaal uitrekenen wat voor tyd mij dit thuis kost ipv op mijn werk (waar ik doorbetaald krijg) tot aan mijn pensioen. Schijten in de baas zijn tijd zit er voor mij niet meer in door if.

Dan heb je maar een keus.. je kwartiertje nu uitstellen tot morgenochtend:D

Zo ik ben mijn info over IF weer aan het updaten (mijn kennis is met name van 2009 toen ik 6 weken client van Martin ben geweest) en ik ga komende week weer echt beginnen met een cut naar sub 10% om daarna verder alleen nog maar te recompen, leangainen. Ik wil na al die jaren van me vol vreten met als excuus dat ik dan harder groei echt niet meer vet zijn.
Zal mijn dieet etc wel posten als ik alle info verzameld heb. :D

(ben nu natuurlijk wel al losjes met de cut begonnen, maar heb nog niks uitgerekend).

Heb je paar vaste maaltijden waarmee je varieert, of ingredienten?

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.900
Heb je paar vaste maaltijden waarmee je varieert, of ingredienten?

Beide.

lunch en diner zijn in de cut nogal gevarieerd (salades, soepen, en andere groente/vlees maaltijden veelal eenpansgerechten). Lunch in bulk/trainingsdagen is veel stabieler (boterhammen meestal met hetzelfde beleg). Diner is sowieso iedere dag anders binnen een week.

---------- Post toegevoegd Thu 4 Oct 2012 om 10:01 ----------

Hoe strict zijn jullie met kcal verdeling (off-dagen / trainingsdagen) en verhouding ew/kh/vet ?

Ik doe er een redelijke gooi naar, maar reken niks meer uit. Zo precies komt het allemaal niet. En verhoudingen doe ik niet aan, anders dan low-fat en low-carb dagen.

Terug
Naar boven