Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Wat ik zelf lastig vind zijn low carb dagen met genoeg eiwit.

Op low carb dagen eet ik over het algemeen alleen vlees groenten en fruit/noten, af en toe een bakje kwark toe.

Verder wissel ik elke dag door, rund kip vis rund kip vis etc.

Wat ik zelf lastig vind zijn low carb dagen met genoeg eiwit.

Op lowcarbdagen eet ik veel vis (tonijn in blik) 2x dat is zo al 60 gr eiwit, daar nog 2 ei doorheen en hoppa: dat is portie 1,

Dan nog kipfilet, pindakaas, misschien nog aanvullen... whey shake en je hit zo je eiwitten

Gast, serieus verdiep je dan ook écht als je zo specifiek commentaar wilt geven. Ik ben de eerste x na een aantal weken weer gestopt en heb het recent weer opgepakt.

Dan ben je toch geen half jaar bezig met IF en kan je dus ook geen resultaten verwachten? :rolleyes:

---------- Post toegevoegd Fri 5 Oct 2012 om 07:32 ----------

Die video tutorial gebruik ik ook! In welke formule geef je dan de metingen in (website)?

Dat doet dat ding zelf. :D

---------- Post toegevoegd Fri 5 Oct 2012 om 07:34 ----------

Verstandig inderdaad, er wordt namelijk geen auteursrechtelijke documentatie gedeeld op internet, de e-police pakt je dan namelijk binnen no time op.

oh ja, verwijder je ook even je mp3'tjes en natuurfilms.
Kinderachtig. Als client van Martin maak je een "gentlemens agreement" dat je die info niet deelt. Martin heeft me daarna als ex client nog een aantal keer geholpen, dus ik ga die afspraak met hem niet schenden.

Trouwens vandaag nog eens goed geoefend met meten, het zal nooit 100% waterdicht worden, maar het klopt nu een heel stuk beter. Kom nu consistent uit op 17,4%, dat lijkt me veel dichter bij de waarheid liggen. Zal in mijn log mijn hele IF aanpak verder uitwerken voor de geinteresseerden, zodat het topic niet vervuild wordt door mij. :D

Laatst bewerkt:
Op low carb dagen eet ik vooral veel vlees met groentes. Gehakt/Tartaar als ik meer kcals wil en kalkoen/kip als ik lager in de kcals wil blijven. Hetzelfde principe als ik vlees vervang voor vis. Zalm bijvoorbeeld in plaats van gehakt en tonijn in plaats van kip.

Met 400 gram vlees, bakje kwark en een paar eitjes ben je al een heel end voor wat betreft je eiwitten.

Ik eet op lowcarb dagen voornamelijk kwark, kipfilet, ei en whey om aan me eiwitten te komen. Ik eet vrijwel elke dag 2 bakken kwark.

Ik eet op lowcarb dagen voornamelijk kwark, kipfilet, ei en whey om aan me eiwitten te komen. Ik eet vrijwel elke dag 2 bakken kwark.

2 bakken kwark is al 100 gram eiwit. Met wat kip en een paar eieren zit je zo al op 180 - 200 gram eiwit. Waarom dan nog whey?

2 bakken kwark is al 100 gram eiwit. Met wat kip en een paar eieren zit je zo al op 180 - 200 gram eiwit. Waarom dan nog whey?

Omdat ik bijvoorbeeld volgens Martin richting de 300gr eiwit moet gaan. ;)
Vooral omdat eiwit meer voordelen heeft dan alleen spierbehoud.

Omdat ik bijvoorbeeld volgens Martin richting de 300gr eiwit moet gaan. ;)
Vooral omdat eiwit meer voordelen heeft dan alleen spierbehoud.

300gr!? Dat is wel erg veel. Natuurlijk heeft eiwit meer voordelen dan alleen spierbehoud, maar, zeker voor een natural, is het verschil tussen laten we zeggen 2 en 3 gram per bw eiwit zeer marginaal. En dan zou ik altijd nog andere bronnen verkiezen voor eiwit boven whey.

Zou je kunnen uitleggen wat volgens jou, of berkhan dan, voor voordelen het dan heeft om zo hoog in eiwit te gaan zitten voor een natural? Ik ben skeptisch.

300gr lijkt veel, maar dieNase tikt wel al tegen de 100kg aan, dus zit ie idd tegen de 3 gr p kg bw aan..

Dan is het toch niet zo hoog

300gr!? Dat is wel erg veel. Natuurlijk heeft eiwit meer voordelen dan alleen spierbehoud, maar, zeker voor een natural, is het verschil tussen laten we zeggen 2 en 3 gram per bw eiwit zeer marginaal. En dan zou ik altijd nog andere bronnen verkiezen voor eiwit boven whey.

Zou je kunnen uitleggen wat volgens jou, of berkhan dan, voor voordelen het dan heeft om zo hoog in eiwit te gaan zitten voor een natural? Ik ben skeptisch.
Puur thermogene voordelen en dat het je veel sneller verzadigd, zodat je niet gaat over eten. Puur voor spierbehoud zou 1,5gr per kg lichaamsgewicht al voldoende zijn of zoals hij het mij schreef in een van onze email uitwisselingen:"At energy balance, 1.5 g/kg, even less than that, would be sufficient to prevent muscle loss. But skimping on protein is a bad idea. I have no clue why you would want to do that. Think twice about that. It's especially important to keep protein high when going from dieting to maintenance, for reasons previously mentioned." en "During a lean bulk, it's a safeguard against fat gain and overeating. As a rule of thumb, keep it no less than 3 g/kg on any given day."

Als ik mijn mails zo door lees heb ik best veel first hand info wat ik niet zo 1,2,3 op zijn blog kan vinden. :D
Wat ik kan delen en kan onderbouwen met quotes zal ik hier zekers neerplempen!

Het antwoord is min of meer al gegeven. Eet liever te veel eiwit dan te weinig.
Ik hou op rustdagen 2,5gr/kg bw aan en op training dagen ongeveer 2gr/kg bw.

Puur thermogene voordelen en dat het je veel sneller verzadigd, zodat je niet gaat over eten. Puur voor spierbehoud zou 1,5gr per kg lichaamsgewicht al voldoende zijn of zoals hij het mij schreef in een van onze email uitwisselingen:"At energy balance, 1.5 g/kg, even less than that, would be sufficient to prevent muscle loss. But skimping on protein is a bad idea. I have no clue why you would want to do that. Think twice about that. It's especially important to keep protein high when going from dieting to maintenance, for reasons previously mentioned." en "During a lean bulk, it's a safeguard against fat gain and overeating. As a rule of thumb, keep it no less than 3 g/kg on any given day."

Als ik mijn mails zo door lees heb ik best veel first hand info wat ik niet zo 1,2,3 op zijn blog kan vinden. :D
Wat ik kan delen en kan onderbouwen met quotes zal ik hier zekers neerplempen!

Zoals ik zei dus, 3gr per kg bw vs 2gr heeft geen significante voordelen in de zin dat het je meer lean gains oplevert of dat je massa beter behouden blijft of wat dan ook. Uiteindelijk komt het gewoon neer op je totale 'dieet'.

Zoals ik zei dus, 3gr per kg bw vs 2gr heeft geen significante voordelen in de zin dat het je meer lean gains oplevert of dat je massa beter behouden blijft of wat dan ook. Uiteindelijk komt het gewoon neer op je totale 'dieet'.

??? Heb je het niet gelezen? In principe zegt Martin: Je KAN wel met minder eiwit af, maar je zult wel gek zijn om dat te doen vanwege de andere voordelen die meer eiwit in je dieet heeft. Jij wil ook geen antwoord, alleen een bevestiging van wat je zelf wilt horen dus.

Kost dus meer energie om te verwerken. Als je totaal aantal kcals goed zit dus niet boeiend.

en dat het je veel sneller verzadigd, zodat je niet gaat over eten.

Fijn als je weinig kcals consumeert, maar wederom, zit je totaal aantal kcals goed, niet boeiend.

Puur voor spierbehoud zou 1,5gr per kg lichaamsgewicht al voldoende zijn of zoals hij het mij schreef in een van onze email uitwisselingen:"At energy balance, 1.5 g/kg, even less than that, would be sufficient to prevent muscle loss.

Inderdaad.

But skimping on protein is a bad idea. I have no clue why you would want to do that. Think twice about that. It's especially important to keep protein high when going from dieting to maintenance, for reasons previously mentioned."

2gr per kg bw is hardly "skimping on protein". Het is 30% meer dan het minimum wat in je eigen quote staat aangegeven.

en "During a lean bulk, it's a safeguard against fat gain and overeating. As a rule of thumb, keep it no less than 3 g/kg on any given day."

"Safeguard against overeating", oke dat staat hier boven, je raakt goed gevuld, minder trek prima. Maar "against fat gain". Hoe dan? Omdat je minder trek hebt? Hoger TEF? Vind ik geen reden om dan zoveel eiwit te gaan eten aangezien je hetzelfde effect bereikt met een lagere kcals consumptie.

In deze post staat dus niks wat betreft eventuele 'anabole' voordelen met betrekking tot zulke hoge eiwitinnames. Het enige wat je zegt is dat je met meer eiwit wat meer kan eten vanwege de hogere TEF en tegelijkertijd minder last van honger zal hebben.

??? Heb je het niet gelezen? In principe zegt Martin: Je KAN wel met minder eiwit af, maar je zult wel gek zijn om dat te doen vanwege de andere voordelen die meer eiwit in je dieet heeft. Jij wil ook geen antwoord, alleen een bevestiging van wat je zelf wilt horen dus.

Natuurlijk wil ik wel een antwoord. Maar moet ik alles klakkeloos aannemen? Ik wil geen bevestiging van mijn gelijk of iets dergelijks en zeker ook niet discussiëren slechts om het discussiëren, maar een goede argumentatie is toch niet te veel gevraagd? Ik vind bovenstaande niet overtuigend.

Laatst bewerkt:
Het is toch simpel? Meer eiwit maakt het gemakkelijker om vol te houden. Logisch fat hij dat dan adviseert.

Kost dus meer energie om te verwerken. Als je totaal aantal kcals goed zit dus niet boeiend.

Fijn als je weinig kcals consumeert, maar wederom, zit je totaal aantal kcals goed, niet boeiend.

Inderdaad.

2gr per kg bw is hardly "skimping on protein". Het is 30% meer dan het minimum wat in je eigen quote staat aangegeven.

"Safeguard against overeating", oke dat staat hier boven, je raakt goed gevuld, minder trek prima. Maar "against fat gain". Hoe dan? Omdat je minder trek hebt? Hoger TEF? Vind ik geen reden om dan zoveel eiwit te gaan eten aangezien je hetzelfde effect bereikt met een lagere kcals consumptie.

In deze post staat dus niks wat betreft eventuele 'anabole' voordelen met betrekking tot zulke hoge eiwitinnames. Het enige wat je zegt is dat je met meer eiwit wat meer kan eten vanwege de hogere TEF en tegelijkertijd minder last van honger zal hebben.

Natuurlijk wil ik wel een antwoord. Maar moet ik alles klakkeloos aannemen? Ik wil geen bevestiging van mijn gelijk of iets dergelijks en zeker ook niet discussiëren slechts om het discussiëren, maar een goede argumentatie is toch niet te veel gevraagd? Ik vind bovenstaande niet overtuigend.
Als jij die voordelen (er zijn er nog meer maar ik kan niet alles zo snel terug vinden op dat chaotische blog zonder zoekfunctie van hem) niet belangrijk vind, prima.

Terug
Naar boven